iPon Hírek

Az Oculus társalapítója elhagyja a Facebookot

Dátum | 2017. 04. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Az Oculus társalapítója, Palmer Luckey az elmúlt évek során nagyon komolyan közreműködött abban, hogy a virtuális valóság köré egy igazi piac épüljön, VR terén pedig igazi technológiai forradalom indult, ami nagyrészt az Oculus színre lépésének köszönhető.
Mint ismeretes, az Oculus története egy Kickstarteren futó kampánnyal indult, amelynek keretén belül az első Oculus Rift piacra dobásához próbáltak megfelelő mennyiségű tőkét gyűjteni. A sikertörténetet követően az Oculus belépett a piacra, ahol hamar felfigyelt a cégre a Facebook vezetősége, így némi tárgyalást követően felvásárlásra került sor, amelynek keretén belül az Oculus 2 milliárd dollárért vált a Facebook részévé. Luckey egy ideje már csendben volt, ami valószínűleg a személyével kapcsolatos negatív eseményeknek köszönhető, amik kihatással voltak az Oculus megítélésére. Az egyik, hogy a tavalyi amerikai elnökválasztási kampány során Luckey 10 000 dollárral támogatott egy internetes csoportot, akik Donald Trump mellé állva különböző mémekkel növelték az elnökjelölt népszerűségét – természetesen riválisa kárára. Ezt anno nyugaton eléggé felkapta a média. Aztán ott volt még az emlékezetes ZeniMax szabadalmi per is, amelynek végén 500 millió dolláros kártérítést ítélt meg a bíróság az Oculus-szal szemben elsőfokon. Palmer Luckey-t ekkor 50 millió dollárra büntették. Arról nincs hír, hogy Palmer Luckey önként vagy a fenti ügyekből fakadó nyomás hatására távozott-e a Facebook kötelékéből.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. cheatergs
2017.04.03. 09:31
"...VR terén pedig igazi technológiai forradalom indult..."
Ami érdeklődés hiányában elmaradt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Merwenus cheat...
2017.04.03. 10:08
Érdeklődés van, csak nem ilyen minőségben ennyiért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Pendra37 Merwe...
2017.04.03. 10:37
Nekem egyre inkabb a 3D TV meg a Kinect jut eszembe rola.
Mindkettot nyomtak nagyon de az embereknek nem kellett. Dragak voltak keves tartalommal. A szemuveg kenyelmetlen volt, a kinect eseteben meg konkretan fel kellett allni a fotelbol.
A VR nem, hogy egy szemuveget tesz az emberre, hanem egy bazi nagy es nehez dobozt, amibol ki sem lat. Aztan probal meg a szekbol is felallitani, mert az jo. Mindezt pedig jo dragan. Ertelmes tartalom, mint mondjuk az Avatar volt a 3D-nek, vagy a tancos programok a Kinectnek, amihez hozza adna a VR elmeny pedig nincs ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. fpityu Pendr...
2017.04.03. 11:01
Érdekes hozzáállás, ha már kipróbáltál egy vive-ot, vagy egy touch-al felszerelt riftet. Nekem mikor felvettem a fejemre egyáltalán nem a súlya volt, ami zavart. Szinte észre se veszed, hogy rajtad van, ha nem csak arra figyelsz. Elsőre én a pixeleket kezdtem el számolgatni, de amint játszani kellett, arról is megfeledkeztem. Az meg, hogy nem látok ki belőle, meg pont, hogy jó pont. Persze van, akinek ez nem jön be, vagy csak a hibákat látja benne, no de ez még csak az első valóvan működőképes virtuális valóság, többet nem lehet várni tőle. Majd a 15. kiadása sokkal kisebb lesz, meg könnyebb, és tűéles képe is lesz. De aki csak élveni akarja az újdonságot, annak már ez is egy csoda. (Szerintem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Pendra37 fpity...
2017.04.03. 11:22
Nem, Vive-t nem probaltam meg. Csak DK2-m volt egy darabig. Elveztem nagyon, hogy napokig kellett allitgati a jatekot meg bujni a netet, hogy a kep is OK legyen, meg ne akadozzon be neha.
Az is jo volt, hogy minden egyes levetel osszeretkelte a lencseket es felvetel elott le kellett torolgetnem. A torolgetes neha elmozgatta a lencseket egy kicsit, ugyhogy ujra is kellett allitanom. Elvezetes volt 50 meter kabellel beszove lenni a szekbe.
Szamomra minimalis pluszt adott a megjelenites es rengeteg minuszt a vezerles es a sok apro kenyelmetlenseg. El is adtam.
A BoboVR Z4-emet sokkal tobbre ertekelem, mint a a DK2-t. Sajnos az sem volt a fejemen kb 3 honapja, mert nem volt olyanom, hogy na most ez pedig kell. Pedig az tenyleg csak annyi, hogy felteszem a fejemre. A felesegemet meg olyan szinten hidegen hagyja, hogy arra nincs szo.

Jelenleg egyaltalan nem erzek kesztetest, hogy vegyek egy olyan dolgot (pl Vive) ami vagy 500e-ben all meg, ha rendesen akarom csinalni. Aztan nem hasznalom igazan semmire. Porfogonak kicsit draga mulatsag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BiroAndras Pendr...
2017.04.03. 14:13
A Vive sokkal jobb az Oculus végleges verziójánál is, nemhogy a DK2-él. Nekem a munkám miatt volt szerencsém mindhez, de otthonra Vive-ot vettem. Annyi hátránya van, hogy később jött ki, így kevesebb a játék rá.
Viszont nem kell órákig állítgatni, hanem felrakod, és egyből éles a kép. Csak a felbontás miatt olyan, mintha szúnyoghálón néznél keresztül.
Ha rendesen fel van szerelve a két torony, akkor a mozgás követése is sokkal megbízhatóbb. És vezeték is csak egy van.
Én Project Cars-al játszok, kormánnyal, pedálokkal. Gyakorlatilag csak a gyorsulás érzése hiányzik a teljesen realisztikus élményhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Qqtyin
2017.04.03. 14:46
Luckey isn't lucky, hey...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. fpityu Pendr...
2017.04.03. 15:59
Ahogy arra BiroAndras is rávilágított a végleges szettek nagyságrendekkel jobbak. Megvan az előnyük és a hátrányuk is. Részemről inkább a rift felé hajlok a touch miatt (érintésérzékeny gombok->elképesztő élmény). Talán ha lipróbálnád megváltozna a véleményed róla (persze nem biztos). Viszont a felbontás növekedése + a képfrissítés növelése nagyon jótékonyan hatott a dk2-höz képest. Playit-en ki lehet próbálni mindkettőt, érdemes. Ha meg nem akarsz fizetni a playit-ért, akkor keresni kell egy helyet ahol ki lehet próbálni. Persze semmi sem muszáj. Egyébként németországban már csak 708 euro a rift a touch-al együtt. Pluszban már annyira erős gép sem kell hozzá az asynchronous timewarp vagy miaszösz miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pendra37 fpity...
2017.04.03. 16:41
Most epp X3AP-t jatszom. Folyamatosan Alt-Tab a netre, amikor egy allomast vagy valami specibb cuccot keresek. Aztan jegyzetelek is neha papirral, ceruzaval.
Ket billentyuzeten osszesen nincs annyi gomb, mint amit itt fel lehet mappolni, nem, hogy egy HOTAS-on. Miota nagyobb urhajokkal repulok, nehezebb az apro kis vadaszokat lelovoldozni. Ilyenkor kezet valtok a sticken es a kurzorral lovok, nem a celkereszttel. Szoval gombok, HOTAS es eger folyamatosan. 3 monitoron es par A4-es papiron mindenfele hasznos dologgal. Akarmilyen lelegzetelallito volna is, egesz egyszeruen keptelen volnek hatekonyan iranyitani a jatekot VR sisakban. Pedig ez csak egy First Person szimulatorka 100%-ban AI ellen.

Minosegileg, a Z4+HTC M8 kombinacioval messzemenokig meg vagyok elegedve. Fantasztikus a felbontas es bamulatosan kicsi a szunyoghalo hatas. A szemem sem farad el sok oras hasznalat utan. En elhiszem, hogy jobban nez ki, de nincs ra tartalom.
Atlagos multis (BF, COD, CS, SC, WOW stb) jatekra senki nem fog ilyet venni. Az ilyen kazuar facebookos jatekokhoz meg az oldie jatekosoknak sem kell. Maradnak a niche kategoriak, mint a profibb auto szimulator, repulo es ur szimulatorok. Ezek viszont nem vonzanak be olyan hatalmas tomegeket. Probalkoznak a pornoval, de ahhoz meg egy kicsit draga. Ahogy a 3D-nek meg a Kinect-nek is volt es van kozonsege, a VR-nek is volt es van. Viszont ez lenyegesen kevesebb, mint amit az oltonyosok moge lattak anno.

"érintésérzékeny gombok"
Minden gomb erinteserzekeny. Ha nem volna az, akkor hiaba nyomogatnad, nem csinalna semmit. Az meg nem gomb .
Bocs magas labda volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. fpityu Pendr...
2017.04.03. 17:08
Jogos... Ezt le kellett csapni. Mindennel egyet értek amit leírtál. Jelenleg vannak korlátai a virtuális valóságnak, mint minden új technológiának (tudom-tudom... nem teljesen új). Egyébként meg a három monitoros rendszer + hotas legalább olyan drága mint egy oculus rift (hacsak nem tud az ember leakasztani egy minőségibb cuccot olcsón). A kabinos szimulátorok jelenleg talán a legjobbak virtuálisan ez is igaz, a cod meg hasonlók egy ideig még biztos nem lesznek elfogadható szinten vr-ben. Viszont rengeteg órányi élmény van már most is, igaz, hogy sok rövidebb, idővel majd jönnek komolyabb cuccok is. Én például nem versenyzek, nagyon kevés, szinte 0 multi, szóval nekem pont ezek az élmények a nyerők. Az se baj, ha minden nap mást látok. Persze vannak játékok amikben élvezet versenyezni egymás ellen (fruit ninja?) Szóval van benne versengés is. Nekem ennyi elég ahhoz, hogy vegyek egyet... majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!