iPon Hírek

Az online játékpiacra nem hatott a válság

Dátum | 2010. 07. 12.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A hardcore játékok közé sorolható többszereplős internetes játékok (Massively Multiplayer Online Game - MMOG) felhasználói tábora az egész világon évről-évre emelkedik. A GKIeNET - T-Mobile 2010. áprilisban 1500 fő megkérdezésével készített felmérése alapján a magyar internetezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékkal, (a 14-74 éves magyar lakosságból 2009 végén 3,5 millió fő volt internetezőnek tekinthető). A legtöbb magyarországi MMOG felhasználó - 346 ezer fő - a 18-29 éves internetezők közül kerül ki, míg arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben. Utóbbi esetében ez 250 ezer főt jelent, a korcsoport internet felhasználóinak 84 százaléka. A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb: az előbbi esetében 58 ezer fő, míg az utóbbi esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel valamilyen MMOG játékkal.

Az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus jött létre. Ezek közül Magyarországon is a World of Warcraft nevű MMOG számít a legnépszerűbbnek, melynek havidíja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3600 forintos kiadás egy játékosnak.

A gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG játékok piaca növekedett Magyarországon, a kutatás során megkérdezett játékosok 72 százaléka havi szinten elfogadhatónak tart 2000 forint körüli kiadást kedvenc játékára.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!