iPon Hírek

Bármin használhatóak a Logitech új egerei

Dátum | 2009. 08. 20.
Szerző | Gabriel
Csoport | EGYÉB

Két olyan új egérrel rukkolt elő a Logitech, amelyek legfőbb különlegessége az, hogy bármilyen rendelkezésre álló felületen használhatóak - még akár üvegen is, amennyiben az legalább 4mm vastag.

A Performance Mouse MX és az Anywhere Mouse MX ugyanis két Darkfield (="sötétmező") lézert használ, amelyek érzékelik a használt felület legapróbb jellegzetességeit is, portól foltokon át karcolásokig és más hasonló "helyzetjelzőkig". Minél több ilyen "jellegzetessége" van a felületnek, annál precízebben használható rajta az egér. Végeredményben tehát bármilyen felületen olyan jól teljesítenek, mint más egerek egérpadokon - ha pedig ők maguk is kapnak egérpadot, azon a jelek szerint gyakorlatilag minden vetélytársukat felülmúlják.

Az Anywhere és a Performance
Mindketten rendelkeznek a Logitech felsőbb kategóriás egereinek szabadforgású fém görgetőkerekével. A Performance MX-et asztali gépekhez tervezték; négy programozható, oldalsó gombbal rendelkezik, egy micro USB-kábellel pedig használat közben is feltölthető. A kereke emellett erősebb oldalra döntés esetén gyorsabban is görget oldalra.

Ehhez képest a laptopokhoz tervezett Anywhere Mouse MX lehetőségei valamelyest mérsékeltebbek; a két elülsőn túl még két másodlagos gombbal rendelkezik, valamint egy középsővel, ami egyben alkalmazásváltóként is használható. Két AA-s akkuval működik, az adaptere pedig eltárolható magában az egérben is.

Mindent egybevetve szépnek, ígéretesnek és főleg hatékonynak tűnnek, miközben az áruk is egészen tűrhető: a Performance $100, az Anywhere pedig $80 ellenében kapható.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. axe
2009.08.20. 14:02
VISSZA A HIRHEZ

azér kiváncsi lennék üvegen is lehetne e gamelni vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. iker222
2009.08.20. 14:28
kicsit drágának tűnnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Konkii
2009.08.20. 14:33
Én homokban meg salakban próbálnám ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. polarx
2009.08.20. 15:09
Én főleg vizen..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. MassKilla
2009.08.20. 15:25
simán...nekem van egy a4tech glaser x6-60D és működik mindenen árban kb itt van, jó üvegen, rövid szálú szőnyegen, lepedőn, takarón, asztalon, csempén, meg még máson is biztos, de azokat még nem próbáltam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Merwenus
2009.08.20. 15:59
akkora kamu és marketingfogás mint a ház
Laptophoz annó vettem egy logitech egeret, dual laser engine satöbbi, ugyanúgy néz ki mint a bal oldali, és túlképp semmin nem képes működni rendesen, csak az A4-s fehér papírlapon! PEdig úgy hírdették ezt is, hogy mindenen, de egy steelseries szövetpadon se megy rendesen, mert akadozik az egér
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. b1gz
2009.08.20. 16:03
Gondolom azert kell a 4mm vastag uveg, mert szvsz az se 100%-osan tiszta, 4mm-ben pedig mar van annyi szutyok, hogy ez a szuperlezer lassa. Erdekes amugy, ha jol emlekszek a gorgos egerek is hasznalhatoak barhol, es meg kevesebbet is fogyasztanak, mert gondolom aki pro jatekos, az fog ala venni egy vagy savval maratott uveget, vagy valami komoly szoveget, muanyagot, nem az, hogy kicsapja a fa asztalra oszt mehet a hecsat. Noti melle, combon egerezni, meg ilyenekre tudom ezt jol elkepzelni, de ott szerintem a fogyasztas is fontos, jo persze nem leizeres, meg optikas, jozsi kepviselonek mutatom majd hogy ebbe benne van a megapixel ocsem, erted, megapixel, de hat instenem, occaze veszek egy gorgos kicsi egeret, oszt cso, raulok, eltorik, occaz meg egy. Szerintem gumicsirke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. gylovag
2009.08.20. 17:50
Én egy Logitech V150-es lézeres cincogót vettem a lapitopihoz. Nekem semmi bajom vele, maximum a kezem nagy hozzá. Olyan felülettel még nem találkoztam amin akadt volna.

A 2003-ban vett Logitech Click! infrás egerentyűvel viszont volt problémám. Néha magától elindult a mutató a képernyőn. Eltelt egy kis idő, mire rájöttem hogy összeszedett egy kicsi alig látható szöszt az érzékelő előtt és az csinálta a problémát.


Mellesleg a szövet egérpadoknál még nem találtam jobbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Szerzetes
2009.08.20. 18:05
Én a Holdon próbálnám ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. mikloss
2009.08.20. 19:48
Én MX1100-ast vettem a laptophoz és teljesen elégedett vagyok vele, igaz még csak 2 hónapja használom. Soha nem akad a vétel, a hozzá adott Duracell elemek 1,5 hónapot bírtak, most Energizer ceruza akksival használom és így is príma.

A performance jól néz ki, de elég drága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. _DiEGO_
2009.08.20. 19:56
oliba

Ez úgy van ahogy mondod, de még azzal bővítem sajna a negatívumát, hogy ha egy külső HDD a közelében van azaz már csak volt - ZAVARTA ! és egér nemigazán tudott kommunikálni a vevőegységgel :-/ USB-s vezetékes egeret használok azóta.

Tehát nem mind arany amit fényesítenek...

Amugy jobboldali tetszetős darab
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. polarx
2009.08.20. 19:59
na ezért jó nekem az a4teck wop-49-es egér.. és csak 2500
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. DemiGod
2009.08.20. 20:22
Maradjunk annyiban hha gamer egér akkor vezetékes, ezek irodai munkára biztos jók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. b1gz
2009.08.20. 20:39
DemiGod: pontosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rolandf21
2009.08.20. 20:58
Labtec Wireless Desktop 1200-al tolom. Nagyon sok játékidőn - meg egy kis irodai munkán - van túl, 2008 október óta. Energizer és Duracell aksik felváltva üzemeltetik, egész napos használattal kb 1 hónapot bír az egér, a billentyűzet többet is. A vevőegység mellett bármilyen rádiós egység pihenhet nekem működik (zselés egérpadon, fán, lepedőn vagy bármin és bármi fölött kb fél centi magasságig). 8-9ezer volt a vétel. Egy pici problémát a média gombok okoztak az elején de megszoktam, ugyanis a bill bal oldalán vannak.
Nem bántam meg, jó vétel volt. Előtte is Labtec vez.nélküli párost használtam 5 évig, ekkor a görgős egér feladta, jó párszor leesett meg ilyesmi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Coyote87
2009.08.20. 21:10
Oliba ugyanilyen egerem immáron 5 éve Mx revolution és semmi baja mindössze sztem veled van a baj hogy nem tudtad használni.
Gyönyörüen megy minden vele sőt elárulom az ágybol hangositom a filmeket vagy netezek. Akadás nélkül. Sőt tovább megyek még falon át is megy nálam ugyan nem tudom hogy a tied mikori az enyém bluetoothon megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. MassKilla
2009.08.20. 22:21
jelentkezzen az, aki rajtam kívül vett ~2500-ért ugyanilyen tudású szintén márkás egeret!

.....

gratulálok, az ilyen ostoba vásárlók tartják el az olyan pofátlan gyártókat, mint a logitech, hogy ilyen hulladékért 5x10x annyi pénzt elkérnek!! ja és persze, hogy ezt meg is kapják!

4-5 ezerért már sok gombosat is lehet, ami minden játékos felhasználó igényét ki kell hogy elégítse, ha a grafikusok által használt golyós egereket nem vesszük számításba

az meg hogy valaki vezeték nélküli egeret akar játékra használni...na gratulálok... egy hosszú vezeték simán kiváltja...ja és persze működik is ahogy kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. szilikeee
2009.08.20. 23:27
"A másik meg, hogy ha az adó és vevő között volt valami pici cucc, akkor már nem lehetett használni az egeret, mert nem ment"

"hogy ha egy külső HDD a közelében van azaz már csak volt - ZAVARTA"

Mas hulyeseg emberek ? vki ?

en nem toom ti hogy vagytok vele ... Logiteck MxRevo , 2.5 eves , az aksi tartja 3-4 napig , egesz nap CS , ha nem akk 6-7 napig is . Csak egy nyomrek faasztalon , nem vagyok bot a CSbe, repulnek a fejesek egymas utan []ithon[]. Tokeletesen megy , nem akad , nem huz , nem megy magatol ... Ha kimegyek a balkonra,ami a masik szobanak a vegebe van , akk max kicsit kesik . Emelett kozbe van egy kulso HDDm is , pont az adovevo melett , meg meg mi egy mas, es megis mukodik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Menthix
2009.08.20. 23:56
A4Tech X750BF-et használok már vagy...másfél-két éve.
2500dpi-s, lézeres érzékelővel rendelkezik ész villogósz a görgője =D
Abszolút semmi problémám nem volt még vele! De tényleg, eddig bármin használtam, tökéletesen futott akadás, vagy önkéntes mozgás nélkül.
A kábele igen vékony, nem tört még meg és az előnye még, hogy nem vesz fel formát, mint például egy átlagos vastagságú USB kábel. Ha meghajlítomaz úgymarad, ez viszont kisimul és pl. heves lövöldözés közben sem zavar.
Ahogy b1gz fogalmazott, most pl ki van csapva a fa asztalra oszt megy a hecsat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. b1gz
2009.08.21. 00:44
oliba: es meg szerintem kenyelmesebb is az mx518.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csigabigaf
2009.08.21. 01:01
Csak nem megy az bármin ha 3mm-es üvegasztalod van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. b1gz
2009.08.21. 01:08
csigabigaf: Nezzedmar, es igaza van, ott a fail a cim es a cikk 2. soraban.
Kene egy csillag a Barmin utan :Đ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sYs
2009.08.21. 01:42
Nekem egy vezeték nélküli Logitech G7-es egerem van. Kb. 4 méter távolságból simán működik úgy hogy egy külső vinyó van az adóvevő mellett. Műszaki rajzok készítésére, 3D modellezésre (AutoCAD, Solid Edge) és még játékre is használom (HL2 Deathmatch leginkább) és tökéletesen működik a VEZETÉK NÉLKÜLI EGÉR. Nem tudom, hogy azok, akik fikázzák, hogy így nem jó úgy nem jó, próbálták-e 2-3 percnél tovább vagy egyből passzolták?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pjszilard
2009.08.21. 03:42
Nekem Logitech VX -em van es aztali gephez haszhnalom. Tomtheto AA (ceruza) aksival 2-3 honaponta kell tolteni. Pontos a muanyag az aljan nagyon jol csuszik mindenen.
2 hibaja van:

-az egyik a nagyito csuszka ami hasznalhatatlan (2 programozhato gomb sokkal jobb lett volna
- a masik csak az egy honapig tart amig megerosodik az ujjad a gorgo gombjainak le es elnyomasahoz (oldal gorgetes).

Kiprobaltam NEM megy 3mm vastag uvegen, akkor sem ha van alatta valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2009.08.21. 10:39
Sajna mindig akad olyan emberke aki akkor is azt mondja hogy nála persze minden oké, ha nem is - mert ezt kell mondania saját elfogultságból.

Egy lézeres egeret csakis akkora hatótávra lőhetnek/pozicionálhatnak be gyártók, ami épp elegendő arra, hogy sima felületen pontosan dolgozzon. Mert egyik gyátónak sem hiányzik , hogy: Mézga bátyó kisfia Aladár működés közben közelről belenézett , hogy ez miért nem világít (?), mi van ott alul benn ? kiégett az a piros fény ?
És aztán jönnek a szemészeti leletek , hogy valami egy ponton átégette Aladárka iriszét....


Hagyományos akksik 2-3 hónap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pjszilard
2009.08.21. 12:56
Duracell 2650mAh 2-3honap napi 4-8 ora aktiv szamitogep 24/7!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sYs
2009.08.21. 13:01
Sajna mindig akad olyan emberke aki akkor is azt mondja hogy nála csakazért sem működik minden teljesen rendben, mert ő nem hisz benne és akkor az úgy is van és mondjon bárki bármit, neki akkoris igaza van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jani00
2009.08.21. 13:15
Én nem tudom minek vezeték nélküli egér nekem is volt ,de soha többet manapság már van USB hosszabbító én nekem az egerem kábeles és nagyon szépen elbújik az asztal mögött a kábel nem akad be és le sem merül nem is kell soha jobb egér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gargantu
2009.08.21. 15:28
A trágárságszűrő motoron kéne picit fejleszteni, hogy ilyet ne produkáljon:

visakom

(ami talán az akart lenni, hogy "v i s s z a r a k o m";) [lássuk, ezzel mit tesz!]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. axe
2009.08.22. 01:31
ha mindenen akkor elvileg levegőben megrántom és a kurzor is rándul vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Firsh
2009.08.23. 00:06
igenis tudjak zavarni az objektumok a vezeteknelküli egereket. nekem mx1000 van imadom csak a hatótávja nem a legjobb.. egy magnetically shielded hangfal mellett van a dokkolója és ha ágyból gépezem akkor ha nem rakom arréb akkor a hangfal mögül csak akadozva tud vele kommunikálni.. meg ha hivnak telefonon akkor megkergül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. raiden
2009.08.23. 01:37
"Minél több ilyen "jellegzetessége" van a felületnek, annál precízebben használható rajta az egér."

Ehhez, meg az üveg egérpad témához, csak annyit fűznék hozzá, hogy a ~4 éves a4tech egerem is lazán hancúrozott az üveg padján. A különbség mindössze annyi volt, hogy annak mart felülete volt, tehát sok volt rajta a "jellegzetesség", ami az egér érzékeléséhez, navigálásához szükséges.

Szerény véleményem szerint, a megfogalmazás tökéletes. Ha sima üvegre teszed, akkor nem fog jól működni. Kb~ ez van burkoltam megfogalmazva a fent idézett mondatban. A poén mindössze annyi, hogy ezért nem kell Logitech egeret venni, és ez a tudás már több éve forgalomban van. Az A4tech SWOP-80 lazán vitte...

Szóval tök jó meg minden, de ez egy kicsit gagyi marketing szöveg...

Csak, hogy szó ne érje a ház elejét, egy boldog Logitech mx518 tulajdonos vagyok :]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nucleon
2009.08.23. 12:37
Hát én nem értem az olyanokat akik szidják a Logitech-et, hogy milyen pofátlanul drága, meg ilyenek. Nekem MX Revo van kb 2 éve, egész nap Photoshop, Flash meg sok más webfejlesztéshez és ennél jobb egeret ki sem lehetne találni...
1-2 baja volt már, koszos lett a scroll wheel, szétszedtem, kipucoltam és megy. A másik baja a dokkolónak volt, mert töltésnél másodpercenként váltogatta a piros jelzést meg a töltést, szét kellett szedni a dokkolót és beleforrasztani egy ellenállást, azóta tökéletes.
Persze egy ilyen áru egérnél ez nem elfogadható, de ez még elvileg első szériás egér, betudom gyerekbetegségnek.

Azonban ennél kényelmesebb egér szerintem nem létezik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!