iPon Hírek

Beérkező levelek (0)

Dátum | 2011. 12. 12.
Szerző | Jools
Csoport | IT VILÁG

Az Atos nevű francia IT cég azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2013-ra nullára csökkenti a vállalaton belüli e-mailek számát. Thierry Breton vezérigazgató elmondta: „Olyan mértékű adatot termelünk nap, mint nap, hogy az megmérgezi a munkahelyi légkört, és rátelepszik a magánéletünkre. Ezt a folyamatot akarjuk megállítani, pont úgy, ahogy az ipari forradalmat követően egyes szervezetek útjába álltak a környezet szennyezésének.” E-mail szennyezés? Ez is egyfajta szemlélet.

Míg egy hosszabb nyaralás után kifejezetten vonzónak tűnhet az üres postafiók látványa, kérdéses, hogy a világ 42 pontján összesen 74 ezer főt foglalkoztató cég hogyan lesz képes e-mailek nélkül működni. A szóvivő nyilatkozata szerint ezen még dolgoznak a szakértők, de a megoldás valószínűleg egy wiki rendszerű oldal lesz, amelyen keresztül az alkalmazottak tartalmak hozzáadásával és módosításával tudnak kommunikálni, illetve ezt kiegészíti majd a vállalat videokonferenciákat és fájlmegosztást is támogató chat-rendszere. A szóvivő hozzátette, hogy a program kezdete óta eltelt fél évben 20 százalékkal csökkent a belső levelezés mértéke.


Clifford Nass, a Communication Between Humans and Interactive Media Lab vezetője és a Stanford kommunikáció professzora nem biztos abban, hogy az Atos jó megoldást talált az e-mailek mérséklésére. Nem kérdés, hogy kezelhetetlen mennyiségű információ ér minket naponta, viszont a levelezést chateléssel helyettesíteni rossz döntés. A chat ilyen esetben inkább hátráltat, mint segít, mondja Nass. Ha valaki chatelni akar, az rögtön választ vár, valamint információátadás és együttműködés szempontjából sem célszerű egy olyan kommunikációs formát alkalmazni, amelyben az ember hajlamos az első eszébe ötlő gondolatot leírni. Véleménye szerint továbbá, a központi dokumentumok ötlete csak addig működőképes, amíg mindenki kellő gyakorisággal ellenőrzi ezeket.

Egy ilyen rendszer csak akkor működhet, ha mindenki tisztában van vele, hogy miről kell tudnia. Hiszen ha valaki nem tudja, hogy miről kell tudnia, honnan tudná, hogy mely központi dokumentumokat kell követnie. Nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt abban, hogy az alkalmazottak a szükséges információt megkapják, szükségtelen adatokkal viszont ne terheljük őket, mondja Nass, aki egyébként ember és technológia kapcsolatát kutatja, és többek közt a The Man Who Lied to His Laptop című nagysikerű könyv szerzője.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. benczeb90
2011.12.12. 10:49
Új szűrő beállítása azokra a levelekre, amelyek feladójának az emailcímében van olyan karaktersor, hogy @cégnév
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. patrik2991
2011.12.12. 10:52
1. Baromság
2. Ingyen reklám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. balikabo
2011.12.12. 13:32
1.Baromság
2.Ingyen reklám
3. ingyen baromság reklámmal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jhackman
2011.12.12. 18:20
OMG:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2011.12.13. 08:34
Nem teljesen mindegy hogy emailt olvas vagy egy wiki rendszerű oldalt? Annyi a különbség hogy nem küldi el, talán tárhelyet spórol de szerintem semmi mást.
Másrészt levél és egy wiki rendszerű oldal között van különbség nem hiszem hogy mindent úgy meg lehet fogalmazni vagy úgy tudomásra lehet hozni mint ott levél meg nem biztos hogy publikus teszem azt nem tenném ki egy ilyen közös oldalra amiben mondjuk osztályvezetőnek címzik hogy pár embertől meg kellene szabadulni.
Szóval a két rendszerben sok átfedés nincs, másrészt hülyeség mert csak a közlés módját változtatja meg, olyan mintha postás nem levelet hozna neked hanem neked kellene bemenni a postára és üzenőfalon leolvasni a neked szóló üzenetet amin keresztül vissza is tudnál üzenni ha ráírod az üzentet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!