iPon Hírek

Befektetőket keres a Clang csapata

Dátum | 2013. 09. 22.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Több mint egy éve írtunk először a Clang című realisztikus kardszimulátorról, amelyhez Neil Stephenson író és csapata, a Subutai Corporation Kickstarteren keresett támogatókat. A kitűzött félmillió dollárnál kicsivel többet, 526 125 dollárt sikerült összegyűjteniük, mostanra azonban kifogytak a pénzből. Kiderült, hogy az összegből nem a teljes játékot akarták megfinanszírozni, hanem egy prototípust készítettek volna belőle, amely már elég lett volna ahhoz, hogy felkeltse a nagyobb befektetők érdeklődését. A probléma az volt, hogy a befektetők nem nagyon tolongtak. "Eddig egyszerűen nem beszéltünk túl sok befektetővel" - írta a csapat Kickstarteren. "Időigényes, és kevesen vagyunk." A stúdió szerint a projektjükre nem figyeltek oda eléggé a befektetők, mert az emberek azt feltételezték, hogyha egy olyan nagy név, mint Stephenson is dolgozik rajta, akkor már eleve jól állnak anyagilag. A Subutai egyelőre nem adja fel, de nem is akar gondolkodás nélkül belemenni olyan üzletbe, amelynek befektetője nem érti meg a projekt lényegét. "Az egyetlen hatékony döntés az, hogy folytatjuk, amit elkezdtünk, és várunk a megfelelő befektetőre, olyasvalakire, akit már eleve érdekel a téma, legyen az akár személyes csodálat a kardvívás vagy a kardos játékok iránt, vagy stratégiaibb jellegű kapcsolat a videójáték ipar hardver részével. Ilyen embereket találni időbe telik, amiből kifutottunk." "Véleményünk szerint a projektnek attól még nem kell meghalnia, hogy elfogyott a pénz. A projektek állandóan kifogynak a pénzből. A helyzet az, hogy a játékipar veteránjai, akikkel beszéltünk lazán veszik az ilyesmit, és szinte kötelező beavatásnak tekintik." A fejlesztők nem engedhették meg maguknak, hogy fő munkaidőben ingyen dolgozzanak, és más munka után kellett nézzenek, ezért a projekttel esténként és hétvégén tudnak foglalkozni, amíg nem jelentkezik az a bizonyos befektető. A Subutai elmondta, hogy a tavalyi év kemény volt a játékipar és a kiadók számára is. "Miközben mi a Clangen dolgoztunk két nagy kiadó, a THQ és a LucasArts is bezárt, és másokra is nehéz idők jártak. A jelenlegi konzolgeneráció életciklusa végéhez közeledik. A megmaradt kiadók ahelyett, hogy innovatív új címekbe fektetnének a folytatásokat és kifáradt tripla-Á-s címeket erőltetik." Bár a helyzet nem kedvező, a Subutai bizakodó a Clang jövőjével kapcsolatban, úgy gondolják, most több idejük marad a döntések meghozatalára, mint az elején, amikor még ketyegett az óra. Arról egyelőre nem nyilatkoztak, hogy visszatérítik-e azoknak a támogatóknak a pénzét, akik nem akarják kivárni, amíg a projektből lesz is valami.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. nemlehet
2013.09.22. 13:41
Az ötlet jó Remélem ki tudják adni normálisan elkészítve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zelbacsi
2013.09.23. 09:37
"visszatérítik-e azoknak a támogatóknak a pénzét,"
Miből?? Nem pont az a baj, hogy nincs pénzük? Abból hogy fizetnének ki bárkit?
Különben is legyenek türelemmel, lehet, hogy így a végére így "fusiban" is sokkal jobb anyag lesz, mint ha sürgették volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. raiden
2013.09.24. 04:01
Az egyetlen probléma mindössze annyi, hogy egy pallosnak azért nem egy xbox kontrollerrel egyezik meg a súlya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!