iPon Hírek

Befutottak a frissített Haswell processzorok

Dátum | 2014. 05. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel piacra dobta frissített Haswell processzorait, amelyek érkezésére régóta vártunk. Az újdonságok elődeiktől mindössze órajelekben különböznek: azonos árért cserébe ezúttal 100-200 MHz-cel magasabb CPU órajeleket kapunk, ami jótékonyan hat a teljesítményre. Az új asztali processzorok között összesen 25 modell lapul, amelyek több családba osztva foglalnak helyet a termékpalettán, így mindenki megtalálhatja a számára legkedvezőbb választást mind ár, mint pedig teljesítmény tekintetében. A friss felhozatal "K" sorozatú, azaz szorzózár-mentes felépítéssel rendelkező processzorokat sajnos nem tartalmaz, ám ezek is érkeznek, de majd csak valamikor az idei év közepén.
Jó hír, hogy az új, Devil's Canyon kódnévre hallgató, "K" sorozatú processzorok új hővezető sapkát és új hővezető pasztát kapnak, ami javítja tuningképességeiket, hiszen a változtatásoknak köszönhetően a lapka és az IHS között jobb lesz a kapcsolat, így a hűtés hatásfoka is javul. Az jelenleg nem egyértelmű, hogy az új hővezető pasztát és sapkát a szorzózáras modellek is megkapták-e. A dolgok jelenlegi állása szerint ez nem valószínű, de biztos ami biztos alapon azért rákérdeztünk a témára, így a válasz beérkezésekor frissítjük hírünket. Az viszont biztos, hogy az LGA-1150-es processzorfoglalatba illeszkedő frissített Haswell processzorok BIOS frissítés után a 8-as sorozatú lapkakészletre támaszkodó alaplapokkal tökéletesen kompatibilisek, de használhatóak hozzájuk a 9-es sorozatú alaplapok is, amelyek néhány újítással érkeznek. A Core i sorozatú asztali processzorok tulajdonságait az alábbi táblázat összegzi.
Az új processzorok között magszám, illetve Turbo Boost és Hyper Threading támogatás tekintetében egyaránt vannak különbségek, ahogy azt már megszokhattuk. Az IGP modelltől függetlenül minden esetben 20 EU-ra támaszkodik, és a repertoárban Quick Sync Video, Clear Video HD, illetve InTru 3D támogatás egyaránt jelen van. Ezek a modellek támogatják az AVX és az AVX2 utasításkészleteket is. A Core i sorozatú modellek mellett néhány Pentium és Celeron sorozatú processzor is érkezett, amelyek már Hyper Threading és Turbo Boost támogatás nélkül kerülnek a boltok polcaira – természetesen szokás szerint ezúttal is alaposan kicsontozott IGP-vel. Maga az IGP ezeknél a modelleknél már csak 10 EU-val gazdálkodik és alacsonyabb turbo órajelen ketyeg, mint a HD 4400-as, illetve HD 4600-as megoldások. Az LGA-1150-es processzorfoglalatba illeszkedő Pentium és Celeron processzorok tulajdonságait az alábbi táblázat összegzi:
A frissített Haswell processzorokhoz új lapkakészletek is készültek, amelyek a 9-es sorozatban foglalnak helyet. A Z97-es és H97-es lapkakészletek között ezúttal is megvannak a szokásos különbségek: előbbi alkalmas multi-GPU rendszer építésére, míg utóbbi nem, valamint előbbi kínál CPU tuning opciót – "K"-s modellek szorzójának állítása –, utóbbi pedig nem.
A 9-es sorozatú alaplapok esetében üdvözlendő újítás az M.2-es slot használata, ami egy PCI Express 2.0 alapú bővítőhely. A két darab PCI Express 2.0-s sávnak köszönhetően a bővítőhely 1 GB/s-os sávszélességet kínál, amiből hatékonyan profitálhatnak a tempós SSD kártyák.
Az egyes alaplapok fedélzetén SATA Express slot is lapul, ami a SATA 6 Gbps-os portokkal ellentétben 6 Gbps-os helyett immár 10 Gbps-os elméleti maximális adatátviteli sávszélességet kínál. SATA Express alapú adattárolókból még nincs igazán választék, de az ASUS műhelyében már egészen biztosan készül ilyen termék. A különböző gyártók már több 9-es sorozatú alaplapról is lerántották a leplet. A Gigabyte 30, az MSI 27, az ASUS 25, az ASRock pedig 8 ilyen deszkával rukkolt elő. Aki nem akarja 8-as sorozatú alaplapját lecserélni, egy gyors BIOS frissítés után nyugodtan használhatja tovább a frissítt Haswell processzorok valamelyikével.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. tibaimp
2014.05.12. 14:00
35W-os i7-es, nem semmi, megnéznék vele egy összehasonlító tesztet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. bally40
2014.05.12. 14:11
Nem is drága
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Sr4c
2014.05.12. 14:19
és mikor lesz boltban


*látom már van is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tibaimp
2014.05.12. 14:20
bally40: Az a 300 dollár, itthon simán közel 100.000 forint lesz, az tuti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. zsolteszka
2014.05.12. 14:26
"A friss felhozatal "K" sorozatú, azaz szorzózár-mentes felépítéssel rendelkező processzorokat sajnos nem tartalmaz", na adtak a szarnak egy pofont....
(tudom, hogy írják hogy később jönnek a szorzózár mentesek is, de most 1 kérdés ezeket ki fogja megvenni?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Terror zsolt...
2014.05.12. 14:30
Ugyanaz, aki amúgy 4770-est vagy 4670-est vett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. 5hR3kY tibai...
2014.05.12. 14:32
Vagy még több, mert ha megfigyeled, ezek listaáras értékek 1000 db-os megrendelés esetén! Szerintem ezek OEM-árak a system buildereknek, ráadásul szerintem ebbe még a hűtő ára sincs belekalkulálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Riddick77
2014.05.12. 15:23
A fogyasztás/ teljesítmény mutatójuk biztos elég jó lesz,ahogy nézem. Ezzel nem nagyon tud mit kezdeni a konkurencia még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gabesz7630 zsolt...
2014.05.12. 15:24
Aki mondjuk munkara hasznalja gepet az nem nagyon fogja tuningolgatni .
Egy ket muhulye "szakerto" gamernek "f#szmeregetonek", meg nehany buzeratoron kivul szerintem vastagon jo a nem k-s is.
En pl sosem veszek k-t ugy sem b&szatnam akkor meg mi a lof@sznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Resike gabes...
2014.05.12. 15:44
Aki munkára használja az meg nem fog 100K-s processzort venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Resike tibai...
2014.05.12. 15:49
Hát nem tudom azokat a T jelzésű CPU-kat tényleg Desktopba képzelték el? Mert mobilokba vannak kb olyan erős vezérlők. (Bár egy pénztárkassza üzemeltetéséhez lehet hogy első osztályú)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gab78
2014.05.12. 15:51
Szuper! Már csak az alaplapoknak kellene megérkezniük! (Z97)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tibaimp gabes...
2014.05.12. 15:53
Úgy van, eleve ezek turbózzák is magukat és olyankor 4GHz mozognak a régik meg 3,8-3,9-en szóval eleve nem tartom én sem fontosnak a tuningot (pedig egy állat 3960x-em van igaz az 2011-es). Én sem húzom, csak a turbót állítottam be, hogy 4GHz legyen mind a 6 magra, ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. somakb
2014.05.12. 16:09
?? átlag mérnöki napidíj 100.000+áfa itt magyarországon (és akkor nem ne beszéljünk mi megy tőlünk nyugatra). Egy cpu igényes munkakörben méghogy nem veszik meg a 100.000 hufos procit, inkább 4 nap alatt végezze azt el a mérnök amit 3 alatt is eltudna?... látszik, hogy sok ember fejében a pcvel munka = word....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Sondorka Resik...
2014.05.12. 16:23
Fog az hidd el nekem ! Akinek mondjuk vállalkozása van vagy mondjuk kisebb cégek, akik mondjuk videovágással, Videoeffektezéssel, 3D modellezéssel és egyéb nagy számolást igénylő munkákat végeznek, azoknak más processzor szóba sem jöhet. Én is egy média bizniszben tevékenykedem, és nem lehet összehasonlítani egy ilyen processzort egy olcsóbbal, vagy egy AMD-vel, és ez tapasztalat ! (Itt leszögezném, hogy csak is a munkáról beszélek, nem ilyen gyűlölködés akar lenni, mert játékra meg nyilván az okos ember AMD-t vesz, mert arra meg teljesen jó.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror Sondo...
2014.05.12. 16:27
Játékra nyilván még egy i3 is jobb az AMD-s felhozatalnál, már ha csakugyan okos emberekről beszélünk. Munkára meg 2011-es platform adja magát, feltéve, hogy nem Excelt ért az illető munka alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. oce
2014.05.12. 17:03
Hell.. it's about time.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Resike somak...
2014.05.12. 18:24
Igen csak nem a mérnök fogja eldönteni, hogy milyen vason fog dolgozni, hanem a cég és vagy a rendszergazda. Meg magyarázd már meg hogy Magyarországon mégis melyik mérnök az amelyiknek létfontosság ez ilyen erős hadver?
A másik meg hogy ezek a cégek max 2 évre vesznek egy hadvert utána meg szétszórják az elavultat az egyetemek és középiskolák között.

És kurván nem a nyugatról beszéltem ahol ugyanezt a CPUt a töredékéért meg fogják kapni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Resike Sondo...
2014.05.12. 18:27
Csakhogy az ilyen cégeknél nem a dolgozó fogja venni a hardvert. A másik meg szerintem Magyarországon egy kezemen meg tudom számolni hány ilyen cég van, mint amit felsoroltál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. zsolteszka Resik...
2014.05.12. 18:34
Tőlünk nyugatabbra sem olcsóbb, csak más a nézőpont. Nem mindegy, hogy 1,5 hónapnyi minimálbérből tudod megvenni vagy 1 hétnyi munkából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. enisherpa somak...
2014.05.12. 18:40
Ezt a 100k HUF napidíjat hol lehet hazavinni? Érdekelne a meló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Resike enish...
2014.05.12. 19:07
Amúgy engem is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Sondorka Resik...
2014.05.12. 19:09
Nem akarlak meggyőzni, meg gondolom amúgy sem lehetne, de ha csak a helyi TV-ket veszed, az már több mint ahány ujjad van. És ezeken a helyeken nem az van ám, hogy majd szenvedünk a dolgokkal mert nem bírja a gép. Ha valaki ezt csinálja ott meg kell hogy legyen a technikai háttér, és még a putri Mezőkövesden is meg van a technika. (magamból kiindulva) Az persze más kérdés, hogy mennyire használják ki. Az általam felsorolt szakmák azok amik a saját ismereteimre és tevékenységeimre épülnek, és mindezeken felül vannak még szakmák amihez kellhet hasonló technika. Persze mind ez attól függ, hogy el tud-e az ember vonatkoztatni a Microsoft Office csomagtól. (mint munkaeszköz)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Resike zsolt...
2014.05.12. 19:10
Dehogynem, ugyanis nincs minden országban ilyen elbaszott magas vám és áfa (25%-27%) mint nálunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Resike Sondo...
2014.05.12. 19:17
Megértem, például egy olyan videó kódoláshoz és dekódoláshoz biztos hogy kell vas.
De például hogy a napi 1 órás teszem aszt youtube renderelésedet 50 percre csökkentsd nem fogsz belefektetni egy 500-600 ezres számítógépbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Geries
2014.05.12. 20:08
"Hát nem tudom azokat a T jelzésű CPU-kat tényleg Desktopba képzelték el? Mert mobilokba vannak kb olyan erős vezérlők." Már nem azért de bármelyik T-s földbeaprít egy mobil csodát.. Nem értem hogy jutottál erre a következtetésre, de még mindig rohadtul nem a GHZ meg a magok száma a teljesítménymutató.. Az egész a pipeline, cache, memóriavezérlő, stb. hatékonyságától függ, pl: nem mindegy hogy 1 instrukciót 100 ciklus vagy 1 ciklus alatt végez el. Ezen felül teljesen más tészta mindkettő, mintahogy nem fogsz sose összehasonlítgatni egy GPUt egy CPUval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Phantomstr... zsolt...
2014.05.12. 20:45
Úgy tippelem, kb a vásárlók 90%-a. Vagy több. Meglepődnél, milyen kevesen tuningolnak.

Resike (10)
Attól, hogy nem tuningol, még simán kihasználhatja. Csak épp a tuning opcióval nem él. Például mert nem tudja, hogy kell, nem meri kockáztatni a proci épségét, vagy csak simán nem érdekli.

"Igen csak nem a mérnök fogja eldönteni, hogy milyen vason fog dolgozni, hanem a cég és vagy a rendszergazda."

Be fogsz szarni, de mérnököknek meg is veszik a cégek az i7-et. Igen, itt Magyarországon. Persze biztos nem mindegyik cég, mindegyikhez még nem volt szerencsém, de azt garantálom, hogy bőven van, amelyik leteszi nekik az asztalra. És ha hiszed, ha nem, ki is tudják használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Kolbi28
2014.05.12. 20:58
Szimulacios mernokok tervezomernokok es egyeb hasonlo teren dolgozo mernokok ki tudjak hasznalni..Geologusok alagut epitok...stb ezek mind mind kihasznaljak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Resike Phant...
2014.05.12. 21:22
Naja, de a 60 ezres meg a 100 ezres i7 között elég nagy a különbség. És nem hiszem hogy még a legmenőbb mérnököknek is megveszik évente, két évente a relatív csúcskategóriás 100K+-os CPU-kat. A másik is, hogy ha meg is veszik akkor ténylegesen ki is használja-e?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Resike Gerie...
2014.05.12. 21:30
Nem mondtam hogy közel is egy szinten lenne a kettő, de relatíve viccesnek tűnik hogy Hashwell alap újításaként idebasznak neked egy 2GHz-es vackot ugyanannyiért mint a csúcskategóriát. Ha meg ennyire energiát akarsz spórolni, akkor veszel egy unlocked szorzósat és visszafogod úgy ahogy akarod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike Kolbi...
2014.05.12. 21:36
Szerintem enyhén túlértékelitek az ilyen 3D-s tervezőprogramok szoftverigényét. Főleg, hogy a kód egy része a grafikus kártyán fut.

Én szinte az összes ilyen tervezőprogrammal dolgoztam, és egyiknek sem éreztem túlzott CPU igényét, az újabb verziók meg nagyban GPU-t is használnak párhuzamosan a CPU-val.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. gabesz7630 Resik...
2014.05.13. 08:22
Mar bocs, de aki modellezik vagy renderel,esetleg 2d-zik (plane mert az proci), zenel es egy tonna vst-t hajt az bizony 60e-tol felfele fog procit keresgelni.
Nem mindenki office huszar mint te vaze. Letezik mas munka is az aktatologatason meg a diplomas "nagyobb kolaval adhatom?"-nal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gabesz7630 Resik...
2014.05.13. 08:24
Te szedsz valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gabesz7630 Resik...
2014.05.13. 08:26
Bazz. Az a lenyeg a 100k-s cpuban, hogy nem kell 2 evente cserelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gabesz7630 Resik...
2014.05.13. 08:31
Attol, hogy dolgoztal ilyennel meg latszik, hogy rohadtul nem ertessz hozza.
A grafikus kartya a grafikai megjelenitesert felel csak.
Ez a jatekokban is igy van.
Minden mas a prociban tortenik.
Egy tervezo vagy modeller program meg kicsit osszetetteb szamitasokat igenyel mint egy fostos jatek (pl transzformacios matrix, nagy pontossag nagy es kis mereteknel is).
Huzzal mar aludni a banatba akkor legalabb nem irkalsz ossze minden baromsagot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pocla
2014.05.13. 08:35
Turbo boost megy h-s alaplapon is ügye? Ahhoz nemkell z?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. gabesz7630 Sondo...
2014.05.13. 08:37
En nem vagyk ugyan zseni, de nem is vagyok szen hulye.
De a jatekra hasznalt gepem is intel.
A munkara hasznalt gepem is intel.
Egyedeul a haloszobai media box
athlon 5350.
Oda jo az is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.13. 09:06
Te melyik cégnél dolgozol? Strabag, Közgép

Mi speciel, speciális-számításigényes modellezéseket futtatunk mérnöki munka részeként, na igen megvan az i7 is, de tavaly még p4-ek voltak...., de ez az általad írt összeg picit el van szállva. Nah igen létezik kamarai ajánlás, versenyhelyzetben tartsd be...inkább számoljunk az 1/4-ével, de néha 1/8-ával... persze a statisztikák szerint a magyar átlag kereset is 230 nettó....csak az átlag magyar keresi a felét.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Stanislav Sr4c
2014.05.13. 10:38
Úgy érted 230 bruttó az átlag kereset. De amúgy egyetértek. 10 éves gépen dolgozom jelenleg is mérnökként... Bár tény, nem tervezek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Resike gabes...
2014.05.13. 12:32
Hát te hülye vagy. Szóval azt mondod, hogy amint elindítod reggel a tervező programot onnantól 100%-on fogja a procit, meg hogy vonalakat húzkodni meg kockákat tologatni csak 8 magon lehet 16 szállal? Az meg hogy min renderelsz CPU v GPU te döntöd el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike gabes...
2014.05.13. 12:33
Most lebuktam igazából a Mekinek tervezem az étlapját wordben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.13. 14:16
Tevezésben vannak CPU számítási igények, mondjuk amikor egy teljes gyárépület van 3D-ben megszerkesztve,
Na az terheli a CPU-t sajnos az itthon használt programok nem igazán használják ilyenkor a GPU-t. Főleg renderelésnél használják. Terjedészsámításnál meg csak a CPU van terhelve, szóval vonalak húzkodásánál nem fog GPU igény túl magas lenni ahhoz elég lenne egy APU meg sor RAM, ellenben azt el tudom képzelni, hogy a gyártmánytervezésnél komolyabb CPU-GPU igény van, ott sokszor renderelt felületek kellenek...de mivel nem mozgok olyan körökben csak találgatok


*átlegkeresetek meg folyamatosan nőnek, a baj, hogy nem az enyém és fura módon egyik ismerősöm se örömködött az utóbbi 6 évben, hogy hmmm 40k val megtolták a fizum...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!