iPon Hírek

Behajtónál landolhat a befizetetlen telefontartozás

Dátum | 2010. 11. 10.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Telenor Zrt. a számlás előfizetői szerződést 30 napos felmondási idővel mondhatja fel, ha az ügyfél nem egyenlítette ki az esedékes díjat, illetve nem igazolta, hogy megtette az ezzel kapcsolatos lépéseket. A folyamat akkor indul el, ha az előfizető az összeget az első értesítést legalább 15 nappal követő második figyelmeztetés után sem egyenlítette ki. A szolgáltató a késedelem első napjától napi kamatot számít fel a ki nem fizetett tartozás után (ennek mértéke évi 14 százalék). A felmondás utáni kinnlévőség kezelésénél a Telenor behajtócégeken és ügyvédi irodákon keresztül érvényesíti követeléseit. Ezzel egyező gyakorlatot folytat a Magyar Telekom Nyrt.

, amelynek pr-igazgatóságától megtudtuk, hogy a társaság a számla lejáratát követően a törvényi előírásoknak és az általános szerződési feltételekben foglaltaknak megfelelően értesíti az ügyfelet a hátralékáról. Az értesítésben megjelölt fizetési határidő lejárta utáni napon korlátozásokat léptethet életbe, hasonlóan a Telenorhoz. Ha az ügyfél a szolgáltatás felfüggesztése után is tartozik, úgy a társaság harmadik fél bevonására, valamint követelésük peres úton való érvényesítésére kényszerülhet.

Az Invitel Zrt.-nél is nagyjából hasonlóan járnak el, a cégnél részletes belső utasítások szabályozzák a kinnlevőség-kezelés és behajtás folyamatát. Mindezek során az Invitel arra törekszik, hogy megtalálja a mindkét fél számára előnyös megoldást. Ha azonban többszöri megkeresés után sem sikerül a fizetésről megállapodni, következhet a szolgáltatások korlátozása és egyidejűleg a jogviszony felmondása, majd az Invitel tulajdonába tartozó, a nyújtott szolgáltatásokhoz kapcsolódó műszaki berendezések, készülékek leszerelése - mondta Zsembery György, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettes. A társasággal szerződésben álló ügyfelek kinnlevőségeinek behajtását a vállalat erre specializálódott osztálya végzi. Az inaktív ügyfeleknél, vagyis ahol a szerződéses jogviszony már megszűnt, a vállalat külső behajtócégekkel kötött szerződésekkel is megpróbálja érvényesíteni követeléseit. Az Invitel esetenként, egyedi elbírálás alapján az inaktív ügyfelekkel szembeni követeléseit különböző faktorcégeknek engedményezi - tette hozzá Zsembery. A szolgáltatók nem kedvelik a "rossz" ügyfeleket, de nem érdekük a szakítás sem, ezért mindent megtesznek, hogy pénzüknél maradjanak. A Vodafone is a megelőzésre helyezi a hangsúlyt. A társaság számos lépést tesz annak érdekében, hogy az előfizetők ne jussanak el a behajtásig. Pár hónapja vezették be azt a gyakorlatot, amely szerint előfizetőiket telefonon megkeresik, amennyiben azt látják, hogy az előző számláihoz képest magasabb összegre számíthat a következő hónapban. A beszélgetési szokásait elemezve akár egy még kedvezőbb tarifacsomagot is tudnak nekik ajánlani, amellyel a telefonálási költségeit a saját pénztárcájához szabhatja. Fontosnak tartják a személyes kontaktust probléma esetén is, így könnyebben megtalálják az ügyfél számára legmegfelelőbb megoldást. A Vodafone az e-számla használatára is motiválja ügyfeleit.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. neofery
2010.11.11. 08:24
Zsidó bagázs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BiP
2010.11.11. 10:31
Most az miért zsidóság, hogy az elhasznált szolgáltatás árát utólag szeretnék megkapni?

Amúgy én arra lennék kíváncsi, hogy ez a gyakorlatban hány nap után lép életbe. Pl. hány számla fizetését kell kihagyni, stb.

Ill. baromi szépen hangzik ez a megelőzés, meg kedvezőbb csomag ajánlása, kételkedek benne, hogy ez a gyakorlatban is így megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. muni
2010.11.11. 11:23
szemét cég ez a pannon/telenor anno kaptam egy smst hogy rendezzem 9000forintos tartozásom 24órán belül. bementem a pannonba hogy befizessem erre közölték csak kártyával fizethetek. akartam telefonálni hozzák el a kártyám de már nem volt kimenőm így nem fizettem be. pár nap mulva jött egy levél fizessek be 65000ftot. hülye lettem volna kifizetni nemrég jött egy papír hogy kiadták a végrehajtónak és árverezésre kerül a házam ha nem fizetek be 180.000 Forintot jelenleg is fizetem mivel kértem rá 12havi részletet. 9000ből lett 180ezer. mocskos zsidók
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Heroes27
2010.11.11. 11:57
A t-Mobilenál dett ez van.

BIP azt hiszem 3 hónap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. DdavidHero...
2010.11.11. 12:06
Jah, az a vicc hogy lemondtuk a szarjukat még 2 hónapja kifizettük helyben a hóközi számlát és kaptunk papírokat is a Telenoros boltban. A legjobb, hogy hónap végén rendesen küldték a csekkes számlát levélben mintha nem lenne befizetve, ezek után, ha behajtó lesz meg stb. akkor... Annyit mondok, hogy látszik miért veszít ennyi ügyfelet a Telenor, mert egy haszonleső csaló cég!!!! (Volt már vele más problémánk is, pl. számlán felüntetett 150Ft-os postázási díj is egy vicc stb...!!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. neofery
2010.11.11. 12:11
A sok ingyenélő szarházit meszesgödörbe kellene rakni és már is sokkal jobb és virágzóbb lenne ez a világ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!