iPon Hírek

Bekerült a valódi Trappist-1 az Elite: Dangerousbe

Dátum | 2017. 03. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A NASA még februárban jelentette be a rekordnak számító felfedezést, miszerint találtak hét olyan bolygót, melynek méretei nagyjából megegyeznek a Földdel, és egy törpecsillag, a Trappist-1 körül keringenek. Ráadásul ez az egész nincs is olyan messze a mi Naprendszerünktől. A kutatók szerint a hét bolygó mindegyike alkalmas lehet arra, hogy a felszínén megmaradjon folyékony formájában a víz, azonban potenciálisan csak egy esik bele abba a zónába, hogy akár élet is kialakulhasson rajta. Ezt majd az okos űrkutatók kitalálják, nekünk nem is ez a legérdekesebb. Hanem az, hogy David Braben, a Frontier stúdió fejese elárulta, hogy az Elite: Dangerous univerzumának felépítéséhez használt Stellar Forge nevű rendszer már készített egy hasonló naprendszert a játékba, ráadásul majdnem pontosan ugyanazon a helyen, ahol a NASA felfedezte a Trappist-1-et. Oké, a "majdnem ugyanazon a helyen" jelen esetben 39 fényévet jelent, de az űr hatalmas távolságait figyelembe véve nem sokkal lőtt mellé a rendszer. Az Elite: Dangerous nem túl hangzatos nevű Core Sys Sector XU-P A5-0 rendszerében ráadásul szintén egy törpecsillag körül kering hét bolygó. A Stellar Forge ezt ráadásul a tömegvonzás alapján számolta ki (tehát tudta, hogy valaminek kell ott lennie), szóval gyakorlatilag megjövendölte a Trappist-1 felfedezését. Braben szerint nem ez lesz az első eset, hogy az Elite: Dangerousból szerezhetünk majd utalást az univerzum felfedezésében. Akárhogy is, az Elite: Dangerous fejlesztői egy frissítéssel a NASA adatai alapján módosították a felfedezett naprendszert, és a játékban is megkapja a valódi nevét, a Trappist-1-et.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Tyrel
2017.03.29. 09:11
Trappist??

Sajtból van a Hoooold, sajtból van a hooold...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Ch00ler
2017.03.29. 09:25
nincs is olyan messze a mi Naprendszerünktől

nincs hat, csak mi nem vagyunk kepesek olyan urhajot kesziteni, amivel odaerhetnenk. Vagy kivarjuk azt a par szaz evet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Pendra37
2017.03.29. 13:46
Aztamindenit, ehhez aztan kell bor az ember kepere.
A csillagterkep amit generaltak teljesen veletlenszeru. Ezt egeszitettek ki egy kezzel keszitett listaval , ami a korabbi Elite jatekok rendszereit es a letezo, ismert csillagokat es exobolygokat tartalmazzal. Egyszeruen a nagy szamok torvenye miatt van olyan epszilon sugaru kor, amin belul talalhato egy olyan rendszer, amit hasonloan alakitott ki a veletlenszam generator.

A hires neves Stellar Forge akkor baromsagokat tett a jatekba, mint egy haz. 1000 fokos atalaghomersekletu bolygo viz korforgassal es elettel. -90 fokos atlaghomersekletu bolygo hatalmas, kek oceanokkal es zold vegetacioval. Sehol egy fia ho vagy jeg. Es a nyomas egyik esetben sem tert el sokban a Folditol. Bolygok olyan tavolsagban es olyan palyakon, amik a valosagban szettepnek egymast pusztan a gravitaciojukkal.

Ezek nem egyedi, elszigetelt esetek. Egy ideig olvasgattam a leirasokat. Az elso par napban amuldozva, ezutan hitetlenkedve, vegul mar csak a rohoges kedveert.

Konyorgom, meg a Naprendszer kozvetlen kornyezetet is elcsesztek. Berandomizaltak a Duamta-t, 9,8 fenyevre tolunk, mert miert ne. Na ezek utan en nem ragoznam a Stellar Forge kepessegeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.29. 14:51
- Először is az ED egy játék. Ehhez létrehoztak egy alkalmazást, amivel megpróbálják lemodellezni az általunk eddig felfedezett rendszereket. A többit természetesen csak randomizálták, mivel senki nem rendelkezik információkkal ezekről a területekről. Játék létére nagyon jól sikerült ez az alkalmazás és sok ismerős rendszerrel találkozhatunk. Persze nem egy NASA adatbázis és vannak benne tévedések vagy hiányosságok, de valóban működő és játszható sandbox űrszimulátornak igen is nagyszerű játék az ED.

- "Sehol egy fia ho vagy jeg"
Ez nem igaz. Ha játszottál volna vele, akkor tudhatnád, hogy vannak jeges bolygók és aszteroidaövek. SRV-vel minden további nélkül mászkálhatsz is ezeken a jeges bolygókon

- A bolygók gravitációja is nagyon eltérő. Van ahova könnyű leszállni, de vannak amikre lehetetlen, vagy iszonyú nehéz, még a legkisebb hajókkal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Pendra37 dduvi
2017.03.29. 15:45
- ~10 fenyevre berakni egy randomizalt bolygot azert meredek. Az, hogy a SagA masik oldalara mit randomizalnak senkit nem erdekel. De minden, csillagokkal foglalkozo ember felhuzza a szemoldoket ezen a kitalalt rendszeren ilyen kozel a Foldhoz.

- "Ha játszottál volna vele, akkor tudhatnád, hogy vannak jeges bolygók és aszteroidaövek."
Ha megertetted volna amit irtam, akkor tudnad, hogy a pelda arra az adott bolygora vonatkozott, amit a peldaban emlitettem. Nem mondtam sehol, hogy a jatekban egyaltalan nincs "hogolyo az urben".

- "A bolygók gravitációja is nagyon eltérő." A gravitacio es a nyomas nem ugyanaz. Nyomassal rendelkezo bolygora nem is lehet leszallni jelenleg.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.30. 23:18
Mint írtam, az ED egy sandbox játék, amihez megpróbáltak egy működő szimulációt alkotni. Ez alapján számonkérni a fejlesztőktől az általad említett és elvárt csillagászati mechanizmust, enyhén túlzás. Ezen az alapon minden játékba beleköthetnénk, hogy semmi közük a valósághoz. Tényleg csak személyes érdeklődésként kérdezem, hogy játszottál az ED-vel? Nem értem ezt az erős ellenszenvedet a játékkal szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Pendra37 dduvi
2017.03.31. 00:24
Az cikkben epp vallon veregette magat DB and Co, hogy milyen csillagaszatilag preciz is a az ED. Mindezt arra fel, hogy 30 fenyev sugaru korben van egy hasonlo random rendszer. 30 fenyeven belul van vagy 50 rendszer, ha nem tobb es az egyiknek pont 7 bolygoja van. Tapsoljuk meg.

Igen jatszottam vele igen. A betaban aztan a releaseben is. Lovoldoztem, nem keveset PVP es PVE kalozkodtam, "kereskedtem", "felfedeztem". Vettem hozza meg Oculus Rift DK2-t is.

Akkor toroltem le, vegul, amikor kijott a Power play nevezetu okorseg. Akkor vilagosodott meg, hogy DB csak kirakat babu, aki beszel ossze vissza. A tenyleges fejlesztoknek meg fogalmuk nincs mit csinalnak. Egy dolgot kellett volna csinalniuk. Fogni az Elite Frontiert meg az First Encounters-et, kijavitani a bugokat, adni neki egy rendes grafikus motort, egy kicsit allitani a harc rendszeren, meg khm ihletet meriteni az X sorozatbol. Ennyi. Ehelyett fogtak az eredeti 1984-es Elite-t, szebb grafikat, trillio billio kozel azonos rendszert es "benepesitettek" max 10 fajta bazissal meg egy kupac teljesen celtalanul kodorgo bottal.

Nincs benne ok es okozat. Nincs benne ertelmezheto kozgazdasag. Az arak X idokozonkent veletleszeruen ugranak, a cuccok meg szinten X idokozonkent eloteremnek a semmibol. Nincs olyan, hogy kereslet es kinalat. A kezzel behegesztett CG-k enyhen szolva is nevetsegesek.

Nincs benne semmi perzisztens. "Blaze your own trail" Aha, hogyan? Hetek/honapok munkajaval at tudok allitani nehany %-ot. Meg esetleg elo tudok hivni egy arena lovoldet, ahol a legutolso 100 lakosu porfeszek is kepes ezer szam kiallitani hadihajokat. Crimson Joska megorrol Blue Lajcsira a kocsmaban erre csinalnak egy CZ-t es elkezdik ezerszam egymasnak ereszteni a hadihajokat. Trillio creditnyi GDP porlad el orankent egy 100 lakosu rendszerben es ezzel senkinek nincs baja. Ha lenne benne kozgazdasag, akkor Crimson Joska beulne egy kimustralt Cobraba, Blue Lajcsi meg szolna a pilota haverjanak (neked), hogy ugyan mar segits az cimbinek. Itt erne veget a CZ.

A "kuldetesek" total ertelmetlenek. A munkasoknak kell 3 tonna kave, mert kulonben lelepnek. Teljesen mindegy mit csinalsz, nem lepnek le.
A rang elomenetelhez szallits mittudomen, halat. A 3 tonna hal, amit hoztal megmentette a birodalom becsuletet, gratulatok baro lettel. Koszonom az 1 tonna kavet, mostantol a Foderacios Parancsnok vagy.

Akarsz egy uzleti birodalmat? Aha nem. Nem lehet erdemben bazisod es egy hajot iranyithatsz. Bar, mivel kozgazdasag sincs, nem is nagyon lehet uzletrol beszelni. Csak szamokat veszel 100%-ig azonos bazisok kozott.

Felfedezes? Dudalgass aztan iranyitsd a hajo orra fel percig egy golyora, amire max 30 kulonfele textura keszlet huzhatnak. Ha nagyon akarod elolvashatod az iment "felfedezett" bolygo parametereit, aztan eldontheted, hogy sirj vagy nevess a sok baromsagon. A 100-adik rendszer utan minden lattal.

Nem lehet benne mast csinalni csak lovoldozni a vegtelenitve, futoszalagon erkezo, csalo "AI"-t. A PVP halott, megoltek a csiterek, a disconnectelok, meg a solo/private jatekosok. Bar leginkabb a csiterek.

Online only DRM? A k***a g***i a***d azt DB. Tevedes ne essek, az online kapcsolat semmihez nem kell, csak a DRM-hez. Jajj, de azert kell. mert igy akkor 1 galaxis lesz, es a tobbi jatekos is befolyasolhatja. Nahat, azokat a szazalekokat akar ki is hagyhattak volna. Az X3 ezernyi perzisztens hajot meg bazist meg az keszleteket, meg az arakat koveti folyamatosan aztan az egy majd 10 eves jatek.

A harc rendszer elmegy, de fajdalmasan arkad lovoldozos. Nem lenne ezzel baj, de akkor nem kellett volna belekokanyolni azt az elcseszett FAOFF borzalmat ami tetszolegesen valogat, hogy a Newtoni fizika melyik torvenyeit tartja be es melyikeket dobja ki az ablakon. Meg lehet tanulni, melyik torvenyek ervenyesek DBisztanban, de se nem intuitiv, se nem szorakoztato. Ha arkad, legyen X-Wing vagy WC. Ha meg Newtoni, akkor Frontier/FE vagy iWar. De ne ez a ket szek kozott a padlora valami.

Ramentek erre a "realisztikus" marketing vonalra, pedig egyaltalan nem az. A KSP ezerszer melyebb, mint az egesz ED. En most pl X3AP-t jatszom, mert az is messze jobb.

Sandbox. Aha. Egy olyan sandbox, amiben nincs homok, az egesz csak egy hatalmas beton tekno. Nem lehet epiteni, nem lehet formalni. Annyit tudsz csinalni, hogy a bedobalt embereket vered fejbe egy furkosbottal, esetleg ok vernek fejbe teged. Neha meg jon valaki es kitesz 2 zaszlot aztan futkoshatsz korulottuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.31. 11:07
Braben olyan amilyen ... Szerintem ennek a cikknek az volt a lényege, hogy a fejlesztők frissítették a NASA adatai alapján a rendszertérképet és bekerült a Trappist-1 is. Már több ilyen csillagászati adat került bevezetésre az ED-ben. Nincs ezzel baj. A marketingszöveg meg a szokásos sallang

Ettől függetlenül - ha lassan is - folyamatosan fejlődik a játék és egyre több tartalom kerül bele. Ha jól látom, akkor leírtak alapján csak az alapjátékot próbáltad. Azóta kijött a Horizons DLC ami rengeteg tartalmi újdonságot hozott/hoz magával:
Engineers hajó és modulfejlesztések, bolygófelszíni tartalmak, hajófedélzeti kísérővadászok, utasszállítás, idegenek fokozatos bevezetése ...stb.

Az online kapcsolat nagyon is kell a háttérszimuláció működéséhez. Van gazdasági és politikai háttérszimuláció, aminek nagy jelentősége lett a játékosfrakciók bevezetése óta. Megfelelő létszámú és szervezettségű játékoslétszámmal, kedvünkre tudjuk módosítani egy rendszer gazdasági vagy politikai helyzetét. A megfelelő szintű influence érték elérésével el lehet foglalni új rendszereket, amiket meg is kell tartani. Ez már eleve egy újfajta játékmechanika ami hosszútávon is szórakoztató tud lenni. Persze ehhez szükség van egy csapatra, de ezzel nincs problémánk, mivel nagyon jó a hazai ED közösség.

Én a helyedben adnék még egy esélyt az ED-nek Ha így döntenél és van kedved, akkor szívesen látunk az EDHU közösségben! Írj rám és megbeszéljük a részleteket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pendra37 dduvi
2017.03.31. 11:55
"Megfelelő létszámú és szervezettségű játékoslétszámmal, kedvünkre tudjuk módosítani egy rendszer gazdasági vagy politikai helyzetét."
De miert? Mi ertelme, mi haszna? Ma Demokraciat, hoinap Kommunizmust mutat a rendszer leirasa, de mi valtozik?

"A megfelelő szintű influence érték elérésével el lehet foglalni új rendszereket, amiket meg is kell tartani."
Ez nagyon jo. Elfoglalod a rendszert de minek? Mit csinalsz vele? Milyen hatast tudsz kifejteni, azon kivul, hogy a leirasban a 51%-ot mutat a Blue Betyar Brotherhood? Fizikailkag vedeni vagy blokad ala venni valamit eselyed sincs a solo meg a privat miatt. Csak ugy todod "vedeni" a "hoditast" (a fantasztikus %-ot), hogy sokkal tobbet grindelsz, mint a masik fel.
Az X sorozatban bazist epitettel, kialakitottal egy kereskedelmi lancot szallitokkal, vadaszokkal, bazis es rendszer vedelemmel. Ha megakadt az alap valamiert, akkor annak a hatasa vegigfutott a teljes gazdasagi halon. Itt mi van? Egy semmitmondo %.
A hatterszimulacio egy nagy nesze semmi fog meg jol.

Jo, hogy emlitetted a "lassan fejlodik"-et. A beta alatt folyamatosan emlegettek a kritikakra, hogy ez csak beta. A Release-ben bekapcsolunk mindent amit igertunk. A beta alatt ezt nem akarjuk megtenni, mert elrontana a meglepetest. Megjott a Release es semmi nem valtozott. Nagy kamu volt, hogy felmarkoljak a KS-es penzt. Utana kezdtek el pedzegetni, hogy Ja, 10 eves tervben gondolkodtunk am. Bmeg, nalatok akkor mit neveztek releasnek, a a pre-alpha-t? A 10 ev mulva megjeleno kesz jatekot lesz az Omega Release? Nem volna gond ezzel a 10 eves tervvel, he mondjuk a beta alatt kozlik. Meg, ha mondjuk nem kernek el AAA arat 60 USD-t egy pre-alpha early access jatekert. Meg nem ugy gondoljak, hogy a "DLC"-k ara is 50-60 USD lesz, mert ugye pumpolni kell a kozosseget. Raadasul a DLC behozta a Pay To Win-t, mert ha egy DLC-s meg egy nem DLC-s jatekos talalkozik, a DLC-snek nagyobb a a tulelesi eselye.

A modul fejlesztes is vicces volt. Ha nincs DLC-d akkor megszivtad, mert halalba grindelheted magad a speci anyagokert. Ujabb Pay To Win feature. De, hogy a DLC-st is szivassak, a tuning veletlenszeru volt. Odaadtad a nehezzen osszegrindelt cuccot, meghuztad a felkaru rablo karjat aztan vagy kaptal egy +2-es lovagi pallost, vagy egy dobotort, ami nem kek, hanem piros.

Es meg az EA-t szidjak a DLC politikaja miatt.

Ha meg mar spec cuccok gyujtogetese. Nem lehetett a rakter tartalmat mozgatni. Mindig vinni kellett, ha meg hajot akartal valtani, akkor rab***tal, mert nem volt lehetoseg atvinni.

Szukeg van egy csapatra . Csak nem megjavitottak az Instance rendszeruket? Vagy a csapat alatt azt erted, hogy az emberek toljak ezerrel a grindet es TS alatt beszelgetnek (mert a jatekon beluli kommunikacio egy katasztrofa), mikozben a jatekban egymas szamara lathatatlanok, mert letilt a tuzfal, rossza a halozat, magas a ping vagy mittudomen. Ha egyebkent ugy dontenek, hogy megint felteszem (nem fogom amig el nem keszul) akkor sem latnatok sehogy, mert nem Europaban lakom. A ping miatt egy parhuzamos valosagban leteznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.31. 12:36
Okés, nem erőltetem a dolgot, mivel te már döntöttél. Erősen sarkítottan ítéled meg a játékot. Van akinek bejön az ED, van akinek nem.

Igen, a hibrid kapcsolati megoldás (szerver +p2p) limitálja az egy instában tartózkodók létszámát. Cserébe nem havidíjas a játék, mint sok más esetben, ahol fenn kell tartani a szerverparkokat. Több tagunk is külföldről játszik, de ez nem okoz komoly gondot. Van saját Discord csatornánk, amin keresztül kommunikálunk.

A közös játék alatt nem a grindelést értem Vannak a saját rendezvényeink és programjaink. Példaképp itt az év végi ingame találkozónk, de - ha érdekel - az oldalon sok más információt is találsz rólunk

http://elitedangerous.hu/ev-vegi-fototalalkozo/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!