iPon Hírek

Bemutatkozott a DirectX12

Dátum | 2014. 03. 21.
Szerző | Svindler
Csoport | SZOFTVER

A Microsoft tegnap a GDC-n bemutatta a DirectX12-t, és ahogy az várható volt, a hangsúly az overhead mértékének csökkentésén volt. Az új API hardverközelibb lesz, mint a mostani DirectX11 variánsok, és nem fog annyi felesleges kört futni a grafikus vezérlővel. Ez jobb processzor kihasználtságot is jelent, amit sok esetben megfigyelhettünk már az AMD Mantle API-jánál is. A Microsoft egyébként együtt dolgozik az új Direct3D-n az nVidiaval és az AMD-vel, és mint kiderült, már a jelenleg kapható videókártyák is támogatni fogják a DirectX12-t. Egészen pontosan az összes GCN architektúrás Radeon (HD7700-asok és minden, ami felettük van), valamint az összes Fermi, Kepler vagy Maxwell alapú GeForce rajta van a listán (GTX400-as szériától kezdve minden). Persze az, hogy támogatják az új DirectX-et nem azt jelenti, hogy minden feltételének meg is felelnek. A DirectX 11.2 újdonságaiból jelenleg csak a GCN alapú Radeonok képesek profitálni. A GeForce-ok tudják futtatni az ilyen kódot, de csak feature level 11.0-n, ami azt jelenti, hogy amivel nem tudnak mit kezdeni, azt megkerülik. Valószínűleg ez lesz a helyzet a DX12 esetében is, viszont a hardverközelibb kód miatt minden felsorolt videókártyának jobb lesz a kihasználtsága, tehát ha nem is lesznek képesek minden extrára, gyorsulásra lehet számítani és már ez önmagában is egy nagy előny. Azt sajnos nem tudjuk, hogy a jelen generációs kártyák közül létezik-e olyan, ami minden szempontból meg fog felelni az új DirectX-nek (talán a GCN-es Radeonoknak van erre esélye, az AMD egy kicsit ködösen fogalmazott). Operációs rendszer tekintetében egyelőre nem határozott meg kívánalmakat a Microsoft, de abból kiindulva, hogy a DirectX 11.2 is csak Windows 8.1 alatt elérhető, nem valószínű, hogy a Windows 7 tulajok az új DirectX-re frissíthetnének, sőt, még az is előfordulhat, hogy a Windows 8.1 is kevés lesz neki, és csak a Windows 9-cel fogja jól érezni magát az új API. Remélhetőleg erre nemsokára választ kapunk.
Forrás: The TechReport
Érdekessége még a DirectX12-nek, hogy minden Microsoft platformon futni fog, így a multiplatform fejlesztés nagyon egyszerű lesz vele. Mit jelent a „minden”? Jelen esetben az asztali Windows mellett a Windows Phone-os telefonokat és az Xbox One-t is. A Microsoft a táblákat is felsorolta, úgyhogy az is előfordulhat, hogy a Windows RT is megkapja az új DX-et, de igazából az az operációs rendszer annyira haldoklik, hogy valószínűleg már a redmondiak is lemondtak róla. Az új API alfa kódját egyébként demózták is a bemutatón, méghozzá két szoftverrel. Az egyik a Forza 5 PC-s portja volt, ami 1080p-ben futott 60fps-sel egy GTX TITAN Blacken. Ez persze nem túl meglepő, mert a TITAN jóval erősebb, mint az Xbox One GPU-ja, de a lényeg úgyis csak az volt, hogy megmutassák, milyen egyszerű a portolás. A Forza DX11.x-es kódjából készítettek DX12-est, és azt futtatták az nVidia által szállított alfa állapotú drivereken. Egyébként nem érdemes reménykedni, a Forza ettől még nem jön PC-re, csak demonstrációs célt szolgált az egész.
CPU overhead csökkenése 3DMark alatt
Akárcsak a 3DMark átírt változata, ami megkapta a DirectX12 támogatást. Ezzel azt demonstrálták, hogy mennyire csökken az overhead mértéke az utasításokon. Akit bővebben is érdekel, hogy pontosan mit változtattak, hogy ezt elérjék, az látogassa meg a DirectX fejlesztői blogot. Egyelőre nem túl bőbeszédűek és a fejlesztői eszközök sem állnak készen, de a jövőben valószínűleg még hallunk eleget a DX csapat munkájáról, mert még rengeteg megválaszolatlan kérdés van az új verzióval kapcsolatban. Az egyik például az, hogy mikor számíthatunk az érkezésére. Nos, az MS csak annyit mondott, hogy reményei szerint jövő karácsonykor már lesz játék, ami ezt használja, úgyhogy valószínűleg a Treshold kódnevű Windows 9-cel érkezik majd az újdonság.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

88. kiskoller
2014.03.21. 15:14
Szóval jön a DX12, ami multiplatform, minden VGA-t lekezelő, hardverközeli API lesz?

Csak nekem ellentmondás ez?

Mindegy, nem kötekedni akarok, remélem egy fasza API fog összejönni nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. kray
2014.03.21. 15:16
Kérdem én, hogy ezt miért csak azután lehet megcsinálni miután valaki előállt egy náluknál jobb megoldással?
Fosnak, hogy a linóleum (linux) előtérbe kerül ha a szaros dx nem köti már a platformhoz a játékokat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. zsolt200
2014.03.21. 15:17
Ha már megcsinálták pc-re a forzát, kidobhatnák legalább torrenten, ha már pénzt nem akarnak keresni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. cheatergs
2014.03.21. 15:25
Annak ellenére nem értem, mi a DX12, hogy már a második cikket olvasom róla. Az jön le, hogy a DX12 lényegében egy DX11.3
Olyan létezett, hogy egy kártya előbb jelent meg a szabványnál, mint a 9700-esek a DX9 előtt v a HD7900-esek a DX11.2 előtt, de a jelenlegi helyzet számomra értelmezhetetlen.

Eszerint jövő év végére jön a 12, amit már most támogat minden, ami a 11-et is (?), miközben csak az fogja kihasználni, amit direkt arra készítenek... ráadásul a konzolok is profitálnak belőle, amiket a magasabb hozzáférés (vagy hogy mondják) ellenére jobban kihasználnak (?).
Kösz, MS, ennyi erővel az FX5200 is DX12 kompatibilis, hiszen megvan benne a level 9_1, amit, ugye, a 12 átvett a 11-ből!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Secondhand
2014.03.21. 15:37
Mantle-ra válasz rizsa marketing az egész. Játékokat nem ígérnek 2015 vége előtt... A Mantle meg már élő dolog.

Az Nvidia-val jönnek, de az xbone-ban amd van, nulla profitálás ezen a téren.

Ez van.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. csikosmoku...
2014.03.21. 16:11
mehettek videokártyát venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. ejcy
2014.03.21. 16:13
MINEK?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Svindler cheat...
2014.03.21. 16:14
Azért kapott főverziószámot, mert a hardverközelibb megközelítés alapjaiban változtatja meg az egészet. A mostani DX11-es vasak nagy része azért kompatibilis a DX12-vel, mert rendelkeznek a megfelelő vezérléssel GPU-n belül, ami ehhez szükséges. Az a helyzet ugyanis, hogy a GPU-k ezen a fronton jóval a DirectX11 előtt járnak, már tudnának rengeteg feladatot dinamikusan generálni maguknak, de a DX miatt sok mindent körülményesen kell csinálni, felesleges köröket futva. A DX12 ezen változtat, mint a Mantle tette. Ezért lehet az, hogy a felsorolt kártyák kompatibilisek. Ha megnézed nem is mindegyik DX11-es kártya van felsorolva (pl. a VLIW 5-ös Radeonok nem), csak azok, amik a megfelelő vezérlő logikával rendelkeznek, és készen állnak arra, hogy így is fogadják az utasításokat.

Az FX5200 ilyen szinten még nagyon buta volt, azon nem igazán van mit javítani, de hát nem is egy mai darab.

Egyébként pont ez miatt valószínűleg itt is lesz feature level megkülönböztetés, mint a mostani DX-ek esetében. A kevesebb overheadből minden profitálni fog, de ha jönnek be új funkciók, effektek, stb. (mint a hardveres megatextúrázás nemrég), akkor azokat még nem feltétlenül támogatják majd a mostani GPU-k.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. siriq Secon...
2014.03.21. 16:25
A dx 12-t hamarabb kezdtek el fejleszteni mint a mantle-t(4eve). A mantle egy valasz a dx12 re es nem forditva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. gab78
2014.03.21. 16:47
siriq: Tévedés! A DX12-t akkor kezdték el fejleszteni amikor az AMD informálta őket, hogy készül egy hardver közeli API. Az 5 év a marketing maszlag. Nem kell mindent megenni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. sanyix siriq
2014.03.21. 17:06
Ezt a marhaságot honnan veszed? Pár hónapja kezdték fejleszteni, amikor az AMD és pár játékfejlesztő beléjük rúgott a Mantle-vel.

Ez van az m$-t rúgdosni kell hogy fejlesszen, mert amúgy csak vendor lock-in dolgait fejleszti.

@kray: pontosan, fosnak hogy directx nem lesz egyeduralkodó, és így a vindóz elveszti a PC-s játékplatform szerepét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. m4ss.cor3 Secon...
2014.03.21. 17:12
Érdekes volt a cikk amit linkeltél(nem csak a kép), de szerintem a lényeget abban is az utolsó rész fogalmazza meg nagyon jól:
"The point of Mantle is to create better games. If Microsoft implements similar ideas that get us to the same place, that's a win-win situation for everyone involved."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. turatur
2014.03.21. 17:12
elöre közlöm nem vitatkozni akarok de én a bf4 nél pozitiv tapasztalatom van a Mantle nél 3monitoroson játszok vele és dx11 en kb 80 fps em volt a Mantle val 100-110 között van ln nekem pozitiv tapasztalatom van vele ja és egy hd 7870 kártyával
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Zolti77
2014.03.21. 17:38
Gondolom azért nincs javulás mert a 2 VGA mellé megfelelően erős procid van és nem ütközöl proci limitbe, a MANTLE csak a proci limitet küszöböli ki nem fog csak úgy odabaszni neked +100FPS-t csak mert neked van 300 ezres géped
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. regener
2014.03.21. 17:47
A blogjukon van 2 kép 3DMark-ról, a DX11-esen nagyobb a terhelés a mag1-en, a DX12-esen meg a másik 3 magra van elosztódva. Viszont hova lett a többi terhelés, mert csak 3 pontot kapott a többi mag? Kb 10db pööty csak úgy eltűnt

Illetve DX11-es képen miért jobbak az árnyékok?



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Reinkz
2014.03.21. 18:02
A Forza 5 már fut az xbox one-on 1080p-ben 60fps-el; ezek után a titan black-en nem csoda hogy elfut, sőt kb semmi energiát nem kellet fektetni a portolásban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Asagrim regen...
2014.03.21. 18:08
Egyáltalán nem jobb a DX11-es árnyéka, a DX12-es képen csak élethűbben szóródik a fény, ezért látsz kevesebb mély árnyékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. DJxsanyi3x...
2014.03.21. 18:15
Akkor ez most azt jelenti, hogy az én Lumia 520-am Dx 12-es lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. SoulEater7...
2014.03.21. 18:34
Egy kérdés:
A GTX770-em vinni fogja, avagy nem?
Előre is kösz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. sanyix Reink...
2014.03.21. 18:39
Persze hogy fut x1-en mert ott nem kell a directx marhaságaival szórakozni. Éppen ennek elérésére való a dx12 meg a mantle.
dx11-en nem futna 60fps-el titanon sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. SzAdamAndy Asagr...
2014.03.21. 18:42
Ezt honnan tudod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. m4ss.cor3 DJxsa...
2014.03.21. 18:49
Ha csak azt vesszük figyelembe hogy a telódban ketyegő snapdragon s4 már vagy 2 éves tech, és a Dx12 még kb. másfél év mire jön és még és még és még......szal nem, valószínűleg nem lesz.

# SoulEater77

Igen! A bejelentés szerint minden Fermi, Kepler, és Maxwell osztályú GPU támogatja majd a Dx12-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Asagrim SzAda...
2014.03.21. 18:58
Megfigyelés? Nézz rá a képre, az egybefüggő árnyék a kép bal oldalán dettó ugyanolyan mindkét képen, DX12-nél pedig a kép jobb felében nem ugyanazt a szar mély árnyékot szórja egy pálmafa levél mint egy kőszikla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. SzAdamAndy Asagr...
2014.03.21. 19:23
Kiraktam két tabra a képeket majd egymás után váltogattam közöttük. Szerintem a DX11es jobban néz ki. A DX12 úgy néz ki mintha megspóróltak volna pár árnyékolási effektet, SunShafts effektre gondolok és AmbientOcclusionra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. sanyix SzAda...
2014.03.21. 19:55
Egyszerűen csak átmegy a fény a lombok között 12-ben nem úgy blokkolja mintha egybefüggő lenne egy ág a levelekkel....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Szefmester
2014.03.21. 19:59
Nekem is jobban bejön a két képnél a DX11-es. Ugyanolyan élesnek hatnak az árnyékok, csak kevesebb van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Whysper
2014.03.21. 20:17
Ezt nem ertem. Az t irjatok,hogy a gtx400 mtudja ami pl gtx460. Amit az En 6850-es atimmal volt egy idoben. De a cikkben meg 7700tol irjatok. Akkor nvidiba a gtxx 4xx-as seriatol atibol meg csak kesobbi szeriak tudjak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. pdx06
2014.03.21. 20:42
Ajjaj Tirexi cserélheti a videokártyát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. pdx06
2014.03.21. 20:44
Ti melyik bolygón éltek? Az új directx-hez új videókártya is kell. Vagy ti egy driverrel tudtok directx 10-ből is 11-et csinálni? Sőt szerintem Windows 9 kell majd hozzá ami jövőre jön ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Svindler Whysp...
2014.03.21. 20:49
Igen, valsz, mert a vezérlés teljesen más a két esetben, a Fermi kihasználtsága ezért (is) volt jobb a VLIW 5-nél (cserébe sok energiát kért, de kevesebb shaderrel is hozta a szintet).

Mondjuk mire kijönnek az első DX12-es játékok, a HD6800-asok már bő öt éves kártyák lesznek, szóval lehet ez nem lesz olyan nagy probléma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Svindler
2014.03.21. 20:52
ocsabi: A Mantle sem egy kiforrott dolog még, és ha megnézed a driverek hibajegyzékeit, akkor látható, hogy a többkártyás rendszerekkel még szenved, nálad ez lehet a probléma, így persze nem éri meg átlőni a BF-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Reinkz
2014.03.21. 21:04
sanyix: dehogy nem futna dx11en szerinted a titan mit támogat csak nem dx11et most is azon futott lehet azt mondják ez dx 12 feature dx11level szint ez marha jo duma meg minden, de uj dx uj op rendszer uj vga lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. yodamester...
2014.03.21. 21:11
Most akkor vegyek ősszel 880gtx-et vagy ne?Persze csak ha megjelent
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. codex
2014.03.21. 21:32
Részemről megtarthatják a DX12-t.

1.) Mire ténylegesen olyan játék jön amely használ is belőle valamit...
2.) A mostani játékmotorok / játékok között is bőven találok olyat ami az én igényeimnek bőven megfelel, és otthagyom az állam.

És nem azért írom ezeket, mert nincs hozzá hardver. A legszebb játék is elfut nálam szétmaxolva. Egyrészt még soká van mire kijön, másrészt arra megint win-t is kell váltani, meg hardvert meg mindent. Win váltással meg úgy vagyok, hogy egy verzióval simán mindig le vagyok maradva, sőt ha ilyen ütemben jönnek a win-ek még 2-vel is le leszek. Nem megyek bele részletekbe hogy miért. Még mindig nem látom értelmét win7-ről váltani. Márcsak azért sem, mert az összes grafikai program amit használok win7 64 bit alatt van jelenleg, szal én még maradok rajta egy ideig. Játék miatt meg nem fogok váltani. Majd ha win7 supportja kezd hanyatlani akkor esetleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. sanyix Reink...
2014.03.21. 22:08
miről beszélsz? olvasd már el a cikket. DX12-ben futtatták a titanon, 11-ben nem ment volna jól az api overhead miatt.

Tudod attól hogy nincs ráírva a dobozára hogy dx annyit támogat, attól még nem biztos hogy új hardver kell hozzá. Sőt a dx12 inkább szoftveres fejlesztésekről szól... Megírják rá a drivert és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. siriq gab78
2014.03.21. 22:28
http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/directx-12/
Our work with Microsoft on DirectX 12 began more than four years ago with discussions about reducing resource overhead. For the past year, NVIDIA has been working closely with the DirectX team to deliver a working design and implementation of DX12 at GDC. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/directx-12/#sthash.l1Zp7Ugy.dpuf

Nagyon nem jol tudod illetve tudjatok. Az nvidianak mar van developer driver dx12-re amit aktivan hasznalnak a fejlesztok. Angolul nemtudoknak felhivom a figyelmet a 4 evre amikor elkezdte az egeszet, illetve az utobbi evben aktivan egyutt dolgozott az nv es az ms, hogy a gdc-n mar megmutassak.
A prohardver baromsagokat meg el kell felejteni. Javareszt olyan infot kozolnek ami eppen a cikk iro szajizenek felel meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. siriq
2014.03.21. 22:51
Ha nagyon roszmaju lennek, akkor azt is mondhatnam az amd lenyulta az ms otletet majd szandekosan felre informalt [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. pdx06
2014.03.21. 22:55
Fingotok nincs mi az a DirectX. Nincs még DirectX 12-es videokártya és nem is lesz egy darabig. A videokártya dobozára rá kell lennie írva hogy DirectX 12. Nem úgy megy ez hogy felinstalláljátok és már lesz DirectX12, ehhez hardveres támogatás kell ami majd a jövő videókártyáiban lesz benne. Azt hiszitek hogyha letöltitek a legújabb DirectX programot akkor az már valami? Hát nem. Egy 15 éves videokártya mellé is lehet új DirectX programot telepíteni mert ugye felülről kompatibilis a régiekkel de a látvány attól még nem lesz az, mivel az a videokártya csak a 3.0-t támogatja. Ne legyetek már ostobák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. SzAdamAndy siriq
2014.03.21. 23:04
[LINK]

Akkor gratula nekik hogy 4 év alatt inkább visszafele sikerült menni mint előre. Hol van az árnyékok részletessége. Érdekes hogy hirtelen már ennyi ideje dolgoznak rajta amikor a linkeken amit írtál tegnapi a dátum. Vajon miértnem említették meg a G-Sync bemutatásakor vagy máris a Mantle után. Ez nagyon M$ Bullshit-nek hangzik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. SzAdamAndy pdx06
2014.03.21. 23:11
Mert neked pont "fingod" van a dologról. Jössz itt okoskodni ami egyértelmű a múltra visszatekintve. Pont az M$-nek nincs "fingja" arról hogy mit beszél össze vissza amikor mindenki tudja hogy előbb HW támogatás kell, gondolom valamit kellett mondani a PR-részlegnek. De ha nem akkor nem is DX-ről beszélünk hanem egy Mantle klónról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Terror SzAda...
2014.03.21. 23:21
Te amúgy tényleg azt hiszed, hogy amikor egy DX verziót, vagy akár egy operációs rendszert fejleszteni kezdenek, akkor egyáltalán van valami a piacon, ami hardware-esen tudná azt, amit elkezdtek írni? Rohadtul nem. Maximum tervezőasztalon. Esetleg tervbe véve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Gerg_19 pdx06
2014.03.21. 23:28
Atyaég Ki vagy Te?DD " A videokártya dobozára rá kell lennie írva hogy DirectX 12"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Gerg_19
2014.03.21. 23:31
A legönzetlenebb ember az, aki az észt osztja. Mert olyanból ad, amiből neki is kevés van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. siriq SzAda...
2014.03.21. 23:41
Jelenleg pre alpha allapotot kepvisel a dx12. Ez le is van irva. Gondolom szinten sok emberenk nem sikerult elolvasni. Remelhetoleg ez is potolva lesz. Ezt a gdc-re akartak bemutatni. Elegge egyertelmu. Meg is tettek. Az ms csak maga alatt vagta volna a fat ha amd pr reszet utanozzak. Igeret van aztan nem jelenik meg semmi. Jelen pillanatban megmutattak nem igertek. Alapveto infot persze csepegtettek a gdc elott, amit megtehetnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. xXdoki88Xx
2014.03.22. 00:29
Nem tudom mit izgultok, ebben az országban állítólag mindenki szegény és éhezik, ergo nem vesz semmilyen videó kártyát, mert minek? Ugye hogy naugye ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Gerg_19
2014.03.22. 00:36
Szerintem azért vesz videó kártyát, mert új autóra nincs pénze, szebb házra nincs pénze, utazni nincs pénze, szórakozni nincs pénze és úgy összességében nincs pénze arra, hogy a szabadidejében drága dolgokat csináljon. És ha már otthon kell ülni akkor legalább fa*za legyen a gép
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. rini
2014.03.22. 01:09
Mondjuk az viszont nem értem, hogy miért hiszitek azt, hogy eddig nem dolgoztak a DX12-ön. Azért mert azt mondták korábban, hogy lehet, hogy nem is lesz? Lehet, hogy más néven gondoltak rá. Tehát ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem dolgoztak valamin amely esetleg kiválthatja a DX 12-öt. Inkább azért lehet rugdosni őket, hogy nem igyekeztek és szépen ráérősen, komótosan foglalkoztak a dologgal. Erre volt jó a Mantle, hogy emiatt egy kicsit összekapták magukat és elkezdtek iparkodni. Azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy a Mantle éppen csak megjelent és máris közeledik az ellenfele és akkor nem csináltak semmit eddig. Szóval szerintem foglalkoztak vele csak úgy tessék - lássék módon haladhattak vele. Most meg hirtelen nekiálltak rohanni a konkurencia hatására. Ennyit jelent a verseny jelenléte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. 5hR3kY
2014.03.22. 01:50
Én csak azt nem értem hogy a DX 11-es GTX Titan kártyából ami a DX11.2 szintjét sem ütötte meg hogy lesz egyből DX 12-es kártya? Vagy a DX 12 ezek szerint visszafejlődés lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. siriq 5hR3k...
2014.03.22. 03:24
Mert a dx11.x nel az ms bizonyos szinthez kototte a tamogatast egyuttmokodes nelkul. A dx 12-nel viszont mar nv intel es amd is benne van. A sorrend szandekos meg ha az amd nyilt titokkent kezeli a tamogatasat a dx12-nek. Ez egy csont amit le kell nyelniuk.
http://blogs.nvidia.com/blog/2014/03/20/directx-12/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. 5hR3kY siriq
2014.03.22. 04:31
"Persze az, hogy támogatják az új DirectX-et nem azt jelenti, hogy minden feltételének meg is felelnek. A DirectX 11.2 újdonságaiból jelenleg csak a GCN alapú Radeonok képesek profitálni. A GeForce-ok tudják futtatni az ilyen kódot, de csak feature level 11.0-n, ami azt jelenti, hogy amivel nem tudnak mit kezdeni, azt megkerülik. Valószínűleg ez lesz a helyzet a DX12 esetében is,"

Magyarán szólva beindult a parasztvakítás, mert azok a kártyák amik nem tudták a DX 11.2 újításait, azok továbbra sem fogják tudni, csak szimplán kihagyják, de most majd rátehetik a DX 12 címkét? Beindul az átverés akkor majd?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. kiskoller
2014.03.22. 05:59
"Magyarán szólva beindult a parasztvakítás, mert azok a kártyák amik nem tudták a DX 11.2 újításait, azok továbbra sem fogják tudni, csak szimplán kihagyják, de most majd rátehetik a DX 12 címkét? Beindul az átverés akkor majd? "

Nem.

A régi kártyákon nem fognak az új effektek elfutni, viszont a régi effekteket már a hardverközeli, gyors API fogja szolgálni. Ergo ugyanúgy fog kinézni a játék, mint a mostani DX11-es játékok, csak gyorsabban fognak futni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. jozef8
2014.03.22. 09:50
2 évig ebből sokat nem fogunk látni Win 9 legalább ennyi idő ha nem több.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. spidey2 jozef...
2014.03.22. 11:17
az nem jövőre jön?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. csabi02
2014.03.22. 11:56
Hát az a 2kép össze hasonlítva igen érdekes de ha valóban gyorsulást hoz akkor nem lesz hiábavaló váltani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. SzAdamAndy Terro...
2014.03.22. 12:36
Érdekes akkor hogyan támogatja a Xbone a DX12-őt ha elmondásod alapján még HW nincs is a piacon? De ha nincs HW akkor hogyan csináltak DX12 rendert, szoftveres emulálással?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Terror SzAda...
2014.03.22. 13:06
Pont ugyanúgy, ahogy az nVidia kártyák a DX 11.2-t. Semmiféle emulálás nincs. Amiért az árnyékot a DX12 kódjának megfelelően számolta le a kártya, attól még semmilyen új effektről nincs szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. SzAdamAndy Terro...
2014.03.22. 13:11
Ez esetben semmilyen új DX verzióról nincsen szó. Maximum DX11.3 ami mélyebben éri el a kártyát. A marketing azonban nagyon megy nekik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gery84
2014.03.22. 13:15
Ez persze nem túl meglepő, mert a TITAN jóval erősebb, mint az Xbox One GPU-ja.
Evvel a Microsoft a Xbox One alatt vágta a fát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. csiki2 siriq
2014.03.22. 13:25
> Angolul nemtudoknak felhivom a figyelmet a 4 evre amikor elkezdte az egeszet, illetve az utobbi evben aktivan egyutt dolgozott az nv es az ms, hogy a gdc-n mar megmutassak.

Angolul nem tudoknak: 4 éve elkezdtek beszélni arról, hogy dejó lenne... ennyi... utána valaki esetleg fél munkaidőben 4 évig csinálgat-getelt valamit...
Erre már a PR az írja, hogy 4 éve fejlesztik...
Mindenki tisztában van vele, hogy 4 év mit jelent az informatikában, ilyet leírni eleve butaság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Secondhand Svind...
2014.03.22. 13:57
"A Mantle sem egy kiforrott dolog még ..."

De már VAN és MŰKÖDIK, még ha beta állapotban is. A DX12-ről meg van marketing rizsa, meg hogy majd 2015-ben talááán lesz játék ami támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. 5hR3kY kisko...
2014.03.22. 14:39
Ha nem futnak el a DX 11 kártyán az új DX 11.2 effektek, akkor hogy nézhet ki ugyanúgy mindkettő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozef8 spide...
2014.03.22. 16:17
Elvileg jövő év végén. Ami majdnem 2 év
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kiskoller 5hR3k...
2014.03.22. 18:38
Még mindig nem érted.

Régi kártyákon ugyanúgy fognak kinézni a DX12-es játékok, mint a DX11-es játékok, csak gyorsabbak lesznek

Új kártyákon szebben fognak kinézni a DX12-es játékok, mint a DX11-es játékok, vagy ugyanúgy fognak kinézni de gyorsabbak lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.22. 23:37
Szerintem senki sem gondolta, hogy a 100.000-es konzolban negyed milliós gpu van, szóval miért vágná maga alatt?

Ez a mantle amúgy sokkal jobban hangzik mint ez a directx...
Remélem előbbi fog bejönni mindenkinek, azzal bekavarna a windowsnak meg úgy mindennek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Cooley
2014.03.23. 04:34
Itt sokaknak nagyon durva képzavaruk van. Nagyon leegyszerűsítve vannak fejlesztések, amikhez fejlettebb hardver is kell, de van, hogy szimplán a jelenlegi technológiákat pofozzák ki, amikhez nem kell újabb hardver. Így hát a DX11.2 támogatás hiánya nem zárja ki a DX12 támogatást, szimplán azokat a dolgokat, amikhez nincs megfelelő hardveres támogatás, ugyanúgy kerülni fogja a driver, mint eddig. Viszont a DX12 főként az erőforrásokhoz való jobb hozzáférhetőségről és azok jobb kihasználásáról szól, amihez nem kell új hardver. Ha pedig lesznek olyan kiterjesztések a DX12-ben, amihez új hardver is kell, akkor azokat majd szépen megcsinálják opcionálisra, és ismét jön a feature level történet.

pdx06 #39: Téged külön ki kell emelni! Köszönöm, hogy írtál, jót röhögtem! "A videokártya dobozára rá kell lennie írva hogy DirectX 12". Zseniális! Viszont el kell keserítselek, nem a dobozra nyomott festéken múlik, hogy mit támogat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pdx06 Gerg_...
2014.03.23. 06:22
Kedves Gerg! Nem az a baj ha valaki hülye, hanem az ha valaki nem tud róla hogy az. Ez rád vonatkozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gamerod
2014.03.23. 06:37
Ezek csak fantáziálások amiket a cikkben olvasok. Eddig minden új Direct X megjelenése előtt az volt a fő szöveg hogy majd hardverközelibb lesz. Azt se hiszem hogy minden windows támogatja, de azt sem hogy az egyszerű portolási lehetőség miatt majd minden multiplatform lesz. Maximum az emulátorok élvezhetik az előnyét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. thedevelop...
2014.03.23. 08:53
Cooley: +1

Nem feltétlenül kell a hardvert is fejleszteni a gyorsulás eléréséhez. Én csak azt nem értem, hogy az emberek mit nem értenek ezen, hiszen a GCN architektúra esetén is ez a helyzet. A DirectX követelményeinek is megfelel, de írtak rá egy teljesen új API-t is Mantle néven.

Miért olyan nehéz elképzelni, hogy azok a kártyák, amik megfelelnek a DX11 hardverkövetelményeinek, azok megfelelnek majd a DX12-nek is?
A 12-es verzióban lecserélnek néhány algoritmust, esetleg újragondolják az eddigi memóriamenedzsmentet, skálázhatóbbá teszik a renderelést, stb.. Ehhez nem kell új hardver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. _DiEGO_
2014.03.23. 10:03
Már megint ez a sok okos ember ... magyar mentalitás , mindent jobban tudnak mint maga a fejlesztő , legyen az MS , AMD vagy NVidia ...
Szálljatok már magatokba okoskák és írjátok le, hogy tetszett a cikk vagy sem .
Elhiszem vagy sem és ennyi - de azt hogy mindezt megmagyarázni saját beképzelés / elképzelés alapján , no meg hogy ki mit olvasott külföldi sajtókból ... vicces itt jópár nagyokos . Bocsi , de ez van .

Idővel jönnek majd fejlemények úgyis és megtudunk mindent HIVATALOSAN . Más a tény és más az elmélkedés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_ pdx06
2014.03.23. 10:45
idézet :

Kedves Gerg! Nem az a baj ha valaki hülye, hanem az ha valaki nem tud róla hogy az. Ez rád vonatkozik.

No ez már személyeskedés , a megszólított nyilvánosan mások előtt sértegetése !

Hol van a fórom-moderátora ? Tessék rendet tartani ilyen téren is .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thedevelop...
2014.03.23. 10:52
_DiEGO_: Bocs, hogy fejlesztőként hiszek a fejlesztőknek és pontosan tudom, hogy például egy egyszerű mátrix szorzásnál nem mindegy a zárójelezés, mivel nagyságrendekkel lehet rontani, vagy javítani az algoritmus sebességén.
Bocs, hogy tudom, hogy mi az a k-szalagos Turing-gép, mi az NP teljes probléma és mit jelent egy algoritmus futási ideje és számítási ereje.

Sok pisis menőgyerek úgy gondolkodik, hogy a videokártya egy "jajj de szép nagy vasdarab, jó nehéz és nagyon drága volt, ráadásul kéken világít, akkor biztosan gyors".

És ez engem informatikusként valóban zavar. Fingjuk nincs róla, hogy egy gép például hogyan szoroz össze két lebegőpontos számot, egyáltalán mi az a mantissza, vagy mi a különbség a Neumann és a Harvard architektúra között, stb...
Nem tudják, hogy mi az a Karnaugh-tábla, disszipált teljesítmény, semmit nem tudnak, csak azt, hogy az AMD , Nvidia, Intel így szuper, vagy úgy szar. Ennyiben ki is merül az úgynevezett tudásuk.

Hányan próbáltatok meg felvillantani egy LED-et egy 8 lábú PIC micro-vezérlőre írt assembly kódból? Azt sem tudjátok, mi az a GPIO, vagy vajon miért kell "bank"-ok között lapozni.

Komolyan egy kartondobozra írt verziószám a fontos? Azt sem tudjátok, mi az az "X" a Direct után és egyáltalán mi az a Direct az "X" előtt.
Biztos sokan meglepődnének, ha kiderülne, hogy az "X" lehet például Draw, Input, Sound, stb..
Hányan írtatok már Direct3D-re, vagy akár DirectDraw-ra programot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller thede...
2014.03.23. 11:23
Köszönjük, hogy bemutattad, mekkora fasza gyerek vagy. Csak sajnos ez a hozzászólásod nem tartalmaz semmi releváns infót. Diego detto.

De azért megtudtuk hogy te tudsz micro-vezérlőre assembly kódot írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. nemlehet kisko...
2014.03.23. 13:40
Ahogy a te HSZ-ed is rengeteg releváns információt tartalmazott, mert a személyeskedés és másoknak beszólás IT szempontból nagyon fontos..... Amúgy csak arra próbált rávilágítani, hogy lehet kicsit nagyobb rálátása van a dolgokra fejlesztőként mint annak aki csak szimpla felhasználó és pl benchmark vagy "vallás" alapján választ kártyát.....

Én is mióta programozni tanulok sokkal kevésbé ragelek 1-1 bugon vagy szar optimalizáláson, mert pontosan tudom, hogy 1-1 zárójel vagy tömb rossz linkelés simán megfekteti a hardvert és nagyon macerás mindent kijavítgatni, a főnökök meg a profitra hajtanak, nem az igényességre.


Amúgy hogy ne csak off legyen én annyira nem hinnék a Microsoft marketingnek főleg, hogy nagyon szeretnek valamit mondani aztán visszatáncolni (mint az XOne esetében is láthattuk). Amíg nincs kint és nem működik addig kár dühöngeni vagy lelkesedni. Aki kisérletezni akar annak ott a Mantle, az működik hellyel közzel, kienek jobban, kinek kevésbé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Pandamoniu...
2014.03.23. 16:01
Te, hogy itt hirtelen hogy összegyűlt az összes szakértő az országból...
Már csak popcorn meg kóla kéne és estig tudnám olvasgatni a szájkaratét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thedevelop...
2014.03.23. 17:51
OFF:

PandamoniumHun: Bárcsak összegyűltek volna, de az az igazság, hogy a hozzászólók 5%-a ért a témához, a többiek csak azért szóltak hozzá, mert látták a szövegdobozt és úgy gondolták, hogy "itt az idő lefikázni egy terméket, amiről azt gondolom, hogy varázslat működteti".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pdx06 _DiEG...
2014.03.23. 20:28
Nahát álljon már meg a menet... egy az hogy ez egy válasz volt az ő hasonló személyeskedésére, mert ugye felkapta a vizet azon a kedves barátom hogy le mertem írni azt hogy a videokártyák dobozán fel van tüntetve egy ikonban az, hogy melyik legutóbbi dx verziót támogatják. Másik pedig az, hogy egy nicknév mögött senki sem nyilvános.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 pdx06
2014.03.23. 20:44
Nem is az a baj mert általában valóban feltüntetik a dobozon csak te hirtelen kitaláltad hasra ütésre hogy a DX12 csak újabb VGA-kon fog futni holott ez egyelőre nem igaz mivel pld. az összes GCN típusú GPU-n fog működni, és Nvidiánál is ez a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Humbuk
2014.03.23. 21:34
én csak azt nem értem, hogyha ezt fejlesztik már egy ideje, tudják egy ideje, hogy lesz, miért kellett ba****ni a dx 11.1 -11.2vel??? Mert a nyomorult win 8 nem fogyott és ezzel próbálta meg az elmebeteg cég növelni az eladásokat??

Tudom, tudom, hogy kapitalizmus és a cég nem egy vöröskereszt, de ez az az üzletpolitika, amitől hányok.
Kidobok egy félkész valamit, hogy örüljön a nép...
Kibővítem azt a félkész valamit és újra "eladom"...
Kár, hogy az ilyenekbe nem buknak bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. siriq atti2...
2014.03.24. 08:20
Az amd 5xxx es 6xxx szeria nem dx 11 kompatibilis? Nincs tamogatas az amd szerint dx12-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010 siriq
2014.03.24. 09:01
Csak a GCN -re épülő GPU-k fogják támogatni, vagyis a HD -7XXX felfele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. SzAdamAndy
2014.03.24. 09:21
Humbuk +1

Na ez az amit a thedeveloper és PandamoniumHun kollégák nem értenek meg, hogy mi itt az M$ Bullshit Kampány által beharangozott "kiegészítést akarjuk ÚJ cuccként eladni amihez nem kell HW mint régen" megmozdulást nem értjük.

@thedeveloper

"Bocs, hogy fejlesztőként hiszek a fejlesztőknek és pontosan tudom, hogy például egy egyszerű mátrix szorzásnál nem mindegy a zárójelezés, mivel nagyságrendekkel lehet rontani, vagy javítani az algoritmus sebességén."

Tudtommal nem a fejlesztők a PR-osok. Egyébként teljesen igazad van, a mátrix szorzásnál a tömböknél szögletes zárójelet használsz a for ciklusnál ami meg a két tömböt szorogatja meg sima zárójelet, valóban nem mindegy mert visít a fordítótó ha összekevered őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. siriq
2014.03.24. 11:08
Erdekes dolgok tortennek kozben: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thedevelop...
2014.03.24. 13:31
SzAdamAndy:
A mátrix szorzás algoritmusára gondoltam, ami ugyebár asszociatív, de a futási idő nagyban függ attól, hogy milyen sorrendben szorzod őket össze.

Ha estleg érdekel, akkor itt bővebben olvashatsz a problémáról és a lehetséges optimális zárójelezés megtalálásáról.

Nem a PR-nak hiszek DX ügyben, hanem a TechDemo-nak és a fejlesztők bemutatójának. Itt egy mélyreható leírás, ha érdekel.
A siriq által linket cikk is érdekes olvasmány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2014.03.24. 18:30
Azért a belinkelt tartalmak bőven bizonyítják azért azt is, hogy nagy francok a kártya gyártok illetve a driver író részlegük is. A diagramok bőven megmutatják azt, hogy bőven van még tartalék, ha becsületesen kiaknáznák a driverekben az API lehetőségeit. Viszont egyik sem volt hajlandó ezt megtenni eddig. Szóval nem csak az DX API készítőjét érdemes szidni ilyen szempontból hanem a driverek részlegeket is mert nem tettek meg minden azért, hogy jobban fusson az adott szoftver. Ehelyett csak azt olvasom, hogy Mikrosoft így meg úgy szarik a DX-re. Viszont ebből látszik,, hogy nagy ívben a többiek is tojtak rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. SzAdamAndy thede...
2014.03.24. 20:56
Köszönöm a linkeket.

A mátrixosnál tuti jó hogy x db-ra lehet jobban optimalizálni a műveletet mert annyi dimenziós tömbbel fene sem vasződne, de nem értem, hogy ez 3D-s koordinátarandszerben is ilyen fontos lenne? 3x3-as tömb és kész meg vektorok.
Nem nagyon mennek 3x3-as mátrixok fölé a játékok?!

A második linkel kapcsolatban meg nemtudom megnézted-e a képet aminél bekarikáztam a számomra szembetűnő lényeget ami a messzi árnyékok minőségének a romlása DX12 alatt, így egyszerű gyorsabban renderelni ha kihagyok pár dolgot. Legalábbis számomra ez jön le a két képről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Mikeee
2014.03.24. 21:06
Felesleges a szópárbaj még szerintem, mert a Mantle is elég új dolog a Dx 12 meg még eléggé csak fogalom szinten létezik. A BF 4 az egyedüli kézzelfogható játék, szerintem majd az idő során meglátjuk mi lesz. De az tuti, hogy mi játékosok jól fogunk járni vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Humbuk rini
2014.03.25. 10:32
rini: Természetes, hogy a vga gyártók is hagynak tartalékot a szoftverben is, ezen nem is lepődöm meg.

Nekem ez onnan jön le a legjobban, amikor megnézek egy előzőgenerációs konzolos játékot és annak az átiratát. Egyszerűen a világ legnagyobb BULL****je az, hogy szinte jobban fut a játék egy 6éves vga-n, mint az én 2 évesemen.

Gusztustalan, de hát ez van nem tudunk mit tenni, sőt én tovább megyek, lehet, hogy éppen az új driver lassítja le a kártyádat, hogy rávegyen arra, hogy megvedd az újat.
((Picit olyan ez amikor a win is látványosan lassul, ha kijön egy új))
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. rini
2014.03.25. 16:08
Én még azt nem vettem észre, hogy egy új megjelenés lassította volna a megjelenítésemet. Egyébként erre általában az AMD kártya tulajdonosok szoktak panaszkodni, az NV-re nem jellemző. Persze ez előfordulhat itt is de én nem vettem még észre. Nem mellékesen nem hiszem, hogy szándékosan hagytak volna tartalékot a szoftverben, hiszen az ő érdekük pont az lett volna, hogy jobban fusson mint a konkurencia terméke és ráadásul ezt nem csalással érték volna el. Egyszerűen nem érdekelték őket ezek a lehetőségek vagy már nem futotta rá, hogy jobban optimalizáljanak az API-ra. Ezzel viszont most látható, hogy az NV tervezetében az áll, hogy ideiglenesen a dx11 API optimalizálásával próbálja azt elérni amit az AMD a Mantle használatával. Legalábbis a DX 12 megjelenéséig biztosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!