iPon Hírek

Bemutatkozott a Qualcomm saját VR headsetje

Dátum | 2016. 09. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A virtuális és a kiterjesztett valóság körül meglehetősen nagy pezsgés tapasztalható, ugyanis mindkét területhez óriási reményeket fűznek a gyártók és a tartalomkészítők. Eszközök frontján is komoly tempóban haladnak a fejlesztések, ugyanis míg eleinte olyan headsetek készültek, amelyek meglévő asztali- vagy mobil számítógéphez kapcsolódhatnak, egy ideje már önálló, minden hardvert tartalmazó headsetek tervezése is zajlik – gondoljunk csak az Intel-féle Project Alloyra, vagy éppen az AMD alapú Sulon Q-ra.
Most a Qualcomm is előrukkolt saját megoldásával, ami az Intel és az AMD megoldásához hasonlóan szintén önállóan használható, vagyis nincs szüksége külön PC-re, mint mondjuk az Oculus Riftnek vagy a HTC Vive-nak. A Qualcomm VR820-as VR headsetje a kínai Goertek közreműködésével készülhetett el, szerepe pedig kettős: egyrészt kapható lesz önálló termékként, másrészt azonban referencia platformként is funkcionál, azaz a VR820 mintájára egyéb gyártók is fejleszthetnek majd saját VR headsetet.
A VR820 alapját egy Snapdragon 820-as SoC egység adja, amelyhez 2880 x 1440 pixeles felbontású AMOLED kijlezőtömb kapcsolódik. A 70 Hz-es képfrissítési rátával dolgozó kijelzőtömb szemenként 1440 x 1440 pixeles felbontást biztosít, a rendszer pedig szemkövető szenzorokat is tartalmaz, így a tartalmak renderelése az aktuális nézőpontnak megfelelően, hatékony erőforrás-felhasználás mellett történik. A headset ezzel együtt fejmozgás-követésre is képes (DOF: 6), ehhez ráadásul külső kiegészítőkre sincs szüksége – nem úgy, mint a Rift és a Vive esetében. Noha felbontás terén mind a HTC Vive, mind pedig az Oculus Rift lemarad a VR820-tól, hiszen ezek a headsetek szemenként csak 1080 x 1200 pixeles felbontást nyújtanak, képfrissítési ráta esetében már fordul a kocka, ugyanis az említett riválisok 90 Hz-re képesek. Ezek persze csak számok, a végső ítéletet úgyis a tesztek mondják ki. Az viszont tény, hogy az új headset 4K HEVC tartalmakat 70 FPS-es sebességgel jeleníthet meg, késleltetése pedig 18 ms körül helyezkedik el, azaz ebben a tekintetben a Samsung GearVR-hez hasonlít majd. Az új platform Android alapokon nyugszik, a fejlesztők pedig a Qualcomm saját Snapdragon VR fejlesztőkörnyezetét használhatják hozzá. A VR820 a dolgok jelenlegi állása szerint az év negyedik negyedévében válhat elérhetővé, a partnerek saját eszközei pedig nem sokkal ezután lesznek kaphatóak. Arról egyelőre nincs pontos adat, hogy a VR820 listaára hogyan alakul, de a Qualcomm tervei szerint az árszint a nagyteljesítményű táblákéhoz hasonlít majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. Zephyrus
2016.09.01. 19:45
-törölve-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibaimp
2016.09.01. 19:57
Az a gond szerintem ezzel a VR lázzal, hogy ha jól látom, már most az elején kettévált a piac, van az android alapú (vagy olyan mint ez, hogy be van építve a soc, vagy telefon kell hozzá) és van a PC alapú.
Az a gond, hogy a piac egyre sincs felkészülve még, nem kettőfélére...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. noPublicFG
2016.09.01. 20:15
18ms? Sok. Sajnos a 10+ -os monitor előtt is kellemetlenül érzem magam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim tibai...
2016.09.01. 20:16
Több lesz az kettőnél. A HTC-ét kell venni, mert aránylag arra fejlesztenek a legtöbben (sajnos ez a legtöbben is csak a VR-ra fejlesztők 35%-a).

noPublicFG

Azzal ugye tisztában vagy, hogy arra a monitorra még rámegy az input lag? 18 ms össz késleltetés igazán jó értéknek számit (a "headset" késleltetése 18 ms nem a panelé, ha mégis a panelé, akkor a megfogalmazás félreérthető).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Meteoreso
2016.09.01. 20:30
Mobilokba már vannak 4k kijelzők ebbe meg nem bírnak belerakni egyet?
Még a 70 fps talán elég is lenne de a gyors válasziidő az nagyon fontos tényező volna. Ez a szemkimélő dolog ez jól hangzik de jó darabg még a fókszálást nem fogják megoldani ami engem személy szerint nagyon zavar.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp Asagr...
2016.09.01. 20:54
Miért milyen van még (android és x86-n kívül)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim tibai...
2016.09.01. 21:20
Úgy értettem, hogy architektúrán belül sincs megfelelő átjárhatóság headset és headset között. Nem tudsz akármilyent használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Ch00ler
2016.09.01. 22:41
Szoval akkor ez a SoC betolja nekunk 1440x1440 felbontasban 70 Hz-en, mig a Rift meg a Vive kisebb felbontason ugyan, de 90 Hz-et tud ugy, hogy rakapcsolok egy bivaly eros gepet es VGA-t. Nem furcsa ez egy kicsit?
A felbontas lehet nagy, de ha 8 teglatestbol all a megjelenitheto kep 3D-ben, mert a gpu nem bir tobbet, akkor sokra megyunk vele.

Egyelore ez a VR dolog nem akar beindulni. En az ev elejen azt hittem, hogy ilyenkorra mar mindenki az egyes VR cimekrol fog beszelni es ajuldozni... Hat ettol meg messze vagyunk. En meg varok fel evet, az biztos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rolics
2016.09.01. 22:56
Én ezt a "valamit" nem emliteném egy lapon a HTC-vel vagy OCR-vel.
Ezen mint tartalom (grafikáról ne is beszéljünk) és fejkövetés azokhoz képest a nullát súrolja. Az irányításról nem esett egy szó sem (nem hinném, hogy lenne saját kontrollere). A kijelző ezzel a hardverrel egy kicsit komolyabb cuccnál = behányás. Én nem sokba nézem az ilyeneket. Ja az Intelnél úgy tom, hogy nem csak a SoC-ra támaszkodik az egész az csak rá segít. Ez egy telefonos VR hadeset beépített telefonnal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gombabacsi
2016.09.01. 23:49
pár hete kaptam kölcsön egy oculust dk2-t. kipróbáltam, majd visszacsomagoltam.
azóta is azon gondolkodok, hogy ezt a felbontást és chromatic abberation-t vajon komolyan gondolták-e, vagy csak vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rolics gomba...
2016.09.02. 00:26
Az még fejlesztői példány volt. A végleges már nagyobb felbontású.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Tuttu
2016.09.02. 05:46
Nekem van mobilVR headset-em és egy galaxy s6-al szúrom neki + vettem egy bluetooth joypadot hozzá. Nem kell több, hogy élvezhető legyen. Ez a felbkntás kielégítő, de ugye kb4:3-as képarányt látok és ez zavart miután kipróbáltam az oculust. Annál csak annyit vettem észre, hogy jobban lefedi a látószögem. Ez a legfontosabb szerintem.
Ezekért a kompakt megoldásokért mindig sok pénzt kérnek ami nekem nem éri meg. Vive-ot kell venni!
Erre a platformra amúgy sem a legfrankóbbak az alkalmazások...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hympyke
2016.09.02. 06:15
Hát nekem filmnézésre kéne valami kizárólag, ha majd elbírom hányás nélkül de eddig egy sem tűnt alkalmasnak.. megszabadulhatnék a tévémtől legalább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. szav
2016.09.02. 07:53
Sajnos filmnézésre még kevés ez a felbontás. Létezik már 8K-s mobil kijelző panel is de még csak tesztpéldány. Azzal már jó lesz minden csak meg kell várni amíg lesz olyan vas ami meghajtja. Amúgy 4K-val is már elfogadható lenne. Minden ami most van az még csak az úttörő kategória a VR-ban de ezek nélkül nem lenne jövője. Persze az AR lesz az amit jobban fognak fejleszteni, hogy előbb utóbb egy sima napszemüveg méretű eszközön (még később kontaktlencsén - már beadták rá a szabadalmat) keresztül láthasd a reklámokat a saját hálószobád falán is.
Akárhogyis a jövő a vezeték nélküli technológiáé, PC-wireless átvitellel vagy saját belső meghajtással.
Ha jól látom a képen bár a cikk nem említi stereo kamera is van rajta tehát az AR már elérhető lesz ezen az eszközön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BiroAndras hympy...
2016.09.02. 16:28
Filmnézésre szerintem alapvetően alkalmatlan.
A felbontása nagyon kevés, másrészt nem is elég éles a kép, a szemet is jobban fárasztja, és ráadásul csak egyedül tudod nézni.
Az árából viszont simán vehetsz egy viszonylag jó 4K TV-t. Ha csak egyedül nézed, akkor elég közel tudsz ülni ahhoz, hogy elég legyen egy viszonlag kisebb képátló.
De persze az igazi mozi élmény, főleg haverokkal vagy családdal együtt, a projektor.
Mondjuk a 4K itt még kissé drága, de film se nagyon van még hozzá, úgyhogy nem is létszükséglet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. foldvari13
2016.09.03. 00:07
Mostanába mennyi semmittudó gyökér okoskodik a kommentekben hát beszarásD DK2 szar felbontás meg filmet akarok nézni rajta 18ms, élvezhetetlen.. :'D miért jár minden hülye ide? azért mert a captha authentikációt nem birják megfejnteni mashol itt meg nem kérik vagy miért?:'DD a gyengébbek kedvéért a DK2 = Development Kit 2. kiadás szóval fejlesztői változat az nem azért van mert gyökér 10 éves pistike VR-ban akar játszani az azért kellett hogy teszteljék az egész rendszert hogy a CV olyan legyen mint amilyen most a DK1 - DK2-nél kurvára nem a felbontás a lényeg de mindegy.. a masik meg a filmnézés.. mi a fasznak akar valaki ilyenen filmet nézni? egyébként lehet de nem probáltam hogy milyen.. szóval a sok gyökér hülye takarodhatna innen akinek nem inge nem veszi magára az értelmes ember úgyis tudja hogy kire gondolok a hülye meg maradjon meg magának
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tibaimp Asagr...
2016.09.03. 11:29
Igaz. Na látod ez egy újabb tényező, ami sajnos a piac megosztását idézheti elő.
Valami szabvány kellene, mielőtt totál elszáll az egész VR technológia....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!