iPon Hírek

Bemutatkozott a Sony VR-szemüvege

Dátum | 2014. 03. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ahogy azt a belsős források megjósolták, tényleg bemutatkozott a GDC-n a Sony VR-headsetje - igaz, egyelőre csak prototípus formájában. A fejlesztés Project Morpheus munkacímen fut, az eszköz pedig már most elég kívánatosnak és kiforrottnak tűnik külsőre. Ami a technikai specifikációkat illeti, az headset vélhetően simán hozni fogja a majd később kereskedelmi forgalomba kerülő végleges Oculus Rift szintjét. A jelenlegi fejlesztői kitek 1080p-s felbontást használnak, 90 foknál nagyobb betekintési szöggel. Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke elmondta, ezek még nem a végleges specifikációk, de a fejlesztők már egy ideje ez alapján dolgoznak.
Ahhoz, hogy ez az egész jól működjön, természetesen szükség van a fejünk mozgásának követésére is. Ehhez a Project Morpheus a PlayStation kamerát, illetve a headseten elhelyezett, a PS Move és a DualShock 4 technológiájához hasonló fénykibocsátást használ. A fejmozgást és pozíciót 1000Hz-en, 3 méteres távolságban, teljesen 360 fokban lesz képes követni. A Sony egyelőre nem tudta megmondani, hogy a végleges változat tudja-e majd követni a szemmozgást. Egyelőre kísérleteznek a technikával, de a jelenlegi fejlesztői verzió még nem tudja ezt. Nem beszéltek továbbá az eszköz súlyáról sem, mint ahogy azt sem árulták el, milyen képfrissítéssel és mekkora késleltetéssel működik az Sony újdonsága. "Minél nagyobb framerate és minél kisebb késleltetés a cél" - mondta Yoshida. A headset egyelőre vezetékesen csatlakozik a konzolhoz, arról pedig nincs információ, hogy a végleges változat elhagyhatja-e a kábelt. A Sony tervei szerint egyébként a szemüveg használható lesz együtt a PS Move-val, sőt, valószínűleg ajánlott is lesz. Persze árról sem beszélt még a Sony, de Yoshida szerint azt akarják, hogy mindenkihez eljusson az eszköz (különböző források 199 dollárt tippelnek), és hogy a használata rendkívül egyszerű legyen: "Felveszed, és már bent is vagy a virtuális valóságban, leveszed, és kint vagy belőle. Problémák nélkül." Mi a helyzet a tartalommal? Yoshida szerint a Sony belsős stúdiói már egy ideje dolgoznak a VR-os játékokon, de további fejlesztők támogatására is szükségük lesz, többek között ezért is jöttek el a GDC-re.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. Secondhand
2014.03.19. 11:13
RIP Oculus Rift.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. YellowFlas...
2014.03.19. 11:28
Instant Daft Punk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. dzsuz87
2014.03.19. 11:46
Ez már a cyberpunk korszak hajnala...
Meg is nézek este 1-2 részt a Ghost in the Shell-ből!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Secondhand
2014.03.19. 11:56
Az eddigi headnézőkék baja az volt, hogy nem olyan hatást keltett, mintha két nagy képernyőt néznél távoltól, hanem mintha két kis képernyőt közelről (mint ahogy ezt is nézed). Remélem, erre is találnak valami megoldást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. zsolt200
2014.03.19. 11:59
90fok-os a látómező. Nem ellenfele az Oculusnak. Este lesz az OculusVR előadás, remélhetőleg bemutatják már a devkit 2-t, mert tegnap, beszüntették a devkit 1 forgalmazásást. Na én azt veszem meg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Secondhand zsolt...
2014.03.19. 12:38
Persze hogy nem ellenfele a Sony elég régi fejlesztési múlttal rendelkező profi eszköze egy lelkes amatőrök által maradék alkatrészekből összerakott hobbi-headsetnek (múltkor volt cikk, hogy egy szükséges alkatrészt már nem is gyártanak hozzá, és elakadtak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. turatur
2014.03.19. 14:05
Szerintem nem lehet egy lapon említeni az Oculus Rift.

-tel mivel két külön platformról beszélünk.azért a pc- a használhatósága és kihasználata sokkal sokrétübb és a Sonynak ez egy gyors kapkodása próbál reagálni Nehogy egy külsö gyártásu technológia be kerüljön a zárt rendszerükbe amugy is ha a gagyi move Al párostják akkor a VR jük halálra van ítélve mivel anyomába se ér a razer Hydrának ezt ugy mondom minda kettőt kipróbáltam és használtam.
Tehát az véleményem szerint csak azért próbálják megcsinálni a sajátjukat mert érzik hogy ez a jövő,és másokat nem akarnak be engedni a rendszerükbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. zsolt200 Secon...
2014.03.19. 14:14
Vr terén mekkora múltal rendelkezik a Sony szerinted? 0. Fejlesztenek játékokat, adnak ki konzolt, tv-t, telefont, míg az Oculusnál csak a VR-ra koncentrálnak. Alkatrészeket meg azért nem gyártottak többet mert nem akartak több devkit 1-et kiadni, mert jön a devkit 2 (marketing).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. bitangue Secon...
2014.03.19. 14:47
látszik, hogy fogalmad sincs róla, hogy miről beszélsz... ma este 8tól figyeld a live streamet és kezd el temetni a sony szarját! az pedig, hogy szerinted az oculust "lelkes amatőrök" fejlesztik, a lehető legtávolabb áll a valóságtól. az ilyen szerencsétlenekre szokták, mondani, hogy "i pity the fool"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. 5hR3kY
2014.03.19. 15:02
Figyelni kell a gépnek a fejmozgást, a Move mozgását és ezeket plusz meg még két képet kettébontva kell számolni és szétdobni két kijelzőre. Szerintem fölösleges volt 1080p felbontásnyi kijelzőt rakni bele mert úgy sem fog annyit bírni a konzol.

Az meg külön égő lehet a Sony-nál hogy lassan egy A10-7850K a 14.2 Catalyst-al + Mantle-val már lassan simán hozza az 1080p High-ot, mikörben PS4-en 900p-ben bohóckodnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Secondhand zsolt...
2014.03.19. 15:07
Elég régi múlttal...

2011 augusztus:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20099619-1/sony-debuts-3d-oled-head-mounted-display/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Secondhand bitan...
2014.03.19. 15:08
Sajnos a hsz-ed stílusa miatt nem áll módomban reagálni... Köszönöm megértésedet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Secondhand 5hR3k...
2014.03.19. 15:09
"mikörben PS4-en 900p-ben bohóckodnak"

Xbox One-t akartál írni, gondolom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Secondhand zsolt...
2014.03.19. 15:14
Alkatrész ügyben keress erre:
"Bajban az Oculus Rift?"

Miért kell full informálatlanul valamit tagadni...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. 5hR3kY Secon...
2014.03.19. 15:20
Miért akartam volna Xbox One-t írni amikor is ez egy Sony hír? Amúgy ha azt írtam volna akkor 720p lett volna utána.

Mindenesetre ha 1080p felbontást akarnak a szemüvegben, akkor durván vissza kell venni majd a részletességből és a grafikai effektekből, de a konzolokat ismerve majd lesz 720p felskálázva oszt csókolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Secondhand 5hR3k...
2014.03.19. 15:24
Mivel eléggé tájékozatlannak tűnsz 3D gaming terén (mi az a GPU/VGA konfig ami pécén max deatilban kihajt 2db. fullhd képet párhuzamosan 60Hz-en), így megértem, hogy a konzolok fikázása felé fordulsz. De ebben én nem veszek részt, elnézést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. 5hR3kY Secon...
2014.03.19. 15:37
MrFox: Te meg az utánaolvasás nélküli hülyeség terjesztésben viszont nagyon is tájékozott vagy de rendesen.
Halkan megsúgom hogy a Sony féle megoldás 2 darab 960x1080 kijelzőt takar, az Oculus Rift féle pedig két 640×800 ami adja a 1280×800-as felbontást, de ez a fejlesztői verzióban van, a véglegesben 1920×1080 lesz azaz ugyanúgy mint a Sony-nál két darab 960x1080 kijelző lesz.
Nem tudom hogy mit akarsz te a két FullHD képpel 60 Hz-en, de én megengedem hogy nézegesd akár napokon át.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. FaL
2014.03.19. 15:40
fenébe... munka miatt nem tudtam hamarabb postolni, pedig:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Secondhand 5hR3k...
2014.03.19. 16:19
Szerintem összekeversz valakivel két aspektusban is.

1: nick.
2: mást nézzél hülyének.

Rád is megy az ignore, megértésedet köszönöm...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.19. 16:38
MrFox
Regisztráció dátuma:
2013. Február 05 21:18
Utolsó belépés dátuma:
2014. Február 17 13:36

Secondhand
Regisztráció dátuma:
2014. Március 03 15:33

Szerintem is simán MrFox vagy új néven. Csak mivel lebuktál a fanboyságod által, most próbálsz hárítani, de ez hatalmas túúúúúróóóós bukta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. DogTheDog zsolt...
2014.03.19. 17:56
A sony jelenleg eppen kifuttatja az aktualis fejre szerelheto kijelzojet.
Az Occulus keszuleke teljesen gyerekesnek tunik a sony cuccahoz kepest,viszont a VR mint kornyezet valoszinuleg fejlettebb naluk.
A fejre szerelheto kijelzok es a VR ugye nem ugyanaz,es a sony kijelzok teren (barmilyen kijelzorol is van szo ) gyanithatoan fenyevekkel elorebb van mint egy Occulus,vagy szinte barmelyik random markat is ideirhatnank.
VR kornyezetben meg eros lehet a Nintendo,akiknel mar 95-ben piacra kerult az elso VR sisak,jatekokkal tamogatva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. bitangue Secon...
2014.03.19. 18:05
nem is kell reagálni, csak szállj picit magadba! nézd meg a dev kit 2 leírását és kezdj el sírni!
http://youtu.be/OlXrjTh7vHc
http://www.oculusvr.com/dk2/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. zsolt200 Secon...
2014.03.19. 18:31
Mind filmnézésre volt kitalálva nem játékra. 15-ös kommentedre, már írtam hogy marketing volt. Devkit 2-vel kapcsolatban pedig igazam volt Itt összegyűjtötték az infókat: https://www.facebook.com/thevrhu John Carmack meg ugye csak viccből állt be az Oculushoz? Ja és akkor ott a Sensics is ami dupla 1080p-s kijelzővel jön 120 fokos látószöggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zsolt200
2014.03.19. 18:49
Ja és a Unity engine-be és az Unreal Engine 4-be is csak heccből integrálták, mert úgyse fog kelleni senkinek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. hsim
2014.03.19. 19:43
részemről az Oculus Rift sokkal jobb választás. A Sony megoldása valszeg megint (bár ne nekem legyen igazam) egy múló fellángolás lesz, mint volt a 3D, a move, a PSeye és megannyi saját tech, tehát ha nem fogy úgy ahogy szeretnék, akkor le lesz sz*rva, pont úgy ahogy konzolfronton pl a 3D, ami ráadásul mára már kifejezetten elterjedt technológia. Majd indulásnál belepréselik az exkluzívokba, lesz egy két külsős cím, aztán a user majd rágódik, hogy de jó lenne ezt meg azt is sisakkal játszani.
Míg az Oculus Rift mire megjelenik minimum 3 irányból (Tridef, VorpX, Vireio) lesz támogatva driverekkel/profilokkal., ráadásul visszamenőleg klasszikus játékokban is, ami pl a Sonynál teljesen elképzelhetetlen, mert nem fognak vele vesződni. Szóval az Oculus Rift / PC legnagyobb előnye, hogy nem az anyacég vagy a kiadók döntik el, hogy játszhatsz-e egy játékkal ilyen formában, méghozzá azért mert VAN alternatív megoldás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bernyi
2014.03.19. 20:53
Már csak az lesz a kérdés, hogy mennyire kell visszabutítani a játékokat, hogy el is fussanak a ps4-en VR-al.
Mert 1080p-ben a 60 is kihívás, a 3D hatáshoz meg kapásból kell a duplája. Arról nem is beszélve, hogy érdemes magasabb felbontáson renderelni a játékokat durva AA-val, mivel itt az ember szeme előtt van a képernyő, nem pedig 2, vagy több méterre, így minden rece szemet szúr.
Kezdetnek nem rossz, csak már adnák ki a véglegest a népnek ebből is és az occulusból is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zsolt200 berny...
2014.03.19. 21:55
Pontosan ez az egyik nagy baj a Sony Vr-jával, hogy Kell a 60 fps, de nagyon. Több helyen is olvastam/hallottam hogy ha nincs meg a stabil 60 fps az bizony komoly szédülést hányingert válthat ki az emberből a head tracking miatt.. Képzeld el hogy mész egy játékban, forgatod a fejed, jobbra balra és akkor pár pillanatra berezzen a kép az fps csökkenésnek köszönhetően. Hát nem lehet kellemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.19. 21:55
Korábban már leirták hogy a két kijelző együtt lesz 1080p, nem külön-külön.

Edit: lehet félreértettelek, úgy értettem hogy 2x1080p-ről irsz, nem 2x60 fps-ről. Sorry.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zephyrus
2014.03.20. 02:23
bernyi: a képernyő is viszont minimális méretű, szóval a PPI szám elég magas elvben hogy ne kelljen élsimítás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gtas
2014.03.23. 16:40
Na mivan róka, köpni nyelni nem tudsz a millió ténytől, miszerint Occulus > all Attól mer te sony (és vele együtt konzol) fangirl vagy még nem kell okoskodnod és istenítened mindent ami retkes konzol, és a PC-t fikáznod.. elég ha kussban maradsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mtrx220
2014.03.24. 22:06
majd dobnak rá 8 sample blur-t, azt jó lessz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!