iPon Hírek

Bezár a Spark Unlimited

Dátum | 2015. 05. 05.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Bezárja kapuit a Spark Unlimited – adta hírül a 2002-ben alapított vállalkozás egyik alkalmazottja, John Butrovich. A cég annak idején meglehetősen nagy reményekkel vágott bele a játékfejlesztésbe, de meg is volt minden okuk az optimizmusra, mert már az első játékukkal egy nagy franchise, a Call of Duty széria gazdagításával próbálkozhattak. A Finest Hour az első konzolokra is megjelent CoD lett. Ezt követő műveik azonban nem hogy nem tudták megismételni bemutatkozó játékuk sikerét, de olyan mélyrepülésbe kezdtek, ami után az a csoda, hogy eddig kitartottak.
A Turning Point: Fall of Liberty alighanem az első olyan, Hitler alávaló pribékjeit felvonultató lövölde, ami annyira idegesítően gyengére sikeredett, hogy az ember időnként önkéntelenül is a náciknak szurkolt. Az átlagos építőmunkásból különösebb erőfeszítés nélkül B. J. Blazkowiczot megszégyenítő szuperkatonává váló Dan Carson egy alternatív idősíkban játszódó, a legrosszabb amerikai akciófilmek kliséit idéző kalandja után a Legendary címre keresztelt játék jött. Bár sokan nagyon lehúzták mi azért tudtuk egy kicsit szeretni a mitológiai lényeket felvonultató alkotást, hisz az ugyan egyszerű volt, de nem is akart több lenni, mint ami. A stúdió negyedik műve, a Lost Planet 3 sem nagyon jelentett előrelépést, de legalább kínosan pocsék helyett csak unalmas volt. Az abszolút mélypontot 2014-ben sikerült elérnie a Sparknak. InGen kolléga éjszakánként időnként ma is sikoltva és vérítékben fürödve tér magához, ha véletlenül a Yaiba: Ninja Gaiden Z-ről álmodik. Cikke egyébiránt ékes példája annak, mit kell néha elszenvednie szegény, szerencsétlen játékkritikusoknak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Cynaris
2015.05.05. 17:35
"Nagyon nem kell sajnálni őket"

Majd ha fele olyan tehetséges leszel cikkírásban mint ők játékkészítésben, lehet flegmázni.

Addig viszont inkább arra kéne gondolni hogy egy rakás ember munka nélkül marad, amit akárhogy nézel nem egy pozitív dolog.

Empátia ember, tudod mi az?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Magrathea Cynar...
2015.05.05. 17:51
Sajnos az a helyzet, hogy náluk sokkal tehetségesebb bandák hamarabb becsődölnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Cynaris Magra...
2015.05.05. 18:58
Nem tagadom, de sok játékuknál érezni lehetett hogy erőt és energiát fektettek bele. Lost Planet 3 sem lenne annyira rossz. Nem egy tehetségtelen csapatról van szó, egyszerűen csak nem volt elég hogy a technikai oldalon meg tudjanak oldani dolgokat.

Ötleteik azért voltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester
2015.05.05. 23:55
Hmm.. Freelancernek alig pár nap alatt a 3. olyan cikke amire leginkább a bicskanyitogató jelző jut az eszembe!

Elfogyott a fórumtroll és kellett egy troll cikkíró akinek a cikkei alatt lehet veszekedni? Rúgjátok ki, és nem lesz gond... úgy is a játékfejlesztést szeretné munkájának választani... hiszen a fizetős modok bevezetésének kísérlete, és a "konkurencia" csődje miatt már most is nyálfoltos a párnája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Magrathea Szefm...
2015.05.06. 02:56
Baj az, ha valaki megmondja a véleményét? Ez a stúdió gyenge játékokat csinált. Ha voltak is ötleteik, nem tudták őket jól megvalósítani. Sok olyan fejlesztő és kiadó is volt akikért valóban kár volt, de ez a csapat nem működött jól. Az ott dolgozóknak természetesen nem kívánunk rosszat, remélhetően találnak más csapatnál helyet maguknak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Cynaris Magra...
2015.05.06. 03:56
Véleménynyílvánítás és parasztság között ég és föld a különbség. Nekem sem és szerintem Széfmesternek sem az a problémája hogy véleménye van a játékokról, hanem részben a hangnemmel, másrészt a nulla együttérzéssel.

Ha az írót vágnák ki innen mint macskát szarni, megnézném mennyire értékelné ha itt mi a markunkba röhögnénk és rávágnánk hogy nem kell sajnálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester Magra...
2015.05.06. 10:10
Igen baj. Tudtommal ez nem egy magánjellegű blog, hanem egy tájékoztató oldal.

A hír kb a következő volt.

Bezárt egy stúdió ami egy nagyobb sikert, majd több kínosan bukta játékot készített, bár voltak produktumok amikkel el lehetett szórakozni.

Hmm.. egy egy mondatos hírt sikerült egy személyeskedő élvezkedő fikázássá silányítani. Végül is.. tényleg nincs ezzel semmi baj... (de van)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.05.06. 11:20
Szerintem igen is azt ír Freelancer amit akar, akár zavar téged akár nem, ha a szerkesztő engedi hogy itt fröcsögjön akkor hagy tegye.
Éjt nappallá téve moralizálhat ahogy azt a korábbi skyrim mod-os cikkeivel tette.
Majd meglátjuk, hogy mennyire kártékonyak az ilyen cikkek csak mert az olvasók ezzel azonosítják az oldalt.
Mindenesetre a totális szubjektivitás érzése visszásan hat Freelancer bármelyik cikkére amit akár korábban, vagy ezek után ír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim
2015.05.09. 16:08
Szefmester, Cynaris +1

Ha valaki ilyen stílusban akar cikkezni, az vezessen magánjellegű blogot, és ne egy informatikai oldalon élje ki magát, ahol egy cikkíró a sok közül!

Lost Planet 3 annyira rohadt unalmas volt, hogy háromszor játszottam végig, de úgy, hogy ha úgy értem a végére, hogy volt még pazarolni való időm arra a napra, akkor már indítottam is az új játékot szünet nélkül!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!