iPon Hírek

Bezárja kapuit az Arkedo Studios

Dátum | 2013. 02. 25.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Hell Yeah! Wrath of the Dead Rabbit fejlesztője, az Arkedo Studio hét év után bezárja kapuit. "Az Arkedo cég még mindig létezik, de nem dolgozik ott senki és nem készülnek játékok sem" – írta Aurelien Regard kreatív igazgató saját blogján. Való igaz, hogy új játékok fejlesztésébe már nem kezdenek bele, de van két, még be nem jelentett játékuk, amelyek készen vannak, és már csak a kiadásra várnak. Regard reméli, hogy hamarosan meg tudják jelentetni őket. Az Arkedo nem ment tönkre, ahogy sok stúdió manapság, hanem arról van szó, hogy a Hell Yeah! után nem találtak maguknak biztonságos projectet, ezért inkább úgy döntöttek, hogy nem várják meg, amíg ténylegesen eljutnak a csődig. "A csapatunk nagyobb lett az évek során és nem volt biztos projektünk a Hell Yeah után. Először két kisebb játékot készítettünk, melyeket magunk finanszíroztunk, és két önálló minicsapatra oszlottunk. De valamit tennünk kellett, mielőtt kifutottunk volna a pénzből" – magyarázta Regard. "Úgy döntöttünk, hogy akkor oszlatjuk fel a csapatot, amikor még van elég pénz arra, hogy mindenkinek megfelelő körülményeket biztosítsunk. Jobb ez így, mintha lecseréltünk volna mindekit gyakornokokra, és nem maradt volna más csak a rossz hangulat. Emberileg fontos, hogy tudjuk, mikor kell leállni." Regard elmondta, hogy bár büszkék voltak a Hell Yeah! játékra, azért volt, amit megbántak vele kapcsolatban. "Nem volt elég időnk, és elég tapasztalatunk, és elértük a határainkat. Nem nagy dolog, de tanulnunk kell belőle." A Hell Yeah után az Arkedo kisebb játékokat akart készíteni, kiadó nélkül. Regard tökéletesnek írta le ugyan a stúdió kapcsolatát a Segával, de megemlítette, hogy nem voltak "teljesen kompatibilisek a közepes méretű céges szerkezettel". Mi lesz a tagokkal ezután? Camille Guermonprez, az Arkedo egyik alapítója kiadói projektjével foglalkozik, Regard pedig saját független játékot fejleszt. "Régi álmomat valósítom meg, teljesen nulláról készítek egy saját játékot, kódot, hangokat, dizájnt. Még nem tudom, hogy érdemes lesz-e a figyelmetekre, vagy hogy meg tudok-e élni belőle egyszer, de jól állnak a dolgok, ami nagyon boldoggá tesz."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!