iPon Hírek

Bíztatóak az első korai Core i9-es tesztek

Dátum | 2009. 11. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Gulftown processzorok, azaz a hatmagos Core i9-es központi egységek megjelenéséig még több, mint egy hónap van hátra, ám már most rendelkezésre állnak az első korai tesztek, amelyek rendkívül bíztató eredményeket mutatnak a termékek képességeit illetően.

MPEG2 -> x264 kódolás
Azzal, hogy a Core i7-es processzoroknál 50%-kal több magot tartalmaznak a Core i9-es modellek (négy helyett hatot), az olyan alkalmazásokban, amelyek képesek a többmagos rendszerekből profitálni, a sebességnövekedés mértéke is nagyjából 50% körül helyezkedhet el ideális esetben. Nos, a tesztek szerint ez valóban így van: az új processzorok a régiekhez képest lineárisan nagyobb teljesítményt tudnak felmutatni a többmagos rendszerekre optimalizált alkalmazásoknál, mint amilyenek a 3D-s szerkesztőprogramok és a videó vágó szoftverek. A PCLab munkatársai egy 2,8 GHz-es magórajelen ketyegő Core i9-es processzort helyeztek górcső alá és az eredmények szerint a termék egy azonos órajelen futó Core i7-es modellhez képest átlagosan valóban 50%-kal gyorsabb.

SiSoft Sandra processzorteszt
Cinebench R10, 64-bites mód.
Far Cry 2, 1680 x 1050 pixeles felbontás.
Természetesen nem minden tesztben jelentkezik a fent említett teljesítmény különbség: az egy magot használó alkalmazásoknál az extra szálakból nem tud jelentős módon profitálni a rendszer, sőt, sok helyen tulajdonképpen alig-alig láthatunk különbséget. Ez nagyrészt annak tudható be, hogy a prototípusnak minősülő i9-es platform esetében a memória teljesítmény alatta marad annak, ami a végleges, kereskedelmi forgalomban is megjelenő termékektől elvárható. Ezzel együtt a források szerint a hatmagos rendszerek memória sávszélessége nem lesz olyan magas, mint a négymagos tásaiké.

3DMark Vantage
Az Intel a tervek szerint 2010 elején dobja piacra a hatmagos asztali processzorokat. Ezek a modellek az X58-as alaplapokban kaphatnak helyet és ugyanúgy 130W-os TDP-vel érkeznek majd, mint a jelenleg forgalomban lévő LGA-1366-os Core i7-esek, ez pedig a 32 nm-es gyártástechnológia előnyeinek tudható be.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. XiX
2009.11.24. 17:48
Az ár, az dönt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Benny
2009.11.24. 18:04
jah
én is várok még 1-2 évet a cserére, addig jó az E8400-as core2duo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ThePoweR
2009.11.24. 18:04
Hát játékra ne vegyétek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. sonkolysom...
2009.11.24. 18:20
Megnézném az árát. Az intel mindíg egy kicsit elszáll az árakkal...
Amúgy szerintem egy E8400 előállítási költsége 3-4000Ft
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. sonkolysom...
2009.11.24. 18:20
Megnézném az árát. Az intel mindíg egy kicsit elszáll az árakkal...
Amúgy szerintem egy E8400 előállítási költsége 3-4000Ft
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arkman XiX
2009.11.24. 18:29
Van, ahol nem az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. silentfrog
2009.11.24. 18:31
szerintem a még a 7 is megfizethetelnen árszegmensbe tarozik a gépet használok jelentős részénél,nem hogy ezek.
Gondolhatatnának az átlag "parasztra" is és valami kedvző árat kikalkulálni.
Egy c2d 8400 is 35 k ért vesztegetik,ezeket az uj csodákat akkor mennyiért akarják kidobni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. polarx
2009.11.24. 18:50
"Tetszik" ez a fél mondat

"Nos, a tesztek szerint ez valóban így van: az új processzorok a régiekhez képest"

Sz@r lehet egyes embereknek akiknek ilyen régi szar corei7-je van vagy akár "csak" egy core i5 750-je.. jelenleg az utobb említett i5-re sincs keret ha volna is még a lap hozzá ami normálisabb az is ott körül van mint a proci 4g ram bele még 30 akkor már egy jobb kártya is kéne az alsó hangon 60-100e meg hozzá egy normális táp az még 20e.. hát őőő.. egyenlőre a most említett "fejlesztés" amit már kinéztem az se jön össze. meg elgondolkoznék rajta hogy biztos hoyg megéri a váltás?!.. hasonló kaliberű gépet össze lehet rakni 4-50e-rel olcsobban még ddr2-es rendszerrel. (félre értés ne essék nem a ddr3-as ram drága csak hozzá a proci meg lap.. meg abból adódóan akkor már a jobb kártya meg nagyobb táp..)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. mtrx220
2009.11.24. 19:00
játékra nemhogy ez, de még a core i7 is felesleges.
lcore i5 750 is egyedül csak azért elfogadható alter mert azért a korral azért haladni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. oliba
2009.11.24. 19:01
sonkolysoma: maga a chip előállítása $20 alatt van. Elég messze van a 4ezertől
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Steadywarp
2009.11.24. 19:09
AMD Phenom II 955 3.20Ghz AM3 BOX 51.801 FT
INTEL Core i7-950 3.06GhZ1366 BOX 132.520 FT legdrágább asztali procik az iponon amd inkább magyar pénztárcákhoz való akinek van esze amdt vesz meg nem kell új procihoz majd új alaplapot venni ha éppen nincs pénze rá az embernek anyival meg nem gyorsabb hogy átlag lúzernak meg érje de azért hajtanám az új intelt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Insignia
2009.11.24. 19:16
az intel top procijai sosem arról szóltak hogy olcsók lennének. aki ilyen rendszert akar az mélyen a zsebéve nyúl... fölöslegesen úgyse gyártanák ha nemérné meg
azért a lineáris teljesítmény nem gyenge munka lehetett a core i7hez képest
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. lajthabala...
2009.11.24. 19:45
Jó ez a Transcoding teszt, biztos sokan transzkódolgatnak odahaza, szűkös időkerettel, hogy számitson, hogy 1 óra alatt megy át a cucc vagy kettő, de azért a meghatározó a Far Cry 2. Abban pedig nem domborit az új jövevény....

[OFF]
Játszani már nem is érdemes gépet venni, nincs kint egy értelmes játék sem. Lassan több processzort adnak ki, mint FPS-t, én meg még mindig Far Cry 1-et tolom, az elavult gépemen is hasit max felbontással, beállitásokkal, min-en elmegy a laptopomon is.

Ha az emberek rá lennének kényszeritve (mert hajlandóak nem lesznek) arra, hogy a játékokért fizessenek, talán azt fejlesztenék a jó mérnökök, és nem a processzorokat.
[/OFF]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. arkman
2009.11.24. 19:56
Steadywarp: Azt valahogy elfelejtetted említeni, hogy nem egy kategória a két proci. A 955 öt, ha valamihez hasonlítani akarod inkább az i5 750-hez, de inkább semmihez (az újak közül: i5 és i7), mivel még annál is gyengébb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rabib
2009.11.24. 20:01
Ez aztán erős processzor lesz! Az ára is biztos olyan "erős" lesz Én azt vettem észre, hogy amilyen processzorokat gyártanak, meg amilyen a játékok gépigényei, hogy már nagyon olcsón lehet jó gépet venni, amin mennek jól a legújabb játékok is.
lajthabalazs: Én még így 17 évesen azért veszek vagy újítom a gépemet, mert szabadidőmben szeretek játszani a legújabb játékokkal.
Én is egyet értek veled abban, hogy egyre kevesebb a "normális, " aránylag valósághű játék. Már újabban egyre jobban elrugaszkodnak a valóságtól a játékkészítők. Ennek egyik ellenpéldája a pár hete megjelent Call of Duty Modern Warfare 2. Igazi, vérbeli, izgalmas FPS játék.
A gépemet újítani meg még majd egy évig feleslegesnek tartom, mert az aláírásomban szereplő gépem nagyon is jól elviszi a mostani legújabb játékokat is. Pedig nem egy mai gép, és drága se volt.
De ha veszek, akkor Core i7 860-at. Akkor aztán majd azzal megént elleszek 4-5 évig, a fizikai 4 mag, meg a HT-nak köszönhetően.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. mihaly.her...
2009.11.24. 20:24
Mennyi lesz az ára? Mikor jön ki? Mekkora sebességen? Mekkora sávszéllel? És még 1-2 kérdés.... A lényeg, hogy már adhatna több infót az Intel, és remélem, hogy jó infók lesznek!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. polarx
2009.11.24. 20:40
amit rabib mond abban is van valami.. miszerint manapság alig van jó játék ami meg jó játék annak olyan gépigénye van hogy istennek sincs rá pénze.. én még a gta 4-el is csak most játszok egy olyan médium graffon hogy még úgy el is megyeget. mondjuk hogy a legnagyobb város legforgalmasabb útcáján lassúl be a többi helyen egész gyors (30-45fps). ezen kívül amikkel játszok szimulátorokkal egyenlőre nincs nagy gépigénye. szóval azért nem kell fejlesztenem túlzottan.

annyit hozzá fűznék még itt 1-2 amd-s embernek. lehet hogy az intelnek a topp procija drágább mint az amd top procija sőt biztos. viszont az intel gyárt olcsobb árfekvésű procit is (legjobb példa a core i5 750) ami egy "kis" húzással valszeg oda verné a legjobb amd procit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21
2009.11.24. 20:46
Ára: 1500 USD ~ 300.000 HUF -tól fölfelé.

Mikrobi: X58as alaplap kompatibilis. Azon kívül, ha már küld az Intel ilyen mérnöki tesztpéldányokat, lehet mellékel hozzájuk BIOS-t is, vagy még alaplapot is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib
2009.11.24. 20:49
Mikrobi: Ez az új Core i9-es processzor működni fog a jelenleg is forgalomban lévő 1366-os tokozású X58 chipsetű alaplapokban, ha jól tudom. Az 1366 a felsőkategóriás processzoroknak készült: Intel Core i7 920, 950, 975, meg majd ennek a core i9-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Insignia
2009.11.24. 20:49
én pl a notimon tolom a Borderlandsot érdekes egy grafika de inkább a játékélmény jön 4g ram c2d p8400 (2,26ghz/core) és egy 9600M GT melett vígan tudok játszani a noti 16"-os wide 1366*768-os kijelzőjén... jó ha betolom a frapset akkor látszik hogy kemény 40 fps-t produkál de ha a fraps nem megy erről nekem fogalmam sincs cod6 is tisztességesen fut.. szal tény hogy nem kell fél millás gépet venni hogy valaki játszani tudjon a népszerübb normálisan megírt játékokkal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. polarx
2009.11.24. 21:22
normálisan megírt játékokkal itt sincs baj.. 1680x1050-be borderlands nállam is ment maxon élsimítást asszem levéve. de más egyéb új játékokkal már bajok voltak arma 2 is elég gyérül ment. bár azóta jött ki hozzá 1-2 patch. nfs shift is érdekes módon fraps-al nézve 50fps körül produkálta magát élsimítást levéve asszem ő is maxon ment de valahogy az 50 fps mellett olyan belassultnak éreztem a játékot. le is töröltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rabib
2009.11.24. 21:33
Igen, az NFS Shift egy érdekes jószág...Szerintem még a FULLHD-hoz, az 1920x1080-as felbontáshoz se kell egy nagyon drága gép. Példa rá az én gépem, amit az aláírásomban láthattok. Régi proci, kevés, alacsony órajelű ram, meg "csak" egy 9600GT. De a legtöbb játékot még az egészen magas felbontásban is viszi 20-40 FPS között. Amin meg aztán végképp meglepődtem: minap a Crysissal játszottam 1920x1080-ban a 3 éves procival. Nem ment sok FPS-t, de játszható volt(persze csak a felbontás volt felhúzva, a többi beállítás mediumon) A Shift meg...még 1024x768-ban mediumon se akart menni akadás nélkül; ejj..Az a Shift nekem se lett a szívem csücske. Az igazi NFS-ek A Most Wanted és a Carbon voltak. Azok a régi szép idők..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Insignia
2009.11.24. 22:09
hát igen a shift egy érdekes jószág.... fraps szerint nem szaggat érzésre szaggat + össze vissza lassul plusz low/mediumon ment csak... ami sztem már erősen ronda volt látszatra... és akkor itt jön képbe a GRiD aminek sztem marhajó grafja van és high-on simán megy szaggatás nélkül notin akkor holis vagyunk? szép grafika szaggatás nélkül vagy ocsmány grafika szaggatással... az eanak még mindig komoly gondjai vannak néha az optimalizálással... prostreetnál is megvolt ez a fura belassulunk szaggatunk móka... undercover stílusa nem tetszett.... de peccselés után már normálisan ment... sztem a most wanted óta az nfs széria szintje zuhanóban van de erőteljesen... (vagy csak nekem nem jön be)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. polarx
2009.11.24. 22:38
insignia aki nem ért a szimulátorokhoz az inkább ne írjon hogy mi az ocsmány.. az tény hogy nem lett tökéletes az nfs.. de ocsmánynak nem mondanám.. ha neked a Shift ocsmány akkor mit mondassz a simbin által kiadott RACE sorozatra vagy GTR EVO-ra? shift-hez képest ultra ocsmány.. mégis sokkal szebb számomra a race meg gtr evo mint a shift. nincs rajta xy fajta effekt ami lassítanák magát a játékot mégis csodálatosan néz ki. amúgy meg a gridbe egyedül a törés volt az amitől kitünt a többi játékból, legalábbis számomra az volt a legjobb része a játéknak.. graffra se volt csúnya de én nem játszanék szimulátort ilyen grafikával.. nem adja vissza a valóságos pasztel szineket. sőt semmilyen valóság érzetet nem kelt..

nfs-sek az underground 2 után kezdtek el zuhanni.. ami kicsit pozitív volt (de csak a játék legelején) az a pro street volt még. ill most a shift. ami igazi shift (váltás) lett volna az nfs-ek korában csak hát EA mi másról ne lenne híres mint hogy CSAK az a bizonyos szám növekedjen a dollár jel elött.. a fejlesztők olyan játékot rittyentettek volna a simbin 1-2 munkatársával akik a shift fejlesztésében segítettek hogy nézett volna az összes grid fejlesztő. majd most fogunk nézni a dirt 2-őn is. az a grid motorjából épült ami "kicsit" tovább lett fejlesztve. szóval graff odaver törés odaver már csak egy jó fizika kéne meg egy jó irányítás. gridbe is jó volt az irányítás de számorma túl arcade.. nem sok köze van a valós élethez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. szab95
2009.11.25. 18:07
Hát ahogy írtátok hogy nem kell annyi pénzért gépet venni meg hogy olcsó a jó gép de hát én nem tudom nekem szerintem jó PC-m van de lassan dobhatom ki ha játszani akarok új játékokkal. Mert jövőre állítólag jönnek ki a dolgok 3.0-ba. Na és itt mondtátok hogy új játékokkal szeretnétek játszani de hát ahoz meg kell venni a drágább gépeket.És itt most úgy vége annak hogy "jót ólcsón" már drága lesz (tudom hogy ez nem ide való csak úgy eszembe jutott 1-2 hozzá szólásról)


Nekem mondjuk Crysiss teljesen full-on el megy meg az nfs Shift-is de hát akkor is cseszhetem ha 3.0-ba jönnek majd a dolgok.

(Gépem: GeForce GTX-280,Intel Core E8400,Hithachi 200G HDD,Geil 4G ram,ABIT alaplap,Corsair táp,meg Raidmax segita 1 ház,Logitech G9 egér,Saitek Cyborg Billentyűzet,Logitech G35 füles na meg ilyenek de nem is untatlak már titeket.

Csak ennyit szerettem volna mondani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Joachim21
2009.11.25. 18:17
De mi a MODot jelent az, hogy a dolgok 3.0-ban jönnek? DX11es API aminek köze van a játékokhoz. 3.0-ás USB szabványra, vagy a SATAIII szabványra gondolsz? Azoknak mi köze hozzá? Kijön az új játék, és lám, SATA 6Gbit/sec átviteli sebességű vinyóra lesz csak hajlandó feltelepülni??? Ne őrülj már meg!

Ha kidobod a géped majd szóljál, páran elkapnánk szívesen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rabib
2009.11.25. 19:10
Joachim21: Jól mondod. Az nem jelent sokmit, hogy most lesz USB 3.0 meg SataIII. Ilyen baj nem fenyegeti a játékos társadalmat, hogy majd az USB 3.0 miatt nem fog tudni játszani.. Mindent meg lehet oldani.
Pl.: Ha kiadnak egy játékot BlueRay lemezen, s mondjuk az a játék lesz 16 GB-os. Akkor ha nincs BR olvasód, letöltöd a játékot a netről, majd a Daemon Tolssal telepíted(az újabb verziók tudnak kezelni BR képfájlokat). Aztán, ha netán ki is akarod írni DWD-re, és nem akarsz venni 40 ezerért egy BR írót, akkor Winrarral becsomagolod a 16 gigás képfájlt 4400MB-os fájlokra(lesz 3, meg egy kicsi), majd így írod ki sima DWD5-ökre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. polarx
2009.11.25. 20:11
szab95-öt én se teljesen értem mire gondol.. érdekes én 1-2 szériával lentebb vagyok maradva kártyából is meg vga-ból is lehet 1-2 játék nem megy totál fullon élsimítással de az élsimítást tudom hanyagolni anélkül meg megy "minden" faszántosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!