iPon Hírek

Blizz: Konzol vs. PC

Dátum | 2009. 12. 22.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Blizzard a Warcraft 15. születésnapja alkalmából adott Gamasutra interjúban elmondta, hogy egészen biztos, hogy a jövőben készítenek konzol játékokat is.


"Mi egy igazi gamerekből álló cég vagyunk." - mondta el J. Allen Brack, a World of Warcraft producere. "Nekem két konzolom van otthon. Samnek [Didier] is több van. Megvan a játékos kultúránk. Tutira fogunk valamikor csinálni egy konzol játékot, efelől nincsenek kétségeim. Már csak az a kérdés, hogy milyen lesz. Minek lenne a legtöbb értelme?"

"Amiatt, hogy az elmúlt 15 évben csak PC-re fejlesztettünk, van velünk kapcsolatban egy téves előítélet, hogy mi anti-konzolosok vagyunk. Erről egyáltalán nincs szó."

Mielőtt a PC-s közönség elkezdene aggódni, hogy újabb fejlesztő hagyja ott a platformjukat a jobb eladások reményében, leszögezhetjük, hogy egyáltalán nincs miért félnie. "Egyátalán nem találom rossznak a PC-s piacot." - mondta el Didier. "12 éve még nem volt 12 millió játékosunk. Bármi legyen is a platform, konzol vagy PC, ha jó a játék, játszani fogják."

"Azért dolgozunk PC-n, mert ezt ismerjük, könnyű rá fejleszteni és nem változik minden pár évben vagy jön ki új verziója. Konzoloknál számba kell vennünk ezeket a dolgokat is. Úgy gondolom, hogy a PC remek célpiac."
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. Svindler
2009.12.22. 17:49
Én még mindig akarom a Starcraft: Ghost-omat >< Úgyhogy hajrá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. leviske
2009.12.22. 18:19
"Minek lenne a legtöbb értelme?"
Tehát mi tudná a WoW bevételeit hozni konzolon?

Amúgy az fura érv, hogy a PC piac nem újul meg olyan gyakran, mint a konzolok. Itt inkább arról van szó, hogy konzolok esetében jobban kell szedniük a lábukat, mert a jelenlegi tempójukkal mindig egy generációval le volnának maradva, míg PC-n megvan a fix visszafelé kompatibilitás, így pl egy olyan játéknak 2012-ben még lazán lehet értelme, amit HD2900XT-re kezdtek el fejleszteni.

Az viszont biztató, hogy vannak még stúdiók, amik nem akarják a népet konzolra terelni. Már csak ezért is megéri, hogy majd a SC2 4. fajos részét megvegyem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. YuGabe
2009.12.22. 18:23
Az utolsó bekezdésnek van a legkevesebb értelme. Konzolra minden generációban ugyanúgy kell fejleszteni, generációváltásnál tovább portolni a meglévő tudást max új API-ra (Xboxon például C#, nem egy hatalmas tészta).
Éppenséggel PC-re jön ki minden NAP új hardver, amit támogatni kell, különben kapnak az arcukba macskát-békát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. leviske YuGab...
2009.12.22. 18:29
Na azért ne túlozzunk. Az a dolguk, hogy a szabványt betartsák. Megírsz valamit DX10-re, akkor elméletben el kéne futnia HD2900-on és HD5800-on egyaránt, minden külön bizbaszolás nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2009.12.22. 18:50
leviske: elvileg így van, csakhogy a DX verziók is változnak, de ami még fontosabb, az operációs rendszerek is. Sok régebbi játékot már XP-n elindítani is művészet, és rengetegnek problémája van a Win7/Vista vonulattal is. Szóval ez a kompatibilitás kérdés PC esetében összetettebb. Ráadásul konzolon az eddigi generációig divat volt a visszafelé kompatibilitás, én nagyon sajnálom hogy költségcsökkentésből nincs meg (az első generációs PS3-ak az egyetlenek amik hajlandóak minden elődjük lemezét elvinni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. YuGabe
2009.12.22. 19:31
Szerintem külön árusíthatnának visszafelé kompatibilis gépeket drágábban alternatívaként, néhányan biztosan azt választanák a sima helyett.
Pont azt nem értem a cikkben, amiről szól: konzolra azért "könnyebb" fejleszteni, mert a hardver fix. Itt meg azt próbálják mondani Blizzardék, hogy a hardver miatt, mert hogy 4-5 évente változik a hardver. Igenám, de a megírt játék azon a konzolon marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. MartonRoby
2009.12.22. 20:04
A Blizzard sosem a gyorsan összedobott játékokról volt híres. Márpedig a konzolos fejlesztés megköveteli ezt. Képzeljük csak el, hogy elkezdünk írni egy játékot a meglévő konzol generációra, és amire elkészül már sokkal újabb konzolok vannak piacon, amik esetenként még nem is kompatibilisek visszafelé.Egy Blizzard játék akár 3-4-5 évig is készül, és bár ezidőalatt a PC-k hardvere jelentősen megváltozik, de az biztos, hogy az új dolgok megőrzik a kompatibilitásukat a régiekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. YuGabe
2009.12.22. 21:09
Igen, és egy játékot átportolni egyik platformról a másikra annyira nem nagy cucc, főleg, hogy 3-4-5 évig fejlesztik. Ezután a portolás maximum 1-2 hónap munkája, ami elhanyagolható, hogyha ennyire minőségi terméket akarnak kiadni.
Egyszerűen csak arról van szó, hogy ők sem tudják, mit akarnak, de nem akarják az ajtókat bezárni, és neadjisten a fanokat eltántorítani. A politikusoknak is addig hiszel, amíg hitegetnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Xcepter
2009.12.23. 00:34
Végülis Starcaft Bnetet tolom még néha most is és winfos 7 alat végülis win95 alatt is toltam 10 éve

Erről ennyit PC 4ever
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Greathoof
2009.12.27. 03:10
@Svindler
Starcraft Ghostot cancelezték ('sz.rt nem adunk ki' szerű indokkal ha jól emlékszem.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. stanmart
2009.12.28. 09:09
@YuGabe: Azért az 1-2 hónap alatt átportolt játékoknak nem szoktunk mindig örülni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Sturmtiger
2010.01.02. 23:29
Végülis még nekiállhat a Blizz konzolra fejleszteni, az ilyen Diablo szerű (Blizzard esetében Diablo konkrétan) hack 'n slash játékokat simán lehetne konzolon tolni, mondjuk nem tartom elképzelhetetlennek hogy ők is ezen gondolkoznak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!