iPon Hírek

Boundless - nyitott világú és nem egy Minecraft-klón

Dátum | 2015. 10. 28.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A tegnapi bemutató alapján még úgy tűnt, hogy a Boundless egyfajta válasz a Minecraftra, a frissen kikerült információk alapján azonban már egyértelmű, hogy nem az. Sőt, a játék kifejezetten érdekesnek tűnik. Alapvetően egy nyitott világú online címről van szó, ami PC-re és PS4-re készül, azonban a két platformot teljesen összecsatornázza az online rendszer, így mindenki ugyanabban a világban kalandozik. A Boundless világait teljesen procedurálisan generálja az engine, rengeteg különböző paraméter alapján. Így ha például nem nagyon tetszik, hogy az elsőnek kapott világodban savas eső esik, egyszerűen építhetsz egy portált, és átléphetsz egy másik világba, amit szintén akkor fog generálni a rendszer. Persze sosem tudhatod, mire számíthatsz: farmerként mondjuk egy jól művelhető, békés környezetet szeretnél, ehelyett azonban futnod kell az életedért, amíg át nem tudsz lépni egy másik világba. Ha úgy gondolod, hogy megtaláltad álmaid világát, akkor az adott földet a sajátodévá teheted egy Beacon használatával, és elkezdhetsz rajta tevékenykedni. Ha szeretnéd, hogy más is odaköltözhessen, akkor meghívhatod a barátaidat. Klánokat lehet alapítani, és közösen dolgozni egy cél felé, közben pedig híressé/hírhedté válhatunk az univerzumban - vagy a szemétségeink miatt, vagy azért, mert mindenféle jót cselekszünk. Ami nagyon érdekesen hangzik, hogy minden új világnak van egy Titánja, akit érdemes lehet megtalálni. Egyrészt a Titán körül mindenféle ősi mechanikus anyag található, amik hatalmas kincset jelentenek az univerzumban, másrészt pedig ha valahogy sikerül legyőzni a Titánt, akkor az alkatrészeit is felhasználhatjuk. A legyőzés azonban egyedül nem fog menni, és ha felébresztjük a Titánt, alapvetően csak bajt hozunk magunkra, onnantól kezdve ugyanis a területen fog mászkálni, és kinyír mindenkit, aki neki nem nagyon tetszik. A megszerzett cuccokból viszont sokféle dolgot építhetünk, például űrhajókat is, amikkel aztán elkalandozhatunk más világokba. De ezeken kívül is rengeteg lehetőséget tartogat a Boundless, a készítők igazi sandbox címként írják le, említenek is néhány dolgot: - Vadászhatunk lényekre veszélyes zónákban, és begyűjthetünk ritka cuccokat tőlük, amiket aztán eladhatunk olyan társainknak, akik nem kifejezetten a harcokra szakosodtak; - Lehetünk építészek, és pénzért cserébe felajánlhatjuk szakértelmünket másoknak; - Összegyűjthetjük az univerzum legfurcsább lényeit, és nyithatunk velük egy állatkertet; - Mindenféle eszközt és masinát készíthetünk, amiknek a terveit aztán értékesíthetjük - Megszerezhetjük az univerzum legritkább erőforrásait és nyersanyagait, amiket aztán a saját boltunkban árulhatunk; - Portálokat nyithatunk, amik lehetőséget adnak másoknak arra, hogy átjöjjenek a mi világunkba; - A felfedezett és elfoglalt, nyilvánvalóan nagyon menő és értékes világokat ingatlanügynökként értékesíthetjük másoknak; - Elkészíthetjük a legdivatosabb ruhákat, hogy egy aztán egy butikot nyitva áruljuk azokat. És a készítők ígérete szerint mindez még csak a felszínt kapargatja. Mivel a Boundless még megjelenési dátummal sem rendelkezik, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy a játék jelentősen bővülni fog.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. Sightseer
2015.10.28. 16:27
Maga a koncepció nagyon jól hangzik, meg minden, de...
Olyan jó lenne tényleg egy játék, ahol úgymond van szociális élet, de szerintem úgyis elrontja a trollság, meg a komolytalanság az egészet.
Na meg az In-Game Purchase is, de az más téma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Meteoreso
2015.10.28. 16:38
Sok ilyet nekünk, ennek végre játék szaga van !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MiszterSou...
2015.10.28. 16:55
Háth, szerintem inkább egy SkySaga, ha már ilyen stílus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kagei
2015.10.28. 17:43
Ez sem jön ki soha, mert itt is technológiailag megvalósíthatatlan dolgokat ígérnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. KisDre kagei
2015.10.28. 18:16
Sajnos meg van ennek a kockázata.
De én attól még megadnám mégis nekik a bizalmat.

Egyébként hangulatos, de mi lesz a "rossz" világokkal? Nyilván az újabb és újabb világok generálását csak úgy lehet fent tartani, ha a már inaktív világokat törli a rendszer. Valamint ezek a karakterek nem túl szimpatikusak nekem, elhiszem hogy könnyű őket becsontozni és animálni, és ezzel a gyurmásan szögletes formával egyedi akart lenni, de számomra inkább gagyiak :
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Rimagras kagei
2015.10.28. 18:47
Például?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kagei Rimag...
2015.10.28. 19:53
Kaptunk egy csili-vili teasert, amiben a fent említett feature-ökből semmi nem szerepel csak sétálgat 0 interakcióval, ergó az említett dolgok vagy nincsenek kész vagy nem működnek. Előre mindenki tud ígérgetni és már számtalan példát láttunk hasonló bukásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Rimagras kagei
2015.10.28. 20:18
Tehát a Fallout 4 sem valósítható meg technikailag, mert a gameplay - trailer videókban a lehetséges dolgok és a világ 1%-át (sem) mutatták meg.

Ha bemutatnák egy 800+ órás videóban az összes lehetséges világot és interakciót, végignéznéd és megnyugodnál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.28. 20:39
Az a különbség, hogy a fallout 4-re konkrét megjelenési dátumunk van és láttuk a funkciókat működés közben, erre pedig majd kapunk egy 2017+ os dátumot, hogy addigra remélhetőleg mindenki elfelejtse. A videóban pedig arra sem vették a fáradtságot, hogy legalább meglóbálja azt a kalapácsot.
A válaszodból ítélve pedig inkább neked kéne megnyugodni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Rimagras
2015.10.28. 20:43
2013-ban azt sem tudtuk még, hogy mikor lesz Fallout4, nem hogy mutattak volna belőle valamit is. Ebből pedig van egy csomó infó és látjuk mozgás közben.

A logikád rettentően rossz.

Vagy az a bajod, hogy nem jelenik meg Xbone-ra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Rimagras kagei
2015.10.28. 20:44
Ja igen, és nem soroltad fel tételesen az általad említett "technológiailag megvalósíthatatlan dolgokat ".

Szóval, mik ezek az irreális dolgok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s7abo
2015.10.29. 08:57
Tehát, ha akkor generálódik egy világ, amikor átlépek oda, akkor lesz egy csomó világ, amiben csak én leszek egyedül. Akkor hol van itt a "social" oldal? Vagy időnként nem egy új világba lépek át, hanem véletlenszerűen egy meglévőbe? Viszont ha néha új világok generálódnak, néha nem, egy-egy portál átlépésekor, akkor fel kell készülni a végtelen számú világra. Számoljunk csak:
Van 1000 játékos (ez nem sok).
Mindenki külön világban kezd.
100 napig minden játékos minden nap megnyit egy új portált.
Az új világok nyitásának esélye legyen mondjuk 10%.
Akkor az 100 nap alatt (1000x100x0,1)+1000 új világ keletkezik. Az ugye 11.000 új világot jelent.
De nyilván nem 1000 játékos lesz. Szóval azért ehhez kell szerver. És a 10% nem is olyan nagy arány lenne. De máshogy meg nem nagyon tudom elképzelni, hogy jól működjön, mint multi játék. Még ha törlik is az inaktív világokat, a példánál maradva, hogy derül ki 100 nap alatt megbízhatóan, hogy az a világ használhatatlan? Kellően nagy számú játékosnál egy-egy világban pár naponta tartózkodhat valaki, ami miatt a rendszer hiheti azt, hogy használják.
Összefoglalva, azért nem lesz olyan egyszerű betartani ezt az ígéretet. És ez csak a világok száma.
De az ötlet kétségkívül jó. Bár ez az automatikus generálgatás olyan szintű algoritmusokat igényelne ahhoz, hogy jól működjön, hogy bármelyik AI fejlesztő megirigyelhetné. Gondolom idővel tanulna a rendszer, hogy milyen dolgokat ne válogasson össze egy helyre, különben senki nem marad ott. Az meg azt hozhatná magával, hogy idővel minden világ hasonló lesz.
Na jó, befejeztem. Várjuk bizakodva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rimagras s7abo
2015.10.29. 11:45
Eddig is voltak régóta pl. dungeon-öket dinamikusan generáló játékok. Ez ugyanaz, csak nagyban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2015.10.29. 12:28
A kulcs az erőforrások szerver és kliens közötti megosztásában van.

Például a szervernek elég csak egy hash codeot tárolnia egy helyszínről, addig nem kell tudnia róla, amíg csak te vagy a helyszínen, mehet teljesen kliens oldalon.

Az MMO-kban általában az macera, hogy az összes aktív játékos helyzetét kell monitorozni, és akár az összes többi közeli játékosnak elküldeni, mivel perzisztens a világ.

De itt simán elképzelhető lenne egy akár teljesen single player mód amíg egyedül vagy, aztán meg ha megosztod a pályádat másokkal, akkor a 2 emberes világ mehet a szerveren egy teljesen más slice-ra, másik gépre, stb.

A GW1-hez se kellett nagy erőforrás, mert ott se volt perzisztens a világ, itt se kell annak lennie feltétlenül.

Szóval megvalósíthatóak a dolgok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.29. 15:03
liba! én alapvetően kedvellek mert tök jó arc vagy és remek szarkazmussal szoktad kezelni a VGA meg CPU topikokban az AMDtrollokat, de azt sajnos meg kell hagyni, hogy ha valaki egy rossz szót mer szólni a PS-re, vagy a PS-hez köthető bármire, akkor nagyságrendekkel jobban kikelsz magadból mint atti szokott ha az AMD-ről van szó és égőbb gyűlölet van benned az Xbox iránt mint attiban az nV iránt, amiket igazából nem tudok hova tenni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Chavalier
2015.10.29. 20:34
A megvalósítással nincsen gond mint azt már leírták előttem, a technológia már meg van rá.
Plusz papíron jól is néz ki az egész. Persze úgyis több ezer játékos fogja eltrollkodni, de még akkor is lesz benne egy szelet ami igazán jónak ígérkezik. Kicsit olyan.. Minecraft + Second life feelinges. Szerintem jóval több "értelme" is van mint pl a No Man's Sky-nak, de ezt most nem itt fogom kicsontozni. De épp ezaz... túl szép ez az egész. Mikrotranzakciókkal vagy valamivel, biztos vagyok benne hogy rombadöntik az egészet. Valahol nagyon csúnyán el fogják rontani.
(Ja igen, a trailerben látott kapukról amik kb élő képet közvetítenek a másik világról már most mondjon le mindenki Durván erőforrásigényes 2-3 ilyet fenntartani pláne ekkora világban. ) Van egy tippem hogy a trailer csak egy animáció amit úgy akarnak eladni mintha ingame lenne.. láttunk már ilyet. De persze ne legyen igazam és legyen nagy sikere, de én már nagy reményeket nem tudok főzni az ilyenekhez.

szerk.
Azt elfelejtettem megemlíteni hogy ez a játék eredetileg " Oort online " néven futott. Játszható is volt, akit érdekel lessen meg pár gameplay videót. Steam pedig már megvehető, de én azt ajánlom hogy csak az vegye meg akinek van fölös pénze, most kb nulla tartalom van a játékban. A képek ugyan a trailerből vannak Steamen, de a grafika nem fejlődött ha jól tudom, tipikus voxel játék alap fényekkel és effektekkel. De akit nagyon érdekel, érdemesebb utánanéznie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. m76
2015.11.02. 14:12
Jajj, csak legyen már vége egyszer ennek az mmo őrületnek. Én nem akarom megosztani senkivel a játékteret. Azért, hogy elrontsák az én szórakozásom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!