iPon Hírek

Brad Wardell: Egységben az indie-k ereje!

Dátum | 2015. 05. 22.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Érdekes interjút adott a GamesIndustry Internationalnek Brad Wardell. A leginkább sci-fi környezetben játszódó 4X stratégiáikról ismert Stardock Corporationt vezető üzletember szerint a független játékfejlesztőknek alaposan át kell alakulniuk, és az alkotásaik kiadását felvállaló cégek sem engedhetik meg maguknak, hogy úgy folytassák üzletmenetüket, mint ahogy azt korábban tették. Wardell úgy véli, a legsúlyosabb gond az ágazattal az, hogy az alkotók java része inkább művész, mint pénzember, így a vállalkozás mindennapi üzemeltetése komoly kihívásokat jelent számukra. Ráadásul, sokan azt hiszik, hogy a növekedés egy önmagáért való, minden körülmények között jónak számító dolog. Holott a többség még középtávon is csak igen nehezen tudja kigazdálkodni a működéséhez szükséges összeget. Emiatt számos ígéretes projekt még azelőtt bedől, hogy a rajta dolgozók bárminemű érdemi munkát végezhetnének. Hiszen, ha valaki rosszul kalkulálja ki a költségeit, a lehető legritkább esetben tud bárkitől is segítséget kérni. A Stardock vezére szerint két lényeges változtatással jelentősen lehetne növelni az ágazat sikerességét. Az első, hogy minden fejlesztőnek tudatosítania kéne magában az azonos kiadóval rendelkező stúdiók közötti csapatmunka fontosságát és hogy a többiekben nem a riválist, hanem a barátot, vagy legalább az azonos célért küzdő szövetségest kell látni.
Ha ugyanis az egyes cégek a vészben kisegítenék a másikat, azzal hosszú távon nőne a versenyképességük, mert minden helyzetben kalkulálhatnának azzal, hogy több potenciális támogató is áll a hátuk mögött. Ráadásul, ha élénkebb lenne a munkaerő-áramlás, akkor a szakemberek még több tapasztalathoz juthatnának ami javítaná a játékok minőségét. Arról nem is beszélve, hogy a világot különböző módon látó csapatok közötti kommunikáció jellemzősen serkentően hat az alkotás folyamatára. A másik, igen fontos kritérium a kiadók mentalitásának fokozatos megváltoztatása. A férfi szerint túl sok kis kiadóvállalat gondolja úgy, hogy a dolga kizárólag a marketingkampány levezényléséből és az értékesítési csatornák biztosításából áll. Holott arra kellene törekednie, hogy partneri viszonyt alakítson ki a stúdiókkal és minden lehetséges módon segítse őket, de közben a lehető legkevesebbet szóljon bele abba, hogy mit is csinálnak. Ha például a kiadók magukra vállalnák az egyes csapatok anyagi ügyeinek teljes körű intézést, vagy legalább megtanítanák nekik az egy vállalkozás vezetéséhez szükséges alapismereteket, akkor a stúdiók jóval hatékonyabban működhetnének. Ez pedig mindenkinek hasznot hajtana. Hogy a versengés helyett az együttműködésre építő, nagyobb kiadói szerepvállalást javasoló modell mennyire lesz sikeres, azt csak hosszú távon lehet majd megállapítani. Ám, mivel Wardell a gyakorlatban is igyekszik kipróbálni az elméletét, az általa megjelentetett játékok minőségéből le lehet majd vonni a megfelelő következtetéseket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. marc.loedi
2015.05.22. 16:30
Az ötlet szimpi, reméljük alkalmazzák is és több minőségi játék bukkan majd fel a sok üres CoD meg AC éves megjelenése mellett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!