iPon Hírek

Brutális grafikájú játékon dolgozik az Epic

Dátum | 2014. 04. 24.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Pár héttel ezelőttig azt gondolhattuk, hogy az Epic végleg abbahagyta a játékgyártást. A Gears of Wart eladta a Microsoftnak, a Fortnite-ról pedig akkor már hosszú ideje nem lehetett hallani. Azóta persze megfordultak a dolgok: a Fortnite nagyonis életben van, a srácok dolgoznak egy VR-re kihegyezett kisebb játékon Couch Knights alcímmel, és most már megerősítést nyert azt is, hogy a csúcskategóriát sem hagyják el. Tim Sweeney, az Epic vezetője azt nyilatkozta az EDGE-nek, hogy egy olyan felsőkategóriás anyagon dolgoznak, ami "majd feszegeti az újgenerációs grafika határait". Hogy pontosan miről van szó, azt persze továbbra sem tudjuk, de érdemes megjegyezni, hogy a GDC-n az Epic animátora, Paul Meegan tartott egy előadást, ahol az animációs prototípusokról beszélt és már ott szóba került az új játék. Akkor egy olyan karakteren demózta a mondanivalóját, mely eléggé hasonlít a korábban látott Samaritan techdemóban szereplő figurához, bár az Epic azóta is tagadja, hogy készítenének játékot a Samaritanból. Sweeney egyébként elmondta, rengeteg játék készül az Unreal Engine 4-re (ami nem is csoda, hiszen fillérekért hozzá lehet már jutni), azonban az előző generációs UE3-nál látottaktól eltérően ezek jelentős része nem AAA-cím lesz. Sweeney szerint egyébként ez a trend jellemző az egész játékiparra: "Megváltoztak a dolgok. Ebben a generációban azt tapasztaljuk, hogy körülbelül harmadannyi AAA-kategóriás játék készül, mint legutóbb, azonban mindegyik körülbelül háromszor akkora költségvetésből. Úgy gondolom, egy olyan jövő felé haladunk, ahol a tripla-A lesz a kisebbség". Közben egyébként megjelent az Unreal Engine 4.1-es változata, mely most már teljes mértékben támogatja a PS4-et, az Xbox One-t, a SteamOS-t és a Linuxot, de javult az iOS-es és androidos munkafolyamat, továbbá 100 egyéb területen is fejlődött a motor a közösség visszajelzései alapján. A motorhoz továbbra is jár az Epic Elemental demója, de a stúdió készített egy Shooter Game néven futó mintaprojektet is, ami elméletileg hamarosan kipróbálható lesz Xbox One-on és PS4-en.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. djkissmrt
2014.04.24. 21:01
Az UE-es Samaritan demo már több mint három éves, de még ma is keményen üt grafikailag, pedig már akkor futott PC-n amikor a next-gen konzolok még csak gondolatban léteztek.
Szóval hiába a csodálatos PS4 és XboxOne, a három éve vett csúcsPC-men minden leendő "nextgen grafikájú" játék simán menni fog.
Végül is a nextgen konzolok összeállítása PC közeli, konkrétan középkategóriás PC-vas + a szuperturbós csoda API software = átlagban egy erős gamerPC-vel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. predike07
2014.04.24. 21:09
Szép elképzelés,csak a baj az,hogy ugy fogják optimalizálni a játékokat,hogy azért a nép vegye az uj vasakat ha játszani is akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. oce
2014.04.24. 21:41
Na és mi van az Unreal Tournamentel régen presztízs brand volt, simán előhozhatná az új unreal engine-t. Túlságosan is kézenfekvő!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX
2014.04.24. 22:14
djkissmrt:
Hát szerintem kicsit el vagy tévedve. Az tény, hogy PS4 és XboxOne egy közép kategóriás PC-vel ér fel, de konzolok teljesen mások. Ott a programozás a lényeg, úgy tudják kisajtolni az utolsó bitet is a hardverből. Ugyan ez pc-n nem megy, mivel nem egy adott hardver van, hanem sok millió variáció. Nem beszélve róla, hogy nem mindenkinek van csúcs pc-je, nem készíthetnek játékot csúcs hardverre, mert túl kicsi lenne a célközönség.
Az mondjuk tény, hogy HD69xx ,GF 470/480 még mindig elég minden játékhoz, de azért a mai csúcs kártyáknak kb a felét nyújtják már csak és bőven nem tudod nagy felbontáson maximális részletességgel futtatni már az újabb játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 5hR3kY Stevy...
2014.04.24. 22:32
A programozás a lényeg, mindenki ezt szajkózza ha előjönnek a siralmas teljesítményű next-gen konzolok, csak azt nem veszik figyelembe, hogy azzal vakították a népet hogy ez mekkora jó lesz mivel PC alapúak, és úgy fogják programozni őket mint állat! És tényleg! Milyen jó programozási teljesítmény kellett ahhoz hogy egy rakat játék 720p-ben fusson az Xbox One alatt? Mivel PC alapú, így már erre több mint 30 éve programoznak, itt nem lehet a kifogás hogy még bele kell tanulni....

Az Unreal Engine 4-el meg igazán villantania kellene valakinek valamit, mert amíg nem csinál vele senki semmi maradandót, addig nem fogják úgy vinni mint a 3-ast. szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. KisDre
2014.04.24. 23:27
Egy Unreal Tournament 4 vagy 2014-15 szerintem is jöhetne. (Bár inkább 2014 vagy 2015 számozással, utalva arra hogy a 2004-et veszik alapul s nem a 3-t, pl imádtam a '04-ben a Onslaught-ot s nagyon erős feelingje volt úgy ámblokk, amit a 3 már valahogy nem igazán kapott meg.)

De ha Fortnite-t vagy valami mást fejlesztenek, üsse kő, csak legyen eszméletlen jó és hangulatos!
Én szurkolok nekik mindenképp, az egyik kedvenc brigádom a nagyok közül (a Witcher-es lengyelek, a CD Projekt RED mellet)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Uranium
2014.04.25. 04:04
Én annak örülnék igazán, ha nem mindenki folyton csak a grafikát, grafikát meg a grafikát szajkózná, hanem a többi, legalább olyan fontos játékjellemzőkkel is foglalkozna. Én például, ha egy játéknak nem jó a sztorija, akkor felőlem lehet akármilyen agyontuningolt részletességű megjelenítése, bele nem kezdek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. slayer007 Urani...
2014.04.25. 08:17
+1
Elég sok félbehagyott jó grafikájú játék üldögél a gépemen, sajnos nem tudom rávenni magam, hogy befejezzem, annyira sivár a történetük, meg az egész játékmenetük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2014.04.25. 09:38
A grafikai csili-villi engem is csak pár másodpercig tud lekötni. Épp tegnap kezdtem el újra az eredeti X-Comot amit a steamen vettem, és raktam hozzá egy open xcom pakkot. De emellett ott van még az ikonoknál a transport tycoon deluxe, meg a civ 3 is. Mondjuk jól megvannak ezek a címek a Batman Arkham City/Asylum és Crysis mellett. (már csak a mechwarrior 3-at kellene tudnom rendesen beüzemelni a gépemen vr masina nélkül és boldog lennék)

De tény hogy a mostani játékok csak egy dologban tudnak jobbak lenni a régiek mellett a grafikán kívül. A játékos kicsit könnyedebben tudja irányítani, és kicsit talán többet segítenek. Emlékszem régen az Elite2 kézikönyvét napokig tanulmányoztam mielőtt elkezdtem játszani, meg pedig tutorial és tooltip formában benne lenne mindaz amit akkor tanulni kellett.

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem a hiába van meg a polcomon az U3, a legelső tournament és azon belül a morpheus map még mindig az etalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. i2k010 Szefm...
2014.04.25. 10:14
De jó is lenne, ha létezne Unreal 3... [Te írtad: "hiába van meg a polcomon az U3"]

A Unreal Tournament 3-at én sem szeretem jobban, mint az Unreal Tournament-et (1999), ami ráadásul dobozos verzióban van meg [GOTY].
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pdx06
2014.04.25. 11:50
Az Unreal és az Unreal Tournament két különböző játék. Sose szerettem ha az UT helyett simán Unrealt írtak, mivel állandóan megtévesztett, mert nekem jobban tetszett az Unreal mint az Unreal Tournament.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester i2k01...
2014.04.25. 13:48
Abszolút jogos! UT3-ra gondoltam, és egyetlen mentegetőzési pontom is az hogy a mondat máik részében az UT-ről beszéltem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!