iPon Hírek

Capcom: Nem a grafika a lényeg

Dátum | 2012. 08. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Capcom szerint nem a legjobb a nyugati fejlesztők hozzáállása, mivel általában azzal indítanak egy projektet, hogy a vizuális tervezésre teszik a fókuszt. A japánok inkább a gameplay rendszert helyezik előtérbe. A DmC Devil May Cry rendezője, Hideaki Itsuno tette a megjegyzéseket, mikor összehasonlította a japán kiadó (Capcom) által megszokott fejlesztési stílust a DmC-ért felelős brit fejlesztőcsapatéval (Ninja Theory).

Itsuno igyekezett a két csapat munkáját összehangolni és megtalálni az ideális közös fókuszt, áthidalva a különbségeket.

"Igyekeztünk egy hibrid rendszert kialakítani, ami mindkét megközelítésből a legjobbat emeli ki. Nem volt könnyű, de úgy hiszem, hogy elégedettek lehetünk az eredménnyel."

A DmC Devil May Cry jövő januárban jön PS3-ra és Xbox 360-ra. Ez az iteráció egy alternatívát ad az eddig ismert DMC világra, főszerepben a fiatal Dantéval.
 

(@Siliconera)

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. Turai
2012.08.12. 09:37
"Nem a grafika a lényeg"
Hogy ez mennyire igaz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. csocso14
2012.08.12. 09:42
Ugyanaz a séma mint a filmeknél is, látványra mennek. Szépnek szép csak a tartalom kevés, de ez már csak nyugati módi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. and1ao
2012.08.12. 09:48
Na ha nem grafika lényeg akkor kevesebb a fejlesztési és covertalgatási idő/költség szóval adják csak kifele PC-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. tibaimp
2012.08.12. 09:56
Turai - 2012-08-12 09:37:16: ezzel sokan nem értenének egyet, igenis lényeges a grafika is, persze nem a tartalom rovására.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. i2k010
2012.08.12. 10:02
Inkább grafikailag közepes játék kitűnő játéktartalommal, kiváló történettel, újrajátszhatósággal (pl. Prince of Persia klasszikus modernkori trilógia - SoT, WW, TTT), mint 'hájtek', csilivili graf, zéró kreativitással és játékélménnyel nyakon öntve... [CoD-sorozat, BF3 és társai]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. turai_
2012.08.12. 10:07
Neeemmmaaaaa\' itt egy masik en
A druszammal egyetertek. Jatszottatok mar peldaul az OpenTTD-vel? 8bpp-s grafika, 15 eves gepen elmegy, megis tokeletesen elvezheto jatek. Nincs azert annyira rossz pc-m, de ha jatszani akarok, akkor igenis, csak regebbiekkel. A maiak tobbsege el van rontva, lasd Max Payne 3, Stronghold 3. E kettonel fokent a csillogo-villogo dolgokra hajtottak, meg is van az eredmenye. Persze, aki nem volt rajongoja az elozo reszeknek, az nem tudhatja. Stronghold 3-ban pedig a legzavarobb, hogy en megvettem a jatekot, de akkor kerem alassan mi a francert kell internet, hogy LAN-on jol elverjek valakit monjuk egy hosszu utazas kozben? Helyette jatszottuk a Crusadert. MP3 pedig... tortenetileg fos. Nincs meg a regi "kepregenyes" feeling, amit en megszoktam, emiatt, igaz nem vagyok buszke ra, letoltottem, mert kivancsi voltam, de 5 perc utan toroltem is, en ezt a szutykot nem veszem meg, hiaba nagy a felhajtas. Persze a pistikek most engem fognak lehulyezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. pdx06
2012.08.12. 10:18
Ott van az Age Of Empires, 1997-es játék ma is játszok vele. Vagy ott a Minecraft. Pixelhalmaz az egész mégis sikeres. A csilivili játékokkal meg talán egyszer játszik az ember. Igaz nem hátrány a jó grafika se, de nem társul melléjük olyan légkör ami leköti az embert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. tibaimp
2012.08.12. 10:41
turai: én játszottam a mp1-2 val is és kitoltam a 3-at is, nekem tetszett. Ha visszaemlékszel a 1-2 részek grafikája annó korszakalkotó volt, gondolj csak a bulett time effektre, az mp1 hozta be a "játéktudatba". Nekem a 3 is hozta a megfelelő szintet, graf kiváló, történet elmegy, újrajátszhatóság igen, még vagy 2x.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. noPublicFG
2012.08.12. 10:49
Mi a fene, itt mindenkinek PS3 -ma van? Persze, hogy számít a grafika! Ti játszatok csak pixeles játékaitokkal, én azt szeretem, ha minél realisztikusabb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. I.Jozsef83
2012.08.12. 11:05
Nem a grafika a lényeg

Ébresztőőőőőő - lassan felébrednek , hogy értelmesebb játékosokat nem lehet beetetni a hűdecsillivilli grafikával ... játék meg épp elégséges , illetve 3-6 óra alatt végigvihető .
Alsó korosztályosok meg szájtátva nézik , hogy minden millen szép és szemkápráztató.

Turai , csocso14 , i2k010 , pdx06
max 1ETértés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. 0rigami
2012.08.12. 11:20
Igen is fontos a grafika! Az egész világ fejlődik és nehogy már pont ez topogjon egy helyben...
Na de!
Ahogy említve is lett alant valakitől, ez is olyan - sajnos -, mint a film manapság. Szinte minden a látvány, pedig nem szabadna csak erről szólnia a játékiparnak. Legyen meg az egészséges prioritás.
Tehát fontos a külcsín, de fontosabb a belbecs!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MastR
2012.08.12. 11:50
turai_ a Max Payne 3-ról hogy döntötted el 5 perc alatt hogy a történet xar?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. 0rigami
2012.08.12. 12:08
hun: az, h egy játékban minden csillagos ötös, csak utópia sajnos.
És amíg így van, inkább egy jó tartalom közepes grafikával, mint fordítva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ByrDer
2012.08.12. 12:09
Elég régi közhely már hogy nem a grafika a lényeg úgyhogy feleseleges bégetni, de amikor egy fejlesztő nem is erőlteti meg magát hogy szép grafikát csináljon akkor nagyon kicsi a valószínűsége hogy a játékmenettel sokkal jobban megerőltetnék magukat.

A szép grafika nagyon is fontos, de itt most nem a technológiai oldalára gondolok, hanem a művészire. Vannak 10+ éves játékok amik ma is gyönyörűek művészi szempontból annak ellenére hogy technikailag alaposan eljárt felettük az idő. Ez is nagyban hoozájárul egy játék időtállóságához, de nyilván jó játékmenet nélkül semmit sem ér, de szerintem fordíva is igaz.. legalábbis hosszú távon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. turai_
2012.08.12. 12:13
Nem stopperrel mertem Tobb volt az! Talan egy ora, de falun nincs idoerzek
Egy Macen jatszottam vele, itt volt egy kis videomunkara ko"csonbe, aztan olyan dolgokat produkalt, hogy csak lestem (bootcampelt vagy micsinalt Win7-en - nem ertek a machez, csoro vagyok). Azert az a Mac Pro nem egy ratyi gep... betoltes utan is toltott. Berakta a tagot a semmibe, es kesobb jelent meg minden textura, hang az altalaban nem is volt. Sajat gepben rosszabb volt, ott 2-3 percig a semmiben levitalt kedves Max. Nem eleg, hogy szutyok a jatek, de legalabb egy jofajta motor lenne alatta. Es korabbi hozzaszolonak: nincs konzolom, mert felesleges, nem tudom milyen a PS3 vagy az Xbox 360, melyiken hogy vakit meg a kepanyag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Turai
2012.08.12. 12:24
turai_

Helló másik énem a szavaiddal élve....

Egyébként én is úgy vagyok vele mint te, hogy szívesebben nyomulok régebbi játékokkal mint a mostaniakkal.
De ez természetesen nem azt jelenti, hogy aminek jó a grafikája az alapból megy a kukába.
Pl. én most legjobban az X széria legújabb tagját várom nagyon aminek azért lesz látványvilága.

tibaimp

"ezzel sokan nem értenének egyet, igenis lényeges a grafika is, persze nem a tartalom rovására."
Te magad válaszoltál magadnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MastR
2012.08.12. 12:30
Vagy az egyik, vagy a másik érvényesül a mai játékokban. "Mostanában" a Witcher 2 amire azt tudom mondani hogy mindkét téren jó, meg talán a Skyrim (de ott szigorúan csak a textúra pakkokkal). Persze lehet még más is, de csak ez a kettő jutott eszembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Turai
2012.08.12. 12:37
ByrDer

Haegemonia, Nexus - The Jupiter Incident...
Ez a két játék sem mai termés viszont grafikailag felveheti a versenyt a mai mezőnyben is.
Ha valakinek volt szerencséje hozzájuk akkor tudja miről is beszélek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. AxoPy
2012.08.12. 12:43
videó alapján semmi gond nem lesz a grafikával, a tartalom meg majd kiderül mi fért bele^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svindler
2012.08.12. 13:22
Sajnos a kettő együtt (nagyon jó játék és nagyon jó graf) a komplexebb játékokban kb. a Holy Grail. Manapság a grafika az, ami ha sok a terület, és rengeteg mindent meg kell csinálni, akkor borzasztóan viszi a pénzt, a fejlesztési költség meg megy az egekbe. Manapság nem ritkák a 60-100 millió dolláros fejlesztési költségek egy-egy címnél, úgyhogy sajnos egy egészséges kompromisszumot a legtöbb esetben meg kell húzni.

Nekem ami a közelmúltban tetszett és példát tudnék felhozni, az a Deus Ex. Nem egy Crysis 3 grafikailag, de bőven elég amit nyújt, és mellette én a játékot nagyon élveztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kullo1
2012.08.12. 13:29
Mondja ezt a capcom mikor , kiadták a Lost planet 2-őt ami igazi vasizzasztó ,gépgyilkos vizuális effekt hegyekből állt.
Egyébként meg ott a Trine 2 , olyan csodaszép mesevilággal hogy koppant az állam, a játékélmény pedig 1000%-os volt,nem bÍrtam letenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Skorbut
2012.08.12. 13:37
"Nem a grafika a lényeg" és valóban, mióta a saját játékmotorukat Unreal motorra cserélték a DmC-nál és a Lost Planet 3-nél is, azóta rosszabbul néznek ki az új játékok az elődeikhez képest, mert a Capcom-nak fingja sincs erről a motorról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. DogTheDog
2012.08.12. 16:08
Uj jatekok megjelenese elott a kiadok hajlamosak a semmin filozofalgatni,csak legyen hirveres.Nem a grafika a lenyeg.Persze,mert ez egy jatek,es kotelezoen van mas tartalom is,maskulonben nem tudjak eladni,es jateknak sem hivhatnak tobbet.
Amennyiben van tartalom,de szarul nez ki,ugy pont ugyanoda jutnak el.
5-10 evente egy-egy jatek kepes attorni ezt a szabalyt,es beallitjak retronak vagy eppen jovobe tekintonek(attol fugg mihez nem ertenek a fejlesztok es hagyjak ki a programbol).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. morgyi
2012.08.12. 18:05
Ez a dolog eléggé szubjektív, az lenne a jó ha mind kettő egyformán fontos lenne. Nekem például a régi Disciples II féle igényesen gyönyörűen kézzel megrajzolt grafikák mindig is jobban tetszettek bárminél. A Knight and Merchants II grafikája számomra még mindig gyönyörű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim
2012.08.12. 18:17
Itt többen csak a címet olvasták.

A cikkben kiderül, hogy a fejlesztés nagy része a grafika megtervezésére megy rá, közben meg szarnak a tartalomra, ami a lényeg lenne. Ennek fordítva kellene lennie, a tartalomnak kellene hangsúlyosnak lennie, és a fejlesztés nagy részét kitennie, erről szól a cikk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Turai
2012.08.12. 19:03
Asagrim

Te milyen cikket olvastál és hol...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Turai
2012.08.12. 19:21
Öööö ... izééé ... hátnemistudoooom ... talán eztet itten e:

"A Capcom szerint nem a legjobb a nyugati fejlesztők hozzáállása, mivel általában azzal indítanak egy projektet, hogy a vizuális tervezésre teszik a fókuszt. A japánok inkább a gameplay rendszert helyezik előtérbe.

...

Itsuno igyekezett a két csapat munkáját összehangolni és megtalálni az ideális közös fókuszt, áthidalva a különbségeket."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Turai
2012.08.12. 19:35
Asagrim

Hát akkor mégis arról szól a cikk, hogy a két csoport munkáját akarják összehangolni és megtalálni az ideális közös fókusz...
Vagy is itt a közös munka és a két stílusú szemlélet egybegyúrásáról van szó aminek következtében valami nagyszerűt alkotnak majd a jövőben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Georg17
2012.08.12. 22:05
A grafika és a tartalom kapcsolatáról annyit, hogy mostanában újra a C64-es játékaimmal játszok. (Ghosts n' Goblins, Pit Stop 2, Speedking, Stunt Car Racer, Kikstart II, stb.) Illetve megunhatatlan kedvenceim még: Age of Empires II, Worms World Party, LEGO Racers, GTA IV (amelynek a grafikáját sokan pocskondiázzák, bár sokan a tartalmát is).
Crysis, BF3, CoD, Aliens vs. Predator, Metro 2033 és társai engem nem fognak meg.

Valahogy úgy lehet ez, hogy akit nem fog meg a hagyományos játékok közül a sakk, dominó, kártyajátékok, társasjátékok. Azoknak készülhetnek ezek a látványos, de ugyanakkor többnyire kevés tartalommal bíró játékok. Persze ilyen is kell, a gond csak az, hogy ebbe fektetik a pénzt, ezt erőltetik, mert ez egyben szoros összefüggésben van a hardverpiaccal is. Azért a BF3 mellet nehezen lehetne egy torpedó vagy amőba vagy PacMan játékot reklámozni. Ez van, kőkemény üzlet. Én maradok a jó kis játékaimnál. Hiszen a kellemes időtöltés, a szórakozás a játék lényege. S nyilván mindenkinek más-más játék nyújt élvezetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Edviiin89
2012.08.13. 18:03
Sajna a grafikára jobban gyúrnak, de azt is csak konzol szintű részletességig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. MaximumGam...
2012.08.14. 01:47
Nem a Grafika ? akkor senki se vegyen GAMER PC ét azt szájba izélhetik magukat
Kíváncsi lennék mától nem fogyna semmi... PC cucc .... szerintem csődbe menne mindenki.... ekkora lámákat ilyen kamut én is tudok írni !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Turai
2012.08.14. 08:51
MaximumGame2011

Tudod valószínűleg pont az általad leírtak miatt nem fognak össze komolyabban az illegális programterjesztők ellen a nagyobb gyártok.
Elég belegondolni, hogy mi történne a piacon ha tényleg felszámolná valaki ezeket az oldalakat.
Vajon a hardver gyártok közül mennyien jelentenének csődöt pár hónapon belül...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Mifune
2012.08.14. 11:56
Azt kellene kiherélni, aki a NT-ra bízta a DMC5-öt. A 60frémes negyedik rész után, nem hiszem hogy megveszek egy 30fps-es homárméjkrájt. Szörnyű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mistagee
2012.08.15. 12:06
Capcom... persze, hogy nekik nem a grafika a lényeg, hiszen szinte kizárólag konzolra fejlesztenek. Azzal én is egyetértek, hogy a grafikai fejlesztések ne menjenek az egyéb tényezők rovására, de igenis, 2012-ben egy játék nézzen ki igényesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!