iPon Hírek

Célzórendszer a Wild Star MMO-ban

Dátum | 2013. 07. 12.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A legtöbb MMO Tab-célzós rendszerben működik, azaz ha egyszer befogtuk az ellenfelet, utána már nem kell azzal külön foglalkoznunk, hogy eltaláljuk. A Wild Star szakít ezzel a rendszerrel, a játékban a célzás fontos eleme lesz a harcnak: ha nem célzunk jól, akkor bizony mellé tudnak menni lövéseink. A csapat azért döntött úgy, hogy ezt a rendszert választja, mert kísérletező kedvükben voltak, és szerettek volna valami olyasmit kitalálni, ami érdekesebbé teszi a játékmenetet. A tesztek során kiderült, hogy jól működik a dolog, a játék így sokkal életszerűbb és érdekesebb volt, mint a szokásos egyhelybenállós stílussal. A rendszer ezen felül még a képességeket is érdekesebbé teszi, pl. sebzésünk attól is függhet, hogy hol találjuk el az ellenfelet. A gyógyító típusú karakterekkel sem a csapattagok neveit kell majd bámuljuk a képernyőn, hanem céloznunk kell, akárcsak a dps-nek. Aki nem túl ügyes a célzásban, az se keseredjen el, a fejlesztők különböző rásegítő rendszereken is gondolkodnak (pl. olyanon, ami automatán az ellenfél felé fordít minket, ha elsütünk egy képességet). Ezek közül persze még nem tudni, mi marad benne a végleges játékban. A különböző kasztok különböző mértékben fognak támaszkodni a célzásra, a távolságiaknak jobban oda kell majd figyelni erre, mint a közelharciaknak. A tankoknak pl. több olyan képessége lesz, amellyel kevésbé kötötten kell célozni. A rendszerből adódóan az egér az FPS-sekben megismert módon fog működni, tehát nem kell folyamatosan lenyomva tartanunk a jobb gombot, ha irányítani akarjuk, merre nézzen a karakterünk. Ha pedig a kezelőfelületet akarjuk használni, egy gombnyomással átválthatunk rá. Az MMO-k közül pl. a Terában találkozhatunk hasonló rendszerrel. Lesznek olyan képességeink, melyeket minél tovább töltünk, annál erősebben sülnek ki. Az efféle képességek általában úgy szoktak működni, hogy amíg lenyomva tartjuk az adott gombot, addig töltődnek, és ha felengedjük, kisülnek. Az alkotók szeretnék, ha kényelmesebben tudnánk használni az efféle támadásokat, ezért ezek úgy fognak működni, hogy gombnyomásra kezdetét veszi a töltés, utána elengedhetjük a gombot, és amikor még egyszer megnyomjuk, a képesség akkor sül ki. A Wild Star a tervek szerint még az idén meg fog jelenni. Pontos dátumot még nem tudunk mondani, a San Diegóban megtartandó Comic Conon talán több kiderül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. KaiotEch
2013.07.12. 10:59
Lesznek olyan képességeink, melyeket minél tovább töltünk, annál erősebben sülnek ki. Az efféle képességek általában úgy szoktak működni, hogy amíg lenyomva tartjuk az adott gombot, addig töltődnek, és ha felengedjük, kisülnek. Az alkotók szeretnék, ha kényelmesebben tudnánk használni az efféle támadásokat, ezért ezek úgy fognak működni, hogy gombnyomásra kezdetét veszi a töltés, utána elengedhetjük a gombot, és amikor még egyszer megnyomjuk, a képesség akkor sül ki.

Miért nem jó az úgy ahogy van? Elfáradnak a mikrokapcsolók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Sr4c
2013.07.12. 11:10
Aimos WoW ! nemkicsit arra hajaz a grafika
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. balikabo
2013.07.12. 11:11
Tera online.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. R3LaX123
2013.07.12. 11:17
Aionban most jelent meg a 4.0 ott is ilyen töltödő skilleket tettek bele, gunner class is olyan mint a vidiben lévő pisztolyos faszi, a celzórendszer meg ha jól tudom a GW-ben is hasonló. Mi lesz ez, az eddigi NCsoft játékok mixe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Merwenus
2013.07.12. 11:23
GW-ben csak van hozzá fan made combat mod, viszont tabolós egérrel kattintós, és jobb gombot nyomvatartós.

Neverwinter online viszont kegyetlen jó irányítással rendelkezik, viszont a játék maga elég hamar unalmas lesz, viszont az ölés benne az eddigi legjobb.

Nem is értem, hogy miért nem így jönnek ki az új játékok...Bal gombb auto attack, jobb gomb cast specifikus, pl tank shield blockja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Lazahunter
2013.07.12. 12:00
KaiotEch - 2013-07-12 10:59:09

Nem a mikrokapcsolók, hanem az ujjak

Én már a WoW-ban is anno ezerrel használtam az auto futás-t, és AutoHotKey-el is csináltam magamnak scriptet, amivel minden játékban tudok automata futni, pl BL2-ben nagyon hasznos
Egyszerűen az ujjhegyem már kész van a sok folyamatos gombnyomkodástól, az a legrosszabb, mikor folyamatában kell őket nyomni. Egy MMO-ban harcoláshoz ez még plusz rengeteg 'meló'. Úgysem a gombnyomásról szól a dolog, hanem az időről, a töltésre szánt időről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. croix
2013.07.12. 12:03
Ez a TAB nélküli harc abszolúte de nem újdonság, már 2005ben a Phantasy Star Universe is így működött. Ott sebződött ahol ütötted, akár körbe is táncolhattad az ellenséget miközben csépelted a közelharcival, a távolsági karaktereknek meg jól kellett célozni és időzíteni mindehhez. Ezt vitte tovább a Tera, és a PSO2 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zelbacsi
2013.07.12. 12:55
Szóval célozni kell a heal-el is. Lehet mellé heal-elni, és akkor a bosson landol a heal. Micsoda szabotőrködés lehet már ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.07.12. 14:18
Az biztos, hogy elkezdenek majd vele trollkodni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tomchee
2013.07.14. 01:52
Egy mesés grafikájú, de átgondoltabb célzás rendszerrel rendelkező Tera Online... hmmm talán még jó is lehet =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2013.07.14. 06:06
DDO sem volt már TAB Target-es. Tera remek játék, csak azért hagytam abba mert függő lettem, olyan jó game. Ott a heal úgy van megoldva, hogy amikor rányomsz a gyógyítás skilljére utána ki kell jelölnöd 3 embert akit gyógyítani akarsz (rá kell húzni a célkeresztet az emberre) és utána katt megint hogy elsüljön.

És igen, aki sokat mozog azt tényleg nehezebb gyógyítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!