iPon Hírek

CES 2011: a Gigabyte G1-Killer alaplapcsaládja

Dátum | 2011. 01. 07.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Gigabyte G1-Killer sorozatú alaplapjairól az elmúlt hetek folyamán több információ is érkezett, ám eddig az alaplapok specifikációiról sajnos nem sokat lehetett tudni. Kezdetben a gyártó csak annyit árult el, hogy egy új, játékosoknak szánt alaplapcsaláddal rukkol elő hamarosan, majd később az új alaplapcsalád logóját is megmutatták. Legutóbb már az egyik termék tölténytár alakú hűtőjét is megcsodálhattuk, ám ekkor már mindenki unta az információcsepegtetést és konkrétumokat szeretett volna megtudni (mi is). Most vége a várakozásnak, ugyanis a vállalat a CES alkalmával bemutatta G1-Killer sorozatú alaplapjait, amelyek között első körben háromféle modell lesz jelen.

Gigabyte G1.Guerrilla

Az első G1-Killer sorozatú újdonság a G1.Guerrilla nevet kapta és az Intel X58-as északi hídból, valamint ICH10R típusú déli hídból álló lapkakészlete köré épül. Az LGA-1366-os tokozással rendelkező processzorok számára készítet alaplap fekete-zöld dizájnnal érkezik.

G1.Guerrilla
Az új alaplap 8+2 fázisú tápellátást kínáló VRM áramkörrel érkezik és szokás szerint hat darab DDR3-as memóriafoglalatot tartalmaz csak úgy, mint az X58-as alaplapok döntő többsége. A déli hídon a korábbi „kémfotókról” már ismert, tölténytárat formáló hűtőborda lapul, de az északi hídon és a VRM áramkörökön is tetszetős hűtőbordákat helyeztek el, igaz, azok nem annyira figyelemfelkeltőek, mint a déli hídé. Az alaplap három darab PCI Express 2.0 x16-os bővítőhelyet tartalmaz, így az alaplap háromutas SLI vagy CrossfireX konfiguráció építéséhez egyaránt alkalmazható. A terméken a szokásos két darab SATA 6Gbps-os és két darab USB 3.0-s port is megtalálható, de rajtuk kívül még érdekes, játékos-specifikus összetevőket is tartalmaz. A mérnökök egy Killer 2100-as sorozató hálózati adaptert és egy X-Fi MB szoftvert alkalmazó HD audió kodeket is elhelyeztek a deszkán annak érdekében, hogy a játékosok felhőtlen szórakozását semmi se zavarhassa meg. Az audió vezérlő esetében minőségi, kifejezetten „hifi-s” felhasználásra szánt kondenzátorokat használtak (Nichicon MUSE).

A mérnökök a processzor közvetlen környezetét úgy alakították ki, hogy gond nélkül alkalmazhatóak legyenek a nagyméretű processzorhűtők. A hátlapi csatlakozók között elhelyezett QuickBoost gomb segítségével egyetlen gombnyomással tuningolhatjuk a rendszert.

Érkezik a G1.Assassin is

A második G1-Killer sorozatú Gigabyte alaplap is az Intel X58-as északi hídjából és ICH10R déli hídjából álló lapkakészlet köré épül, vagyis ez az alaplap is LGA-1366-os tokozású processzorok fogadására képes. A termék a G1.Guerrilla modellel ellentétben már nem a játékosok kedvében próbál járni, hanem a tuning szerelmeseit próbálja levenni a lábukról.

A G1.Assassin négy darab PCI Express 2.0 x16-os  bővítőhellyel rendelkezik, így már négyutas CrossfireX és háromutas SLI konfiguráció építéséhez is használható. A négy darab PCI Express 2.0 x16-os slot az X58-as északi hídhoz kapcsolódik, de rajtuk kívül a rendszer egy PCI Express x1-es és egy PCI slotot is kínál. Az Assasin ugyanazzal a zöld-fekete dizájnnal érkezik, mint a Guerrilla, ám kettőjük között van egy lényeges különbség, méghozzá a méretükben: a Guerrilla ATX, az Assassin pedig XL-ATX formátummal bír.

G1.Assassin
Ez a modell 16 fázisú tápellátást biztosít a processzor számára csak úgy, mind a Gigabyte X58-UD7 (rev 2.0). Az USB 3.0-s és a SATA 6 Gbps-os portok ennél az alaplapnál is jelen vannak, sőt a repertoárból még a Killer 2100-as hálózati vezérlő sem hiányzik, amely teljesen leveszi a processzor válláról a hálózati forgalom irányításával kapcsolatos terheket. Az Assassin audió vezérlő tekintetében már különbözik a Guerrilla modelltől: míg a Guerrilla egy X-Fi MB szoftverrel megtámogatott HD audió vezérlővel érkezik, addig az Assassin esetében már egy CA20K2-es audió vezérlőt használnak, ami tulajdonképpen egy EAX 5.0 HD támogatással is rendelkező X-Fi sorozatú digitális audió vezérlő. Ennél a modellnél is alkalmazták a minőségi Nichicon MUSE kondenzátorokat, amelyek a gyártó állítása szerint természetesebb, élethűbb hangzást biztosítanak. Az audió vezérlő 64 MB-nyi memóriával gazdálkodhat, míg a Killer 2100-as sorozatú hálózati vezérlőhöz nem kevesebb, mint 1 GB-nyi DDR2-es memóriát társítottak.

A processzor közvetlen környezetét itt is úgy alakították ki, hogy a nagyméretű processzorhűtők alkalmazásakor ne ütközzünk akadályokba. A QuickBoost gomb ennél a modellnél is elérhető, ám már kapunk hozzá egy külön előlapi panelt is, hogy ne kelljen a gép mögé nyúlkálni.

G1.Sniper

A harmadik G1-Killer alaplap egy hibrid terméknek tekinthető, amely a fent bemutatott két termék között helyezkedik el félúton, ugyanis vannak olyan tulajdonságai, amelyeket a Guerrillától örökölt, de vannak olyanok is, amelyek az Assassin-ről lehetnek ismerősek. Az újdonság 8+2 fázisú tápellátással érkezik és társaihoz hasonlóan szintén X58-as északi hídból, valamint ICH10R típusú déli hídból álló lapkakészlet köré épül. Az LGA-1366-os tokozású processzorokhoz készített termék ATX formátummal érkezik,mint a Guerrilla modell és hozzá hasonlóan három darab PCI Express 2.0 x16-os slotot tartalmaz.

G1.Sniper
A termék Killer 2100-as hálózati vezérlővel érkezik és ugyanúgy X-Fi sorozatú audió vezérlővel rendelkezik (CA20K2), mint G1.Assassin névre keresztelt társa. A G1.Sniper a másik két alaplaphoz hasonló dizájnnal rendelkezik és a tuningmesterek helyett inkább azokat veszi célba, akik egy ütős, de költséghatékony alaplapot keresnek legújabb játékos konfigurációjuk megépítéséhez.

Az új alaplapok rövidesen elérhetőek lesznek kereskedelmi forgalomban, ám ajánlott végfelhasználói árukról még nem állnak rendelkezésre információk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. Tirexi
2011.01.07. 10:10
Nagyon jól néznek ki, kíváncsian várom az árakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Joachim21
2011.01.07. 10:35
A design jól sikerült, de érdekes hogy rögtön 3 lap is érkezik ugyanaköré a foglalat köré építve. Igazából az eltérés egyik esetben sem jelentős. Mondjuk eleinte a ROg szériánál is így volt, és aztán alakult ki hogy a rampage az abszolút csúcs, a Maximus a felsőközépkategória és a Crosshair az AMD-s megoldások csúcsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Turai
2011.01.07. 10:43
Jónak jó néz ki a kérdés, hogy mekkora igény lehet/lesz rá még.
Ráadásul szinte biztosra lehet venni, hogy nem EFI-vel van felszerelve.
Ezen kívül év végén "Q3-Q4"jön a X58 utódja ami még inkább megkérdőjelezheti az értelmét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. iteq47
2011.01.07. 10:53
jól néz ki. ja.
kitehetnék rá a 12- os karikát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm
2011.01.07. 10:55
A Giga ugy látszik tud/sejt/ valamit az X58-as hátra lévő idejével kapcsolatban.
Egyébként impozánsak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib
2011.01.07. 11:03
Ütős alaplapok. 4 utas GTX580-at elképzeltem egy i7 980x meg 12 GB 2200 Mhz-s memória mellett. Hát, mit is mondjak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. dongo84
2011.01.07. 11:16
A PCI-E 2.0-ákból hány működik egyszerre SLI-ben vagy CFX-ben X16 módban? Mert bizony több VGA-s rendszerek építésénél nem a szlotok száma, hanem az áteresztőképességük a mérvadó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. dongo84
2011.01.07. 11:18
Ezt csak azért kérdezem, mert több alaplapnál feltüntetik, hogy 4db 2.0-ás PCI-E X16.... csak ezt felejtik el megemlíteni, hogy a foglalatok külön, külön...tehát egy kártya esetében képesek a X16-ra.....viszont ha mindegyikbe raksz kártyát már csak X8-ban működnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. dongo84
2011.01.07. 11:19
Ellentétben az én kis GIGA X48-as DS5-ömben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rabib
2011.01.07. 11:24
dongo84
Elég jó alaplapod van, megnéztem a honlapján. Az él alaplapomon is 2 PCI-e csatlakozás van, de az egyik csak 4x sebességű, és csak Ati CF-et lehet használni benne, SLI-t nem. Egyébként egy x16 és egy x4 is eég lenne egy HD6850 CF-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kiskoller
2011.01.07. 11:40
4utas gtx580 már nem jó dolog. esetek 50%ában rosszabbúl teljesít, mint a 3utas, a rekord növekedés a 3utashoz képest 10 %. Valószínüleg azért van ez, mert már a 3 utasnál is CPU bottleneck van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. norman81
2011.01.07. 12:31
Biztos nagyon jó lap meg minden,de ezt a tölténytáras megoldást valahogy nem birom megemészteni, nekem olyan bóvli hatást ad, vagy amolyan gyerekesnek érzem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. dongo84
2011.01.07. 13:09
rabib Köszi! Nemrég sikerült hozzájutnom egy ismerősön keresztül, használtan. Tényleg minden igényt kielégít.
Eddig P5K-m volt... alig bírta stabilan vinni a Quad-ot 3GHZ-en. Ez a lap meg hála a plusz 8 tűs ATX csatinak betonstabilan adja a feszültséget a procinak és elketyeg 3.5 GHZ-en is (B0 steppinges, tehát korai kiadású, gyárilag 2,4 GHZ-es processzorról van szó).
Most tervezem megépíteni az első CFX rendszerem, ezért esett erre a választásom...egy db. 6850-esem már van hozzá, szintén GIGA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. dongo84
2011.01.07. 13:12
Jah a prociról elmondtam, hogy milyen csak azt nem, hogy melyik. Q6600-as
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rabib dongo...
2011.01.07. 13:29
Ami nekem van alaplapom, a Gigabyte P55A-UD3, azon a processzornak két 4 tűs kábel kell a táptól. Nem hiába szerintem, mert az i5 750-em a gyári 2,67 Ghz-ról alapfeszen megy 3,48 Ghz-t. Így már ki bírja hajtani a GTX470-et.

kiskoller
Így igaz, nincs az a processzor jelenleg, ami egy Quad SLI GTX580-at ki bírna hajtani. Ahhoz még egy i7 980X 4 Ghz-n is kevés, mikor nálam az i5 750 alapórajelen nem bírja teljesen kihajtani a GTX470-et 1280x1024-ben. FullHD-ban még jobban aránylag.

GTX 560-at, GTX595-öt, HD6990-et is bemutathatták volna a CES alkalmával. Na majd legközelebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kiskoller
2011.01.07. 13:39
dongo84: nekem G0, szal későbbi, ment is már 3,8on léghűtéssel (mondjuk az gyilkos volt hőmérséklet szempontjából, csak 1 teszt erejéig ment annyin )

rabib: nem a 980X a leggyorsabb játékhoz való intel proci, de amúgy igen, igazad van.

mondjuk én ezt a "CPU kihajtja a GPU" dolgot sose értettem. Ha olyan processzorod van, ami az adott program ajánlottjánál jobb vagy ugyanolyan, akkor tökmind1, hogy egy ajánlott GPU-d van, mondjuk egy gtx460, vagy 3 db gtx580-ad. A proci ígyis úgyis kinyom magából 60fps-t, innentől a GPU számít, hogy az is bír-e annyit. Hogy ha az ajánlott GPU is bír annyit (márpedig bír, ezért ajánlott ) akkor a GPU is tökmindegy hogy mennyivel jobb nála.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21 kisko...
2011.01.07. 13:48
Melyik intel CPU megy 3,3ghz-nél gyorsabban, rendelkezik nagyobb gyorsítótárral mint a 980x?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib kisko...
2011.01.07. 13:48
Igen, lehet videokártya limited, vagy proceszorlimited. Nekem volt már mindkettő, a vga limit kicsivel jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. anzani
2011.01.07. 14:09
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.07. 14:31
Az a 4 tűs fekete MOLEX tápcsatlakozó az a videokártyáknak van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kiskoller
2011.01.07. 14:41
De megnövekedett a gyorsítótár késleltetése, a 6mag miatt a win jobban el akarja osztani a magok között az alkalmazásokat, a magok többet komunikálnak egymással, a +2 mag miatt nehezeb húzni az órajelen, stb. Ez mind egyáltalán nem baj akkor, ha te valami többszálú programot használsz (bár akkor ott a GPU), de ha játékokat használsz akkor nem gyorsúl a géped, helyenként lassúlhat is (igaz elenyésző mértékben)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm rabib
2011.01.07. 14:52
Igen, kiegészitő tápcsatlakozás ,a PCI-e slotoknak ,ha több kártyás rendszert épitesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.07. 14:57
Köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. morgyi
2011.01.07. 15:46
megnéztem az anzani által linkelt képet... és először nem akartam hinni a szememnek, a cikk képei láttán de jól láttam... NEM MINDEN KONDI SZILÁRDELEKTROLITOS!!! 2011-ben egy prémium lapban... azigen...
Amúgy azt sem értem, hogy miért nem egyből sandy bridge-re építenek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. boogie84
2011.01.07. 16:45
Ha i7-re váltanék biztosan választanék egyet ezek közül! Nagyon tetszenek!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.01.07. 18:46
Azok az X-Fi kondijai és jobbak mint az alaplapon lévő szilárdelektrolitosak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. GerryZ
2011.01.07. 21:33
Hát ez fantasztikus. Gratulálok a Gigabyte-nak, hogy szinte semmit sem tett le az asztalra. Elindított egy új alaplapcsaládot a nagy kockáknak, tettek rá egy rendhagyó hűtőt a "déli hídra", ami olyan gyönyörűen fest egy zárt házban, és senki nem látja, ráadásul a harmadik alaplap után már megutáltam azt a hűtőt, mert akkor már rájöttem, hogy semmire sem jó, és harmadszorra már nem is rendhagyó.

"...akik költséghatékony megoldást keresnek..." ...azok nem fognak egy X58-as alaplapot venni, amik közül az értelmesebbek ötvenezer forint magasságában kezdődnek.

Játékosokat megcélzó alaplapok? X58-cal? Na ne már... Ez a kettő mióta jár együtt? Még az első Core i szériából való 750/760 jobb volt játékban, mint a 9xx-esekek, a SAndykről nem is beszélve. Tényleg valóan játékos alaplapok.

Közben persze nagyon szépek is... Az olívzöld-fekete színekkel még nincs is nagy probléma, az még elég katonás jellegű, nVidia rendszerben még jól is mutathat, de AMD-vel már annál sokkal rosszabb.
A minőséggel nincs nagy probléma ezek mellett.

Azért egy tapsot megérdemel a Gigabyte ezen szánalmas kísérletéért, hogy megpróbálja beérni az ASUS RoG-ját, vagy az EVGA-t, de ha így folytatják, akkor inkább még most hagyják abba, mert semmi sem lesz belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!