iPon Hírek

CES 2011: két GPU-s GeForce az EVGA standján

Dátum | 2011. 01. 07.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az EVGA egy új alaplapot és egy különleges videokártyát mutatott be az idei CES alkalmával. A szóban forgó alaplap nem más, mint egy P67-es lapkakészlettel ellátott termék, amely az EVGA P67 SLI nevet kapta, a videokártya pedig valószínűleg egy GeForce GTX 595-ös modell lehet, igaz, ez utóbbival kapcsolatban szinte semmilyen információt nem osztottak meg a nagyközönséggel a gyártó illetékesei, ami nem is csoda, hisz köti őket a titoktartás (NDA). AZ sincs kizárva, hogy egy "egyszerű" GeForce GTX 570 x2 modellről van szó.

Lencsevégen a rejtélyes GeForce

Az EVGA standján látható videokártya szörnyeteg a hírek szerint egyenesen az AMD Radeon HD 6990-es terméke ellen száll majd harcba, ami szintén két grafikus processzorral lesz felszerelve és az Antilles kódnevet viseli. A szóban forgó GeForce videokártya – ahogy fentebb is említettük – alighanem egy GeForce GTX 595-ös modell, amelyről az elmúlt hetek folyamán már érkeztek hírek.


A termék két darab GF11x sorozatú grafikus processzorral érkezik és önmagában is kínál majd 3D Vision Surround támogatást, köszönhetően a belső SLI-nek. A terméken láthatunk egy SLI csatlakozót, amelynek segítségével akár két darab ilyen két GPU-s videokártya különlegességet is összekapcsolhatunk, ha esetleg egy teljesítménye kevés lenne. A videokártya két darab nyolctűs PCI Express tápcsatlakozót igényel a stabil működéséhez. Az EVGA sajnos nem árulta el a videokártya pontos specifikációit, de a nem is oly távoli jövőben szinte biztos, hogy kiszivárognak a jelenleg még nem ismert adatok. A videokártya nyomtatott áramköri lapjának hátulján nyolc darab K4G10325F típusú Samsung memória chip helyezkedik el, amelyek 1 Gb-es kapacitást kínáló, GDDR5-ös példányok.


A termék egyébként három darab DVI porttal és egy háromventilátoros, brutális felépítéssel rendelkező videokártya hűtővel érkezik. Érdekes lesz.

Az EVGA egy P67-es alaplapot is bemutatott


A másik érdekesség, ami az EVGA háza tájáról érkezett, nem más, mint egy P67-es alaplap. Az újdonság LGA-1155-ös tokozással ellátott Sandy Bridge processzorok fogadására lett felkészítve. Az alaplap a processzor számára nyolcfázisú tápellátást kínál és összesen négy darab DDR3-as memóriafoglalattal érkezik, amelyekkel könnyedén kihasználható a processzorba épített memóriavezérlő által kínált kétcsatornás memóriatámogatás.


Az újdonság összesen három darab PCI Express x16-os slotot kínál, amelyek közül az első kettő kétkártyás módban x8-os sávszélességgel üzemel, a harmadik pedig x4-es sávszélességet biztosít az adott videokártya számára. A PCI Express x16-os slotok mellett három darab PCI Express x1-es bővítőhely is lapul a terméken. Az Nvidia SLI és az AMD CrossfireX multi-GPU technológiája egyaránt támogatott.


Az alaplapon négy darab SATA 3 Gbps-os és két SATA 6 Gbps-os portot találunk, de a hátlapi kivezetések között egy eSATA 3 Gbps-os csatlakozó is megbújik. A kínálatban jelen van még két USB 3.0-s port, két Gigabites Ethernet vezérlő, egy FireWire port és néhány USB 2.0-s csatlakozó is, sőt, még egy 8+2 csatornás integrált HD audió vezérlőt is kapunk.


A mérnökök bekapcsoló-, CMOS Clear és reset gombbal, valamint kétszer hétszegmenses debug LED kijelzővel is ellátták az új alaplapot, amely egyébként EVBot támogatással is bír. Ezzel együtt végre a korábban bemutatott EVGA P67 Classified is hódító útjára indult.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

54. LavX
2011.01.07. 14:11
Na ezek így most jöhetnének egyből ide hozzám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. rabib
2011.01.07. 14:12
Vártam már a GTX595-öt, itt is van. Remélem, hogy körülbelül egy hónapon belül már tesztet is láthatunk róla.
Annyira tetszenek nekem ezek az új alaplapok. Ha most vennék gépet, biztos 1155-ös alaplapot vennék egy új Sandy Bridge processzorral. Viszont ahogy elnézem, 1156-ról nem érdemes 1155-re váltani, annyi újdonságot nem hoz, hogy megérje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. MZperX75
2011.01.07. 14:12
Csak lesz GTX595,nagyon nagyon kiváncsivá tesz 300W-os határ.
(de a sejtés csak az ,hogy kis darabszám egyedi megrendelés és 350W-400W fogyasztás,az a sanda gyanum)
A cikböl az sem derül ki ,hogy milyen gpu-k lesznek rajta.
de nem baj,amd6990-ről még lép sincs,hajrá NV
Ezek az álomkártyák ugy sem az én igényeimnek lesznek,de viszont érdekes lehet mindkét féltől ez a fajta eszetlen buherálás,és 3dmárkozás,biztos van értelme csak én nem látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Heroes27
2011.01.07. 14:13
Olyan kár h nálunk az EVGA nehezen beszerezhető, vagy legalábbis a jobb termékei. De annyira király darabokat csinál, és most itt nem a 2 gpu-s geforcera gondolok. De a VGA-i, meg ez az alaplap is, eszméletlen kira. Ha tehetném, beruháznék EVGA-ás cuccokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. markangabo...
2011.01.07. 14:15
Azt a *** ****** *** *****. Brutál az a kártya. De jól mutatna a konfigomban . Két szemeszter ösztöndijából meg is lenne az ára...
EVGA-t akarok Ipon shopba!!!!!!!!!!!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. markangabo...
2011.01.07. 14:18
Heroes27 - Két hónapig "rohangáltam" az EVGA lapomért mire sikerult beszereznem. De megérte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. -Melkor-
2011.01.07. 14:19
Szerintem ez csak az EVGA-nak egy egyedi kártyája, valszeg 2 GF104-re vagy GF114re épül. Ha ez lenne a hivatalos kétmagos Fermi, akkor miért nem az nvidia állítja ki, referencia hűtővel? Sok itt a kérdőjel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. markangabo...
2011.01.07. 14:25
Melkor - Ez a hivatalos kétmagos fermi lesz. Ha nem az lenne akkor tudnánk a specifikációkat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rabib -Melk...
2011.01.07. 14:27
Szerintem nem biztos, hogy belefér a 300 wattba, ezért nem az NV mutatja be, hanem az EVGA, és így a 300 wattos határt nem kell figyelembe venniük. Szerintem az a hűtő, ami rajta van, az a referencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. -Melkor-
2011.01.07. 14:30
@markangabor: Honnan tudod? Azért mert nem adták ki az adatokat? Az MSI sem adott ki adatokat pár saját alaplapjáról meg videókártyájáról.

@rabib: akkor pontosan az van, amit én mondtam, hogy ez az EVGA egyedi kártyája. Mint anno az Asus 6800x2. Ott sem volt hivatalosan kétmagos 6800as, de az Asus csinált egyet.

U.i.: közben látom a cikkben is írják, hogy GF11X-re épül. Tippem szerint a GF114re. Csak az a furcsa, hogy abból még az 1 magos példány (GTX 560)sem jelent meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. kiskoller
2011.01.07. 14:30
végre egy normális CF-SLI lap. Tök fölösleges egymás hegyére hátára PCI-E slotokat rakni, amikor úgyis legalább 1 de inkább 2 slotot érdemes üresen hagyni a szellőzés miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. markangabo...
2011.01.07. 14:44
Melkor - "köti őket az titoktartás (NDA)"... Ha saját lenne mért titkolóznának? Látszólag ez már kész van, nem prototipus. És nem tudom, csak erre utalnak a tények. Az MSI meg más tészta, mert pontosan lehet tudni, hogy mi mire épül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. somakb
2011.01.07. 14:47
markangabor: lehet épp azért köti őket az NDA mert a 2 hét múlva megjelenő GTX560 GF114 GPU-jára épül. A GTX560 meg még NDA alatt áll. Úgyhogy ez is, ha saját, ha nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. markangabo...
2011.01.07. 14:53
Igaz, de lehet, hogy az GTX595 (is) gf114-ekből fog állni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Ragnarr
2011.01.07. 15:02
Szinte biztos hogy 2x560 lesz ez a kari ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. markangabo...
2011.01.07. 15:12
Ugy bele is férne 300W-ba. Külföldi fúrumokon 2x570-re gyanakodnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Fzoltan
2011.01.07. 15:14
Hirtelen olyan Voodoo 5 6000 érzésem támadt
http://www.hoc.hu/upload/articles/490_voodoo5-6000.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. goodboy007
2011.01.07. 15:39
Ha két GF114-es GPU-ra épül, akkor nem valószínű, hogy trónfosztás lesz, mivel az Antillesen meg két Cayman lesz, a Cayman meg gyorsabb a GF114-nél, mivel a 6950 a GTX570-el van pariban az nVidia annál lasabbra fogja belőni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. -Melkor-
2011.01.07. 15:47
6950 nem nagyon van pariban az 570el, csak a PH-s teszt szerint (ettől függletlenül elfogadom, hogy valaki azt tartja mérvadónak). 2xGF110 szerintem tuti nem lesz, ha megnézitek 4 RAM chip van mindegyik GPU-hoz, ami ha jól tudom nem lehetséges a GF110 memvezérlőjével, max megcsonkítva, akkor meg már inkább tesznek rá teljes értékű GF114et.

Arról meg, hogy lesz-e trónfosztás, vagy sem, tök felesleges vitatkozni, mert két olyan kártyáról beszélünk, ami még meg se jelent, az egyiknek még a GPU-ját sem mutatták be (bár nagyjából lehet sejteni, hogy mit fog tudni)-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm
2011.01.07. 16:31
No hát mégis megkockáztatják a 2 GPU-s kártyát, van vér a pucájukban.
Tényleg csak az a kérdés, hogysorozatgyártásra,/OEM/alkalmas ,lesz mint a 6990 vagy tech-demo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. somakb
2011.01.07. 16:38
józyef m.: a HD6990 sorozatgyártásra alkalmas? Láttunk már belőle valahol valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. jozsefm somak...
2011.01.07. 16:57
Az elődjét ! De az is elég volt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. DeathAdder
2011.01.07. 17:09
Kivancsi leszek az 595-re.
A 2x8 pines kabel mindenesetre elgondolkodtato.

Ugyebar az adott,hogy a 6990-be 2 drb 6950 lesz, De azon kivul ha nem fogja valami tamogatni a CF-t akkor az 1 mag brutalisan kifog forogni.

Kivancsi leszek a NV mit fog ezzel lepni a technika szempotjabol is, mivel 2x8 pines csatlakozo alatt "paraszt logikaval" nem nagyon menne a 2x gtx570. (igaz ha 2x GTX570 lenne akkor az mar erosebb lenne mint a 6990, mivel 570~6970)

Hajra NV!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. uristen
2011.01.07. 17:19
Midenkepp jo lenne, ha kijonne egy 595, ha nem is nekem les, de a benchmarkokra nagyon kivancsi lennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm Death...
2011.01.07. 17:25
Tévedés ! Két db. 6970-es lessz rajta, és abból fog "kipörögni" az egyik ,CF probléma esetén,
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. -Melkor-
2011.01.07. 17:26
Állítólag a 6990 olyan szempontból lesz egy nagy újítás, hogy a Power Tune segítségével 300 wattos fogyasztás fölé is be lehet lőni. Ezt úgy kell érteni, hogy a 0-s beállításon a PCI-SIG által meghatározott 300 wattos szabvány alatt marad a fogyasztása, tehát mehet az OEM-ekhez eladásra. Azonban a Power Tune 0-s beállítása elég rendesen visszafogja az órajeleket, így a kártya kb 2 db Cayman mag, 6950nél is alacsonyabb órajelekkel. Azonban ha a Power Tune-t feltekerjük +20ra, akkor a kártya átlépheti a 300 wattos határt, a teljesítménye is megugrik 2x6970re, legalábbis elméletben ez így működne. Azt majd meglátjuk mi lesz belőle, mindenesetre ez elég jó módszer az AMD-nek arra, hogy brutális teljesítményű kártyát el tudjon adni OEM partnereknek, tehát a sorozatgyártás viszonylag biztosítottnak látszik.
Ezzel szemben az nvidiának nincsen ilyen energiagazdálkodási lehetősége, annak pedig nem lenne értelme, hogy ha úgy csinálnának 2 GPU-s kártyát, hogy nem verik az AMD-t, mert az öngól lenne számukra. Lehet, hogy meglépik azt, mint a GTX 295nél, hogy veszteségen gyártják le a kártyákat, de a presztízs megmarad. Persze az is lehet, hogy szarik az nvidia nagyban az egész dologra, PC-s vga piac már nem a fő csapásirány számukra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. goodboy007
2011.01.07. 17:30
-Melkor- - A "pariban van" dolgot úgy értettem, hogy nagyjából azzal van egy szinten, a tesztek is azzal hasonlíják össze (nyílván, mivel egy árkategória). Az más tészta, hogy hol az egyik, hol a másik gyorsabb. Személy szerint a 4xAA-s teljesítményt venném alapul, ha csak a puszta sebesség alapján vásárolnék és abban a kategóriában nézelődnék, de ebbe most ne menjünk bele.

A hangsúly azon van, ha meg is jelenik a GTX560 nem valószínű, hogy eléri a 6950-es teljesítményét. Az más kérdés, hogyha az is bírni fog 30%-os GPU/shader-tuningot, akkor elkeni, mint a szart.

Abban viszont igazad van, hogy felesleges még két meg sem jelent kártyáról vitatkozni, majd a tesztek után lesz ennek értelme, csak leírtam az észrevételemet.
Nem akartam fanboynak tűnni, bár ez azért is nehéz lenne, mert GTX460-am van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. csicsoblad...
2011.01.07. 17:30
Ez akkor közbe is ért, mert a 2x8 pin meg nem kell a 2x GTX460 vagy 560-nak, ez alapján inkább 2db kicsit csökkentett órajelű GTX570 lehet, viszont a ram chipek mennyiségéből valószínűleg 2x256bit-es a cucc, amihez a GTX570-ből vagy GTX580-ból tiltani kellene.
szerintem 2db GTX560-as lehet 2 vagy 4GB rammal. A 2x8pin-nel magas órajelek is beleférnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib
2011.01.07. 19:01
2 db GTX570? GTX 570-nek mekkora a magmérete? 520 négyzetmilliméter. Fogyasztása? 250 watt. Két butított GTX570 is többet fogyasztana 300 wattnál. GTX560-nak nyilván kisebb a magmérete, fejből nem tudom pontosan mekkora. GTX560-nak a fogyasztása 180 watt körül lesz, tehát abból egy pici órajelcsökkentéssel meg lehet csinálni a két GPU-s GTX595-öt. Azt ne vegye senki biztosra, hogy a GTX560 nem lesz a közelében a HD6950-nek. Ha rendesen megnyomják a GTX560-at, akkor az elég durva lesz. Elég, ha annyi módosítást csinálnak rajta, mint a GTX480-on. Annál meg többet fognak, mivel a GTX460 egy jobb felépítésű GPU köré épül, mint a GTX470/480. Csodát nem várok, de ez a GTX560 ez jó lesz biztosan.


Szerk.: Másik meg az, hogy a GTX570-et a mérnökök tuti nem fogják tiltogatni, hogy abból a letiltogatottból kettő beleférjen a GTX595-be. Majd a GTX570-nek is jó GPU-kat tiltogatják. Biztos nem. Inkább raknak rá két teljes értékű GTX560-at, jó tuningpotenciállal, ahogyan az előttem szóló is említette.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. -Melkor-
2011.01.07. 19:24
@mikrobi: manapság már nem elég a gtx 275?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Balucsek
2011.01.07. 20:11
Nem hiszem hogy ez a GTX595-lesz ez inkább egy GTX560 x2-nek néz ki, mert ami képeket lehet találni a GTX595-ről azokon mind, 1GPU hoz 1 oldalon 6 memóriachip azaz összesen 24 és így csatlakozik itt viszont igaz csak a hátát látni de csak 4-4 darab van ami 256 bites memória interface-re utal.
Nem hiszem hogy az NV-t érdekelni fogja a fogyasztás határ 2 GF 110-et ráraknak, szerintem alapból le lesz 300W-ra korlátolva a kártya csak, hogy meglegyen a szabvány, amit egy klikkeléssel el lehet majd tűntetni vagy megnövelni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Ragnarr
2011.01.07. 20:21
Ertsetek mar meg hogy ez nem a GTX595 !!! szo sincs ilyesmirol , ez az EVGA privat 2 GPUs megoldasa es szinte biztos hogy 2x560 van rajta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller
2011.01.07. 22:48
Olyan phantom hatása van a VGA-nak, nélkülöz minden bóvli-hatást ami a napjainkban kapható VGA-k 99%ára jellemző. Nekem bejön!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. carraroxt
2011.01.07. 23:35
Ha ez tényleg egy GTX560x2 akkor kötve hiszem, hogy befogja a 6990-et. Mindenki az 560-as hihetetlen tuningpotenciáljáról zeng itt ódákat. Csak azt felejtik el, hogy pont azért lehet most az NV-nek 560-asa, mert annak idején a 460-ban rengeteg tartalék maradt. Szóval szerintem a hihetetlen nagy tuningpotenciált nyugodtan el lehet felejteni, max 10% lesz a magon, és még kevesebb a ramon. A másik oldalról viszont, erősen valószínű, hogy alapból a 6950 fölött (sőt valószínű még biosmoddal reaktivált 6950 fölött is) fog fogyasztani, miközben teljesítményre csak a 6870-es súlycsoportja. Lássuk be az 560-as legvalószínűbb jó tulajdonságának a kedvező árazása ígérkezik.
Így egy két gpu-s 560-asnak teljesítményre semmi esélye befogni a 6990-et. Ha másért nem, azért is mert a CF a legújabb generációban hihetetlenül jól skálázódik, és a kártya fejlett energiagazdálkodásának köszönhetően az AMD bármilyen célfogyasztásra beállíthatja azt, miközben a felhasználóknak lehetőség megmarad a bent hagyott tartalékok szabadon engedésére.
Ha viszont az EVGA szemszögéből nézzük nagy dobás mindenképp. Egy exkluzív csúcstermék ami NV vonalon valószínű mindent üt, és ráadásul iszonyat jól néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2011.01.07. 23:55
Lássuk be az 560-as legvalószínűbb jó tulajdonságának a kedvező árazása ígérkezik.
A 460-at is az adta el leginkább.Azt viszont nem hinném,hogy ez pusztán az EVGA magán akcioja.Inkább egyféle kockázatmentes próbálkozás NV részről, a lebőgés lehetőségének kizárása mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. carraroxt
2011.01.08. 00:16
Mivel a GTX480 és a GTX 580 tényleges órajelhatárai (max tuning, nem referencia) kb ugyanolyanok, így szerintem badarság lenne azt hinni, hogy a 560-as (GF114) tényleges órajelhatára több mint 15%-al meghaladná a 460-asét (GF104), ergó képtelenség, hogy a régi modellhez hasonlóan jó tuningpotenciállal rendelkezzen.
[480 tuning]
[580 tuning]
Mikrobi Mielőtt ezen a kommentemen megint vérig sértődnél, megnyugtatlak, hogy ezt olyan embereknek szántam, akik hajlandóak gondolkodni is.
józsef m. Igazad lehet. Az meg az NV részéről lenne ügyes húzás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kiskoller
2011.01.08. 00:26
Én amúgy egyetértek carraroxt-al. Valszeg nem fognak mást csinálni, mint feltuningolni a korrekten legyártott GTX460-akat,feoldják a tömböket, és beraknak egykét gátló dolgot ami leveszi a fogyasztást furmark esetén, hogy úgy tűnjön, kisebbet fogyaszt. Mindenesetre én kiváncsian várom, esélyes hogy az 560 lesz a következő kártyám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm kisko...
2011.01.08. 00:41
Nem kell belerakni ennél még semmit, a fánk alatt se megy fel, már beépitett védelem van benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. markangabo...
2011.01.08. 01:31
Na ott a pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kiskoller
2011.01.08. 01:36
+1 Mikrobi
Nekem 3 dolog számít: 1 mekkora kraft, 2 mennyibe fáj ez nekem, 3 mekkora fogyasztása (elbírja-e a táp illetve nincs-e porszívó hangja) Innetől kezve hogy ebben most 4 GPU van vagy 14, öt éves átcímkézett chip vagy friss fejlesztés, le van tiltva 48 blokk vagy nincs letiltva, 3 négyzetkilóméter a chipméret vagy csak kettő, 6trillió tranzisztoból épül fel vagy csak 5,9ből, teljes mértékben hidegen hagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2011.01.08. 11:06
Ezt mondom már régóta én is. A vásárlónak teljesen mindegy, hogy hogyan vagy miképp csinálják, milyen kicsi vagy nagy a mag mérete. A lényeg, hogy elfogadható árért, elfogadható teljesítményt/fogyasztást és megfelelő szoftveres támogatást vár. A többinek nincs jelentősége számára ha ezek adottak. Vásárlói szemszögből nincsen jelentősége, hogy a mag mekkora és mennyi a selejt ha ugyan azokkal a mutatókkal rendelkezik mint a kisebb magméretű, de hasonló teljesítményű konkurencia terméke. Ez legyen a gyártó gondja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. uristen
2011.01.08. 11:34
rini: Kivetelek a gazdagok e-teren, ok mashogy gondolkodnak... ok nem az arat nezik, (talan azt, melyik a legdragabb) hanem a teljesitmenyt, aztan be puff a kosarba es mehet 10-20 millio forint erteku cuccal a futar. Azt kezpenzben kiszamolni... futarnak plusz munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm rini
2011.01.08. 11:54
Ez igy igaz.Csak a gyártót és a kereskedelmi partnert érinti első körben.
Mindaddig amig meg van rajta a kellö haszon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2011.01.08. 11:59
Ez igaz! De belőlük kevesebb is van minthogy komolyabban számolnom is keljen velük. Holott ez a kártya is nekik készül. Ráadásul őket sem érdekli ez a sok vita a kártyák körül. Ők is hasonlóan válogatnak csak ők nem a közép és felső kategóriából választanak hanem egyértelműen a csúcsot veszik célba. Másrészt az igazán gazdagok nem is foglalkoznak ilyen dolgokkal. Megbíznak egy szakembert vagy céget, hogy akár egész rendszereket építsen ki a lakásban. Ők nem szórakoznak ilyen kis kaliberű dolgokkal mint egy kétmagos grafikuskártya beszerzése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2011.01.08. 12:02
Az EVGA egy különleges videokártyát mutatott be az idei CES alkalmával.

Csak különleges és nem a legújabb ... attól különleges hogy: két GPU-s GeForce

Ami szerintem egyenlőre : 2 x GTX460 teljesérétkú GPU lesz ...

A GeForce GTX 595-ös modell behírezését nem hinném , hogy NV kiadná másnak , attól nagyobb a presztízs értéke nekik . És plusz ott nem lesz elég eme alacsony hűtőbordázat...

Majd meglátjuk ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. markangabo...
2011.01.08. 13:48
Reméltem, hogy mostanra kiszivárog 1-2 hir. Olvasam olyan verziót is, hogy az NV kivár, amig megjelenik a 6990.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MZperX75
2011.01.09. 11:27
A fenti képen szerintem egy nem müködőképes demo kártya látható(legalább is ezekkel a hűtöbordákkal,amik mérete és vastagsága kevés lenne még GTX450 es X2"-nek is!Habár lehet ,hogy az is van benne!
Kinagyítva megnéztem a kártya kb 3cm lehet nagyjából amit a doboza+nyák+ventillátor foglalja egybe,EZ IGY NEM MÜKÖDIK,pedig nagyon szeretném,valószínü ,hogy az uj kátyám valami 5xxGTX lesz,majd idén év végén,ha csak....7xxx-es széria.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MZperX75
2011.01.09. 11:33
Emlékezz 5970
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. carraroxt
2011.01.09. 14:14
Egyre inkább kezdem azt hinni, hogy ez az EVGA saját akciója. Mégpedig a hűtés, és a nyák elrendezése miatt. Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy az NV és AMD felső, és csúcskategóriás termékei mind radiál ventilátorral, és doboz hűtővel érkeztek ami a házból kifelé fújja a levegőt. Ez nem feltétlenül a legjobb megoldás, mert zajos lehet, ráadásul indokolatlanul növeli a nyák méretét (ugye kell a szabad hely a ventinek), de mindenképp a legbiztonságosabb, mert nem lehet tudni, hogy a leendő user milyen gépbe teszi a kártyát (esetleg mindenféle szellőztetés nélkül). Szóval a ténylegesen nagy teljesítméníű kártyák tervezésénél ez eddig kőbe vésett szabálynak tűnt. Itt azonban már a nyák elrendezésén is látszik, hogy fel sem merült ez az elgondolás (két GPU a kártya két végén). Szóval ezért gondolom, hogy ez tényleg az EVGA privát agyszüleménye lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm carra...
2011.01.09. 15:10
Ami eddig kiszivárgott kép megjelent, a feltételezett dual magos GeForce-rol az abszolut nem igy nézett ki, se nyák se elrendezés szempontjábol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2011.01.09. 17:11
Minél meszebb egymástól 2GPU - nehogy megégessék egymást de ebben is lehet valami - melegadés végett a szélekre velük ... tápcsatik meg középre ... és középponti áramfelügyeleti elosztás .
Csak kiderül mi van alatta... jó lenne már látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm _DiEG...
2011.01.09. 17:33
Lehet mégiscsak carraroxt-nak van igaza! Minél többet gondolkodom rajta annál valöszinübb ez a verzio.Ha működöképes lenne,soha jobb alkalom nem lett volna a bemutatásra mint ez.
Viszont ami fura ,hogy az eredetileg is betervezett ,és januárban inditani akart, 6990-röl se láttunk müködés közbeni videot ,vagy kiállitott,ilyen kártyával szerelt müködö gépet!
Pedig annak már nagyon itt lett volna az ideje, ha tartani tudják, az eredetileg tervezett rajtot!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller
2011.01.09. 17:40
Ebbe a levegő-kivezetős dologba belegondolva én is osztom carraroxt véleményét. Nah majd meglátjuk, mi sűl ki ebből!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm kisko...
2011.01.09. 17:50
Csak ne a szo szoros értelmében.Mindenesetre egy valami elönye lenne: ha az NV mégis beprobálkozik a csucskategoriában is, akkor lehet az AMD is felülbirálja saját álláspontját és kihoz egy igazi osztályelsö kártyát az 1 GPU-s mezönybe is.Vagy kiadja az eredeti tervek szerinti képességü 6970-XT-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!