iPon Hírek

Chronicles of Elyria - egy MMO öregedéssel és halállal

Dátum | 2016. 05. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Nagyon érdekes projekt tűnt fel néhány napja Kickstarteren, ami ráadásul már közel jár ahhoz, hogy teljesítse a 900 ezer dolláros támogatást. A Chronicles of Elyria tulajdonképpen vegyíti a mostanában divatos hardcore túlélős játékokat és a komplex MMORPG-ket, ezzel valami egészen újszerűt alkotva. Először is, a karaktergenerálás során több előre meghatározott család közül választhatunk, így ezek határozzák majd meg a kezdőhelyet, és főhősünk bizonyos tulajdonságait - ha például egy vöröshajú pékcsaládba születünk, nem nagyon lehetünk szőke kalandorok, legalábbis nem azonnal.
Öregedés, és az ezzel járó üzleti modell Azonban a Chronicles of Elyriában a karaktered folyamatosan öregszik, nagyjából 15 éves korától 100 éves koráig, majd végül meghal. Ez az öregedési folyamat valós időben körülbelül 10-14 hónap alatt megy majd végbe. Nagyon fontos, hogy előre gondolkodjunk, több szempontból is: mit tud a karakterünk ennyi idő alatt hozzátenni a világhoz és a történethez? Vajon bemenjek-e erre a nagyon veszélyes területre? Ugyanis minden egyes halál nagyjából két nappal rövidíti le karakterünk életét, sőt, ha nagyon fontosak vagyunk a játék világában (például a király), akkor akár 4-5 halál is elég lehet ahhoz, hogy karakterünk végleg elbúcsúzzon. Azonban ezen a ponton jön be a Chronicles of Elyria különleges üzleti modellje. Ennek a lényege, hogy bár a karakterünk meghalhat végleg, a lelke azonban tovább él, és visszaköltözhet egy másik karakterbe - akár a leszármazottunkba is. Ehhez azonban egy Spark of Life szükséges, amit 30 dollárért lehet megvásárolni, így újabb 10-14 hónapot élhetünk. Spark of Life-ot azonban nem csak valós pénzért szerezhetünk, in-game aktivitások segítségével akár játékon belül is megvehetjük úgynevezett Story pontokból, ráadásul ezeket át is vihetjük az életeink között. Ez a rendszer arra igyekszik buzdítani a játékosokat, hogy alaposan gondolják meg, mit is csinálnak, hiszen bárminek lehet olyan következménye, ami végső soron lerövidíti az életünket, és így akár valós pénzügyi büntetéssel jár, ha folytatni akarjuk a játékot. Ha például megölünk egy másik játékost, akkor kikerül rólunk egy wanted poszter, és a többiek számára felvehető lesz egy token, amivel legálisan vadászhatnak ránk. Ha elkapnak, és például börtönbe kerülünk, az nyilvánvalóan sokat levesz a 10-14 hónapos játékidőnkből. Kőkemény túlélés A Chronicles of Elyriában meg kell küzdenünk szinte mindennel, ami mostanában divatos a túlélős játékokban: éhség, szomjúság, fáradtság, limitált mennyiségű inventory, hőség, hideg, fulladás és a többi. Ami a harcot illeti, ezen a ponton elfelejthetjük az alapvető auto attackra épülő harcrendszert. Ehelyett az egér bal és jobb gombjával csapkodhatunk, mindenféle kombót előhozva. A kombók testreszabhatók lesznek, így mindenki elkészítheti a saját játékstílusát. A karakterfejlesztés teljesen skill-alapú lesz, és rengeteg irányba szakosodhatunk: harc, gyűjtögetés, craftolás, túlélés és a többi. Érdekes, hogy a fejlesztők szerint a skill rendszer nem a sikereink, hanem a bukásaink, elrontott dolgaink után fejlődik, és a sikerességhez szükség lesz a játékos képességeire is, nem csak egyetlen gombnyomásra.
Teljesen rombolható és építhető világ, és a szerződések A játékban részesei lehetünk egy családnak, amit ugyanúgy egy játékos irányít. Örökölhetünk címeket, vagyont és tulajdonságokat tőlük és az őseinktől. Házasodhatunk és gyerekeink is lehetnek. Felhasználhatjuk a földjeinket gazdálkodásra, vagy akár bérbe is adhatjuk másnak. A játékosok városokat építhetnek, és szépen-lassan királysággá bővülhetnek. A világban minden építmény teljesen rombolható lesz, így végső soron a játékosok saját maguk készítenek dungeonöket más játékosok számára, hiszen meg kell védeni a lootot a betolakodóktól. A Chronicles of Elyriában a küldetések nem lesznek megismételhetők, sőt egészen máshogy működnek azáltal, hogy a játékosoknak lehetősége lesz feladatokat kiadni. Lehet, hogy az egyik kereskedő, vagy kovács kifogyott valamiből, és be kéne neki szerezni. Ahhoz, hogy mindkét fél betartsa, amit ígért, rendelkezésre áll egy szerződés-rendszer. Így köthetünk például kereskedelmi megállapodásokat, hogy indíthassunk egy hajózási vállalkozást, vagy felvehetünk más játékosokat, hogy szerezzenek nekünk nehezen fellelhető nyersanyagokat. A játékban nem lesz térkép, vagy minimap, hiszen ezekkel is külön játékosoknak kell majd foglalkozni, és térképeket előállítani. Azonban érdemes odafigyelni, ugyanis térképeket könnyű meghamisítani, az egyes helyek sem biztos, hogy minden térképen ugyanolyan névvel szerepelnek, ha az adott régióban például egy adott városra másként utalnak. Mikor? Nos, azt egyelőre nem tudni, az viszont biztos, hogy a játék csak PC-re jelenik meg. Mielőtt a fejlesztők belevágtak volna a Kickstarter-kampányba, már beleraktak fél millió dollárt a fejlesztésbe, így a PAX Eastre már nem csak egy ígérettel, hanem kipróbálható pre-alfa demóval érkeztek. De ezen kívül további fél millió dollár áll készenlétben más befektetőktől. A Chronicles of Elyria tehát nagyon ígéretesnek tűnik, minden bizonnyal követjük majd az alakulását a jövőben!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Samupitecu...
2016.05.12. 13:13
POnt ilyenen gondolkodtam, csak FPS verzióban. Maga a játék ingyenes, de ha meghaltál, fizetned kell. Ha ügyes vagy, ingyen végigjátszod, ha béna, akkor fizethetsz. Igazi PayToWin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Netere
2016.05.12. 13:30
Ígéretes, csak kár hogy MMO
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Whysper
2016.05.12. 13:31
Szóval a cégnél összeáll 10 ember akik ingyen éledhetnek és genkelik a palyereket? Jó pénzkereset
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. E.D.
2016.05.12. 14:12
Egy az egyben egy ilyen megalkotásán gondolkodtam még fősuli alatt csak éppen szöveges változatban. Amolyan Thrillion/MUD/MUSH szerűségben... :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. magerg Samup...
2016.05.12. 14:19
Ezt régen úgy hívták hogy játéktermi automata. "Insert coin"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. RaimiHS
2016.05.12. 18:01
egész jó kora hűen kaphatsz pestist, de lehet mázlid és amikor tied az egész birodalom és szerver első vagy a legjobban kovácsolt szetedben járod a falvakat elvisz egy stroke...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!