iPon Hírek

Clang - kard ki kard!

Dátum | 2012. 06. 11.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az utóbbi pár évben sokat változott a számítógépes játékok irányítása, már nemcsak fotelben vagy székben ülve, billentyűzet, vagy hagyományos kontroller gombjait nyomogatva irányíthatjuk a mozgást. Neil Stephenson, aki sci-fi és történelmi regények szerzője ennek apropóján úgy érezte, eljött az ő ideje, hogy cégével, a Subotai Corporationnel együtt belevágjon régi vágyának megvalósításába, amely egy realisztikus, történelmileg hű harci kardszimulátor megalkotása, ami egy meg nem nevezett mozgásérzékelőt használna. A nemes egyszerűséggel Clangnek, azaz kardcsattogásnak keresztelt projekthez a jó humorral megáldott úriember a Kickstarter segítségével keres támogatókat.


Az alap cél, amit az alkotók maguk elé tűztek egy egyszerű PC-s aréna alapú játék, amelyben a játékosok egymással párbajozhatnak - az egyszerűség oka csupán annyi, hogy nem akarnak olyasmit ígérni, amit nem tudnak megvalósítani. Ebből az alapból kiindulva aztán tovább lehet haladni, és ha miden jól megy, a párbajok csak a jéghegy csúcsai lesznek. Stephenson az elmúlt évek során egy Foreworld nevű világ kidolgozásával foglalkozott, amely rengeteg olyan kalandlehetőséget és sztorit rejt magában, amelyek a játékba is bekerülhetnek. A történetek egy része már meg is jelentették az Amazon.com sci-fi kiadója, a 47 North kiadásában, és ha a játék is elkészülhetne, az írott történetek és a játék sztorija egymást gazdagítanák. Az irányítás egy olyan kontrollerrel történne, amely nagy precizitással, és lagmentesen működik, amely nagyon fontos a kardvívás során használt precíz mozdulatok kivitelezéséhez. Ezt a kontrollert nem nevezték nevén, de az biztos, hogy mindenki számára elérhető darabról van szó.

A Clangban először a fegyverek királynőjével foglalkoznának, a kétkezes hosszúkarddal, melyet a késő középkori, korai reneszánsz időkben előszeretettel használtak Európában. Ezt a nagyon jól dokumentált stílus manapság is közkedvelt, tudósok, harcművészek és hagyományőrzők foglalkoznak felélesztésével és életben tartásával.
A valódi harc nemcsak egyszerű csapásokból áll: a különböző alapállásokból végrehajtott mozdulatok, cselek, markolatgombbal történő ütések és még sok minden más is fontos részei, ezeket mind viszontláthatjuk majd a játékban. A hosszúkardos stílus csak a kezdet lesz, az alkotók egy toolkitet is fognak készíteni, melynek segítségével újabb stílusok hozhatók létre. Ezeket a modulokat MASE-nak (Martial Arts System Embodiments) nevezik. Az alapjáték lényegében egy olyan váz lesz, melyet később több irányba is lehet bővíteni, újabb stílusokkal és történelmi korokkal lesz gazdagítható és kerülhetnek bele stratégiai elemek is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Zelbacsi
2012.06.11. 12:13
Férjél el a szobádban egy mély kétkezes kardos állásból indított söprő mozdulat közben, úgy, hogy nem versz le MINDENT a falaidról meg a polcaidról, igen DD

Mókás ötletnek hangzik attól még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zsolt200
2012.06.11. 12:17
Gondolom nem egy egész kard lesz a kontroller hanem mondjuk csak a nyele Én szívesen kipróbálnám ha valóban meg lehetne valósítani hogy úgy kövesse a mozdulataim ahogy ténylegesen mozgok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zelbacsi
2012.06.11. 13:49
Csak egy nyéllel a kezedben is levernél mindent egy olyan mozdulattal, hidd el.
Amúgy is egy nyél meg nem tudja visszaadni a kard súlyelosztását és a forgatásának a nehézségét. De ettől még érdekes dolog is kisülhet belőle, én is drukkolok nekik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Trolltaxi
2012.06.11. 22:36
Addig el tudom képzelni, ameddig a kendósok vívnak. Egy csapás, az vagy sikerül, vagy nem. Mégis, hogy gondolja kezelni a játék a hárítások nyomán lecsúszó, elvezetett kardokat, a pengekötést, a riposztokat (és parádriposztokat)?

Egyébként középkori kardszimulátornak mindenkinek ajánlom a Mount&Blade: Warbandet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. csigabigaf
2012.06.12. 02:04
Ahogy elöttem írták, ennyi az oka hogy nem sz*rakodtak ezzel eddig.
Digitálisan szemmel nézve a modern lőfegyver sokkal egyszerűbb mint a kard.
Még ha oda is állsz egy ilyen move kontrollerrel a géphez, a kardodnak nem lesz súlya és nem lesz feedbackje arról hogy mi történik vele a játékban.
Ilyen alapon ők betehetnek 459 féle kardtípust és fajtát, de mivel nincs súly így ezeken egyetlen egy tulajdonságuk van, a hossz. Nincs mire alapozni a sebződés mértékét, ha el is hárítasz egy ütést annak nincs semmilyen negatívuma (nyilván a valóságban nem fog lassulni a kezed) meg úgy általában véve is nem lesz hatalmas különbség egy Wii sportos kardozástol, tehát csak addig hadonászol amíg el nem fáradsz és reméled hogy a gép a jó suhintásokat számolta ki neked.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kray
2012.06.12. 07:58
Tekintve, hogy Wii-hez is vannak kardozós játékok és még soha semmit nem vertem le, így biztos, hogy nem lesz gond ezzel.

Mondjuk a pontos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Tuzvihar
2012.06.12. 08:39
Ötletnek nem rossz, de valahogy még nem az igazi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!