iPon Hírek

CoD Black Ops 3: Jóval okosabbak lesznek az ellenfelek

Dátum | 2015. 05. 07.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

A 2003-ban útjára indult Call of Duty szériát az évek során számos kritika érte a rajongók részéről az ellenfelek gyenge mesterséges intellgenciája miatt. A Treyarch egyik vezető beosztású alkalmazottjának, Mark Lamiának a nyilatkozata alapján a Black Ops harmadik részében végre komoly kihívás elé leszünk állítva. A férfi nem tagadja, hogy a korábbi fejlesztési ciklus mellett valóban nem volt módjuk arra, hogy érdemben javítsanak ellenlábasaink harctéri viselkedésén, mert nagyon szorította őket a határidő. Azonban, mivel ezúttal három évük volt arra, hogy tető alá hozzák az új részt, mindenképpen meg akarták mutatni, hogy képesek egy, a felhasználókat megizzasztó M. I. megalkotására. Lamia szerint a változtatást két fő tényező indokolta. Az új játék kampányában fontos szerep jut majd a nyitott pályáknak és a kooperatív módnak, ostobán viselkedő fegyveresekkel pedig a koncepció nem tud kiteljesedni. Hiszen ha két vagy több, átlagos képességű játékos akár csak egy kicsit is összedolgozna, akkor a korábbi részekben tapasztalt A. I. mellett egyszerűen nem nyújtana számukra semmiféle kihívást a játék és esélyes, hogy elunnák az egészet. A Treyarchnál azonban azt szeretnék, hogy ha a felhasználók többször is nekifutnának a kampánynak.
A másik ok, hogy mivel a történetben központi szerep jut majd a technológiának és a fejlődés árnyoldalainak, nem csak emberekkel fogjuk tudni felvenni a harcot, hanem különféle robotokkal is. A gépszörnyeknek pedig nincsen létfenntartási ösztönük, csupán agyatlan, sérüléseikre fittyet hányó gyilkológépek. Ezért a kontraszt megteremtésének érdekében mindenképpen szükséges volt, hogy az emberek taktikázzanak és rafináltabbak legyenek a kizárólag minél nagyobb pusztításra programozott robotoknál.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. korgabor96
2015.05.07. 13:05
Nem is csodálom, hogy a Crysis 3 után a Crysis 4-et jobbra akarják csinálni... Mi? Ez nem az a játék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. langward korga...
2015.05.07. 13:07
Szerintem nem az játék, mert ahhoz nagyon gagyi a grafikája. Ez valami kóreai crysis copy lehet csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. FaL
2015.05.07. 13:24
CoD és AI? kb. az első CoD volt, amiben még a kor viszonyaihoz képest (sőt, inkább a MoHAA-hoz képest) jobb volt az AI, azóta szerintem ugyanazt az AI rutint használják. Náluk az intelligencia az abból áll, hogy a scriptelt jelenetben rád özönlik 5000 ellen, akik folyamat öntik rád a golyókat statikus pozíciókból. Ehhez képest fejlődést felmutatni nem lesz nehéz, viszont rá lehet írni a dobozra hogy ÜberMegaGigaBrutál HiperRealisztikus Mesterséges Intelligencia Technológiával készült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Cavalli87
2015.05.07. 13:37
Már előre várom a screenshootokat falnak rohanó, vagy a fedezék mellett 2 méterre térdelő katonákról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010
2015.05.07. 13:51
Ígérettel tele a padlás, aztán meg nehogy 10 FPS suhanjon egy csúcsgépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. predike07
2015.05.07. 15:06
És ezt a sok ujdonságot belesűritik vagy 3-4 óra kampányba.Amit ha takikázva visszük elnyúlhat 5 órára is
A játékidőt illene már kicsit megnövelni kéremszépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Andrass8
2015.05.07. 15:43
Hiányoznak a régi singlep. story gamek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2015.05.07. 16:39
Gondolom 90GB hízik az 5 órás játék, ha belegondolok hogy 6 éve 80GB HDD toltam elkap a röhögés, vagy a sírás már nem is tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jhackman
2015.05.07. 17:03
Ebben lesz lean?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MacAndor
2015.05.07. 18:21
Elúsznak elöled a katonák, ha túl közel mész?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. denielstei...
2015.05.07. 19:38
"mivel ezúttal három évük volt arra, hogy tető alá hozzák az új részt"

Hát ööö...nem ez az első 3 éves fejlesztési ciklusú CoD.

A gépszörnyeknek pedig nincsen létfenntartási ösztönük, csupán agyatlan, sérüléseikre fittyet hányó gyilkológépek

Akkor csak ezekkel lesz tele a pálya és majd eladják ADVANSZED SÚTER-nek mert milyen modernek lesznek az ellenfelek. Az emberi ellenfél meg egy lassított felvételes, scriptelt átvezetőben fog taktikusan meghalni egy QTE keretében.

Viszont várom mi lesz a CoD válasza a Battlefield Hardline vezethető foteljére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. matyi009
2015.05.07. 21:59
Csak náci katonák kellenének bele és ellehetne adni wolfenstein new order 2 nek. lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 5hR3kY
2015.05.07. 22:15
Inkább már a vásárlók lennének okosabbak, és nem vennék meg ezt az évente kiadott szemetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 5hR3k...
2015.05.08. 05:10
Teljes mértékben igazad van csak az a gond hogy elég szegényes a piac így sokan mindennek örülnek ami új.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Shinjiii atti2...
2015.05.08. 08:09
Mitől szegényes? Minden évben jönnek a megszokott sorozatok, az ilyen egy délutános rail shooterek, végigdriftelős autós szarok/évről évre ugyanazon tömegorvgyilkos darabok. Nem tudom, mitől szegényes a piac, van ezeken kívül igényes játék. Mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. predike07
2015.05.08. 10:32
Igényes játék???Az nagyon ritka már.Arra nincs igény,csak az ilyen cod félékre.Azok akik igényt tartanak a jó játékokra kevesen vannak és miattuk nem fognak háromszor annyi időt öllni egy játékba.Minek,hisz negyed annyi idő alatt keresheti meg a bevételt.
Ertre van igény és erről nem a kiadó tehet.

Persze van kivétel tudom,van jó játék de ezeknek a száma csökken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. denielstei...
2015.05.08. 19:21
Az tény, hogy a játékostársadalom is valamilyen szinten felelős a kialakult helyzetért mert Pistike szeret a figyelem középpontjában lenni mert neki van meg a CoD elsőként (vele együtt a "félrenevelt pondró" achievement is de erről máskor) de azért a kiadók/fejlesztők kezdték el a "minél szélesebb célközönség" stratégiát követni. Nagy, szürke, felhigított, színtelen, szagtalan, bugyuta futószalagtermékeket ontanak magukból, bevonzva az alkalmi játékosokat (casual). Félreértés ne essék semmi bajom velük, csak ne akarják a kiadók elhitetni még a candy crush-al játszó, gyerekét otthon nevelő anyukával is, hogy még ez is, meg ez is neki való. Így kanyarodok vissza predike07 hozzászólásához. Nem lett kevesebb az igényes játékos, csak a másik tábor nőtt meg drasztikusan. És mivel a tábort minél nagyobban szeretnék tartani a nagyobb bevételek érdekében, így egyes 'termékek' mind jobban és jobban veszítenek eredeti identitásukból, már ha volt nekik olyan eleve, hogy mindenből egy kicsit nyújtanak...egy nagyon kicsit.

Ezért lesz ez is csak egy újabb hazugság az EA renoméján, mint amikor szinte ugyanezt beígérték a Battlefield Hardline ellenséges AI-jához, vagy amikor az Advanced Warfare-hez benyögték a dedikált szervereket...stb.

off:
Jim Sterling egyik bennfentes interjúalanya foglalta össze nagyon röviden a kiadók fejeseinek gondolkodásmódját.

"Akik a játékipar legnagyobb döntéseit hozzák, azoknak csak három játék létezik a világon: Clash of Clans, Candy Crush, Call of Duty. Az ipar többi része felőlük el is tűnhetne."

"Ha a kiadók szabadon dönthetnének, hogy kevesebb pénzt vagy semennyi pénzt kapjanak a termék után akkor inkább a semmi mellett döntenének mert nekik csak az összes pénz opció jöhet szóba, nem elégednek meg kevesebbel."

forrás: [LINK]

Miért van az, hogy mindig rövid kommentet akarok írni és sosem akar sikerülni...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Mosdatlan_... denie...
2015.05.09. 12:07
Mindenhol ez van, ahova a tőke, a nagy befektetők beteszik a lábukat. Hány kicsi, de nagyszerű játékokat készítő stúdiót vásároltak fel a "nagyok" ? Mindig az volt a történet, hogy ettől jobb lesz mindenkinek. Persze a végén csak a befektetőknek jó, az ő elvárásaik az elsők, minden más csak ez után jön. De igaz ez a szórakoztató ipar egészére (zene, filmek), akár még az elektronikai cikkek terén is van erre példa. Amikor már nem kell tartalom, csak a marketing, de az teljes gőzzel, a csapból is az folyjon, ne is tudja a fogyasztó, hogy azon kívül van más is. Meg persze sulykolni, hogy erre neki szüksége van, most azonnal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2015.05.11. 22:07
Vannak igényes játékok, csak nincs ilyen marketingjük. És vannak a kompromisszumos játékok, amikből vagy kasszasiker lesz a fokozatos évek alatt zajló plasztikázás után (DA:I) vagy totális bukás (DS3). Utóbbiakból van több és a számozott folyatásoknak hála előbb utóbb minden cím ott végzi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!