iPon Hírek

Command & Conquer 4: A történet vége

Dátum | 2009. 07. 09.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

15 éve indult el a sikersorozat - a Tibérium saga -, melyben feltűntek még hollywoodi színészek is. A mindent jelentő halálos zöld kristályokról, a jó és rossz küzdelméről szóló sorozat a C&C4-gyel befejeződik.

Nem akármilyen lezárást ígért viszont a dizájner és történetíró Samuel Bass (EA Los Angeles) egy GameSpot-nak adott exkluzív interjúban. Szó esett kaszt alapú játékrendszerről, co-op kampányokról, tapasztalati pont gyűjtésről, mobil bázisokról, 5v5 multiplayerről és számos más újításról...

Levonhatjuk tehát a végső konklúziót, miután évekig hallgattuk a misztikus szövegetket Kane nagy tervéről és a nagy felemelkedésről. Most végre minden a helyére kerül. Természetesen azért ennyi nem elég egy játék sikeréhez, így vessük is gyorsan nagyító elé a C&C4 újításait és változtatásait:

Elsőként lássuk mit is kell érteni ez alatt az RPG szerű maszlag alatt, amit az első bekezdésben is említettünk. Minden frakció 3 fejleszthető kasztot kap, ezek az offenzív, a defenzív és a támogató. Mindegyik kaszthoz egyéni egység szett tartozik. Az offenzív például tank orientált, egyértelműen a frontvonalbeli küzdelemre van kitalálva, míg a defenzív vonalat különböző őrtornyok és bunkerek erősítik. A támogató kaszt erőssége a különböző szállítókban, repülőkben rejlik, támadhat közvetlenül, vagy támogathatja csapattársát közvetetten illetve különböző gyógyító képességekkel.

Játsszuk a játékban bármelyik módot, folyamatosan gyűlnek a tapasztalati pontjaink is (a player profilhoz tartoznak a pontok). Ezeket használhatjuk a kasztunk fejlesztésére, új egységek, épületek és képességek megszerzésére. Ennek mindössze annyi haszna van, hogy kezdő játékosoknak könnyebb így megtanulni a játék kezelését, a profik viszonylag hamar összegyűjthetik a szükséges pontokat, hogy hamar hozzájussanak a teljes repertoárhoz.

Mindenképp említésre méltó még, hogy ezúttal igyekeztek változatosabb missziókat összeállítani, kevesebb a szokásos 'zúzd porrá az ellenséges bázist' stílusú kampány. A teljes sztori végigjátszható lesz majd co-op módban. A közös játék már kihagyhatatlan eleme a szériának, könnyedén játszat majd együtt egy tapasztaltabb és egy viszonylag kezdő játékos, ilyenkor az előbbinek ajánlott lesz majd offenzív szerepet játszani, míg a kezdő játékos hatékony segítője lehet támogató kasztot játszva.

A konzolosok számára rossz hírünk van, a játék PC exkluzív lesz, jó hír, hogy nem lesz benne DRM.

A történet 2062-ben indul, 15 évvel a Tiberim Wars és a Temple Prime incidens után. A Tiberium egy következő evolúciós szakaszba lép beborítva és szinte lakhatatlanná téve bolygónkat... a teljes emberiség sorsa forog most veszélyben. A végjátékban Kane újra feltűnik, egyenesen a GDI bázis felé tartva...

                     

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Roninka
2009.07.09. 22:15
kemény ez a videó. kiváncsi leszek,hogy ez után mi lesz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Kane54
2009.07.09. 22:21
A RA3 is C&C nem értem mi baja van mindenkinek vele.
WIC nekem nem tetszik nem az én stílusom, remélem ez is hű marad a C&C hagyományaihoz, ha már begejező rész.
De itt most akkor a Tiberium szál fejeződik be, vagy a RA is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hungarypet...
2009.07.09. 22:23
Istenem a a világ legjobb játéka a command and conquer red alert 1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Adriján
2009.07.09. 22:30
"A konzolosok számára rossz hírünk van, a játék PC exkluzív lesz" még szerencse... legalább a stratégiák maradjanak meg a pc-seknek. End War is csak 1 elb. konzolmocsok lett ami látszik is rajta... vicc az egész.

C&C3 jó volt csak nagyon nehézre sikeredett de az amit a Red Alert 3al műveltek már szégyen...

Az egész c&c sorozatból ami igazán jó lett az a Red Alert 2 és a Generals.

Kane54: van neked szemed???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kane54
2009.07.09. 22:52
Adriján egyik szavaddal ütöd a másikat: most az egyésgekkel van bajod, vagy az egységek kinézetével?
Mert a kiegben is ugyanúgy néznek ki csak van pár plussz.
Stratégiai szempontból a RA3 jobb mint a TW, az egységek több célra használhatóak, és a víz szerephez jutásával még több stratégiai szempont kapott helyet a játékban.
Az meg, hogy rajzolt... a RA2 és TS-t összehasonlítva is ugyanez van ,csak ott még 2D-ben...
Mellesleg nem csak az egységek kinézete számít, a zene, a hangulat, a story is jó, a színészi játék nevetséges, de ezt direkt ilyennek akarták...
A TW hangulata a videók alatt olyan mint egy temetés, a színészek megpróbálták beleélni magukat, de valahogy nem ment nekik, hogy beszélnek a kamerához és azt monják: Parancsnok, RA3-ban nem is kísérleteztek vele és sokkal oldottabb lett a hangulat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. gebana
2009.07.09. 22:59
c&c3 nagyon az volt, amire vártam, tetszett is. a red alert 3-al 2 pályát bírtam játszani, ennyira elbacni valamit már művészet. -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kane54
2009.07.09. 23:19
Mert mind a Tiberiumhoz hasonlítjátok, holott semmi köze hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thspo
2009.07.09. 23:36
hát nekem annak idején jobban tetszett a RA 2 mint a TS, most inkább fordítva vagyok ezzel (bár az újak közel sem kötöttek le úgy mint a nagy elődök). A RA 3 nekem nem jött be amit azért sajnáltam mert az elődje talán az Age Of Empires 2-vel egyetemben a kedvenc stratégiai játékom volt. De hát hol vannak már ezek a régi igazi rts-ek ahol még 2D-ben nyomtuk, de ez érdekelt mindenkit a legkevésbé pár álmatlan lanparty-s éjszaka után...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Csaber
2009.07.10. 08:01
Miután megnéztem a videót teljesen elkapott a nosztalgia , imádtam a RED Alert 2-őt és a Yuri's Revenge-ét és még 2006-ban is jókat játszottunk velük lanpart-in (a yuri's revenge kiegészítővel mivel az futott Xp-én) jó játékok voltak .Ebből a hírből annyi jött le hogy talán jó is lesz a a Command & Conquer 4

Kane54 :nekem se a stílusom a Wic , csak hálózatban a haverokkal jó vele játszani másra nem való
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. empeharom
2009.07.10. 10:09
C&C Generals Zero Hour

kb. 3 éve játszom neten, és még mindig nyomják sokan.
Mutli stratégiában sztem verhetetlen ez a rész.
Ami utána jött csak hókuszpókusz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. petty_b
2009.07.10. 12:18
juhhúúúj!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Kane54
2009.07.10. 17:25
A "Tacitus Prophecy" egy lelkes rajongó photoshop munkája volt, ami annyira tetszett az EA-s community manager-nek, hogy kitette a blogjában, soha nem akartak 2. kieget.
A RA3-mal meg annyit, hogy a Beta-s időszakban gyengébb grafika volt valamivel, mégis mindenkinek tetszett.
A meseszerű grafikát 1 hülye kitalálta és most mindenki divatszerűen azt hozza fel példaként...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TaRsY
2009.07.11. 19:00
Ezen a héten is izomból generalsoztam, ZH-t lanban, Destructive Forces moddal, vagy Shockwave-vel.
Azóta sem csináltak olyan játékot, ami felérne vele.
RA2 (L)

Generals 2-t jelentenék már be...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!