iPon Hírek

Computex 2010: Galaxy GeForce GTX 470 DUAL

Dátum | 2010. 06. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Galaxy mérnökei egy meglepő újdonsággal érkeztek a Computex-re: a gyártó standján egy két GPU-val szerelt GeForce GTX 400-as sorozatú videokártyát láthattunk, amelyen két GeForce GTX 470-es GPU lapult. Mivel a termék még prototípusnak, illetve mérnöki tesztpéldánynak minősül, így hűtés sincs rajta.


A hatalmas, kék nyomtatott áramköri lapon tehát két darab GeForce GTX 470-es GPU bújik meg, amelyek alap esetben 448, 1215 MHz-en ketyegő CUDA maggal és 607 MHz-es magórajellel büszkélkednek. Ebben az esetben nem tudható, hogy a TDP leszorításának érdekében csökkentették-e a GPU magfeszültségét, illetve órajeleit, ugyanis a kártya specifikációiról egyelőre mélyen hallgatnak az illetékesek. A két GPU között egy PCI Express híd chip látható, valamint a tápellátásért felelős áramkör elemei. A GPU-k körül a GDDR5-ös memória chipek helyezkednek el, amelyekből a képek alapján 8-8 darab jut egy-egy GPU-ra, ami hirtelen két lehetőséget is felvet: vagy a hátlapra került a többi memória chip, ami nem valószínű, vagy 256-bites adatsínt hatsználnak, mint a GTX465 esetében.


Az újdonságon összesen három darab DVI portot találunk, így valószínűleg zökkenőmentesen kiaknázható a 3D Vision Surround támogatás, amelyhez legalább kétkártyás SLI rendszerre van szükség, az meg itt ugye adott. A termék tápellátását két darab nyolctűs tápcsatlakozóval oldják meg. Az egységen SLI csatlakozó is jelen van, azaz két ilyen termék segítségével könnyedén építhető négyutas SLI rendszer, csak győzzük tápegységgel, illetve anyagi erőforrásokkal.


A Galaxy illetékesei egyelőre nem árulták el, hogy mikor kerül forgalomba a különlegesség, de remélhetőleg a közeljövőben még hallunk a kártyáról.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. csab959
2010.06.02. 11:34
Nagyon kezdetleges még, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Riev
2010.06.02. 11:41
Na ehhez már a vízhűtés sem lenne elég
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Cobrusz
2010.06.02. 11:56
végre itt lesz az 5970 ellenfele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Anonymus23
2010.06.02. 12:01
csab959:
Hogy mi sül ki belőle?

Bármi amit ráteszel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. rabib
2010.06.02. 12:02
Ez az! Lesz itt két GPU-s Fermi. Viszont a két nyolc tűs tápellátás majdnem sok egy kicsit. Tuti nem fér bele a 300 wattos keretbe. Árban körülbelül szerintem ~170 ezerbe fog kerülni.

Riev: 3 darab 80mm-es ventillátoros hűtés hőcsövekkel lehűti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gery84
2010.06.02. 12:17
Az uj rezsó! Minden kisül rajta a tojástól a rántotthusig!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. csab959 Anony...
2010.06.02. 12:26
De mennyire igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. psylocke
2010.06.02. 12:35
Szerintem valószínűbb (főleg a 8 lapka ismeretében), hogy ez a gf104el készülne, max még nem elérhető, így ment rá gf100 lapka, szerintem nem is működik ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. TescoZsomi
2010.06.02. 12:44
Nah... Kezdődik az őrület...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ejcy
2010.06.02. 13:04
én már a 5970se sok értelmét láttam, ez detto

lassan ezek a kártáyk akkorák lesznek mint 1 miniITX alaplap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mThom
2010.06.02. 14:04
csab959 - Hogy mi sül ki belőle? Raksz rá egy sütőrácsot -> kertigrill nyárra. Télen beviszed -> fűtőtest, plusz főzhetsz rajta... plusz elolvad a gépház. Aki sok pénzt akar keresni, az vegyen kb 100 db-ot, és lehet indítani a távhőszolgáltatást. Ez már egy igencsak univerzális kártya. Kell ennél több?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. bul07
2010.06.02. 14:12
a sima 470-re is kelet rendes hűtő
akkor ezen 3-4-5-? PCI slotos hűtő lesz, hogy hatékony legyen a hűtése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. tejeskifly
2010.06.02. 14:18
Emlékszem, mikor a HD5800-as kártyákról kerültek be ide először képek, voltak akik azon röhögtek, hogy a 3. dvi csati mellett van egy kis rácsrész
(ezek olyan személyek voltak, akik eléggé elborult nvidia szimpatizánsok)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. mThom
2010.06.02. 14:21
bul07 - Kettétöri az alaplapot a hűtő súlya miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. scholes9
2010.06.02. 14:59
ez sem lesz az 5970 ellenfele, mert kb 50k-val drágább lesz annál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. raiden
2010.06.02. 15:13
de most nem azért a két fillérért srácok, de akinek egy ilyen kártyára lesz pénze, annak szerintetek gondot fog okozni megcsinálni vízhűtésesre?! (főleg ha alapból is az lesz rajta... elvégre egy extrem kártyáról beszélünk... miért ne rakhatnának rá gyárilag vizes blokkot.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. CarKiller
2010.06.02. 15:13
És 50°C-al melegebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. kovy29
2010.06.02. 15:23
Ha jól tudom elkezdtek csinálni egy "kétmagos" GTS250-et, azzal mi a helyzet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. ThePoweR
2010.06.02. 16:03
Hát jóféle ház kell hogy beférjen. Meg eszik ez vagy 5-600Wattot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ThePoweR
2010.06.02. 16:18
Igaz. A GTX480 CSAK 257Wattot eszik magába. Maximum meg 320-at. GTX470 meg Peak 171W Max 232W. Szal azé kell táp hozzá. Hűtésről meg ne is beszéljünk. 400wattba éppen belesikerülhet tuszkolni de 300-ba biztos hogy nem fog menni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ThePoweR
2010.06.02. 16:27
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_480_Fermi/30.html

Hát szerintem ez megbízható. Vagy nem?

Ja meg az a max. Tehát ritkán annyit is felvesz. A peak az több helyen is megegyezik. Az 250-260W.

Így 3-as raidben mennyi idő míg betölt a windows? Én is akarok majd még egy 500-as CB-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. birirobi
2010.06.02. 16:43
Hová pozícionálják ezt a kártyát? Legyen valami a GTX 480 és a HD 5970 között ???
Mert akik arra gondolnak, hogy ez erősebb, lesz mint a HD 5970 azok nézenek utána annak, hogy hol erősebb a GTX 470 a HD 5970 (725 MHz-en járatott)cypressnél. (Galaxy dual GTS 250-ese is eléggé harmatos lett). Az ASUS majd két GTX 480-at pakol össze egy NYÁK-ra. Az majd minden tekintetben csúcsot dönt

Az nVIDIA pedig kihozhatná az előre beígért 512 számolóegységgel üzemelő teljes érékű fermit 32nm-es gyártástechnológiával, az előre tervezett órajellel.
S ha mindezt normális áron kínálnák, akkor nyerők lennének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. rabib birir...
2010.06.02. 16:50
Türelem rózsát terem. GF104 majd hoz újítást remélem. GTX485 lenne a jó 512 CUDA maggal, 2048 MB vrammal és 512 bites memóriabusszal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ThePoweR
2010.06.02. 16:57
Ugyan annyit eszik de gyorsabb. Az mind1 hogy csak ritkán veszi fel. Egyszer elindítod a furmarkot aztán lekapcsol a táp az nem kellemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rabib
2010.06.02. 17:33
birirobi biztos még nem látott tesztet GTX470 SLI-vel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. birirobi
2010.06.02. 17:34
Kedves Mikrobi !

Csupán azért nem lehet erősebb, mert 1 db. GTX470 sem erősebb,
mint 1 db. HD5870. Ha kettőt veszünk belőlük, akkor...
Remélem így már érthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rabib birir...
2010.06.02. 17:46
Szia!
A "probléma" csak az, hogy két GTX465 is majdnem olyan erős, mint egy HD5970. A GTX470 SLI meg veri a HD5970-et. Itt egy teszt, itt minden látszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. birirobi
2010.06.02. 17:46
Kedves rabib !

GTX 470 SLI teszt: http://www.hardwarezone.com/features/view/39203/page:2

Aztán ha átböngészted akkor, lehet értelmesen és továbbra is vicesen hozzászólni.

Köszi !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rabib birir...
2010.06.02. 18:00
Ja. Te is bebizonyítottad a tesztel, hogy a GTX470 SLI jobb a HD5970-nél.

Másik: Nvidia ügyelni fog arra, hogy erősebb legyen a HD5970-nél. Az Ati CF-je pedig nem működik olyan hatásfokkal, mint az NV SLI-je.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. birirobi
2010.06.02. 18:08
Kedves rabib !

Igazán köszi a teszoldalt. Érdekes ellentét egy mási tesztoldallal. Persze hozzá kell tenni, hogy a tesztoldalak sem mindegy, hogy mely játékokat válogatnak be a tesztelésbe. nVIDIA = "Metro 2033 no comment". ATI = "Call of Juarez detto no comment"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rabib birir...
2010.06.02. 18:11
Nagyon szívesen.
Igen, sok játék videokártya játékfüggő. Van, ahol az Ati a jobb, van ahol az NV. A Metro 2033 az nincs optimalizálva. Ahhoz kellene pár patch, mert így olyan gépigénye van, hogy még a legdurvább rendszereket is megfekteti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. reishi
2010.06.02. 18:11
Pedig a hozzáértők azt mondták hogy a FERM-ből nem lehet két GPU-s kártyát készíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rabib reish...
2010.06.02. 18:15
Mért ne lehetne?

„A lehetetlen nem tény, hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás, hanem kihívás.
A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. birirobi
2010.06.02. 18:21
Igen rabib bebizonyíttam, hogy a GTX 470 2-way SLI erősebb mint egy HD 5970.
Csak ez nem mindig igaz. Főleg nem nagy felbontásban és élsimítással, ahol szeretné használni az SLI vagy 5970 tulaj a kártyáját. Amúgy ez a kártya nem lesz egyenértékű két GTX 470-el. Mint ahogy a GTX 295 sem GTX 285 SLI és így tovább.
De ha kijön ez a Galaxy kártya akkor meglátjuk.
Addig marad a x-way SLI és CrossFire.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. prohlep
2010.06.02. 19:33
Passziv hutes? Raadasul bordak nelkul?

Nagyon dogos!

"Mivel a termék még prototípusnak, illetve mérnöki tesztpéldánynak minősül, így hűtés sincs rajta."

Ja ertem, a teszteleskor nem kell az extra hutes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Balucsek
2010.06.02. 20:02
Hiába az 5870 2 db 5870-esből van de hogy a 300 watton belül maradjon ehhez az órajeleket vissza kellet fogni elég szépen, így az 5850 crossal versenyzik alap órajeleken valamivel talán erősebb viszont a bátor vállalkozók bőven tudnak rajta húzni. Viszont ha a giga kidobna egy ilyen 2 fejű papír sárkány szörnyet akkor már neki asszem nem kell ragaszkodni a 300W os fogyasztáshoz (bár lehet tévedek) ,így erősebb lehet mint az 5970, de majd még kiderül mi SÜL ki belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. carraroxt
2010.06.02. 21:23
Szép, és jó. Techdemónak mindenképp lenyűgöző, pláne ha valahogy 300W alá tudják csökkenteni a fogyasztását (erősen kétlem, vagy ha mégis, akkor meg nyomjuk a nitrót üres benzintankkal). Remélem azért nem erre tart majd a trend, mert nekem nem akaródzik ruhásszekrénnyi gépházban hegesztőtrafóval nyomatni a gépet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ThePoweR
2010.06.02. 22:16
Rabib. Persze hogy erősebb. De ha egy lapkára rakják és azt akarják hogy beleférjen a 300wattos határba akkor csökkenteni kell az órajeleket meg lehet egyéb dolgokat. 470 sli már az 5870 cf-et nem hiszem hogy elveri. Ha 5970-en a 2 mag 700 helyett 850-en menne akkor verné a 470 sli-t.

Ja és fermiből lehetséges 2 gu-s vga. minden lehetséges. 4gpu-s vga is lehetséges. Amúgyis ezt csak a Galaxy csinálta. Nvidiának nincs ilyen tervbe véve. Ez csak egy egyedi vga. Azért mondták azt hogy fermiből nem lesz 2 gpu-s mert 1. nagy a gpu 2. ezért nem férne el egy normális nagyságú lapkán 3. marha sokat enne 4. nem lehetne léggel hűteni rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mThom
2010.06.02. 23:00
De miért azon vergődtök, hogy a 2 db SLI-ben erősebb, mit az egy 5970? Gondolkodjatok az árakon is. Olcsóbban megkaptok 2 db 5970-et. Szóval melyik is éri meg jobban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. VergilX
2010.06.03. 09:29
nem hinném,hogy gyorsabb lesz mint az 5970,mivel ennek butítva van az adatsínje 320-ról 256-bitre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Svindler
2010.06.03. 21:15
Mivel valószínűleg órajelet is csökkentettek, hogy le tudják hűteni így szinte kizárt, hogy gyorsabb lenne. Ez egy felesleges kártya a márka elkötelezett rajongóinak (de szépen fejeztem ki magam).

GF100-ból értelmes dual kártya nem nagyon lesz, majd meglátjuk a 104-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nano
2010.06.03. 22:31
Nem tartom valószínűnek, hogy a fogyasztását jelentős teljesítményvesztés (=butítás) nélkül bele tudták paszírozni a 300W-os korlátba. De ezzel nincs semmi baj sem, hiszen ez nem referencia kártya, hanem valami extrém cucc. Viszont így már nem a széria 5970 lenne az igazi vetélytársa, hanem sokkal inkább az Asus Ares. Érdekelne, hogy mire jutna vele szemben árban fogyasztásban, és főleg teljesítményben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csab959 nano
2010.06.03. 22:39
Nem hinném, hogy az Ares-t képes lenne befogni, és ahogy Svindler írta, az sem valószínű, hogy az alap órajelű 5970-nél gyorsabb lenne, nemhogy az Ares-nál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!