iPon Hírek

Computex: lencsevégen az AMD RV840

Dátum | 2009. 06. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD a Computex-en már tartott egy érdekes bemutatót, amelynek keretein belül a vállalat első 40 nm-es, DirectX11-es támogatással ellátott grafikus processzorai alapjául szolgáló szilícium ostyáról és néhány DirectX 11-es technológiai demóról is lerántották a leplet. A bemutatóról nemrégiben adtunk hírt. A legfrissebb értesülések alapján az AMD standján a színfalak mögött egy AMD RV840-es GPU-val ellátott videokártya teljesített szolgálatot a demót futtató gépben, amelyről az egyik szemfüles fotós készített is egy nem túl jó minőségű képet.

Az AMD illetékesei (direkt vagy véletlenül?) elkövették azt a hibát, hogy a tesztrendszernek egy olyan házat választottak, amelynek oldalán egy plexi ablak is volt, így ha kissé nehézkesen is, de meg lehetett tekinteni az első DX11-es, 40 nm-es csíkszélességgel készülő RV840-es kártyát. Az AMD Dragon logója kissé bezavart a képbe, ugyanis a sárkány szárnya jelentős részt eltakar a kártyából. Ami látszik az az, hogy a kártya 8.5 hüvelykes hosszal bír és két slotot foglal el a házon belül. Az alkatrészek hűtéséről egy tetszetős, robosztus hűtő gondoskodik, amely magán hordozza a gyártóra jellemző színvilágot is.

A kép nagyítható!
A friss, RV840-es modell tápellátásáról egyetlen egy darab hat tűs PCI Express tápcsatlakozó gondoskodik. Ez, vagyis az RV840-es kódnévvel ellátott termék tulajdonképpen a kereskedelem fő áramában kap majd helyet az asztali videokártyák piacán. Az AMD a DX11 támogatással ellátott videokártya családot Evergreen, azaz „örökzöld” kódnévvel látta el.

Az RV840-es GPU-val ellátott DX11 támogatással is bíró újdonság várhatóan szeptember folyamán válik elérhetővé kereskedelmi forgalomban, hetekkel a Windows 7 hivatalos megjelenése előtt, amely mint kiderült, október 23-án debütál. Reméljük, hogy a megjelenés időpontjának közeledtével végre további részletek is kiszivárognak a DX 11-es termékcsalád tagjainak specifikációról.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Greathoof
2009.06.05. 18:48
VISSZA A HIRHEZ

Hmmm... sok látszódik belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. nightmare1...
2009.06.05. 19:03
Az nem kifejezés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Joachim21
2009.06.05. 19:26
És hol van az RV870es?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Vardar
2009.06.05. 19:38
Hát aki erről megmondja, hogy hány slotot foglal el...
Gondolom a szemmel egy magasságban az a vörös műanyag csík lesz az. De az nem lehet nyák mert az nem átlátszó... Legalábbis olyat még nem láttam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. xabyka
2009.06.05. 19:41
tuti két slotos.....legalábbis ugy vettem ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pluto
2009.06.05. 19:41
Ez 2 slotos, az még látszik a képen. De más tényleg nem . :S
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Woodstock
2009.06.05. 20:32
Hello!

Lehet h én vok hülye de ha már szeptembertől jönnek az uj kártyák DX11-el 40nm...stb akkor érdemes egyáltalán venni ez elött egy gépet amibe pl 4850-70 van??

Ha már jönnek akkor ugy lesz h felsö kategória és idővel "lecsorognak" vagy elárasztják az egész piacot majd velük és mi nden kategóriába bedobnak majd egy karit??

Általában elöször felsö kategóriás cuccok jönnek nem és késöbb csak a közép és alsó igauz vagy ilyen ugrásnál mint most(55nm-40nm)máshogy lesz?

Tényleg érdekelne mit gondoltok mert akkor inkább várok néhány hónapot a vásárlással ha elárasztanak ősszel az új cuccok!!

Írni meg nemtok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. menzi
2009.06.05. 20:38
az a plexi ház olyan véletlen mint a feloldható magok ACC-vel... =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. pkornel20
2009.06.05. 21:08
Én jövő héten akarok gépet venni! HD 4850 1Gb kártyával! Szerintetek meg éri meg venni? vagy várjak vele? Az új kártya sokkal erőseb lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. NKing
2009.06.05. 21:54
Ez tuti, hogy két slotos, látszik a hátsó rögzítőpaneljén a kivezető rács, a hűtő műanyag része meg azzal egy vonalban van, szóval tuti.

pkornel20: ha mindig az új hardverekre vársz, akkor sose vehetsz új gépet, mert mindig "jön majd az újabb". Mellesleg nem tudom, ki találta ki, hogy DX11 miatt kell erre várni, mert:
1. Még DX 10 géjm is alig van
2. Az új kártyák DX11 alatt harmatgyengék lesznek, kivéve a felsőkategóriát
3. Mire kijön az első játék, ami játszható lesz DX11-ben, addig már majd jön a következő generáció
4. Drága lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Kane54
2009.06.05. 22:24
Dx10-re nem is igen lesz, esetleg 10.1-re főként a részben 11-el való kompatbilitás és a 10-zel szembeni előnyeli miatt.
A többi igaz!
Lásd 8000 és HD2000, a 8800 -> 9600-on kívül más nem volt jó teljesítményű, és most a 3. generációt véve már a középkategóriások is elég jó teljesítménnyel bírnak.
Szerintem vedd meg a 4850-et. vagy ha nem kell ilyen teljesítmény 4770.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Svindler
2009.06.05. 22:52
A 4850 ára már nem sokkal fog lejjebb menni, 30 alatt Vapor-X-el nagyon jó vétel, én nem várnék vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. L3cso
2009.06.06. 00:11
Ez alapján a kép alapján akár geforce is lehetne a gépben. Miért nem kapásból egy tök fekete kép "lencsevégen az új 16 magos phenom IV processzor - sötétben" képaláírással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. yany
2009.06.06. 03:36
Nem vágom, hogy ez mitől 840-es? Honnan tudjuk, hogy ez nem egy 870-es termék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pluto
2009.06.06. 08:21
A DX11-es játékok, programok gyorsúlni fognak a DX11 miatt a 10-hez képest. De ez volt a Sharder Model 2.0 és 3.0 között is. Viszont a DX10 sokkal lassabb lett mint a DX9.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. pkornel20
2009.06.06. 10:43
Köszi mindenkinek a segítséget azt hiszem akkor hétfőn ősze rakatom a gépet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Woodstock
2009.06.06. 12:53
köszi a válaszokat hát minden ki fog derülni ősszel de az télleg igaz h ha mindig az új cuccot várná az ember akkor nem tudna venni soha semmit a fejlődés miatt...ami viszont nem fog lassulni az tuti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. trent
2009.06.06. 18:15
Sziasztok.

Egyrészt. Abban, hogy a játékok lassabban futnak DX10 alatt mint 9 alatt abban nagyon sokminden közrejátszik. Tévedés azt állítani hogy a keretrendszer lassabb vagy gyorsabb a másiknál. Gondoljatok bele, hogy például a DX10 a Vistával debütált. A alatt Vista eleve lassabbak a játékok mint anno XP alatt voltak. Októberben jön ki a Windows 7, és mindenki azt állítja gyorsabb lesz a Vistánál. Kíváncsi leszek.

Fontos dolog az is hogy a DX9 és a DX10 közötti váltás csak elvben hozott látványvilág beli különbséget. Mindenütt azt látni, hogy a játékok még screenshot elemzésével sem hoznak túl nagy látható különbséget DX9 és 10 között. Akkor hát mire a DX10? Az hogy kb újraírták az egészet az elejétől. A DX9es kód agyonfoltozott, ebből kifolyólag túlbonyolított, átláthatatlan, emberi ésszel javíthatatlan és tovább nem fejleszthető kód volt. A DX10 megírása sok energiába és időbe telt éppen ezért, de amolyan motorháztető alatti fejlesztés volt leginkább, a játékosok túlsok mindent nem profitáltak belőle.

Nem úgy a játékfejlesztők. A DX10 lényege, hogy a programozók élete (itt a rím
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. pluto
2009.06.07. 09:54
FlameKing, játéktól függ. De általában nem a 80 FPS a jellemző, én Crysis-t (nem megkövezni) próbáltam, és DX9-ben akadásmentesen, DX10-ben már akadt a játék. Én ezt így éltem meg, persze a Crysis Warhead verzióját próbáltam. Lehet hogy a gépem nem a legerősebb, de amikor Vista volt rajta, és DX10-ben szerettem volna játszani, akadt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. trent
2009.06.08. 00:18
Mintha ezzel kapcsolatban is írtam volna egy hozzászólással alattad pluto
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2009.06.08. 00:55
trent: a hozzászólásodban van pár nem valós adat, a teljesség igénye nélkül szeretném felhívni a figyelmet pár dologra. A DX10 nem a sokkal szebb grafikáról szólt, viszont arról igen, hogy gyorsulhatnak alatta a programok. Ha lettek volna DX10-es programok. Sok játékra ráírják amikor rémesen messze áll tőle, de könnyebben el lehetett adni vele. Sokat kellett várnunk mire megjelentek valóban DX10-es játékok.

Várni nem érdemes, mert most iszonyatosan nyomottak a Radeonok árai, és ha kell kis veszteséggel el lehet majd adni őket valsz. Az első kártya jó eséllyel RV870 alapú lesz, az meg ha nem is 100k, de nem a legolcsóbb dolog.

A 4770 _erősen_ meghúzva valóban 4850 fölé tud szárnyalni, de: a ramot egy bizonyos szint fölé nem tudod emelni, és az csak kb a 4850 sávszélét hozza (húzás nélküli 4850-ét). A tartalékba illik beleszámolni, hogy a mostani, kiforrott 4850-eknek se éppen a gyárban megadott 625MHz a csúcsa. A mag erősebb (800 shader vs. 640, de kisebb órajelekre képes). A 4770 egy nagyon jó kártya, csak épp jelenleg óriási hiány van belőle mindenhol, ezért is nyomták le a 4850 árát, ami így jó választássá lett (a 4830-ak is néha elég "vicces" árakon mászkálnak, olcsóbbak mint az én 4670-em :S )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. trent
2009.06.08. 03:26
Svindler

Köszönöm a reagot, teljes mértékben igazad van.

Bár úgy hiszem néhol rosszul, vagy félreérthetően fejeztem ki magam.
A DX10 valóban nem a szebb grafikáról szólt. Úgy hiszem magam is ezt írtam le, legalábbis ezt szerettem volna. Leírtam hogy a DX10 egy "under the hood" fejlesztés volt főként, és ha elemezzük a screenshotokat nem látunk számottevő különbséget, ellenben az API kódja egyszerűsödött és a fejlesztőknek több lehetőséget nyújtott. Írtam azt is hogy a DX11 fog a szebb grafikáról szólni. Abban valószínűleg tévedek és neked van igazad, hogy DX10 alatt gyorsabbnak kellene lennie a játékoknak, meglehet hogy nem így értetted de így vettem ki, és hogy ezekszerint a játék fejleszői nem használják ki jól a DX10 API-t.

Érdekes amit mondasz, hogy az RV870 fog debütálni előbb, mindenesetre izgatottan és türelmetlenül várom. Személy szerint remélem hogy még október előtt kijön, úgyhiszem most a szeptember-október a reális megjelenési dátum.

A radeonok árai valóban a béka alatt vannak, de az új megjelenések szerintem fokozzák csak ezt az állapotot. Magam sem fogom valószínűleg megvárni az újakat, de ha valakinek van türelme és lehetősége, akkor érdemes lehet kivárni véleményem szerint. Amikor számítógépet vettem pont az volt a taktikám, hogy inkább a videókártyán spóroltam, és 10 ezerért vettem egy HD3470-est, mert ezzel egész jól elvoltam idáig és gyűjtögetem a pénzem "a nagy vételre". Aztán kinek hogy fekszik. A kommentem végén írtam hogy az is tökéletesen megteszi ha az ember most vesz kártyát.

A 4770-nel kapcsolatban is igazad van. Akármit is teszünk, sávszélességben mindig a 4850 alatt lesz kicsivel, de úgy emlékszem írtam is, hogy az AMD teljesen jogosan gyártja szűkebb memóriavezérlővel.
Az, hogy a 4850-nek több shadere van (valóban nem gondoltam végig mikor írtam) még nem jelent feltétlen hátrányt hiszen optimalizálhatták az architektúrát a korábbihoz képest, ráadásul ha nem volna direkt korlátozva a 4770, nem csodálnám ha képes lenne hozni a 4890 órajeleit. Plusz ha az AMD szintén 256 bites memóriavezérlővel látná el, hát...

Persze elismerem, ha sárga volnék és csöngetnék én volnék a villamos... Ezek csak fantáziálások és nem képezhetik alapját egy konkrét vásárlásnak. Ez csak az én magam rossz szokása
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. adam0205
2009.06.08. 13:02
Na ne viccelj. Crysis-nak köze sincs a DX10-hez! Ugyanolyan agyoneffektezett DX9-es játék, mint a többi! Az Xp-re van is a Crysis unlocker nevű progi amivel elő lehet hívni az ál-DX10-es effekteket. (alias very high). Az, hogy szaggat a CryTek bűne őket kell szidni.
Az első valóban DX10.1-es játék az Assassin's Creed ami DX10.1 alatt gyorsabb volt, mint DX9 alatt, és amikor megjelent nem is volt élsimítás nVidián DX10.0-át bekapcsolva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.06.08. 13:26
XP hivatalosan nem támogatja a DX10-et így DX10 effektek se nagyon mennek rajta, mivel DX10 sincs rajta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. trent
2009.06.08. 21:45
Ez lassan valamiféle flameháborúvá kezd fajulni...
találkoztam XP alá valami trükk módján becsempészett DX10-zel. Láds pl LastXP
A Crysis motorja valóban... Szal elképzelhetőnek tartom hogy tényleg köze sincs a DX10hez, de ez kicsit talán erős, sarkított és egyoldalú megfogalmazás. Inkább mond azt hogy nem sok köze van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.06.08. 23:35
Igen én is hallottam, hogy van ilyen, de ha Microsoft nem támogatja az rég rossz, tekintve azt, hogy sokszor az se működik amit pedig támogat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nana95
2009.08.02. 15:53
1 DX 11-es játé elvileg már kijött!!! Az új Colin McRay Dirt 2. Elvileg ez DX11-es
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.08.02. 20:41
És ez kijött már?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!