iPon Hírek

Core i7-880-as processzorral erősít az Intel?

Dátum | 2010. 02. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Nagyjából négy hónappal ezelőtt, egy csendes start alkalmával dobta piacra leggyorsabb Core i7-es sorozatú processzorát az Intel, amellyel az X58-as platform és a Core i7-900-as sorozatú processzorok, valamint a Core i7-800-as sorozatú egységek és a P55-ös platform között próbálta tovább mélyíteni a már amúgy sem kis szakadékot. A Core i7-960-as modell után most az LGA-1156-os processzorok családjába is új tag érkezik: a vállalat rövidesen hódító útjára indítja Core i7-880-as központi egységét.

A Core i7-880-as modell a hírek szerint az idei év második negyedévében mutatkozhat be, az egység 3,06 GHz-es alap órajellel és 3,73 GHz-es TurboBoost órajellel próbál majd helytállni a piacon (egy aktív mag esetén). A korábbi csúcsprocesszor, azaz a Core i7-870-es változat 2,93 GHz-es alap- és maximálisan 3,6 GHz-es TurboBoost órajellel büszkélkedik. Az órajel kivételével a régi és az új csúcsmodell teljesen megegyezik majd: mindkét processzor rendelkezik HyperThreading támogatással, valamint mindketten kétcsatornás DDR3-1333 MHz-es memóriavezérlőt és 8 MB-nyi harmadszintű gyorsítótárat tartalmaznak. Az órajel emelés nem lesz hatással a 95W-os TDP-re sem.


Az értesülések szerint a Core i7-870-es és Core i7-880-as modellek egyaránt 562 dollár körüli ajánlott végfelhasználói áron kerülnek majd forgalomba: az új processzor megjelenése ezúttal nem lesz hatással a többi Core i7-es sorozatú, LGA-1156-os tokozással rendelkező modell árára. Mivel az AMD a 200 dollár feletti árkategóriában nem igazán kínál konkurens termékeket, így az Intel megteheti, hogy processzorait drágábban adja, illetve azt is, hogy az új modell megjelenésével a régiek árához nem nyúl. Azonban hogy ez így lesz-e, az egyelőre rejtély, hiszen ezek az értesülések nem hivatalos forrásból származnak.

A gyártó a felsőkategóriás Core i7-es processzorok között is kínál majd újdonságokat: március folyamán érkezik a cég első hatmagos processzora, amely 32 nm-es csíkszélességgel készül, és amely a Core i7-980X Extreme Edition nevet kapja. Az újdonság ára valamivel 1000 dollár felett fog elhelyezkedni. A harmadik negyedév folyamán egy olcsóbb hatmagos processzor is érkezik, a Core i7-970. AZ AMD hatmagosa, amely THuban kódnévre hallgat, május folyamán jelenik meg.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. axe
2010.02.16. 17:17
inkább a 6magossan rukkoljon elő, ne az emberekről huzzon le mégtöbb pénzt hogy egy adott procin változtatnak 100MHz-t aztán 1-ből csinálnak 20fajtát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Steadywarp
2010.02.16. 17:44
1000 dollár akkor 3 hónapig nem eszel és még fűteni sem lehet vele biztos hogy amd-t kell venni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Steadywarp
2010.02.16. 17:45
35 magos olaj radiátor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Joachim21
2010.02.16. 18:04
Undorító! Nem is kell ekkora teljesítmény senkinek! Hihetetlen ez az Intel mekkora egy *Ł$ß cég, bezzeg az alapítvány! Ők fizetnek neked a HD5000es kártyák után is, mert ők értünk vannak! Bizony!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ThePoweR
2010.02.16. 18:08
Ezeket a 100MHz-es ugrándozásokat nagyon csípem. Mint az amd. Új procik gyóó!!! Nézem mi az, Phenom II 555, +100MHz mondom aztarohadt azt hittem tényleg valami ÚJ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Kange
2010.02.16. 18:14
Tök jó... Igazán csinálhatna az AMD a CPU piacon is valami nagyot, mert nagyon szeretnék már egy i7-t elfogadhatóbb áron...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Richard83
2010.02.16. 18:32
Szerintem ha csinállna az AMD jobb procikat az i7-esnek akkor se menne le az ára. Ott van Nvidia AMD példa. Az nvidia akkor is drágábban adta a gyengébb teljesítményü kártyáit mint az AMD.

HD5850
HD5850

GTX285
GTX285

TESZT
De ez volt a helyzet a HD5870 GTX295-nél is.
(és akkor még panaszkodnak az emberek hogy milyen drága az AMD,igaz lehetne olcsóbb is, de az nvidia sokkal drágább elavult,gyengébb teljesítménnyel!)

Ez csak egy példa, de sztem ez lenne a helyzet proci téren is.

Köszönöm, biztos hasznos információ volt, mert szerintem az a nyers igazság!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rini
2010.02.16. 18:54
Azért ez nem egészen van így. Az AMD kártyái azért olcsóbbak mert az előállítási költsége is kisebb mint az nV termékeinek az előállítási költsége. Másodsorban piacot akart szerezni és ez okozta az olcsó áraikat. Nem is volt olyan nagy nyeresége a kártyákon. A mostani garnitúránál ezért is magasabbak az árak mert most van lehetőség drágában adni a termékeiket amíg az nV nem lép egy érdemlegest.

A prociknál is hasonló a helyzet csak itt az AMD töketlenkedik. Jól emlékszem amikor nem az AMD termékét választottam mert egy 3800+ kétszer annyiba került mint egy D805-820, holott erőben közel sem volt akkora különbség a kettő között. Akkoriban az Intel adta olcsóbban a termékeit, hogy megőrizze a piaci pozícióját. Most ugyan ezt teszi az AMD. Olcsón ad termékeket, hogy ne veszítsen piacot de ha nyeregben érzi magát akkor egyből elszalad vele a ló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jadam92
2010.02.16. 19:02
"A harmadik negyedév folyamán egy olcsóbb hatmagos processzor is érkezik, a Core i7-970. AZ AMD hatmagosa, amely THuban kódnévre hallgat, május folyamán jelenik meg."

"olcsóbb hatmagos processzor is érkezik, a Core i7-970"
-(amely a maga 1300$ dolláros árával olcsónak mondható majd... )

"AZ AMD hatmagosa, amely THuban kódnévre hallgat, május folyamán jelenik meg."
+(ami.. fele annyiba se fog kerülni mint a Core i7-970)

ezt igazán hozzá lehetne csapni kb DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ThePoweR jadam...
2010.02.16. 19:21
Mit kéne hozzácsapni mihez? Olcsóbb az i7 980x-hez képest. Az amd procijáról szó sincs. Amúgy se fog annyira menni az amd 6magosa mint az intelé. Az AMD "csak hozzácsapott" 2 magot azt annyi kb. 6 magos proci még amúgy is felesleges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Ecku01
2010.02.16. 19:21
Hmm... ez igaz hogy az AMD májusban előrukkol egy 6magos procival? mennyibe fog fájni? am3-as foglalat kell majd?

egyetértek i7-esek nagyon drágák!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. LittleDemo... Ecku0...
2010.02.16. 19:32
szépen megfogalmazott komment lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Richard83
2010.02.16. 20:19
Azért ez nem egészen van így. Az AMD kártyái azért olcsóbbak mert az előállítási költsége is kisebb mint az nV termékeinek az előállítási költsége. Másodsorban piacot akart szerezni és ez okozta az olcsó áraikat. Nem is volt olyan nagy nyeresége a kártyákon. A mostani garnitúránál ezért is magasabbak az árak mert most van lehetőség drágában adni a termékeiket amíg az nV nem lép egy érdemlegest.

Miről beszélsz ember így is olcsóbban kapod az újabb technológiát és erősebb kártyát, nem drágább, nem is egy áron adja, hanem olcsóbban. Ezen mit nehéz felfogni? Ott a példa meg az árak. Hova engedje még jobban le az árakat??? Azért mert AMD akkor fele áron adja mint a konkurens, az lenne neked a jó? Szerintem örüljünk hogy nem drágábban adja. Persze az lenne a legjobb ha 20K-ért adná az 5970-et és akkor boldogok lennénk, he?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Richard83
2010.02.16. 20:20
Ja és a procira visszatárve, a 6 magos Thuban biztos hüséges lesz ha már a Thuban kódnévre hallgat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm
2010.02.16. 20:31
Eröfitogtatás és szélmalomharc egy virtuális ellenféllel.
Ha igazán a mi érdekeinket néznék akkor a jelenlegi 4 magos gyártástechnológiát
tökéletesitenék/kisebb fogyasztás , és nem vakszerencse egy-egy mag teljesitménye/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. silentfrog
2010.02.16. 20:48
Szép is ,jo is,de qrva drágák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. silentfrog
2010.02.16. 20:48
Szép is ,jo is,de qrva drágák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. _DiEGO_
2010.02.16. 21:49
1.5/5

Háát ennyirán NEM várják az Intel szeretők eme procit sem talán túl cool az ára ? ár/teljesítmény nem teccik ?

Na igen , nem csak nálunk nem tetszik a magas ár és mire/minek is kéne még az átlag feletti usernek is ....

Eröfitogtatás és szélmalomharc egy virtuális ellenféllel.
Ha igazán a mi érdekeinket néznék akkor a jelenlegi 4 magos gyártástechnológiát
tökéletesitenék/kisebb fogyasztás , és nem vakszerencse egy-egy mag teljesitménye/


Telitalálat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2010.02.16. 22:19
Annyiért adják az AMD-t, amennyiért elviszik, hiába szépíted DIEGO. Az Intel meg lefölöző taktikát folytat, ezt is kár szépíteni. Ettől függetlenül, ez a proci is (880ről beszélek) elpicsázza az AMD 6 magosát majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. _DiEGO_
2010.02.16. 22:46
Csak ismételni tudlak és ebben is megerősíteni , amit lejjebb írtál :

Nem is kell ekkora teljesítmény senkinek! Hihetetlen ez az Intel mekkora egy *Ł$ß cég

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. drherbyke
2010.02.17. 08:22
Tényleg minek ekkora teljesítményű, proci.
Én most állok gépvásárlás előtt, de az Intelt fogom választani az olcsó sokmagos amd helyett.
Nekem nem mindegy hogy a rendszer 199 W vagy csak 123W-t zabál.
Sok kicsi sokra megy.
MEg talán van fél percem megvárni még tovább dolgozik egy Core i3 mint egy Athlon x4.Esetlegesen szóba jövő Corei 5-750ről meg ne is beszéljünk

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. viktorxxx
2010.02.17. 08:37
ha a fogyasztas szamit akkor Atom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21 _DiEG...
2010.02.17. 09:30
Szóval nem érezted az iróniát ... van ez így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Stormrage
2010.02.17. 09:46
amd-nek egy baja van, nagyon gyenge a multithreading,multicore performance-e... ezért ha olyan progival találkozunk ami képes kihasználni ezeket, ott az intel többszörösen elveri az amd-t...

amúgy mint mindig: legyen erős verseny a két cpu gyártó között és akkor az nekünk jó lesz, mint amd mint intel usereknek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. balintdavi...
2010.02.17. 10:59
6 db 3 Ghz feletti mag egy 1333 Mhz-es memóriavezérlőre. Bravó!
A CPU az ideje 99%-ában üresjáratban fog menni a segg-lassú RAMokra várva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. doktorovic...
2010.02.17. 11:49
gyerekek, aki azt mondja hogy nem kell ez nekünk, az hihetetlenül szuper ostoba. Ha nem fejlődsz a világgal, ne vesd ki a negatív hullámaid másra. Van aki szeret a fejlődéssel haladni, és nem gyepesedik be egy szinten. Ha nem tetszik nem kell haladni a korral. Ezeket hívják maradiaknak, akár tetszik akár nem.....

Az meg hogy mindent az INTEL fejleszt ki először, ő dobja piacra először nem kell írigyelni, mert ott van munka van fejlesztés, nem pedig technológia lopás....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror
2010.02.17. 12:00
Az x86-on kívül mit fejlesztett ki az Intel? Csak azért kérdem, mert azóta mindent mindent vagy licencel, vagy megvesz. Az meg, hogy serverprocesszorokat árulnak mainstream újabban, reklámnak nem rossz, de nem fejlődés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. doktorovic...
2010.02.17. 12:09
csak szuper halkan megsúgom pl a többmagos rendszereket... de psszt el ne áruld senkinek. Olvasgass egy kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror
2010.02.17. 12:34
Csak szuperhalkan megsúgom, hogy az IBM tervezte az első többmagos rendszert (Power4), de ne áruld el senkinek. Olvasgass egy kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2010.02.17. 22:10

cool
jól van , de igy van... helyes rekontra volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Stormrage
2010.02.17. 22:14
én meg azt mondom, tök mind1 ki csínált először 64biteset, meg hogy többmagosat... hisz nyilván a motorola vinné a prímet, csak mivel beszállt a csillagporgramba és a haditechnológiába ezért azok a fejlesztések nem kerülnek publikálásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThePoweR _DiEG...
2010.02.17. 22:15
HT nem az Intel találmánya? Ennyi erővel az amd mit fejlesztett ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Balucsek
2010.02.17. 22:34
Az AMD pl az x64-et találta/fejlesztette ki tudtommal bár lehet tévedek.
Amúgy mindenki panaszkodik a memóriákra nem hiszem hogy olyan marha lassú lenne e miatt hisz a szerver procik is max 1333-as ramokkal műxenek, AMD-nél meg DDR2-es 800-asokkal és ha azokhoz elég akkor nem hiszem, hogy olyan nagyon észre fogjátok venni már ha van pénzetek egy ilyen szörnyre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!