iPon Hírek

Crowfall – egy MMO a világok közt

Dátum | 2015. 02. 26.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Gyakori probléma a többedmagunkkal játszható online játékoknál, hogy előbb-utóbb a felhasználók egy része a többiek fölé nő, és megkeseríti azok életét. Ez pedig könnyen azzal járhat, hogy az alkalmi játékosok közül sokan előbb-utóbb megunják, hogy labdába se rúghatnak, és más elfoglaltságot keresnek. Az ArtCraft Entertaiment Inc. tagjai, akik között olyan veteránok is akadnak, mint J. Todd Coleman, a Shadowbane, a Wizard101 és a Pirate101 kreatív igazgatója, és Gordon Walton , az Ultima Online, valamint a Star Wars Galaxies és a The Old Republic vezető producere, nem mindennapi célt tűztek ki maguk elé. Crowfall címre keresztelt MMO-juk a tervek szerint olyan játékmechanikával bír majd, ami közel lehetetlenné teszi, hogy bárki is a többiek fejére nőjön, ugyanakkor jutalmazza azokat, akik ügyesebbek a többieknél. A Crowfallban a játékosok különböző, randomgenerált világokban gyűjthetnek erőforrásokat. Valamennyi dimenzió több szakaszra van osztva. Minél békésebb egy adott territórium, annál kevesebb benne a hasznos alapanyag, így aki értékesebb kincsekre pályázik, annak az élőholtak fenyegette belső régiókban kell kockáztatnia a testi épségét. Csakhogy, ezek a „kampányoknak” nevezett univerzumok mindössze pár hónapig léteznek, utána megsemmisülnek. Igyekeznünk kell tehát, hogy ha alaposan fel akarjuk magunknak fedezni a hatalmas vidékeket. Az pedig már csak a hab a tortán, hogy minden világot más és más szabályok uralnak. Az egyikben ha meghalunk, végleg odavész minden tárgyunk. Míg lehet, hogy a másikban nem ez a helyzet, és ott biztonságban lehetünk a többi kalandortól is, akik nem foszthatnak ki minket. A gyűjtögetést az időlimiten túl az is nehezíti, hogy minél közelebb a vég, annál barátságtalanabbak a kampányok. Míg tavasszal szinte dúskálni lehet minden jóban, télen a túlélés jelenti a legnagyobb problémát. Ha letelik az adott világ ideje, az eltűnik, és a legjobban teljesítők jutalmat kapnak. Ezután új forduló kezdődik egy másik helyen, ahol megint mindenki egyenlő esélyekkel indul.
A zsákmányt az Örökkévaló Királyságokban lehet felhasználni. Ezeket az alaphelyzetben kifejezetten szegény birodalmakat a játékosok kormányozzák, de mivel rá vannak szorulva a csak kalandozással megszerezhető javakra, kénytelenek emberszámba venni a többieket is. Mivel egyszerre több ilyen világ is létezik, a vezetők viselkedésével elégedetlenek bármikor dönthetnek úgy, hogy máshol próbálnak szerencsét. Így, a kampányokban rivalizáló felhasználók idővel ha akarják, ha nem, de egyezségre kell jussanak, és alkukat kell kössenek boldogolásuk érdekében. Hiszen kooperáció nélkül nem, vagy csak nagyon lassan épül-szépül a birodalmuk, mert itt a tárgykészítés nem mellék, hanem főfoglalkozás lesz. Karakterünket tudatosan ilyen irányba kell fejlesztenünk ha kardokat, vagy vérteket akarunk kovácsolni, vagy egyéb hasznos holmikat kívánunk létrehozni. Emiatt egy ügyes mesterembernek épp úgy híre mehet, mint egy legendás kardforgatónak, és az egyes frakciók vetekedhetnek a kegyeiért. További vonzereje a Crowfallnak, hogy az intrika, és a diplomácia komoly szerepet játszanak majd a készítőik által az Eve Online és a Trónok harca keverékének nevezett programban, bár ennek részleteiről még nem sokat tudni. A gyűjtés még csak pár napja kezdődött el, a nem mindennapi alapötlet támogatók máris több mint félmillió dollárnyi felajánlást tettek. Így több mint valószínű, hogy a hátralévő idő alatt a Crowfall nem csak hogy eléri a kívánt nyolcszázezres sikerhatárt, hanem meg is haladja azt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. Shinjiii
2015.02.26. 10:14
Nincs ilyenekre időm, akármilyen lesz. Sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zotya21
2015.02.26. 11:08
Én meg már nem hiszek az ilyen Kickstarteres fejlesztőkenk akik online játékot csinálnak mert ahoz rengeteg pénz kell szerverre és ha eltüntetik azt a kezdőpénzt honnét tudjam hogy tudják e vagy akarják e nyomatni a szervereket tovább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Ereshkigal
2015.02.26. 11:43
Jól hangzik, ha egyszer kész lesz, akkor majd kipróbálom. (Előre viszont nem fizetek. )
Sajnos nálam is bejátszik az időhiány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. LGx
2015.02.26. 11:46
wow szintű rajzfilmgrafika, csodás...
nagyon örülnék már valami igazán komor hangulatú, életszerű mmo-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Pogg LGx
2015.02.26. 12:13
Komor hangulatú, életszerű. Secret World esetleg?

brutál felbontásban http://cdn.funcom.com/tsw/hires/tsw_mansion_shd.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dbelam
2015.02.26. 13:43
Esetleg akkor tűnik el a szintkülönbség, ha nem lesznek klasszikus RPG-szintek? Jó reggelt! Amíg Vér István napi 48 órát farmolva ugyan képességet nem fejleszt, csak 3X akkora lesz, addig akármilyen ügyesen taktikázhatsz, lenyom...
Téefkettő: szerezhetsz cuccot, de keményebb nem leszel, max más. De akkor meg ne akarjanak RPG-t erőltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. corzi
2015.02.26. 13:59
lol azer aki jatszik mmo-val nehogy mar keptelen legyen elerni a max szintet. szivni az sziv akinek vagy ideje nincs kiszedni a top geart mert hosszu folyamat es idoigenyes vagy mert szandekosan olyan lassan jon h az hihetetlen. viszont h ha a kontekt ugy vagy felepitve h ne legyen szakadek 2 gear kozott, igy megmarad az orom annak is aki sokat jatszik mert megis csak megvan neki a top set amiert kuzdeni kell, de a hobbi jatekos is elvezi mert nem egyhiteli ot a masik. a szint pedig nagyon fontos es minnel tobbet jatszok ez annal inkabb jatszodik. az EU -s playerek retardaltak altalaban 60-65 szint alatt keptelenek megtanulni hasznalni a karaktereket es 0 gearbe tudom oket olni ugy h ok epp a top pvp set-ben vannak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Capricorn
2015.02.26. 14:05
Egy MMORPG időigényes műfaj, ha azt úgy szeretnéd játszani, ahogy a "nagykönyvben" meg vagyon írva. Ezt a mai Magyar munkaidők és család mellett viszont nehéz kivitelezni. Ha pedig casualként játszod akkor sosem fogod lenyomni a veteránokat meg a vérpistát. Ez van ezt el kellene fogadni és fontossági sorrendet állítani. A fejlesztők részéről pedig azt kellene végre megérteni, hogy olyat beletenni egy mmorpg-be, hogy mindenki egyenlő, nem lehet nem érdemes és nem is kellene próbálkozni. Legyen meg a class balance az fontos, de egy rpg a fejlődésről szól meg, elvileg arról, hogy a 40000000 játékos között is relatív egyedi legyen a karakterem, nem csak kinézetre. Az egészet meg kell oldani annyival, hogy ugyanaz a tartalom elérhető legyen casual meg hardcore réteg számára is más és más nehézségi fokozatokkal, jutalmazási rendszerrel. Így mindenki megtalálja a saját kis csapatát meg mindenki boldog lesz, hogy ugyanazt a tartalmat végig tudja nyomni csak a hozzá igazított nehézséggel.
Én speciel azt se bánom, ha egy játék nehéz és casual játékos vagyok mert 16 órákat dolgozom, de ezt láttuk hogy nem fog működni.. (Wildstar)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chavalier
2015.02.26. 15:46
Ez papíron szép és jó, de biztos vagyok benne hogy nem lesz valami működőképes (: Ez a "nem lehetsz jobb a többieknél" dolog megöli az egészet. Ez lenne az MMO-k egyik lényege, hogy közdj hogy jobb legyél mint a másik. xXxVérpisti69xXx legyőzött mert premiumos és jobb a szettje?
Addig farmolsz, szintelsz amég a seggébe tudod dugni a lvl666-os bárdodat. Ez ad motivációt, úgy semmi sem fog motiválni hogy nincs egy értelmes cél.. Casual játékosoknak taláán jó lesz,de abban is kételkedem.
Kickstarteres MMO-k ban pedig én alapból nem bíznék, akármilyen tapsztaltak, nem fogják tudni belőni jól az árat és megszívják, lást Wildstar, TESO, stb. Értékelendő hogy megpróbálnak elhajlani a szokásos MMO dolgoktól, de ez egy rossz irány..
Ez persze saját vélemény
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kerty
2015.02.26. 17:29
blablabla világmegváltó mmo blablabla ilyet még senki se látott blablabla mindenki összefog fogni blablabla


Szóljatok majd amikor arról cikkeznek, hogy mekkora fail az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. SgScorpion
2015.02.26. 20:46
"címre keresztelt MMO-juk a tervek szerint olyan játékmechanikával bír majd, ami közel lehetetlenné teszi, hogy bárki is a többiek fejére nőjön, ugyanakkor jutalmazza azokat, akik ügyesebbek a többieknél.
"

A fejlesztők szerint a játékban lévő ügyességed csak úgy magától lesz...
Nééézd lenyomtam a gyereket 10 órával, neki meg 4000000000+ órája van, mert én ügyesebb voltam!

Hmmm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. srobi
2015.02.26. 22:03
Aki játszik online stratégiai játékokkal annak ez nem újdonság. Kicsit érdekesebb lenne ha nem időre menne, hanem valamit el kellene érni egy csapatnak klánnak és akkor záródna a szerver. Ha több szerver is fut párhuzamosan akkor kisebb lesz az esélye, hogy belefutsz egy agyontápolt karakterbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ceripapa
2015.02.28. 00:19
Kb mint a sword art online .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. KisDre
2015.03.01. 14:35
Buktatók:
-kickstarter (rossz előjel)
-világmegváltó mmo..aha... (ahogyan azt már #10.Kerty mondta előttem)

Semleges: Szakaszra osztás? Így furán hangzik de amúgy lehet tetszene.

Pozitív: Diplomácia-Mesterségek avagy a játék "Örökkévaló Királyságok" része


Amúgy tuti nem olyan lesz, de nem lenne semmi ha minden hónapban-évszakban-évben új-új területeket kapnánk, míg a régiek csak vissza-vissza kacsintgatnának (akár törlődnének is vagy módosulva kerülnének később vissza). Ergo létrejönne egy játék, amit nem csak a javítások és plusz tartalmak miatt bővítgetnek patchenként, hanem konkrétan a játék és világ része, hogy a fejlesztők folyton csinálják az új területeket, hogy neked folyton legyen mit felfedezned. Persze mondhatnátok hogy van ilyen, de alapjáraton a változó járható világ gondolata más, mint a terjeszkedő világé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!