iPon Hírek

Crucial V4: új, költséghatékony SSD

Dátum | 2012. 08. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A Crucial v4-es SSD meghajtók kifejezetten azokat a vásárlókat célozzák meg, akik régebbi, 2011 előtt vásárolt számítógéppel rendelkeznek – olyannal, amelynek alaplapján SATA 6 Gbps-os portok nincsenek, csak SATA 3 Gbps-osok.


Az új, költséghatékony SSD meghajtók 32 GB-os, 64 GB-os, 128 GB-os és 256 GB-os adattároló kapacitást kínáló változatokban kerülnek a boltok polcaira és a manapság népszerű SATA 6 Gbps-os helyett SATA 3 Gbps-os csatolófelületet alkalmaznak. A V4-es SSD-k ennek megfelelően a SATA 6 Gbps-os modelleknél megszokotthoz képest elég szerény adatátviteli sebességeket kínálnak: maximális olvasási sebességük 230 MB/s-os, maximális írási sebességük pedig 190 MB/s-os értéket képvisel. Mivel a sebességek modellenként jelentősen eltérőek – ez főleg az írási tempóra igaz –, így az új SSD meghajtók legfontosabb tulajdonságait táblázatba foglaltuk. Íme:


A Micron 25 nm-es csíkszélességgel készülő, MLC típusú NAND Flash memóriachipjeire alapozó Crucial v4-es SSD meghajtók három év garanciával érkeznek és PC-be, illetve Mac konfigurációkba egyaránt beszerelhetőek – kivéve persze azokat a noteszgépeket, amelyekben speciális formátumú, házilag általában garanciavesztés nélkül nem is cserélhető SSD meghajtó lapul.


A Crucial v4-es SSD meghajtói közül a 32 GB-os modell 49,99 dollárba, 64 GB-os társa 69,99 dollárba, a 128 GB-os példány 99,99 dollárba, a 256 GB-os „csúcsmodell” pedig 189,99 dollárba kerül.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. zopad
2012.08.01. 17:18
Tudásához képest teljesen jó áron adják. Reméljük mire ideér se lesz sokkal drágább..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. thedevelop...
2012.08.01. 18:16
Nálunk drága lesz és emellett lassú is. Az OCZ Agility, vagy Vertex 3-t is megkapja ennyiért az ember, ha jó helyen keresgél. És az ugyebár 500MBps/550MBps-et tud, 48.000-80.000 IOPS mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Edviiin89
2012.08.01. 18:44
thedeveloper, SATA 2-re készültek nem 3-hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Asagrim thede...
2012.08.01. 18:53
Nem értem miért kell minden SSD hírhez valakinek odaröffentenie hogy OCZ Vertex meg Agility így meg úgy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Lugi
2012.08.01. 18:58
Edviiiin89

Ez tény,de mivel ezek úgyis visszafele kompatibilisek, nem sok értelme van direkt sata2-est venni. Mi van, ha 1-2-3 év múlva sata3-as lapja lesz valakinek. Vehet új SSD-t, hogy ne fogja vissza a sata3-at csatlakozót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim Lugi
2012.08.01. 19:03
Ja, csak az a tapasztalat tudod, hogy sata3-mas háttértár sata2 csatin rosszabbul teljesít mintha az eszköz alapból sata 2 lenne. Szóval a visszafele kompatibilitással csak óvatosan tessék érvelni. Egyeseknek meg sokkal fontosabb hogy jelenleg teljesítsen sokkal jobban a konfiguráció, mint "1-2-3 év múlva" csöppet lassabban mint amire maximálisan lehetőség lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Edviiin89 Lugi
2012.08.01. 19:26
Lugi, egy másik forgatókönyv, hogy SATA2-es SSD ami nagyobb jelentősen olcsóbb, mintegy 3-as portra. 3 év múlva meg javul az árazása a sata3-as SSD-nek és majd érdemesebb lesz venni. Feltéve ha az illető cserélni akar mindjárt alaplapot meg ramot meg procit is az új SSD mellé azért a + teljesítményért. Mikor szerintem egy SATA2-es SSD is bővel jól teljesít egy HDD-hez képest így lehet sokan nem is cserélnének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm
2012.08.01. 20:20
A Crucial v4-es SSD meghajtók kifejezetten azokat a vásárlókat célozzák meg, akik régebbi, 2011 előtt vásárolt számítógéppel rendelkeznek – olyannal, amelynek alaplapján SATA 6 Gbps-os portok nincsenek,
Erre készültek, ezeken semmit nem érne többet a csoda All 0x00(0fil) képességű sandforce-os vertexagliti sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. djbundy
2012.08.01. 20:45
Főleg a régebbi gépekbe aztán tényleg a legjobb ár/gb arányú ssd-t kell megvenni, így ez erre a területre tökéletes. Kiütheti teljesen az (esetek felében használhatatlan) eddigi ár/gb bajnokot a Vertex Plus-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim djbun...
2012.08.01. 20:58
De csak akkor, ha mire ideér valóban annyi lesz az ára. 16-ért 64 gigás SSD nem pénz, tuti vennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thedevelop...
2012.08.02. 06:44
Öhm, talán azért hangzik el mindig az OCZ Agility és Vertex név az SSD-s híreknél, mert az esetükben jó áron kapsz jót.
A hírben szereplő meghajtók ugyan papíron jó árral rendelkeznek, de ismerve a hazai kiskereskedőket, kb. 2000Ft-tal lesznek olcsóbbak, mint valóban gyors társaik.
Régi gépek? Egyáltalán nem a SATA interface max. adatátviteli sebessége a legfontosabb paraméter, sokkal inkább a meghajtó véletlenszerű olvasási képessége, mert ha az ember leül egy "régi" gép elé, akkor a legfőbb gond az szokott lenni, hogy szinte minden művelet elvégzésére várnia kell.
Ha összehasonlítjátok a papíron szereplő adatokat, ez a meghajtó 10.000 IOPS-os képessége egy Vertex/Agility, vagy akár egy Petrol (ami tényleg olcsó!) 85.000, 45.000, illetve 30.000-es képességével szemben.
Láttam már lassú SSD-t, sajnos nem gyorsabb, mint egy modern 7200rpm-es HDD, így aztán van egy pont, ami alatt nem éri meg a felárat.
Vásárlás előtt gondolkodni kell, nem érdemes SSD-be fektetni, csak azért, mert az a neve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ghorinka
2012.08.02. 08:49
Teljesen egyetértek az előttem szólóval. Nem azért dobnak ilyet piacra, hogy nekünk megérje, hanem hogy amikor 1 év múlva úgyis lecseréled azt a gépet, vehess bele másik ssd-t. Abszolút nem éri meg szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. djbundy
2012.08.02. 10:19
Azt azért ne felejtsük el, hogy egy hdd elvérzik bármilyen ssd-vel szemben, ha folyamatos írással van terhelve és közben egy-két másik műveletet is szeretnénk végezni rajta. Ezért éri meg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zodiac83
2012.08.02. 10:53
@thedeveloper #11:

" Egyáltalán nem a SATA interface max. adatátviteli sebessége a legfontosabb paraméter, sokkal inkább a meghajtó véletlenszerű olvasási képessége"

Ott a pont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02
2012.08.02. 21:29

De ez így van!Majdnem falhoz b*sztam tesóm laptopját,pedig abban "kemény" 320gigás Scorpio Black 7200rpm es vinyó van!
Csak mert már a féléve 30000-ért vett,120gigás AGILITY 3 után használtam
Ja és nekem is 2008-as Toshiba satellite-ben teljesít szolgálatot,amiben 2magos intel ketyeg és csak SATA2-es a csati,amin keresztül 250.000 kb/s a max. adatátviteli sebesség.(hdd sentinel 3.7-el)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm zodia...
2012.08.02. 21:38
Téves.
A vezérlő tömöríthetetlen adatokkal való munkavégzésének a sebessége.
Az a legfontosabb paraméter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csabi02
2012.08.02. 23:03
Na kipróbáltam aida64-et,meg a crystaldiskmark-ot is és nem lepődtem meg az eredményeken...
Az aida64-ben 230MB/s volt a max.!A crystal-ban meg 251-261MB/s volt a read és 242-245MB/s volt a write,tehát 1értelmű hogy a sata2 korlátba ütközik az ssd.
3program,nagyjából 1forma eredmények!
Engem amúgy soha nem a teszteredmények győztek meg,hanem a kipróbálás!
Az 5400rpm-es vinyó után a "fos" ocz agility3 olyan változást hozott nekem,mint ha 1 koldust a putriból átemelnének Dubai-ba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. maláj
2012.08.04. 07:36
debasz 1 hasonlat ez a Dubai
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zodiac83 jozse...
2012.08.06. 17:26
@Józsi:

Ez egyrész csak tömörítést használó vezérlők esetén merül fel, másrészt az alap SSD "WOW!" effekthez (minden villámgyorsan betöltődik/elindul HDD-hez képest) szvsz ez esetben is többet nyom a latba a véletlenszerű olvasás mondjuk egy nagyméretű fájl másolásánál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zodiac83
2012.08.06. 17:36
@ocsabi/csabi02:

Nekem a 2,33 Ghz-es Core2Duo asztali gépben vinnyogó 150 gigás raptor vinyó után is hasonló változást hozott még egy régebbi 100-as sorozatú, kis 60 gigás Kingston SSD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!