iPon Hírek

Crysis 3 grafika, játékelemek

Dátum | 2012. 05. 07.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az eredeti Crysis 2007-ben jelent meg PC-re, a második rész már konzolokra is kijött, ezt sok PC fanatikus "árulásnak" érezte. A Crytek kreatív igazgatója Rasmus Højengaard megnyugtatott mindenkit, hogy a PC verzió külön a platformra jellemző grafikus elemekkel és beállításokkal fog érkezni. Højengaard félig tréfásan a következőket mondta egy interjúban: "A PC-s játékosok alapvetően azt akarják, hogy a Crysis csak PC-re jelenjen meg, igaz? Persze ez érthető is, hiszen az eredeti játék, és maga a Crytek gyökerei is a PC-re vezethetők vissza. Vizuális szempontból nagyon sokat hoztunk ki a játékból, és garantálom, hogy lesznek olyan látványbeli különlegességek, amelyeket csak az élvezhet, akinek szuper high-end PC-je van. Ugyanakkor arról is gondoskodtunk, hogy akinek nincs ilyen erőműve, az is élvezhesse a játék szépségét. Ezen felül azt szeretnénk elérni, hogy az élmény platformtól függetlenül is mindenki számára hasonló legyen."


Ez kissé ellentmondásosan hangzik ugyan, de majd meglátjuk. A PC-s verzióval kapcsolatos grafikai finomságokról részletesebben nem esett szó, viszont annál több derült ki a játékmenettel kapcsolatos különböző elemekről, pl. a lopakodásról, amely fontos szerepet kap a játékban: a Crysis 2-ben ritkán futottunk bele olyan helyzetbe, ahol szükség lett volna rá, itt sem kerül teljesen központi szerepbe, de jobban kidolgozták, mint az előző részekben, így arzenálunk hasznos eszköze lesz ez is. Az "helyzetfelmérés, alkalmazkodás, támadás" alapfilozófia nem változott, az alkotók mindössze többfajta lehetőséget adnak számunkra a szituációk megoldásához.


Az íjunkat használhatjuk lopakodásból is, ami nagy előnyhöz juttat minket, ezt persze valahogyan ki is kell egyensúlyozni. Hogyan közelítette meg a Crytek ezt a problémát? Ha bevezetnek egy ilyen elemet, szükség van egy másikra is, amellyel ezt kordában lehet tartani. A szabályozás egyik egyértelmű eszköze a muníció korlátozása, a másik, hogy álcázóberendezésünk nem lesz szuperbiztos, lesznek eszközök, amelyek felfedik kilétünket, hogy ne lopakodhassuk végig az egész játékot. Találkozhatunk olyan helyzetekkel, ahol lesz alkalmunk osonni, sőt lesznek kifejezetten olyan szituációk, ahol nagy bajba kerülhetünk, ha csak ész nélkül berontunk és lövöldözni kezdünk.


Arra a kérdésre, mekkora kihívást jelentett egy olyan játék megtervezése, amely az első Crysis elemeit egy nyitott világéval keveri, Højengaard azt a választ adta, hogy ez részben egy kicsivel könnyebbé tette a dolgukat, mivel ez a fajta játékmechanika több eszközt adott a kezükbe, és a változatos környezet a játékmenetet is változatosabbá tette, így könnyebb volt elkerülni az önismétlést. Az eszközök elkészítése maga több időt vett igénybe, de amikor ezek készen álltak, könnyebbé tették a tervezők munkáját, tehát összességében volt, ami nehezebb volt, és volt, ami könnyebb lett az újfajta dinamikának köszönhetően.

Kapcsolódó cikkeink.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. MaximumGam...
2012.05.07. 18:17
Szép Szép várjuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. shaddam
2012.05.07. 18:30
No és a grafikán kívül lesz benne valami?Elhiszem hogy tirexinek meg az alattam kommentelőnek tökmindegy csak izzadjon a talajvíz miatt a kórájhét, de én játékot akarok nem a cryengine x+1 marketing demóját(úgyse licenszeli senki ismerjék be)
Tök jól hangzik hogy lopakodás,meg turok nano íj LÉZERIRÁNYZÉKKAL csak sajnos Kojima meg a noname Metal Gear Solidja magara tette a lécet nálam lopakodásban, de sztoriban, átvezetőkben, az MGS4 2008-ban még grafikában is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. shaddam
2012.05.07. 18:31
*magasra tette
Ez a krájzisz butít már írni se tudok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. kullo1
2012.05.07. 18:49
shaddam +1

Nekem a crizisz 2-vel nem a grafikával volt bajom,hanem azzal hogy egyszerű volt mint a faék,meg az hogy kb a fele szkrippelt mozizás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Crytek01
2012.05.07. 21:43
#2 "(úgyse licenszeli senki ismerjék be)" Szerencsére azért vannak akik licenszelik és egyre többen lesznek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. afro
2012.05.08. 02:39
shaddam +1
Engem inkább az zavar, hogy a crysis 1-ben még adtak lehetőséget arra, hogy egy adott terepen akár többféle megoldást használjunk (valljuk be, ott is jól működött a lopakodás, de nem volt szükség open world játékra, sem ennyire "rákészülni" és "kiegyensúlyozni". Ott rád hagyták, hogy ott hagyod-e azt a 4 ellenséget, vagy lepuffantod.
Az a rossz érzésem van, hogy az "open wolrd" annyit fog jeleneteni, hogy a szkriptelt helyek között mást már nem csővezeték szeráen lehet menni, hanem akármerre, de miután odaérsz, akkor 1-1 ua. lesz mint a 2. Ja, de most még ráadásul azzal is szívatni fognak, hogy leszedik a képeségeidet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Lacroix
2012.05.08. 08:11
Nem értem, nekem tetszett a Crysis2. Sokkal királyabb volt mint az 1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ravenlord
2012.05.08. 10:03
Őszintén kérdem, mi volt benne a jobb?

* az 1-nek szebb a grafikája (jó, alapból kb ugyanaz mint az utódja - ami kicsit magában is égő -, de modokkal sokkal, SOKKAL szebb is lehet)
* a játékélmény nem egy alig palástolt COD klón
* az idegenek pedig sokkal egyedibbek voltak mint a humanoid-szerű polipok a Cry2ből (komolyan, ha polipok, miért kell hogy emberszabású felépítésük legyen?)

A Cry1 sem volt egy hatalmas mérföldkő játékmenetben, de grafikailag hatalmas mérföldkő volt. A Cry2 ehhez képest jószerivel semmit sem tud felmutatni. Persze, szerény véleményem szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Csongi
2012.05.08. 10:56
Apa kezdődik!!
Megint indul a nép butítás, hogy a PC-ekre mennyire külön figyelmet szentelnek. De ha jobban bele gondolok akkor igaz az állítás. Le leszünk szarva. A második résznél is hónapokat kellett várni hogy legyen DX11 és valamivel értelmesebben lehessen állítani a grafikát. Konzol port volt, és ez is az lesz. Ezt eljátszották már egyszer, hiszem ha látom. És az is magáért beszél hogy a C2 csupán 2500Ft-ért vásárolható meg. A multi csíterek gyűjtője lett, a védelem a valamikori 2000 évek elejéhez sem lenne elég. Szóval van mit javítani. Az első rész korszak alkotó volt, a második egy kellemes singel, és semmi több. Egy valami volt ami elérte a maximumot, az pedig a zene. Hálás köszönet Hans Zimmernek az alkotásért, ugyan úgy mint a korábban kiadott COD MW2-ben nyújtott teljesítményéhez is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Destructo
2012.05.08. 11:06
Gyönyörű!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mikej95
2012.05.08. 13:53
Hát biztos high-end PC kell majd hozzá, ha az nVidia szakbarbárjai tele$z@rják mindenféle túltesszallálással és felesleges számítással. (jó sok skalpot összeszedtek már: Stalker SoC, CS csak a patch mentes first day orosz verzió, Crysis 2 dx 11 patch, stb)

Kíváncsi vagyok, hogyan oldják meg, a 2-őt többször játszottam ki, volt, hogy Serious Sam módra, volt, hogy végiglopakodtam. Van benne újrajátszási potencia, nem mint az 1-ben és a Warhead-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ThePoweR
2012.05.08. 18:52
Sz*rom le a grafikát... Hasalás van? Nincs. Köszönöm szépen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. yodamester...
2012.05.09. 10:35
Aztán minek hasalnál le nano páncélban?Fűszálat számolgatni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. martin0345
2012.05.09. 12:43
Nekem a Crysis 2-ben az jött be a legjobban, hogy ha felvettél 1 nagyobb tárgyat, mondjuk postaláda vagy vmilyen doboz ami mögött elfér 1 ember, akkor halál nélkül 1.re végig lehet vinni, mert senki nem fog rádlőni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ThePoweR yodam...
2012.05.09. 14:13
Hát szerintem egy FPS-ben elég alap a hasalás. Konzolok átka ez is. Azért nincs, mert egyszerűen nem fér el a kontrolleren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ABU86
2012.05.09. 15:17
Tesszellált ebihalakat a város alatti vízbe!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUFEUR
2012.05.10. 19:48
ThePowerR:

biztos nem azért, hasalást úgy oldják meg minden normális meg még nem normális gagyi szar játékban is, hogy hosszan nyomod PS-en a kört, boxon a B-t vagy mi van ott.
Van elég gomb mindenre egy joystick-on, főleg egy FPS-nél.

Amúgy azt imádom, hogy ha a PC-seket kell megnyugtatni az a szöveg, hogy PC-n durván jó lesz a grafika, ha meg a konzolosok nyugtalankodnak akkor azt mondják, hogy egyforma lesz mindenhol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Squall85
2012.05.14. 09:23
Csak én látom a Metal Gear-t az első képen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!