iPon Hírek

"Csak felnőtteknek" besorolást kapott a Hatred

Dátum | 2015. 01. 19.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Egyesült Államokban a médiatermékek korhatár besorolásáért felelős ESRB-től "Adult Only" besorolást kapott a már eddig is sok botránnyal övezett Hatred. Ez azt jelenti, hogy hivatalosan csak 18 éven felülieknek ajánlják. Az Adult Only (AO) besorolás abban különbözik a 17 éves kor felett ajánlott Mature (M) besorolástól, hogy egészen extrém szintű erőszak lehet benne, és akár erős szexuális témák is. A helyzet azonban az, hogy az ESRB jellemzően olyan játékra nyomja csak rá az AO plecsnit, ami az utóbbival él, tehát tele van szexuális tartalommal - hiszen tudjuk, hogy kis túlzással élve az Egyesült Államokban valakit láncfűrésszel feldarabolni sokkal befogadhatóbb dolog, mint látni két embert ruha nélkül. A Wikipedia listája alapján korábban mindössze egy játék akadt, ahol az ESRB pusztán az erőszak és brutalitás miatt adott AO-besorolást: ez a Thrill Kill, az első PlayStationre, ami mellesleg végül sosem jelent meg. A "csak" brutalitással operáló anyagok jellemzően megkapják az M-et. Éppen ezért több játékból vágtak már ki bizonyos szexuális tartalmakat, hogy megfeleljenek az M-es besorolásnak, többek között a Manhunt 2-ből és a Grand Theft Auto: San Andreasból is. Most azonban a Hatred megkapta az AO-besorolást annak ellenére, hogy szexuális tartalom egyáltalán nincs benne - az ESRB tehát valamiért az erőszakot és brutalitást találta annyival durvábbnak, hogy az M helyett AO-t aggatott rá, továbbá a döntésben szerepet játszottak a "durva szövegek" is. A döntést maguk a fejlesztők sem értik, de egy nyilatkozatban azért reagáltak: "Jobban örültünk volna az ilyen játékoknál bejáratott M-es besorolásnak, mert az AO-val problémáink adódhatnak, ha meg szeretnénk jelenni konzolokon a jövőben. Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a rajongóink számára kiábrándító lenne, ha az alacsonyabb besorolás miatt kivágnánk valamit a játékból". Ahogy azonban a Hatred esetében eddig megszoktuk, a készítők a történet jó oldalát nézik: "Nem igazán tudjuk, miért kapott a játékunk AO-besorolást, amikor nincs benne szexuális tartalom, de azért az is valamiféle eredmény, hogy mi lehetünk a játéktörténelemben a másodikok, akik AO-besorolást kapnak pusztán az erőszak és a nyelvezet miatt". A fejlesztők kiemelték továbbá, hogy a kapcsolattartójuk az ESRB-től rendkívül udvarias és segítőkész volt, és elmondta, hogy a besorolás sokszor a kontextuson is múlik, nem csak magán az erőszak vagy a nyelvezet használatán.
A fejlesztők újabb és újabb akadályokba ütköznek a Hatred elkészítése során, de nem panaszkodhatnak, így állandóan szem előtt vannak
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Stomi
2015.01.19. 14:22
"Ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy a rajongóink számára kiábrándító lenne, ha az alacsonyabb besorolás miatt kivágnánk valamit a játékból."

Mit akarnak kivágni? Nincs semmi a játékban, amit ki lehet vágni, mert értelmetlen az egész.

Nekem ebben az egészben az a legnagyobb vicc, hogy még őket sajnálja a játékostársadalom, hogy mennyire szívatják őket mindenhol (előbb Steam, most a besorolással), közben meg ha nem lennének ezek a porverések jóval alacsonyabb lenne az érdeklődés a játék iránt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Meteoreso
2015.01.19. 14:35
Régóta megy már ez a gyilkolunk a játékokban és sokszor azt se tudjuk sokszor miért dolog...
Egy zombis játék is nagyon kemény tud lenni és abból sok van.
De ott ugye megtudják moralizálni a gyilkolást.
Egy "szeriálkiller" szimulátorban csak a gyilkolás öröméért csinálod.
Ami meg erősen megkérdőjelezhető hogy minek ?
Ennyi erővel Csinálhatnának terrorista szimulátorokat is és ugye azok nincsenek mert terrorizmusra felbújtás már bűncselekmény
I AM CHARLIE
De ha az bűncselekmény, akkor ez miért nem ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. yoman3d
2015.01.19. 14:59
A Counter-Strike-ban ha terroristával megyek és bombát rakok le vagy túszt ejtek, akkor az nem terrorista szimulátor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mikej95
2015.01.19. 15:22
Nagyon sok módja van, hogy elfogadhatóvá tegyék az értelmetlen gyilkolást mind a való életben, mind a játékokban. Bezzeg, ha egy játék szembe megy az egésszel, akkor már maga az ördög.
Elárulom nektek a Dead Island, Dead Rising és a Left4Dead se ad semmivel mélyebb tartalmat, csak szépen elfogadhatóvá van varázsolva az egész a csontig rágott zombi badarsággal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Stomi
2015.01.19. 15:23
Igen, de a CS-ben is igazából, ami a játék lényegét adja az a versengés a másik csapattal. Amikor lelövöd az ellenfelet nem azt érzed, hogy "jajj de jó gonosz lehetek", hanem hogy egy adott szituációban meg tudtad védeni magad és az ügyedet (még ha az morálisan elítélendő is). Emellett nagyon kihangsúlyoznám, hogy az ellenfeled sem védtelen...

Másik példa, amit várok, hogy felhozzanak: GTA és Postal.

Nos, erről annyit, hogy a GTA-ban még csak utalás sincs arra, hogy neked az lenne a legfőbb célod (vagy bármilyen szinten is cél), hogy a gyanútlan járókelőket kezd megrikítani. Lehetőség van rá, de akkor a játék igen erősen megtorolja azt a rendfenntartók bevonásával: morális szempontból tehát kommunikálja feléd, hogy talán ezt nem kellene. Még amikor olyan küldetés van, hogy felfegyverzett bűnözőket kell megölnöd, akkor is nemritkán megjelennek a kékingesek, megintcsak megerősítve, hogy hát ez megint nem egy példaértékű tett volt a részünkről. Ráadásul a játék tele van kemény szatírával és önkritikával, ami nem kíméli sem a "normális" világot, sem a bűnözők világát.

A Postal esetében már nehezebb bármilyen jogos védelmet felhozni, de talán nem is kell, elég ha abból kiindulunk, hogy csak azért, mert volt már precedens az értelmetlen, erőszakos játék megjelenítésére, az még nem menti fel ezt a játékot sem..

Végül annyit tennék még hozzá, hogy én nem azt akarom ezzel mondani, hogy majd ilyen játékok miatt lesz tele a társadalom 10 éves pszihopatákkal, mert ez is bullshit.

Egyszerűen engem az egész koncepció hidegen hagy és ilyen marhaságra én biztos nem fogok pénzt kiadni.. Aki meg hagyja, hogy megvezessék, mert hagyni akarja, az nem is az én és nem is a más véleménye hatására fogja meggondolni magát. Ez is tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. capalol
2015.01.19. 15:38
Simán túl van hypeolva ez a sz.r, ők evvel csinálnak reklámot maguknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. coolpet
2015.01.19. 15:55
Miez a hatred? Sosem hallottam rola, talan nem is erdemes?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Atesz1987
2015.01.19. 16:15
A COD MW2-ben amúgy volt teljesen értelmetlen, ideológiailag meg nem magyarázható civil gyilkolászás, nem is akármilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller Atesz...
2015.01.19. 16:57
Pedig azt is meg lehet magyarázni, hogy miért is volt benne a játékban.

Aki szeret elgondolkozni e téma hátteréről, annak ajánlom a Spec Ops: The Line c. játékot. Tipikus konzolos fedezékes shooter,az összes unalmas szükséges játékelemével, de a sztori, meg a döntések maguk érdekesek benne.

A counter-strike nem terrorizmus szimulátor, nincs benne igazi terrorgyártás. Egy bomba-robbantás vagy túszejtési dráma után nem látod a tömegek reakcióját, nincs általad közölt üzenet, ami ténylegesen terroristává tesz téged. Pont ezek előtt van elvágva a szalag.

Szerintem pont nem kellene nagy ügyet csinálni a Hatred-ből. Aogy lehet bármilyen durvaságról bármilyen más művészeti alkotást kreálni, úgy videójátékot is lehet. Ne értsetek félre, nem mondom, hogy ez a játék pont műalkotás lenne, csak azt, hogy meg kell adni a lehetőséget neki. Amúgy valszeg egy tucatjáték csipetnyi sokkhatással.

Az emberi durvaság is az élet része. Inkább akarok egy videójátékban vagy mozifilmben szembesülni vele először, legalább kis mértékben fel tudok készülni a valóságra. Az embereknek el kell fogadnia, hogy igenis állatok vagyunk, és tudunk állatok módjára viselkedni. Csak úgy tudunk ezen túllépni, ha először elfogadjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. FRK
2015.01.19. 17:59
A gameplay trailert nézve itt is kiszállnak a rendőrök és itt is megpróbálnak megfékezni, szóval ilyen szempontból a Postal visszásabb volt, tovább megyek a Postal 3-ban rendőrként csinálhattad azt, amit (és Max Payne bőrébe bújva is kivégezhetted/felgyújthattad már a drogos, könyörgő csöveseket).
Semmi olyan nincs benne, ami korábban más játékban ne lett volna már, egy kis Postal, egy kis GTA, megfűszerezve egy magányos, neurotikus, bőrkabátos fazonnal.
Ez egyébként nem más, mint egy jól kitalált marketing, amivel nagyobb (sőt egyáltalán) figyelmet kap a játék. A negatív reklám is reklám, mint tudjuk és minél jobban rugóznak rajta, minél inkább szűkíteni akarják az elérhető játékosok körét, annál kívánatosabb lesz szélesebb körben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. St3rling FRK
2015.01.19. 20:14
Erre csak annyi hogy +1, abszolut igy is van, 100%ban egyetertek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. predike07
2015.01.19. 23:16
Ez csak egy játék.Akire hatással van a játékban tapasztalt/átélt esemény és ez meghatrozza a valőságbeli tetteit az már amugy se százas szóval mindeggy.Kiváncsian várom a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. siita
2015.01.20. 11:55
Érdekes egy műalkotás ez már biztos, de pl. egy Far Cry 3-4-ben is le lehetett ölni az ártatlan civileket...
Igaz ott nem ez volt a fő célja a játéknak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!