iPon Hírek

Csalódást okozott a Panasonic

Dátum | 2011. 02. 02.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Csaknem negyedével nőtt ugyan a Panasonic Corp. profitja az elmúlt negyedévben, ám a tévéértékesítésen elszenvedett veszteségek miatt a profit elmaradt a várakozásoktól és a vállalat éves előrejelzését sem tudta emelni. A nettó nyereség 24 százalékkal, 40 milliárd jenre (490,5 millió dollár) emelkedett a társaság üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében, a Reuters elemzői konszenzusa azonban 44,5 milliárd jen volt. Az üzemi eredmény hat százalékkal zsugorodott. Az éves üzeminyereség-előrejelzés 310 milliárd jen maradt, szemben a szakértők 328 milliárdos várakozásával.

A televíziók ára az erős verseny miatt csökkent az év utolsó hónapjaiban, emellett az erős jen elnyelt a cég nyereségéből több mint 11 milliárd jent. Mindezt nem tudta kompenzálni, hogy a japán fogyasztók novemberben megrohanták a boltokat, ugyanis ebben a hónapban járt le a környezetbarát termékek állami támogatása. A Panasonic a plazmatévék legnagyobb gyártója a világpiacon, ám az elmúlt negyedévben 13 százalékkal kevesebb ilyen készüléket értékesített, mint egy évvel korábban. Az lcd-tévéket is figyelembe véve ugyanakkor 28 százalékkal, 6,38 millió darabra nőttek a tévéeladások.

A társaság tavaly vásárolta meg a Sanyo Electronic Co.-t, amely egyebek mellett napelemgyártásával gazdagítja a Panasonic termékkínálatát, ám egyelőre nem sikerült integrálnia szerzeményét. A Sanyo vesztesége 25 százalékkal, 9,2 milliárd jenre nőtt az elmúlt negyedévben. Jól teljesített viszont a Panasonic háztartási gépeket, illetve villanyégőket gyártó divíziója.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!