iPon Hírek

Csökkenő AMD részesedés a CPU piacon

Dátum | 2009. 08. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az elmúlt hét folyamán a Jon Peddie Research elemzőitől származó adatok alapján a GPU piac szállítási mutatói az idei év első- és második negyedéve között egészséges mértékben nőttek, ami jó jelnek mondható. A legfrissebb adatok most a mercury Research szakembereitől érkeztek: ők nem a GPU, hanem a processzorpiac szállítási mutatóinak alakulását vizsgálták és elég kedvező képet mutattak a szegmens második negyedéves teljesítményéről.

A második negyedéves processzorpiaci részesedések alakulása.
Az információk szerint az x86-os processzor piac az elmúlt negyedév folyamán 13,8%-kal magasabb szállítási mutatókkal büszkélkedett, mint az első negyedévben, ám ez az eredmény az előző év hasonló időszakának mutatóihoz képest még mindig 2,9%-kal alacsonyabb. Az elemzők szerint a növekedést a kimerült raktárkészletek feltöltésének köszönheti a piac. Az egyes versenyzők, azaz az Intel, az AMD és a VIA szállítási mutatói egyaránt növekedtek, ám ha a piaci részesedéseket vizsgáljuk, akkor az időszak egyértelmű nyertesének az Intelt kiálthatjuk ki.

A fenti táblázatban is látható adatok szerint az AMD az első negyedéves 21%-os, igen jónak mondható részesedési eredménye után most 19% alá esett. Ennek oka az elemzők szerint az, hogy az elmúlt időszakban főleg a mobil szegmens növekedett, ahol az Intel szerepe jóval nagyobb riválisáénál.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. jadam92
2009.08.06. 16:22
VISSZA A HIRHEZ

pedig egyre jobb cuccokat csinál az AMD sztem még mindig nő :/ ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. tibi27
2009.08.06. 16:26
az intelnek mindig sikerül előre bebetonoznia magát,ha megnézzük az elöző éveket,meg a következőket lásd core i7,i5
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Norbert09
2009.08.06. 16:30
Jah, de a core i9 kimaradt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Joachim21
2009.08.06. 16:59
Majd 2010 Q1/q2 lesz érdekes, a lynnfieldel, és a clarkdale-lel. Nahelemet (i7-1366/i9) kár itt emlegetni, mert elenyésző a részesedése. Amúgy érdekes, hogy nagyon össze van csúszva az intel utiterve, lehet nem is lesz 32nm-es westmare magra épülő lynnfield, hanem egyből leváltja a sandy bridge 2010 végén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Coyote87
2009.08.06. 18:01
Ezen meg sem lepődök jok a phenomok de az intel a nyerő. Mind árban teljesítményben na meg persze használhatósági időben is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Menthix
2009.08.06. 18:05
Kezdik már az intelezést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. magicex
2009.08.06. 18:10
ennyi erővel AMD 4EVER!....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. M0ZiLLA
2009.08.06. 18:15
A nevet nézi a legtöbb ember.
Olyan mint az nv vs ati hiába az nv(9800gt...) mégis azt veszik többen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Joachim21
2009.08.06. 19:16
Akkora flamet írtam, hogy inkább kitöröltem...de azért nézzenek már magukba az AMD-sek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Konkii
2009.08.06. 19:28
Joachim21: Megpróbáltam, nem sikerült. Végbéltükrözésre ne menjek el csak azért mert AMD-m van?

Coyote87: Árban tényleg nyerő az Intel. De nálunk ha alacsonyabb akkor igazán jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror
2009.08.06. 19:29
Azért írd csak be, kíváncsiak vagyunk rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. predator_h...
2009.08.06. 19:31
Én megmondom az őszintét mindkét gyártót szeretem, az Intel teljesítményben jobb de viszont drágább is sokkal, az AMD lehet hogy lassabb picivel de viszont olcsóbb.Nekem is AMD-s rendszerem van ha lenne rá keret akkor lehetne akár corei7-esem is de amíg nincs rá keret marad az AMD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Süty
2009.08.06. 19:32
ja,ja valóban megéri megvenni a zintelt, mer kb. 30%-al gyorsabb dupla annyi áron!

hajrá mindenki most vegyetek zintelt mert most "csak" 40 ezer péz!

inkább legyen kicsivel lassabb mint 2x drágább!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Konkii
2009.08.06. 19:37
Egyébként valamilyen szinten mindkét gyártó ugyanolyan jó, és egyben ugyanolyan gusztustalan. De végülis ritkábban kell venni processzort, mint például videókártyát, szóval többek között ezért is választottam ezúttal AMD-t. Egy jó ideig úgyis kibírja (szerintem legalább addig mint egy Intel ugyanennyiért vagy drágábban).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. predator_h...
2009.08.06. 19:42
Igaz hogy videokártyát nem kell olyan sűrűn venni de azért biztosan van olyan is aki fél- 1 évente cseréli a prociját.Igaz nem olyan számottevően nagy számban. Én legközelebb is AMD-t fogok venni nem érdekel mennyivel lassabb mindig AMD-m volt Intelem még nemvolt de azért egy Corei5-be beruháznék szívesen majd, a tesztekre majd kíváncsi leszek Corei5-nél is. Azt nem tudja valaki hogy a 979 lesz a következő AMD foglalat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. predator_h...
2009.08.06. 19:47
Szerintem nem megy az AMD rovására, Intelére meg főleg nem mikor folyamatosan nő a piaci részesedése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. MJ12
2009.08.06. 19:50
(tibi27 @ 2009 Aug 6, 15:26) az intelnek mindig sikerül el?re bebetonoznia magát,ha megnézzük az elöz? éveket,meg a következ?ket lásd core i7,i5
szerintem meg abba buknak bele, mert túl sok zsét akar kihúzni az userek zsebéböl, azzal h behozza a 20 féle foglalatot.
Szerintem ebbe úgy meg fog bukni, hogy csak...
Egyébként azt se értem hogy mobil szegmensbe miért olyan jó(jó, értem, fogyasztás meg stb...) de teljesítménybe az amd-s platformok gyorsabbak azonos áron(márcsak a vidikarik miatt) egy olyan inteles noteszt, amibe nvidia van, vagy ati az már van vagy 150-180k

predator hun: az AM3+ , vagy az AM4 , ami gonddolom kompabilitis lesz a elözö foglalatokkal(ha nem am3+ vagy valami hiba van, javítsatok ki)
gondolom, ezért nem tetszik az i5 meg stb h lesz vagy 4 foglalat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. tibi27
2009.08.06. 19:52
egy jó amd-s titkárnőt azért megnéznék cyber ruhába hogy feszülhet rajta a cucc :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. predator_h...
2009.08.06. 19:59
tibi27: MAjd elmegyek a gyárba és lefotózok neked egy párat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. tibi27
2009.08.06. 19:59
amúgy a proci biztos csökken de a vga tuti nem,ha jól tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tibi27
2009.08.06. 20:00
vigyél engem is,mivel megyünk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. predator_h...
2009.08.06. 20:04
MJ12: Nem tudom bár az Artic Cooling sztem félreírta a hűtőjén azért ennyire még Ők sem tudhatják hogy fog kinézni,-milyen lesz az AM4-es foglalat.

Majd bicajjal azzal költség hatékony lesz az út :rolleyes: ,vagy megkérünk egy AMD-s kolegát fizesse ki az utat nekünk. :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. pluto
2009.08.06. 20:31
A Q3, és Q4 már nem így fog alakulni az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. predator_h...
2009.08.06. 20:34
Remélem is az AMD is jó processzor gyártó, mint az Intel és nekik is kijár egy kicsivel több ebből a piaci szeletből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pluto
2009.08.06. 22:57
Persze, csak elég sokan, legfőképpen azok akik a számítógépek megrendeléséért felelősek, rengeteg helyen csak Intelt vesznek. Nem tudom miért van, de ez a jellemző, ezért pedig alapban hátrányból indul az AMD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Kane54
2009.08.07. 08:58
Örökké?
Az Athlon 64 és a p4 közül vajon melyik volt a jobb?
Ki vezette be az x64-et asztali platformra?
Ki vezette be a processzorba integrált memóriavezérlőt, ami ma már a konkurensnél is megtalálható?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. predator_h...
2009.08.07. 09:54
Ez igaz hogy ők vezették be ezeket a dolgokat, de ha megnézed az Intel memória vezérlője már 3 modulos, míg az AMD-jé csak kettő. És ha megnézed lehet az Intelnek lesz hamarabb beépített videovezérlője a processzorban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. StevyXIX
2009.08.07. 10:11
Kane54:
Egyszer fenn egyszer lenn, Athlon nagyon erős volt a maga idejében, de ugyan ez volt a core2 megjelenésekor is, szóval mikor melyik kerül kicsit fölénybe, kár ezen vergődni, hogy mikor melyik volt a jobb.
x64 tényleg az AMD fejlesztése, x86 viszont az Intelé és az Intel engedélyezte az AMD-nek régen, hogy használja a technológiát szvsz biztos, hogy mindkét oldalon vannak fejlesztések.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. _DiEGO_
2009.08.07. 12:08
Az a helyzet, hogy megkéne nézni ténylegesen , hogy mely processzorok miatt vezet eladási listában Intel .... !
Hát a szutyok Celeronok miatt - mert ,70%-ban (nálunk is) az összes gép/ek Celeronnal van tele - kivétel az irodavezetők gépje , ott már középkategóriás Pentium prockók vannak - és ez van minden MO-i hivataloknál, Intézményeknél . Szóval megvan az üzletpolitika zsirozval ... nehogy már vakok s tudatlanok legyetek sokan... Épitési osztályon szenvednek CAD-okkal ( hiába 3,3GHz de Celeron szerencsételen, otthon meg nyomják AMD-s gépekkel megfelelő sebességgel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. StevyXIX
2009.08.07. 12:46
Hát CAD-hoz régi P4 is bőven elég, elég alacsony a gépigénye, szóval még Celeronon se lenen szenvedés. Régi VGA-al is teljesen jól elfut a program.
Amúgy igen vállalati szinten ez van, de minek is C2D E8400 vagy Phenom II 550 egy irodai gépbe? Igen semminek, bőven elég a Celeron is 512KB cache memóriával 2,5-3Ghz-en, word meg IE ezeken is tökéletesen fut, sőt még nagyon sok minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. StevyXIX
2009.08.07. 14:09
Hát CAD-ba lehet, hogy igazad van, de office07-ről azért nehezen tudom elképzelni már. Celeronok (újabbak persze) és core2-k között cache méret a legnagyobb különbség, CAD-hoz lehet kell is nagyobb cache memória, de officehoz kétlem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21
2009.08.07. 14:29
Diego
Én meg azt hittem Intelem van itthon, de mostmár akkor tudom, hogy mégsem, mert jó a sebessége. Öccsém... akinek AMD gépJe (te írtad így :lol: ) van az mind elvakult intelgyűlölő? Ha esetleg Q3ban is nő az Intel részesedése, akkor arra mi lesz a kifogás? Mindenki hülye?
Miért vesznek Intelt drágábban? Talán mert nem az, csak vannak drágább processzorai, amivel szemben az AMD nem tud mit felmutatni. Ja, "hogy dehát minek az, elfut az AMD-n is minden, akkor minek csinál jobb procit"??? "Azéé hogy a gépJéért többet kérhessen!" Ez a logika ebben a topikban. Azzal nem számol senki, hogy talán 2 év múlva már nem lesz az olyan sok. Dehát elfelejtettem hogy az árérzékeny AMD felhasználók mögött ottvan az AMD a szegényekért alapítvány, ami olcsón vagdossa utánuk a processzorokat, amik beleillenek a 15 éves foglalatba is. (ezt is aki elhiszi, hogy örök kompatibilitást kap :lol: , mintha a 65 és 45 nmes Core2 nem lett volna kompatibilis az Intelnél is, sőt visszafelé az összes 775ös CPU belerakható az újabb 775ös lapokba)

Vegyetek AMD-t, még talán pár EURO vagy USD is lesz a BOX proci mellé csomagolva, mert az AMD jótékonysági nonprofit társaság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Konkii
2009.08.07. 14:47
Igen, bizonyára mindenki hülye, és te sem most írtál fél oldalnyi "összehasonlítást" az Intel javára. Az hogy nagyobb a részesedése, leginkább szerintem annak tudható be, hogy régen jobban szerepelt az Intel, így a legtöbben úgy gondolkoznak, hogy ha eddig is bevált, akkor ez után is jó lesz.

Az egy dolog hogy 2 év alatt lecsökken egy Intel processzor ára (bár nem tudom, hogy ezt akartad-e írni, mert nagyon nehezen értelmezhető mondataid vannak fentebb), de hát ez szinte mindennel így van. (És az AMD processzorok árai is ezzel egyenesen arányosan csökkennek.)

Igen, valóban meglepő, hogy egy 775-ös processzor belemegy egy 775-ös foglalatba, ez valami forradalmi újítás lehet. Vagy akkor nem 775-nek hívnák az egyiket ha nem menne bele.

Másrészt az, hogy olcsóbb, ez egy fontos szempont Magyarországon. Attól, hogy másnak nem jött be annyira az élet, attól még nem kell szídni egy céget, amely viszonylag olcsón adja a termékeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. bajszi
2009.08.07. 14:51
Joachim21-igazad van, nekünk csak erre futja!
Neked meg nem ártana egy "Intelem"! :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror
2009.08.07. 15:49
"csak vannak drágább processzorai, amivel szemben az AMD nem tud mit felmutatni."

És nem is akar. Kérdeztem a boltban a havert, hány gépet adtak el, összesen 200-at. Kérdem, ebből hány volt i7? Válasz: összesen egy darab. Na ezért.

"Azzal nem számol senki, hogy talán 2 év múlva már nem lesz az olyan sok."

Két év múlva ugyanúgy veszek majd egy 20 rongyos processzort, ami gyorsabb lesz, mint a most 150 rongyos i7. Lehet nem mi vagyunk azok, akik nem tudnak számolni.

Nem teljesen világos a számomra, hogy milyen álláspont mellett kardoskodsz, mert feltételezem, te sem vagy olyan retardált, hogy 150 rongyot költs csak egy processzorra. Akkor meg nem mindegy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Joachim21
2009.08.07. 17:52
Én a démonizáció ellen kardoskodok, azellen hogy egyik gyártót kék sátánnak, a másikat meg zöld angyalkának tüntessétek fel.

Terror
Nahelemből sosem akartak népszámítógépet csinálni, az hogy itt ebben a kirabolt meggyötört országban az eladások 0,5%-át teszi ki, még érthető is, nyugaton sem akarnak neki ennél sokkal nagyobb részesedést az asztali gépek piacán. Én itt inkább a Lynnfieldre, és a clarkdale-re gondoltam mint elsődleges ellenfelekre, amik ha megérkeznek akkor megint nem lesz ellene semmije az AMDnek, legalábbis eddig amit láttunk előzetes teszteket azok ezt sugallják. Az ára meg annyi lesz amennyi, ha nem fog fogyni, úgyis csökkentik, és nyilván 2-3 hónap után be fog állni egy reális különbség. És még mielőtt az i7 975ös 1000USD-s árát az orrom alá dörgölné vki, az a csúcs, aminél most erősebbet nem kapsz, az azért ennyi.

Még1x, én csak azt nem bírom, amikor annak a sugalmazása megy, hogy az egyik jólelkű fogyasztóbarát, a másik meg csak megszivat, mint ahogy Diego is leírta, hogy kinek milyen "gépJe" van, és miért, és akinek Inteles, az hogy meg lett hülyítve. Nem az AMD ellen vagyok, hanem a néphülyítés ellen. Mindkettő egy retek multicég, és ha teheti lehúzza a plusz bőrt az emberekről.

Mikrobi
Sztem meg az eddigi AMD hozzászólások fölényesek és sértőek, nem egy helyen azt sugalmazva hogy az Intelesek mind idióta vérpistik, dobálják ki a pénzüket feleslegesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. predator_h...
2009.08.07. 18:48
Ezek a hozzászólások teljesen igazak, akinek nem lesz pénze AMD-t fog venni akinek lesz Intelt. Mindenkinek kikell fizetnie a gépe árát nem ingyen van.

Joachim21:Teljesen igazad van a Lynnfield, illetve clarkdale komoly konkurenciát fog jelenteni az AMD számára, úgyhogy az AMD-nek van mit bőven fejleszteni.

Valaki az Intelt favorizálja valaki az AMD-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror
2009.08.07. 18:57
Nem lesz ellenfele, nem lesz ellenfele. Mi ez, bokszmeccs? Felőlem olyan processzort árul mindenki amilyet akar, csak az a szegmens érdekel, amire hajlandó vagyok pénzt áldozni, és ezen plafont bőven meghaladja mindkét gyártó. Ha lavírozok egy C2Q meg egy PHII között, mit érdekel a Lynnfield meg mittomén? Nem érdekel, kinek van csúcsprocesszora, mint ahogy nem érdekel az sem, hogy a GTX295 a leggyorsabb videokártya, mert középkategóriás ATI-t fogok venni. Sehol nem befolyásol hogy drágább szegmensben kié a csúcsvas és mennyiért. Szerintem erről más is így vélekedik. Nincs ellenfele a Deathstar 2000-nek? I don't give a damn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Parano1d
2009.08.08. 16:44
Amúgy ezek az új procik a Nehalemtől kezdve nem túl jelentős előrelépést képviselnek a C2D-hez képest, jóformán az egyetlen jelentős újdonság az új memóriavezérlő(ezt csak azoknak írom, akik azt hiszik, az intel mekkorát alkotott ezzel a processzorral). Ebből látszik mennyit számít egy jó elképzelés.
Kicsit vicces mondjuk, hogy AMD-nél már évek óta nem lehet olyan procit kapni jóformán, ami ne tudná ezt, és a legolcsóbb procik is támogatják, intel oldalon, egyenlőre, csak a nagyon drágák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.08.08. 18:59
HT is elég jelentős, meg eltűnt az északi híd (bár az a memória vezérlővel függ össze).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Parano1d
2009.08.08. 19:49
Az, csak nem újdonság
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.08.08. 19:55
Nem is mondtam, hogy az, inkább csak visszatértek hozzá, de akkor is jelentős.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!