iPon Hírek

Csökkent a 768 MB-os GeForce GTX 460 ára

Dátum | 2010. 09. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia a GeForce GTX 400-as család tagjai közül a tesztek és a felhasználók véleménye szerint ár-teljesítmény arány tekintetében legjobban a GeForce GTX 460-as modellt találta el, amely rendkívül népszerű a gyártó partnerei között is. Ez utóbbit jól szemlélteti az is, hogy szinte minden nap megjelenik egy új GeForce GTX 460-as videokártya, amely vagy egyedi hűtővel, vagy megemelt órajelekkel, illetve esetenként e kettő kombinációjával próbálja levenni a lábukról a lehetséges vásárlókat.


A GeForce GTX 460 két változatban került forgalomba, az egyiken 768 MB memória van, ami 192 bites adatsín segítségével kapcsolódik a GPU-hoz, míg a másikon 1 GB fedélzeti memória található 256 bites kapcsolattal. Az Nvidia a 768 MB-os változatot 199 dolláros ajánlott végfelhasználói áron dobta piacra, ám a legfrissebb hírek szerint a termék ára a napokban gyártói döntés következtében 179 dollárra csökkent. Az árváltozást egyébként, ha fokozatosan is, de minden gyártó árszabása követi majd, így a hamarosan kedvezőbb áron lehet majd hozzájutni az összes 768 MB-os GeForce GTX 460-as modellhez.

A GeForce GTX 460 768 MB-os változata új árával a felső-középkategória ár-érték bajnoka lehet, úgyhogy jó eséllyel még két árcsökkenés várható a közeljövőben. Az egyik magától az nVidiától, hiszen most 50 dolláros szakadék keletkezett a két GTX 460 változat között, a másik pedig az AMD-től, aki valószínűleg nem adja könnyen a mostani pozícióit.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

46. somakb
2010.09.10. 22:49
Komoly, már eddig is voltak pl Zotac 768 megás 460-asok 45.000 körül, akkor ez még esik 20 usd-al? Elérjük a 40.000 vagy az alatti árat? Nem semmi....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Nehaiu
2010.09.10. 22:52
@somakb: Ez lenne a normális, én anno a HD3870-et is 40 körül vettem. Bár jobban belegondolva ez volt az X2 után a második legerősebb Radeon, szóval azért mégsem ugyan az a helyet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Hitoshi
2010.09.10. 22:59
húha akkor itt lesz olyan árverseny, hogy nem igaz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Cpt.Schoss...
2010.09.10. 23:10
Király én meg most vettem 5770-t.Mindig lemaradok a jórol!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. hpbla
2010.09.10. 23:21
Halleluja!Régóta várok árversenyre,még ha nem is lesz a leghatalmasabb mindenképpen jól jön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jozsefm
2010.09.10. 23:39
Na végre már,! nem csak kerülgetik, meg méregetik egymást,hanem elkezdődött az igazi mérkőzés
Reméljük több menetes lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. badland3
2010.09.10. 23:49
Hat eshetne meg, egy amcsi oldalon pl 169 dodo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. zsozso23
2010.09.11. 05:58
Ha már most akar valaki venni kártyát, min 1 Gb legyen.
És az a 192 bites adatsín is elég halovány, még az Én 3 éves 8800GTS 320 is 320 bites.
Én nem venném meg ezt a kártyát, viszont a nagyobb testvérét (1GB, 256-ost már inkább) és csak 10.000ft több. Ez az a kártya ami most megérdemli hogy meg vegyék, kevesebbett fogyaszt, nem grilsűtő, halkabb, és teljesítményre is elég jó és persze DirecX 11.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm
2010.09.11. 06:26
Szerintem meg akkor már várjon inkább ,mert a két kártya között viszont nincs 10-eFt. reális különbözet.Lessz még az 1 gigás változatnál is árcsökkentés,ahogy a cikk irója záró soraiban emlitette.Másrészt aki nem nagy felbontásban játszik annak ez a kártya is kielégiti igényeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Gpety
2010.09.11. 07:46
768 megásta már 45 kötültől indulva is kapni, az 1 gigás meg 60 körül kezdődik.
Elég nagy a különbség, így már a kisebbik verzió is megéri. Tálán még jobban is mint az 1 gigás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. csicsoblad...
2010.09.11. 08:22
zsozso23: Csak a sávszélesség számít, az pedig a memóriavezérlő és a memória típusa/órajele adja meg. 8800GTS 320bit-es 800Mhz-es GDDR3 memóriákkal, így a sávszélesség 64.000 MB/s. A GTX460 192bit-es, de 900Mhz-es GDDR5 van rajta, így a sávszélesség 86.400 MB/s. A HD5770 pedig csak 128bit-es, de a gyors GDDR5-el a sávszél 76.800 MB/s. Az effektív 7Ghz-es GDDR5-el pedig majd egy csúcskártyának is elég lehet a 192 vagy 256bit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Greathoof
2010.09.11. 09:23
@zsozso3
Please többet ne kommentelj amíg nem tudsz többet
Ez akkora sügérség volt, hogy az valami fogalom.

Lehet olyan, hogy 256bites és 1GHz-es, és 128bites és 2GHz-es, és ~ugyanaz a sávszél.
Itt most nagyobb órajel van "kicsit" mint a te 8800 GTS-ednél ("1600 DDR effektív órajel" a 8800 GTS-nek, és "3600 DDR effektív órajel" a GTX 460 768MB-nak, ez 64GB/s és ~85GB/s memória sávszél, bár viszont az igaz, hogy a GTX 460 1GB-nak meg valami ~110GB/s van (ha érdekelnek pontos adatok, nézzél www.gpureview.com -ot)), és kisebb busz van, de ez nem minden (rühellem azokat az embereket, akik csak a memóriáig látnak.)

Sőt, ha szabad mondani ez kevésbé számít, mint az hogy milyen órajeleken mennek a shaderek vagy a mag többi része. Igen, alacsony memória sávszélesség eltud venni egy csomót a teljesítményből, de nem az számít legjobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. smacika
2010.09.11. 09:47
Zsozso23@

Régen mindenki a focihoz értett, most mindenki a számítógépekhez.
De nem ez a baj, hanem az, hogy oktatni, tanítani akar.
Legközelebb inkább ne írj okosságnak hitt dolgokat, csak ha már kicsit utánanéztél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. pynyo
2010.09.11. 11:15
Szerintem az 5770-es elég jó kis kari.Egyébként hetente lehetne új alkatrészeket venni,de a legtöbb esetbe csak felesleges pénzkidobás.Az Nvidia-nak muszály az árból engedni mert az Amd lefedte a piac nagy részét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. pynyo
2010.09.11. 11:21
Habár eleve halott a geforce árversenye,mert az ati hamarabb és jobban enged egy 1-1,5 éves kártyából mint egy pár hónapos cuccból.Ez saját vélemény-meglátás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Heroes27
2010.09.11. 11:26
Gyerekek, azért ekkora hülyeséget nem írt, hogy 10 kommentbe kell osztani csórit. Tényleg nem mindegy, hogy 128-as vagy 256-os memória sávszélsség van, csak rossz példát mondott a saját kártyájával. A mostani kártyákat csak a GDDR5-ös szabvány menti meg az előzőktől ilyen téren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. HRobert
2010.09.11. 11:26
Szerintem a 768-as GTX460 jelenleg a legjobb kari a középkategóriában ár/érték arányban. Valamivel kevesebb mint 45k-ért néhány napja tulajdonosa vagyok egy Zotac GTX460 768MB-nak. Soha nem volt még Nvidiám. Egy 4850-est váltottam le és nem béntam meg. Kb 2 hét múlva jön az F1 2010 és szükséges volt a váltás DX11 miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm pynyo
2010.09.11. 11:41
Ez nem egészen igy van.
Először is az F104-es GTX-ek nagyon jókor és nagyon jó helyre jöttek,pont az ATi Achilles inába ahol egyedül az 5830-as volt eddig teljesitményben és az 5770 kis tulzással árban,ezeket simán übereli minden tekintetben.Ide az ATi csak ugy a semmiből nem tud beilleszteni egy ujjabb modelt,egyet tehet,hogy ebbe az árba sülyeszti az 5850-est,de akkor hozzá kell keményen nyulni az 5870-hez is ami viszont pillanatnyilag reális kihivó nélkül van, ott tehát idokolatlan az árcsökkentés.

A másik dolog:én arra következtetek a GF 104-es dömpingből ,hogy egyrészt a TSMC magára talált,másrészt a vártnál is jobban alakul a kihozatali arány ,ami a 104-es egyszerübb felépitéséből adódó ,könnyebb gyártásból adódik /kisebb a selejt arány/, ezért az előzetesen kalkuláltnál olcsóbban lehet adni.

Harmadrészt: a 6000-es Radeonok megérkezéséig ,szabad a vásár ebben a legkeresettebb kategóriában!
Márpedig aki most bevásárol az egyhirtelen nem kell ,hogy ujabb kártyára költsön!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Kajafun
2010.09.11. 12:12
"Egy 4850-est váltottam le és nem béntam meg. Kb 2 hét múlva jön az F1 2010 és szükséges volt a váltás DX11 miatt"

Miért? Nemfog futni DX10.1-es karival az F1?
Nekem 4870-es van de megse fordult még a fejemben hogy csak a DX miatt lecseréljem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. HRobert
2010.09.11. 12:47
Én szeretném kihasználni a DX11-et, másrészt a 4850 magasabb felbontáson már nem mindig elég...Ettől függetlenül remek kártya Egyébként nem vagyok a legnagyobb játékos, de az F1-et imádom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib
2010.09.11. 13:37
Nagyon jó kártya, nekem is ilyenem lesz!! SLI-ben is, lehet. Persze a Gigabyte GA-P55A UD3 alaplapom ennek nem örülne. Attól, hogy csak CF-et támogat, attól SLI is menne benne? Vagy egyáltalán nem lehet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. psylocke
2010.09.11. 13:48
Én csak így 5-6 tesztet átbogarászva, biztos nem venném meg a 768ast, szigorúan az 1 GBt, max. 2 héttel tovább gyűjtök rá pénzt. A teszteket elnézve, 1080p inkább az 1 GB verzió tud magas részletesség, akár 4/8x AA mellett futtatni modern játékokat a lélektani 30fps határ felett.

pl. ipon teszt avp, stalker, crysis, JC2, BFBC2
guru3d: dirt2 (1600p), metro
...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Blase19
2010.09.11. 14:01
A gond inkább azzal van hogy annak a lapnak az "északi hídja" a processzorba lett integrálva, vagyis a pcie vezérlő is ott kap helyet amely 16 pcie szálat szolgál ki. ezen kívül a lapon még található egy külön pcie vezérlő amely további 8 szálat támogat. Így egy esetleges cfx vagy sli konfig x16-x8-as sebességen fog működni. Az intel direkt tervezte így a p55-öt, hogy a hc gamerek inkább az 1366, vagyis a drágább foglalat felé menjenek. Ha valamit rossul írtam a tőlem okosabbak nyugodtan javítsák ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Blase19
2010.09.11. 14:06
Bocs a floodért.
p55 chippel x8-x8-as konfig érhető el mert a p55 chip (PCH) csak 4 pcie 2.0 sávot tartalmaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csab959 rabib
2010.09.11. 14:33
Ha csak CF-et támogat, akkor nem fog benne menni az SLI.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm csab9...
2010.09.11. 14:43
ASUS-nak vannak ilyen LGA 1156-os lapjai P55-ös chippel melyek CF és SLI képesek:





"Intel P55 chipset (lassan már csak chip, hiszen egyetlen áramköri lap felel mindenért)

LGA 1156 processzor támogatás (Core i3, i5, i7, Pentium)

Maximum 16 GB DDR3 memória (2000 - 2333 MHz maximális támogatással)

14 USB 2.0 port (kissé eltúlzottnak tűnik, de ha megerőlteti magát az ember, simán tele lehet pakolni)

[i]DTS Sorrund hangkártya (8 csatornás, 6 jack + optikai kimenet)

Asus TurboV, Turbo Key, Express Gate és Stack Cool3

Mindössze 1 IDE vezérlő, a floppy teljesen eltűnt

CrossFireX támogatás minimum 2 PCIE 16x foglalattal (a lapok többsége 3 PCIE 16X-et hordoz és támogatja az SLI-t is)
"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rabib jozse...
2010.09.11. 14:58
Ez jó, csak a baj az vele, ogy én most SLI-ért nem nagyon szeretnék venni egy új alaplapot. Ráadásul a Gigabyte lapomon van USB 3.0 és SATA 3 csatlakozó is. De elég lesz nekem azért inkább egy GTX460, egy 1 GB-os, valami jól tuningolt változat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kicsirobi
2010.09.11. 15:29
Segítség kéne.
Szerintetek a gépemet javítaná egy ilyen gtx 460-as kártya?
És a másik kérdés,hogy a DX 11-et mennyire tudnám kihasználni.
Általában 1440x900,és 1680x1050-es felbontásban szoktam játszani.
A lényeg,hogy érdemes-e vennem,mert komplett gépet nem szeretnék cserélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm kicsi...
2010.09.11. 15:50
Szia!

"Összességében a két generációval ezelőtti (8800/9800 és HD 3800) kártyatulajok, illetve az előző generáció középső szegmenséig (GTX 260 és HD 4850) bezárólag ajánlható cserére a GTX 460, az ennél gyorsabb kártyákat birtoklók számára felesleges lenne a váltás. Ha az a kérdés, hogy GTX 460 vagy HD 5830, akkor mi a GTX 460 mellett tennénk le a voksunkat. Hogy pontosan melyik mellett? Nos, egy 22 colos TFT mellé elég a 768 MB-os változat, viszont 24 col mellé már elkelhet az 1 GB-os verzió. HD 5850 vagy GTX 460 1 GB? Fogós kérdés... Az AMD-nek csökkentenie kéne a HD 5850 árát, mert a jelenlegi árak mellett a GTX 460 a nyerő. A Radeon alig 5%-kal gyorsabb, közben a GTX majdnem 20%-kal olcsóbb, és ha találunk egy beállítást, ahol a GTX 460 nem elég gyors, ott nagy valószínűség szerint a HD 5850 is kevés lesz."

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kicsirobi jozse...
2010.09.11. 15:55
Akkor megveszem.
Köszi a gyors választ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm kicsi...
2010.09.11. 16:08
OKS. Sok sikeret hozzá, és dobj néhány képet, benchmark eredményt ha megvan,valamiért nem nagyon szálingóznak az eredmények, az eddigi tulajoktól!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tk36
2010.09.11. 16:29
Szerintem amíg így vándorolnak a valuta árfolyamok, addig idehaza nem várhatunk komoly áresést. Sajnos.

Bár nagyon jó lenne ha elkezdenének menni az árak lefelé.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Joachim21 jozse...
2010.09.11. 16:54
A 2 x16-os PCI-e foglalat rendben van, de crossfire és SLI alatt hány sávot biztosít nekik? Kiegészítő NF200 nélkül csak 8+8 sáv lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kicsirobi Joach...
2010.09.11. 18:07
Itt Angliában remélem hamar meglátszik majd,bár sajnos itt nem nagyon szeretik a PC-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Heroes27 kicsi...
2010.09.11. 18:36
Miaz h nem szeretik a PC-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kicsirobi Heroe...
2010.09.11. 18:40
Az hogy itt bemész a városba,nagy áruházakba,és szinte csak konzol van mindenütt.
Elvétve van egy két Pc-s üzlet nagyon ratyi felhozatallal.
Legalábbis itt Newportban,és környékén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Heroes27 kicsi...
2010.09.11. 18:45
Ez szomorú, de lehet a nagyobb városokba, Machester, Liverpool, London vannak jó PC üzeletek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. danih
2010.09.11. 19:47
Végre tényleg elindulni látszik az árverseny, én azt gondoltam az ATI rögtön a GF400-asok megjelenése után lépni fog - de nem tette. Erre viszont már muszáj lesz, és remélem a végén mi, a vásárlók is jól fogunk kijönni egy gépfejlesztésből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm danih
2010.09.11. 21:04
Sajnos a legujabb informáciok szerint egyhamar nem is fogja
Most olvastam,hogy a kisebb GTX leárazásának sokkal prózaibb oka van.Korrigálnom kell előző feltételezéseimet is részben,mivel a gyártás tényleg jól alakult,ellenben az eladási adatok maradtak alatta a várakozásoknak.Mivel tul közel volt árazva az 1 gigás változathoz!
Ehhez tehát semmi köze az ATi-nak ,egyszerüen házon belül rendezték az árakat, a keresletnek megfelelően!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm
2010.09.11. 21:33
Szia Mikrobi

Ebben teljesen igazad van,az első előadásokon tanutuk hogy a legyártott termék minden raktárban töltött napja ,csökkenti a nyereséget,egy ilyen gyorsan avuló terméknél ,meg aztán főleg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibi27
2010.09.11. 23:06
Én 62 K-ért vettem a ref 768 mb-os verziót,ez 1680-ig bőven sok,nagyobb felbontást úgy sem tud a monitorom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. carraroxt
2010.09.12. 01:31
Én meg 12-ért egy 8800GT-t, és Mafia II HD-ben szaladgál !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zion87
2010.09.12. 03:51
Angliaban itt erdemes probalkozni: <banned commercial>
enis gondban voltam eloszor honnan szerezzek be pc-s cuccokat
mert otthon iponrol volt mindig....
ez kabe hasonlo. bocs az ekezetekert remelem segitettem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kicsirobi zion8...
2010.09.12. 08:05
Köszönöm a segítséget,olcsóbb,mint az ebay.Meg legalább itt biztos a garancia
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2010.09.12. 10:32
OKS. Sok sikeret hozzá, és dobj néhány képet, benchmark eredményt ha megvan,valamiért nem nagyon szálingóznak az eredmények, az eddigi tulajoktól!

és szerinted ez miért lehetséges ...(?) szájukkal szövegelnek és mondván megveszik- holnapután megyek éte .../ valóságban meg ha ezek 5-10%-a tényleg meg is veszi ténylegesen ... Én mindig is azért írtam oda , hogy tessék egy képpel illusztrálni a hsz-ben kommentáltat azzal igazolván , hogy rendelkezik is az adott termékkel és nem csak gyarapítja a hsz-t a találgató tippetléseivel... néha hatalmas bosszantó és megtévesztő/félrevezethető beírásokkal. Ezek inkább figyeljenek és kérdezzenek.
Ez egy általánosan érvényes hangos gondolat volt - kinek nem inge nem veszi magára.

zion87

Nem szabad , sőt TILOS reklámozni - ráadásul belinkelni más egyéb boltot.Ez itt nem a reklám helye , ez az IPON . Minden ilyen jellegü link / cím törölve van / lesz ... Nem illik itt reklámozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zion87
2010.09.13. 04:04
Elnezest erte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!