iPon Hírek

Csökkent az Nvidia teljes árbevétele és profitja

Dátum | 2012. 05. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A vállalat maga mögött tudhatja 2013-as pénzügyi évének első negyedévét, amely április 29-én zárult le. Az eredmények összesítése eltartott néhány napig, de végre megszületett a végeredmény, ami nem fest túl rózsás képet.
 
Az Nvidia még egyelőre nem futott pirosba, azaz nem termelt veszteséget, kétségtelen tény viszont, hogy teljes árbevétele folyamatosan csökken, profitja pedig egyre szerényebb. A profit az előző év azonos időszakához képest több, mint 50%-kal csökkent, de a teljes árbevétel is alacsonyabb lett néhány százalékponttal az elmúlt pénzügyi negyedév folyamán, mint egy évvel korábban.


Jen-Hsun Huang, a vállalat elnök-vezérigazgatója a fenti táblázatban látható eredmények ellenére igencsak elégedett az  előző pénzügyi negyedév alkalmával elért eredményekkel. Mr. Huang szerint a cég frissen bemutatott asztali videokártyái nagyon jól teljesítenek a tesztekben és a tesztelők is jó véleménnyel vannak róluk, a noteszgépekbe szánt GPU-k pedig rekord negyedévet könyvelhettek el. A Tegra SoC chipek ismét növekvő pályára álltak, ami a Windows 8 ARM változatára alapozó termékekkel elért dizájn díjaknak köszönhető.

A vezető szerint a grafikus processzorok sokkal fontosabbak, mint valaha. A következő hét folyamán megrendezésre kerülő GPU Technology Conference alkalmával a vállalat több olyan lehetőséget is felvázol majd, amelyekkel a mobil és a felhő alapú rendszerek még ütőképesebbek lehetnek.

A jelenleg is zajló pénzügyi negyedév folyamán, azaz a 2013-as pénzügyi év második negyedévében a várakozások szerint 990 millió és 1,05 milliárd dollár között helyezkedik majd el a cég teljes árbevétele. Amennyiben minden a terveknek megfelelően alakul, akkor az Nvidia az előző év azonos időszakában felmutatotthoz hasonló eredményt könyvelhet majd el.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. Cooley
2012.05.12. 12:19
Itt valami nem stimmel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tibaimp
2012.05.12. 12:19
De legalább van profit, nem csak deficit van évek óta, mint az amd-nél. Ott valamit nagyon nem jól csinálnak, vezetőváltás vagy valami hasonló kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rajnavikto...
2012.05.12. 12:21
A vállalat maga mögött tudhatja 2013-as pénzügyi évének első negyedévét

Az nem semmi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. gery84 tibai...
2012.05.12. 12:39
Az AMD-nél mindig vezető váltás van az viszi el a pénzt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. atti2010
2012.05.12. 12:40
Ez még semmi gyerekek, mikor elkezdik forgalmazni az új AMD HD mobility dVGA-kat és a Trinity kiüti az alsó kategóriás asztali dVGA-kat akkor nézzétek meg a profitot. Az AMD nagyon elvolt-van adósodva az Ati felvásárlása miatt de egyszer annak is vége lesz, plusz a GlobalFoundrit is ki kellett fizetni.

Megsúgom Huang bácsinak hogy az asztali VGA-val sohasem fogja megállítani a céget a léejtőn, a legfontosabb az alsó kategória lenne pénzügyileg de mint írtam azt el bukták vagy fogják, lassan de biztosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm
2012.05.12. 13:04
Mindezt, eddig még növekvő eladások mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. rini
2012.05.12. 13:22
Bizony ez még semmi, mert az AMD ahelyett, hogy kifizette volna már a tartozását és nyereségessé tette volna magát, újabb adósságba küldte a céget egy másik cég felvásárlással. Mire ebből is nyereséget generál addigra megint elszáll néhány esztendő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Heroes27
2012.05.12. 13:25
De hogy a faszba zárták a 2013-as negyedével 2012 Q2-ben?

Am meg válságban az emberek nem videokártyákra költik a pénzüket gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm rini
2012.05.12. 13:25
Mert, mit nem fizetett ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Humbuk
2012.05.12. 13:38
atti2010: "Megsúgom Huang bácsinak hogy az asztali VGA-val sohasem fogja megállítani a céget a léejtőn" Azért felmerült bennem: hogy megvan-e a kellő képzettséged, tudásod, szakmai tapasztalatod, hogy ilyeneket állíts? (Azért vicces, hogy sokan azt képzelik, hogy mindenkinél jobbak)

Az Amd sem hülye és az Nv sem. Nyilván vannak hosszú távú terveik amibe bele van kalkulálva a magasztos Amdtek trinity kibocsájtása is.

Nem tudom észrevetted-e, hogy a bevétele nem annyival kisebb, mint a profitja. Márpedig a profit a bevétel(minusz)a teljes költség. Tehát a költségei is megnövekedtek a vállalatnak, ami lehet akár marketing,fejlesztés stb... Nem kell egyből temetni senkit... Azért kivi leszek, hogyha véget ér az x86 térnyerése mihez kezd az Amd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010 Humbu...
2012.05.12. 14:03
Azért kivi leszek, hogyha véget ér az x86 térnyerése mihez kezd az Amd

Addigra az Nvidia már rég csődbe megy, másrészt az Intelt érintené kellemetlenül az AMD gyorsan kievickélne belőle mert nem csak a CPU-ra támaszkodik, aztan csak nem gondolod hogy a harmatgyenge ARM fog véget vetni az x86-nak, jelenleg ahol az AMD játszik ott labdába sem rúghat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Humbuk
2012.05.12. 14:14
"Azért kivi leszek, hogyha véget ér az x86 térnyerése mihez kezd az Amd

Addigra az Nvidia már rég csődbe megy, másrészt az Intelt érintené kellemetlenül az AMD gyorsan kievickélne belőle mert nem csak a CPU-ra támaszkodik, aztan csak nem gondolod hogy a harmatgyenge ARM fog véget vetni az x86-nak, jelenleg ahol az AMD játszik ott labdába sem rúghat."

Erre csak annyit felelnék: Nincs több kérdésem bíró úr

Látom nálad ebben a szappanoperában az Amd a főhős, bemagyarázol magadnak bármit, hogy ez az illúzió tartható legyen
Kicsit sajnálom, hogy csak az utolsó mondat jutott át. Én a beszélgetést a magam részéről le is zárom itt, mert nyilvánvaló, hogy az érvek nem igen jutnak át az Amd szemellenzőn ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Edviiin89 atti2...
2012.05.12. 14:15
Közel egymilliárd dollárral nehezen fog csődbe menni. Nyilván most mindkét gyártónál olyan időszakok voltak ami komolyabb beruházást és kiadást jelentettek. Majd év vége fele meg nézzük a nagy profitokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jozsefm Humbu...
2012.05.12. 14:21
Amihez az intel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Humbuk
2012.05.12. 14:27
józsef m. :Haha a mihez kezd dolog csak amolyan költői megállapítás volt... Ezeknek a multiknak évekkel előre megvannak a terveik szóval nem féltem egyiket sem ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. atti2010 Humbu...
2012.05.12. 14:32
Persze én sem vagyok okosabb Huang bácsinál de szerintem ő is nagyon jól tudja hogy a dVGA -val nem csinál nyarat csak valamit kellett mondani hogy a részvényesek ne mindjárt a kapuban lőjék agyon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. WaspHUN
2012.05.12. 14:42
Elég szomorú, hogy az asztali, felső kategóriás kártyákra akar támaszkodni az Nvidia. Egyre több embernek kezd már feltűnni, hogy nincs értelme évről, évre megvenni az aktuális csúcs kártyát, mert amennyiben játékra veszi, úgy az új játékok 98%-ában a VGA csak vegetál a gépben. Porfogónak meg kissé drága.

Nvidiát azért nem félteném. Azért ott is felfog tűnni bizonyára, hogy melyik irányba éri meg fejleszteni. Jelenleg sajnálatosan az asztali dedikált VGA piacra sajnos nem éri meg, főleg amig a játékfejlesztés az ősrégi konzolgeneráció körül mozog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm Humbu...
2012.05.12. 14:45
Ahogy a válasz is, jön a platform. Az már nem a CPU körül fog forogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Turai
2012.05.12. 15:20
WaspHUN

"Egyre több embernek kezd már feltűnni, hogy nincs értelme évről, évre megvenni az aktuális csúcs kártyát, mert amennyiben játékra veszi, úgy az új játékok 98%-ában a VGA csak vegetál a gépben."

Pont erről beszéltem az egyik ismerősömnek, hogy miért nem érdemes beruházni egy felső kategóriás kártyába.
Azért kifizetni több mint 100k, hogy 70fps helyett 80fps-el menjen a játék sok értelme nincsen.
Érdemesebb beruházni egy középkategóriás kártyába és ha később lassúnak találja vegyen mellé még egyet és kösse össze őket.
Árban és teljesítményben is előrébb lesz ha jól számolja ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. CyberPunk6... Turai
2012.05.12. 15:34
szerintem nem ugyanarról beszéltek.
azzal akit idéztél egyetértek, veled nem.

a felsőkategóriás kártyát van értelme megvenni, de nincs értelme 3-4 generációnál előbb cserélni.

a középkategóriás sosem fog fullon futtatni új játékokat. A közép és a felső között van egy szakadék, pontosan azért, hogy legyen értelme.
Amiről wasphun beszélt meg én is beszélek az az, hogy egy 5850ma még bőven elég totál felesleges lecserélni egy 7950-re (számozás miatt 5850->6950->7950 az utódlás.

ugyanakkor egy 5600-as már akkor sem volt mindenhol elég amikor megjelent.

A két kártya meg kurvasokat fogyaszt és a cf árából vehetne egy csúcskártyát. Ráadásul, ha azokat szinten tartja még többe is kerül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Resike
2012.05.12. 15:37
Ez inkább azt mutatja hogy az nvidia fejleszt is a bevételéből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Humbuk WaspH...
2012.05.12. 15:39
"Elég szomorú, hogy az asztali, felső kategóriás kártyákra akar támaszkodni az Nvidia. Egyre több embernek kezd már feltűnni, hogy nincs értelme évről, évre megvenni az aktuális csúcs kártyát, mert amennyiben játékra veszi, úgy az új játékok 98%-ában a VGA csak vegetál a gépben. Porfogónak meg kissé drága.

Nvidiát azért nem félteném. Azért ott is felfog tűnni bizonyára, hogy melyik irányba éri meg fejleszteni. Jelenleg sajnálatosan az asztali dedikált VGA piacra sajnos nem éri meg, főleg amig a játékfejlesztés az ősrégi konzolgeneráció körül mozog."


Nem akarok tovább okoskodni, mert még azt hiszik rólam, hogy beképzelt vagyok... DE!!!!
Ezt a sok dolgot amit leírtál, honnan is vetted? Mert Kb a cikk csak megemlíti a dVGA-kat!!!

Fontos: VGA!!!
Tehát azon a megállapításon túl, hogy a cég termékei jobban szerepelnek, senki még csak nem is foglalkozik a VGA-kkal.
A cikk utolsó fele a GPU-val foglalkozik (tény, hogy része a VGA-nak) és a GPU-val kapcsolatban tesz megállapításokat. PL: ez ahhoz köthető, hogy kezd terjedni a CPUval felépített szuperszámítógépek helyett a GPU-val szerelt megoldás. Ugyanis párhuzamos rendszerű számításoknál a gpu agyonveri a cpu-t minden szinten. Tehát gyártótól függetlenül irdatlan potenciál van a GPU piacban!! Mindenki tudja, hogy szűkül a dVga piac de ennek a cikknek semmi köze nincs ezen dolgokhoz.

Fel fog tűnni, hogy melyik irányban fejlesszenek? Nah ezen sírtam, főleg a komment előzményeket nézve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dfsz34
2012.05.12. 15:41
Az intelnek mellényzsebből megvehetné az Nvidiát, ha akarná persze. Nem hiszem, de ha mégis bedőlne az Nvidia, szerintem azonnal felvásárolná valaki, az én tippem az intel lenne. Aztán utána 1-1,5 év és az AMD APU-t is verné vagy közel akkora teljesítményt mutatnának fel grafika terén is, processzor meg ugye nem kérdés
Az AMD-nek is az a baja, hogy nincs tőkeereje. Ha mégis bejönne nekik az erős IGP koncepció, akkor szerintem az intel benyelné az Nvidiát vagy csak részvényt cserélnének, teljesen mindegy. Az intelnek óriási a profitja és ennél fogva, akkora a mozgástere, amekkora az AMD-nek soha nem lesz. Egy dömpingárral bármikor eltüntethetné az AMD-t, ha akarná, de nem akarja viszont azt nem fogja hagyni, hogy egy erős AMD APU sikere esetén a grafika gyengesége miatt lemaradjon. Ez nem is kérdés, egyszerűen az ilyen cégek, mint az Intel, Microsoft meg lehetne még sorolni, amik évente 10-20 milliárd dollár profitot termelnek szinte elpusztíthatatlanok tisztességes vagy nem tisztességes versenyben sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sanyix
2012.05.12. 17:09
"Bizony ez még semmi, mert az AMD ahelyett, hogy kifizette volna már a tartozását és nyereségessé tette volna magát, újabb adósságba küldte a céget egy másik cég felvásárlással."

Hát igen, az amd-nél hosszú távra terveznek, ezért vásárolgatnak fel Képzeld el az intel is újabb és újabb adósságokba küldi magát, nem fizeti ki pedig van miből
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6... dfsz3...
2012.05.12. 17:40
ennyi álbölcsességet, közhelyet és baromságot is ritkán látni egyetlen hozzászólásban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Edviiin89
2012.05.12. 17:47
Azért jó, hogy NV-s cikknél az AMD több hangot kap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. hulioszeza...
2012.05.12. 18:16
Azért milyen nevetséges, hogy kisfasz Fércbokkot több mitn 100 év Nvidia forgalomra értékelik!

Érted a semmit!

És nem is a nyereséget ami 1666 év Nvidia nyereség a Fércbook értéke.
Milyen eltorzult világban élünk, aki termel az semmit sem ér, látszat cégek meg túlértékelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6... hulio...
2012.05.12. 18:32
nyilatkozol arról amiről fogalmad sincs.
valszeg a facebook reklámjával és begyűjtött adatokkal sokszor annyi terméket el lehet adni, mint amennyit sok cég gyárt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. CyberPunk6...
2012.05.12. 19:32
ha a google megszűnne sokkal nagyobb hatása lenne, mintha az nvidia.
Egy cég értéke nem mérhető simán azzal, hogy mit és mennyit állít elő, ha tetszik ha nem van ezer meg ezer más is.
Ott vannak például az értelmetlen szabadalmak, és a szabványháborúk, ha valaki birtokol valamit ami másoknak értékes és fontos legyen az épp szabadalom, vagy a világ legnagyobb globális reklámfelülete (aka facebook), akkor azzal konkrétan nagy értéket képvisel, még akkor is ha csak virtuális dolog. Amúgy butaság lenne azt állítani, hogy egy többszáz milliós felhasználói bázissal rendelkező oldal megfoghatatlan szar lenne. Azért oda is kell rendesen mérnöki munka. Nem pláne a googlehoz...

El kell szakadni attól a nézettől amikor csak a fizikai anyagnak van értéke. Az információ és a befolyás a két legnagyobb érték a világon. A facebooknak és a googlenak ebből van sok. Nagyon sok.

Ha van egy cég aki 4738942 cég ajánlatát tudja 437289432 ember pofájába tömködni nap, mint nap, az sokkal többet fog beszedni, mint amennyit a 786465 cég egyenként, mert ő fogja közre azt a rengeteget és a minenhonnak egy kicsit összesen több, mint ők.

egy facebookkal hatni lehet a világra, meg lehet tudni mit érdemes gyártani, kinek mit kell eladni iszonyatosan sok értékes információ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010
2012.05.12. 19:34
A reklámnak pénzértéke van, ha az egész világon a te böngésződet, keresődet, térképeid stb használják akkor hatalmas tőke gyűlik össze a hátadnál és hiába nem termelsz megfogható dolgot te vagy a császár, mellesleg a világon a legjobban utalom a sz@r bugos fészbukot.

Na a kolléga megelőzött és jobban el is magyarázta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hulioszeza...
2012.05.12. 19:58
Mikrobi: legalább érti valaki miről beszélek, nagy dolog itt a sok internet yoda között.

cyberpunk: örülök, hogy legalább te képben vagy, nagyon jó dolog ez. ha majd megszünnek a fizikai dolgok gyártói majd a reklámokból és információidból megélsz majd, hát persze.
Ha a 2 db video kártya gyártó közül az egyik megszünne, akkor nem lenne verseny, az AMD nem fejlesztene. Ellenben ha az általam említett fércbook megszünne nem történne semmi átszoknának az emberek más "közösségi" hálóra, ahogy ezt tették a myspace-el, iwiw-el stb.
Nem véletlen, hogy tözsdeszakértők nem ajánlják a FB részvényt megvásárlásra, lehet értenek hozzá, persze lehet te jobban.
Ha meg a google szünne meg van még böngésző gyártó cég, sőt kereső motor is van rajtuk kivül, sőt még mobil telefon op rencert is gyárt más.

Tudom hihetetlen de VOLT élet a google és a fércbook elött is, lehet ebbe születtél bele de hidd el.
Az információ érték, de jelenleg erősen túlértékelt.
Fizikai valóság nélkül semmit sem ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010 hulio...
2012.05.12. 20:03
Tudom hihetetlen de VOLT élet a google és a fércbook elött is, lehet ebbe születtél bele de hidd el.
Az információ érték, de jelenleg erősen túlértékelt.
Fizikai valóság nélkül semmit sem ér.


Igazad van meg egyet is értek csak az az érzésem hogy annyival maradunk, a mai világ rendszerint hamis értékekre épít ezt nagyrészt a drága Amerikának köszönhetjük de hát ezt kértük most jóízűen meg kell együk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. CyberPunk6... hulio...
2012.05.12. 20:24
Nem ebben születtem bele, annál egy picit idősebb vagyok, és valóban volt élet a google előtt is, meg az áram előtt is, meg az antibiotikum előtt is, sőt még az ember előtt is...
tudom hihetetlen, de lesz élet utánuk is. A változás természetes dolog, de vitatni, hogy a mai gazdaságban ezek értékes dolgok butaság.

Az fb részvények értékesítésével pedig elég sok ellentétes hír van, van ahol azt mondják, hogy nem veszik van ahol meg azt mondták, hogy az előjegyezhető összeset előjegyezték...
majd a jövőhéten kiderül amikor kiadják. A befektetői oldal pedig eleve azt nézi, hogy a jövőben, hogy tud bővülni a cég, és növelni a bevételeket, mert az értéke csak akkor megy feljebb, és nekik az az üzlet, ha stagnál (de nagy bevétele van) az nekik nem elég nagy pénz. De attól, hogy nem tud nőni még nagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm
2012.05.12. 20:32
Nem egészen. Kiegyeznék én azzal a mérnöki, tecnikai háttérrel, ami emögött a két virtuális "sz@r" mögöttt áll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Humbuk
2012.05.12. 22:37
hulioszezar: Nem arról van szó, hogy nem értik az emberek amiről beszélsz, hanem arról, hogy személyes ellenségeskedés helyett, támaszkodhatnál érvekre is...

Van facebook, meg google, és microsoft is meg sok más egyéb, de elmagyaráznád nekem, hogy miért szarok ezek??
Azért mert te nem szereted és azért mert az emberek egy nagy hányada nem tudja nevelni a gyerekét és hagyja, hogy ilyeneken szocializálódjon, az már nem a cégek hibája.

Tudod mi az emberek 90%ának a problémája?? Hogy a hibákat mindig máshol keresik, nem ott ahol kellene!



//A hiba az ön készülékében van //
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MrApollo
2012.05.13. 09:22
Ennyit az Nv profit kieséséről
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog
2012.05.13. 11:26
Jo lenne nekem az a profitocska.Meg igy lecsokkenve is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Peetee01
2012.05.13. 13:11
Érdekesen zárhat 2013-as első negyedévet az nV, hiszen még csak 2012 írunk!
Nem kellene javítani a dátunokat? vagy csak én nem értek hozzá!!!?!?!?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm Peete...
2012.05.13. 13:34
Másként számolják a pénzügyi, és a naptári gazdasági évet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ml
2012.05.14. 11:38
Humbuk, hulioszezar,... es aki meg vitaba szallt. Valoban utos, hogy egy nagy erteket eloallito ceg ilyen kis penzekkel gurigazik, a php/mysql-ben programozott facebook gagyisaghoz kepest.
De a penz olyan hogy a penzt szereti. Profit pedig ott van ahol monopolhelyzet van, monpolhelyzet pedig sokszor ott van ahol valami uj jott letre az iparagban. errol szolt az ipari forradalom. igy szulettek a nagy olajcegek, a nagy acelgyartok, a nagy vasuttarsasagok, a microsoft, IBM, intel, az apple igy verte agyon a vilagot, igazan felhasznalobarat okostelefont keszitettek es addig meg senki nem tett ilyent, monopol alakult ki es oriasi penzek jelentek meg.
ezert van, hogy a tokesek a facebookot es tarsait 1 millioszor tobbre ertekelik mint a Magyar vasutakat, pedig az utobbi komolyabb szuksegletet old meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!