iPon Hírek

Csúszik a DiRT PC-s megjelenése

Dátum | 2009. 07. 07.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Codemasters bejelentette, hogy a nagy várakozásnak örvendő off-road versenyzős játéka, a Colin McRae: DiRT 2 megjelenését elcsúsztatták decemberre. Nem akármilyen indok van viszont e mögött, a játékba ugyanis beépítik a DirectX 11 támogatást. A konzolos verziók (Xbox 360, PS3, Wii, DS, PSP) természetesen tartják magukat az eredeti dátumhoz.

Október 22-én a Windows 7-tel (és egy Vista updattel) megérkezik a DirectX 11, és még az év ugyanezen szakában számíthatunk az azt támogató videokártyákra is (pontos információk még nincsenek).

A Codemasters várakozásai szerint a víz és más felületek megjelenítésén, a tömeg animációkon és az árnyékokon is sokat javít majd a Shader Model 5.0 és a hardveres tesszelláció.

"Úgy érezzük, hogy a DirectX 11 nyújtotta lehetőségek túlságosan impozánsak ahhoz, hogy egyszerűen elmenjünk mellettük, nem beszélve arról, hogy mennyire sokat javíthatnak a PC játékosok vizuális élményén" - nyilatkozta Bryan Marshall, a cég technikai igazgatója. "A DX11 és a Codemasters-es EGO motor fúziója jelentősen megemeli majd a mércét azt illetően, hogy hogyan is kell kinéznie egy versenyzős játéknak."

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. pluto
2009.07.07. 16:18
VISSZA A HIRHEZ

Erre a játékra várok fél éve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ThePoweR
2009.07.07. 16:38
A hardveres tesszelláció micsoda?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pluto
2009.07.07. 16:43
"A DX11 számos jelentős újítást hoz magával. A legfontosabbak közé tartozik a hardveres tesszelláció támogatása, mellyel a háromdimenziós tárgyak felülete nagyobb geometriai felbontást kaphat azáltal, hogy a hardver a poligon modellel érkező háromszögeket alapul véve kalkulál közelítő görbéket, majd azok mentén további háromszögekre bontja fel a modellt, hogy finomabb felbontást hozzon létre. Hasonló hardveres megoldás már 2002-ben megjelent az ATI-tól TruForm néven, majd teljesértékű hardveres tesszelláló került az Xbox 360 Xenos kódnéven ismert grafikus chipjébe, mely 2007 óta a PC-s grafikus processzorokban is megtalálható." forrás HWSW.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dragonplat...
2009.07.07. 16:46
nice. Szebben nem is lehetett volna fogalmazni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. danee91
2009.07.07. 17:02
(pluto @ 2009 Jul 7, 16:18)
A renderelt, hírben lév? képek mindig is szépek voltak minden játéknál :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. polarx
2009.07.07. 17:14
Én a címére viszont dobnék egy BAD-et.. mivel nem a Dirt jelenését tolták hanem a Dirt 2-őét.. Csak ha már pontosak és precízek vagyunk.. Ja, amúgy meg ez mind szép és jó hogy pluto vársz még fél évet.. csak hogy neked fél év múlva már dx11-es kártyát lesz valami core i7-el meg 3-6giga ddr3-al? nem valószínű akkor meg igazából tök 8 hogy most kijön e dx 9-10-be és majd akkor jönne ki hozzá egy 11 patch vagy tolják.. mondjuk tolják nekem ráér..a grid az jó volt törés modell meg a stb-k miatt. Állítólag a Dirt 2 arra a motorra épül szóval törés az brutál lesz.. (remélhetőleg)

ja és még valami..

"A DX11 és a Codemasters-es EGO motor fúziója jelentősen megemeli majd a mércét azt illetően, hogy hogyan is kell kinéznie egy versenyzős játéknak."

Úgy kéne kinézni egy igazi versenyzős játéknak mint a rFactor és GTR Evolution csak ezzel a grafikai motorral, és optimalizációval.. Na AZ egy igazi versenyzős játék volna..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thspo
2009.07.07. 17:55
polarx: a szívemből szóltál, de én a GTR evolution helyett inkább GTR 2 mondanék, na az volt a versenyjáték. Én személy szerint a DIRT első részét is nagyon szerettem, nem volt olyan pálya amiben ne döntöttem volna meg legnehezebb szinten is a világcsúcsot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Blade0012
2009.07.07. 17:56
Már miért kellene hozzá bármilyen i7-es? Úgyis tervezem lecserélni a 260-asomat egy ideje, de már akkor várok a dx11-et támogató vga-kra és nem tervezem még lecserélni hozzá a quad procim is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. thspo
2009.07.07. 18:03
ez így van, valószínűleg az én jó öreg quad-om is tuti elég lesz neki, és ha kijön mondjuk egy 5850-es radeon vagy hasonló teljesítményű/kategóriájú geforce akkor annak ára sem fogja bőven meghaladni a 40-50k-t (ha már csak a 4850 tavalyi debütálását vesszük alapul). Emellett a GRID-re mindent el lehetett mondani csak azt nem hogy nagy a gépigénye... (gyönyörű grafikája és jó fizika/törésmodell ellenére)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. GTX280
2009.07.07. 21:40
nah akkor oktoberbe veszünk egy dx 11 es kártyát. ha már megcsinálják.azért van hogy élvezzük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Mar.le.Ton
2009.07.08. 00:25
Érdekes nekem a Dirt (1) 1680*-on ippenhogy eldöcög élvezhetően. (Persze maxon -de akkor is).

Procit én sem szívesen cserélnék: amint megvenném az I7-et, jönne az újjabb, jobb... 1 éve vettem a Q9550-öt -akkor még híre sem volt I7-nek. Eltelik 1 év, és már nyoma sincs Quad procinak a piacon... marketing.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. thspo
2009.07.08. 09:33
Mar.le.Ton: a dirt-el én is így voltam. mondjuk én 1440*900-on játszottam, de erősen megizzadt alatt néhol a vasam. A GRID elvileg ua a motor volt persze sokat javítottak mind fizikán, mind grafikailag és ami a legfontosabb optimalizálták mégpedig igencsak jól. Sztem a DIRT 2-vel sem lesz gond. Ha úgy csinálják meg h a mai konzolokon menni fog szépen, akkor nem hinném h a futtatás egy 4 magos tuning procinak és egy új generációs videókártyának gondot okozna (főleg ha teljesülnek AMD jóslatai az új kártyáikat illetően, ezek már magukban nagyon számítási kapacitással fognak rendelkezni mint egy PS3, az x360-ról nem is beszélve)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Blade0012
2009.07.08. 09:46
Mar.le.Ton: a Dirt az optilmalizáció szempontjából tényleg egy hulladék, az akkori gépemen kb minden elfutott magas részletességgel ha nem erőltettem a magasabb felbontást, a Dirt közepesen épp megütötte a 20 fps-t :S A mostanin nem próbáltam...

Amúgy szvsz aaz a 9550-es bírni fogja még egy ideig, még így is kevés a játék, amik ténylegesen kihasználnák a négy magot, ráadásul az a proci az egyik legjobb a C2Q-k közül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. homeware
2009.07.08. 16:15
Akiknek régebbi procijuk van, azoknak most jó váltani. Az intel szokás szerint drága, de az AMD remek ár/érték aránnyal kecsegtet - új videókártyát venni most, viszont buta dolog - de le merem fogadni, hogy megjelenésükkor a DX11-es közép és csúcskategóriás VGA-k is jó drágák lesznek egy darabig - viszont ugye a Vista nem túl rózsás szereplése miatt (érthetetlen számomra miért, itt elég stabilan megy jó ideje) a DX10 kb abszolút nem terjedt el. Egy kezemen meg tudom számolni a DX10-es játékokat amikkel játszottam. Remélem a DX11 nem jut a 10 sorsára és olyan hosszú életű lesz, mint a DX9. Ami a DiRT-öt illeti... a rally nem az én műfajom, viszont annál inkább várom már a GRID2-t ^^

polarx:
Nem értek egyet. Persze, a műfaj kedvelőinek nagyon jó egy szimulátor, mint pl a GTR, de nekem spec. nincs se kedvem, se türelmem megtanulni játszani vele. A GRID-et annál jobban szerettem viszont.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. szabtam
2009.07.09. 19:05
polarx:
sokan várunk egy ilyen graf motorral ellátott, rfactor, vagy bármely simbin szintű fizikával rendelkező szimulátort...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. GTX280
2009.07.17. 12:47
Mar.le.Ton : nekem is Q9550 vAN és még jócskán nincs itt az ideje programok terén annak se nemhogy eegy i7 nek
igazábol csak tömöritésnél veszed észre hogy 3 perc 6 giga kb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!