iPon Hírek

Csúszik a Star Citizen harci moduljának megjelenése

Dátum | 2014. 05. 29.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Cloud Imperium Games későbbre halasztotta a Star Citizen harci moduljának megjelenését. Az Arena Commander névre hallgató modulnak ma kellett volna kijönnie, de Chris Roberts úgy döntött, hogy elhalasztja, mivel több kritikus probléma is van vele. Tegnap éjjel még két olyan bug is volt, ami miatt a játék nem működött és vagy fél tucat komolyabb hiba. "A mai legnagyobb problémánk egy új keletű DirectX fagyás, ami tönkreteszi a Vanduul Swarm szóló játékmódot, amihez minden támogatónknak hozzáférést fogunk adni" - magyarázta Roberts a RobertsSpaceIndustries.com-on olvasható blogjában. "Butaság lenne egy instabil programot kiadni, még akkor is, ha alfa előttiről van szó, csupán azért, hogy betartsuk a belső határidőt." "A Star Citizen a közösségi finanszírozás erejének köszönheti létét: egy kiadó rákényszerítene minket arra, hogy holnap leadjuk a játékot, függetlenül attól, milyen állapotban van... de mivel titeket a minőség érdekel, nem pedig a befektetés megtérülése, mint a részvényeseket, ezért még rá tudunk szánni pár napot, hogy olyasmit adjunk ki a kezünk közül, ami stabilan működik." "Tudom, hogy nem ezt a hírt akartátok hallani ma este. Senki sem szeretné jobban, hogy az Arena Commanderrel játszhassatok, mint én." "Az ilyesmi megtörténhet egy nyitott fejlesztés során, különösen, ha a kódot és a tartalmakat sokkal hamarabb osztjuk meg, mint ahogy azt hagyományos fejlesztés során tennénk. De nem hiszem, hogy ezt máshogy akarnátok!" "A Star Citizen csapat hihetetlen lelkesedésetekből és energiátokból nyer erőt, és mindennél jobban szeretnénk látni, mi történik, ha kijuttok a világűrbe." Roberts elmondta, hogy a fejlesztőcsapat naponta fogja tájékoztatni a támogatókat, amíg a modul megjelenik. Ezekben a jelentésekben benne lesz a bugok listája is, és a támogatók látni fogják, hogy haladnak a kijavításukkal. A Star Citizenre a gyűjtés 3 napja 44 milió dollárnál tartott, ennyiből csak ki tudják hívni a csótányírtókat. A Cloud Imperium Games egyelőre nem jelentette be az új megjelenési időpontot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. kiskoller
2014.05.29. 16:54
Szerintem az egész dátumozás hülyeség. Melyek azok a játékok, amelyek időben elkészültek?

Ehelyett szimplán a játék állapotáról kellene tájékoztatnia a fejlesztőknek, és amikor azt hallják az emberek, hogy már csak a bugok vannak hátra, sejthetik, hogy hamarosan meg fog jelenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Ronan
2014.05.29. 16:57
Én várom, szerintem azokat a héten vagy a jövőhetén ki javítják,legalábbis bízom benne..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Lordhell
2014.05.29. 18:05
https://www.youtube.com/watch?v=RlIWJlz6-Eg

Szép garfika, de szárnyak minek az űrben? A szárnyak végén a gőz, hogy kerül oda, mi csapódik le? Az űrvadász miért akar légüres térben vezérsíkkal kormányozni???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Asagrim Lordh...
2014.05.29. 18:25
A csík lehet manőverező hajtómű emisszió, a legtöbb űrjátékban a kisebb vadászoknak azért van szárnya, mert légköri csatákban is részt tudnak így venni, a vezérsík is szintén emiatt mozoghat, mert nincs külön űr és légköri meghajtórendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. HardRock kisko...
2014.05.29. 18:47
Az RSI oldalán hetente olvashatsz progress reportot a játékról. Ezenkívül a fejlesztők hetente válaszolnak az érkező kérdésekre (fórumon és YouTube-on). Teljes magabiztossággal állíthatom hogy nem találsz egy olyan fejlesztőt aki jobban törődik a rajongóival mint a Cloud Imperium.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Lordhell Asagr...
2014.05.29. 19:58
Nah jah, bocsi én vagyok elégé leharcolt, ez eszembe sem jutott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Ronan Lordh...
2014.05.29. 20:06
Igen ez mind azért van mert a programozok még jártak űrben ahogyan mi sem nagyon régóta persze mondja a szóbeszéd hogy egyszer régen mi magyarok is űr utazok voltunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller HardR...
2014.05.29. 20:06
Ezt nem is vitatom, gondolataimat az egész játékiparra kivetítve kell értelmezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kiskoller Lordh...
2014.05.29. 20:09
Szárnyak hasznosak, ha a rakétákat raksz a két szárny szélére , könnyebben manőverezhetőek a gépek ezáltal.

A csík lehet bármilyen anyag, amit a repcsi kienged magából. Vagy por is lehet, elvégre nem teljesen üres az űr minden szeglete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ThePoweR
2014.05.30. 11:53
Persze kilehet magyarázni mindent. Vagy ottfelejtették vagy csak valami jelzés.

Egyébként érdekes dolgok ezek. Pl mért ülne ember egy űr fighterben? Ha már olyan pimp a technológia hogy egy fighter vagy nagyobb űrhajó építése lehetséges valszeg távvezérléssel vagy robotpilótával mennének. Vagy nem is használnának mert minek. Egy másik hajó elpusztítása egy nagy hajóval is megoldható. Csak rá kell lőni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gyusz123 ThePo...
2014.05.30. 12:21
Jó de attól még a vadászokra is szükség lehet, egy nagy hajóval nem tudod eltalálni mondjuk egy űrállomás reaktorának szellőzőnyílását...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Ashface ThePo...
2014.05.30. 12:21
Valamikor régebben, pár éve mintha olvastam volna valami olyasmit a témában, hogy meg lehet mindent oldani drónokkal, de az emberi döntéseket, az adott helyzetekben való mérlegelést nem tudják beléjük kódolni. Egyszerűen vannak adott helyzetek amikor egy pilóta tudása, rutinja, saját mérlegelési képessége többet nyom a latban mint egy gép számításai, hogy mi is volna az adott helyzetben a leglogikusabb lépés, mert nem biztos hogy a helyes is az.

Az is lehet egyébként, hogy az irányítás-hajó közötti kommunikáció nem áll olyan szinten ami 100%-ban szükségtelenné tudja tenni egy pilóta jelenlétét

@Hardrock:

A Behaviour Interactive (akik együtt dolgoznak a CI-vel a Star Citizen egyes részein) kb. Egy az egyben ugyanilyen nyílt szellemben fejleszti az Eternal Crusade-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ThePoweR Ashfa...
2014.05.30. 12:47
Ez még most lehet így van mivel nincs elég számítási teljesítményünk. Úgy képzeld el mint a sakk-ot. A gép ott is megpróbálja kiszámolni az összes lehetséges befejezést. Ha a mostani szuperszámítógépek mondjuk 1000x-es számítási teljesítménye rendelkezésünkre állna viszonylag kicsiben akkor nem lenne probléma leszimulálni egy úr csatát. Valszeg sokkal gyorsabban és jobb döntéseket hozna a gép mint az ember. Plusz egy gépnek nem számítanak az erőhatások.

Másik dolog.
A mostani próbálkozások a magától vezető autóra stb. Mind amiatt nem jó mert nem dönt elég hamar. Túl sok a változó kevés a teljesítmény.
Vegyünk egy olyan helyzetet ahol mész az úton és eléd fúj egy üres méterszer méteres zsákot a szél este. Te mint ember nem tudod mi az mivel nem látod tisztán + nincs időd gondolkodni rajta. Ezért elrántod a kormányt és beborulsz az árokba. Egy gép a sokféle érzékelő miatt megtudná állapítani a sűrűségét alakját stb és el tudná dönteni hogy inkább neki menyen vagy fékezzen és kikerüljön. Mivel egy zsákról van szó (ami nem okoz kárt) szimplán neki megy és nem végzed az árokban. Ugye ehhez gyors válaszidő kell ami a mostani technológiával még nem lehetséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2014.05.30. 15:12
Szeretjük túlmisztifikálni a saját intelligenciánkat, gondolván, hogy az minden szituációban jobb, mint egy PC.

Egy űrcsatában tényleg hasznosabb egy drón, mint egy vadászpilóta. A drón ha akar, 12G-vel is tud gyorsulni, egy pilóta harmadannyinál már eszméletét vesztheti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThompsoN kisko...
2014.05.30. 15:28
Ez fizikai tűrőképesség kérdése, nem intelligenciáé. De ez is olyan, hogy a repülőgépeken van robotpilóta, ami teljesen el tudja navigálni a gépet. Akkor miért van pilóta és másodpilóta is? Vagy ott vannak a vadászgépek. Azokon is van pilóta, ahogy robotpilóta is. Egyszerűen azért, mert az ember és a gép remekül ki tudják egészíteni egymást, és így hatékonyabb, mintha csak ember, vagy csak gép vezetné az adott járművet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ThePoweR Thomp...
2014.05.30. 15:55
Azért van mert még nincs gép ami helyettesíteni tudná. Egyszerűen a képfeldolgozás amire most képesek vagyunk nem elég jó vagy túl lassú.

9g-t bírnak ki a pilóták általában. 6g-ben még elég jól elvannak. Addig a rajtuk lévő ruha is segít. Felette már embere válogatja. A vadászgép sem fordul úgy mint ahogy tudna mert az ember nem bírja. Pl a MIG-29 is képes 10g feletti fordulásra. Az F-22 meg asszem 20+-ra is képes lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim ThePo...
2014.05.30. 16:20
És most miért is beszéltek ti G erőről, mikor mélyűrben hatványozottan kisebb a hatása? A pilóta gyakorlatilag állandóan szabadesés állapotában van, és csak a hirtelen mozgásvektor változásból (=manőverezésből) adódó tehetetlensége (ami a testtömegéből adódik) hoz létre G erőt.

"Persze kilehet magyarázni mindent. Vagy ottfelejtették vagy csak valami jelzés."

Ha ez az én magyarázatomra volt célzás, akkor itt jegyezném meg, hogy nem én rángattam ki egy játék kontextusából egy fiktív járművet, és próbáltam valós fizikát alkalmazni a megkérdőjelezésére. Én legalább maradtam a fikció síkján, szimpla logikát alkalmazva a magyarázatban, hogy melyik kifogásolt dolognak miért is van értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Radon
2014.05.30. 18:57
Asagrim: Dehogy kisebb a hatása! Pláne hatványozottan nem! Leszámítva a tömegvonzásból adódó 1g-t (igen kis g, és nem nagy, az a tömeget jele) mindkét közegben ugyanakkora gyorsulás hat a pilótára egy ugyanakkora sebességgel végrehajtott ugyanakkora sugarú fordulóban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Radon
2014.05.30. 19:27
Akkor elnézést, én ebből a mondatból indultam ki:

"The g-force acting on an object in any weightless environment such as free-fall in a vacuum is 0 g."

A szabadesés is egy irányvektoros mozgás, tehát úgy gondoltam, hogy ez akkor az állítás a gyorsulásra is igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ThePoweR Asagr...
2014.05.30. 20:10
Nem a tiédre írtam, hanem úgy összességében a feltételezésekre.

A g-force-al kapcsolatban pedig igazad van. Már ha csak józan paraszti ésszel nézzük is. Mivel a földön van súlyunk az fog sokszorozódni. Az űrben nincs súlyunk, szóval csak a saját testtömegünk miatt hathat ránk valamekkora erő. Remélem azért nem írtam nagy marhaságot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester ThePo...
2014.05.31. 13:31
Az egy g az ugyebár 9,81m/s2 szal ha az űrben elkezdesz gyorsítani 98,1m/s2-el akkor az 10g gyosulást jelent, és annak ellenére hogy nincs súlyod, tömeged még van.

De szerintem azért van pilóta ezeken a gépeken, mert ha már olyan számítógépek vannak amikről álmodoztok, akkor bizony fel is lehet törni egy vadásszázadot, és az anyahajó ellen lehet navigálni, ha meg csak távirányítós, akkor az anyahajót kilövöd és buktad a századot, vagy szintén meghekkeled a rendszert és te irányítod.
Ezzel szemben a pilótás gépeket segítő gépet le tudod zárni a külső jelekről, pl csak usb824-en fogadhat frissítéseket stb.

Aztán meg lehet hogy abban a korban és világban ahol játszódik az egész,, már van tehetetlenség csillapító cucc, és a 20g-s fordulót is csak 2nek érzed. Vagy olyan kiképzést kaptak a pilóták hogy enyhén fel lett turbózva az intuitív képességük és gyorsabban reagálnak mint a legjobb gép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ThePoweR Szefm...
2014.05.31. 14:01
Ha egyforma teljesítményű gépek vannak mért lehet meghackeli. persze meglehet, de azért védekeznének is ellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Balucsek Asagr...
2014.05.31. 18:41
"The g-force acting on an object in any weightless environment such as free-fall in a vacuum is 0 g."
Szabad esés során tényleg 0 a rád ható erőhatás mivel csak a gravitációs erő hat rád, és te ezzel megegyező sebességgel gyorsulsz azaz a föld 1g-s erejét kioltja a zuhanásból adódó -1g, ezért is viszi pl a NASA a legénységet fel nagy utasszállítóval, hogy ott gyakorolhassák a súlytalanságot, és vákuumban azért ténylegesen 0g amiért a kalapács és a tollpihe is egyszerre ér földet, nem hat rájuk olyan erőhatás (levegő súrlódása) ami a földi természetes tömegvonzást gátolná. De pl ha szabadesés közben ellőköd magad a gép oldaláról akkor ugyan úgy hat rád erő, ha ezután nekilebegsz a falnak hat rád erő. Azaz az űrben is a gyorsulási erők érvényesek, leszámítva a bolygónk tömegvonzásából származó folyamatos 1g-s gyorsulást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller Baluc...
2014.05.31. 18:45
A lényeg, hogy egyenes vonalú, egyenletes mozgás során nem hat rád semmilyen erőhatás, de ahogy irányt/sebességet váltasz (gyorsulsz, fékezel, irányt váltasz, dugóhúzót csinálsz) szinte ugyanolyan változások zajlanak le, mintha a Föld gravitácója hatása alatt lennél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim kisko...
2014.05.31. 20:50
Igen, pontosan így van, én annyiban tévedtem, hogy úgy értelmeztem hogy semmilyen egyenes vonalú mozgás, így gyorsulás közben sem hat g erő, pedig hat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. krutyifix
2014.06.01. 03:44
ebben lesz valami FPS modul is? vagy csak repkedés a kövek között?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!