iPon Hírek

DA2: Nagy felbontású textúrák

Dátum | 2011. 03. 08.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A maximális vizuális élvezetre hajtó PC játékosoknak jó hírünk van, a BioWare ezúttal készített hivatalos High-Res textúra pakkot a Dragon Age II-höz. Sajnos a DVD-re már nem fért rá, de letölthetitek a fejlesztő hivatalos honlapjáról.

A frissítés 1.08GB, de ez manapság már senkinek nem okozhat problémát, főleg, hogy már most elérhető, míg a játék csak 11-én, pénteken válik hozzáférhetővé. Igaz, egyes kiskereskedések már elkezdték árusítani a játékot, ez nem jelent hátrányt azoknak, akik csak a hivatalos megjelenés napján tehetik rá a kezüket. Ennek oka, hogy mint ahogy azt már korábban is megírtuk, a Dragon Age II-be be van építve egy megjelenési dátum ellenőrző, ami nem engedi, hogy 11-e előtt játszatok a játékkal.

A textúra pakk kissé megemeli a játék gépigényét, nevezetesen 1GB-os videó memóriával rendelkező VGA szükségeltetik hozzá. Az új Dragon Age teljes pompáját DirectX 11-gyel tudjátok majd szemrevételezni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. Tirexi
2011.03.08. 23:23
THX a cikket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. RichardAud...
2011.03.08. 23:43
Azta: megjelenési dátum ellenőrző!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. thspo
2011.03.08. 23:56
azt viszont hozzá tenném, hogy nálam C2Q-val 6 giga rammal és GTX460-al játszhatatlanul lassú a játék és mások is panaszkodtak, hogy i7-el és 5870-el is laggol/szaggat és idegesítően lassulgat DX11-ben, DX9-ben meg szinte semmilyen grafikai opciót nem lehet állítani és a kidolgozottságot is csak medium szintig (egyébként csúnyább a játék mint az első rész).... Mondjuk mindegy is mert a program két fillért nem ér és valószínűleg minden jóérzésű Bioware szerető uninstall/shift + del kombinációval szabadul meg tőle a gépéről tátott szájjal, miközben nem akarja elhinni, hogy mit követtek el egy olyan névvel mint a Dragon Age, sztem és sokan mások szerint is botrányosan rossz lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Tirexi
2011.03.09. 00:02
thspo:
Nem rég írta egy csávó PH-n, hogy állítólag valami gond van az NV-s DX11-el és már dolgoznak rajta. Nekem is csak 40-60FPS-em van a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. thspo
2011.03.09. 00:08
Tirexi: Remélhetőleg megoldják, bár még így sem motivál semmi, hogy akár még további 5 percet belerakjak a játékba, pedig az Origins nálam minden idők top 3 játékában volt... Meg ugye ATI-sok is panaszkodtak a lag-ra meg szaggatásra. Majd látjuk mit hoznak ki belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Forcecaste...
2011.03.09. 00:33
A legfrissebb driverekkel (beta/developer) semmi gond nincs a játék teljesítményével. Tanusítom, hogy a legutolsó WHQL driveren viszont erősen megfektette a gépet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Ragnarr
2011.03.09. 00:45
nalam is siman megy, 50-60fps egy radeon 6850-on DX11/high/4xAA , amugy meg semmi baj nincs ezzel a jatekkal , a grafika is egesz turheto , viszont szomoru hogy a Mass Effect2 sorsara jutott a DA2 is azaz a konzol jatekosok izlesere szabtak a gamet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. neofery
2011.03.09. 06:17
Nem tudom hogy lehet lassú.Nekem Core2Quad 3,3ghz+4gb ddr2 800+Asus Top3870X2.
Fullon tökéletesen megy(1280*1024 max+aniso 16 no AA)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. kisga07
2011.03.09. 07:51
nem akarok senkit megsérteni de az hogy Fullon megy z nem 1280*1024 kezdődik hanem minimum 1680*1050 en de inkább 1920*1080 on, és ahogy a cikk is írja dx11be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. thspo
2011.03.09. 08:13
akkor akiknél lassan megy azok biztos csak hazudják... istenem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. exec79
2011.03.09. 08:21
nekem nincs 60 fps-em a laptopon fullon de meg minimumon se es akkor mivan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. thspo
2011.03.09. 08:30
exec79: semmi, ha téged nem zavar. Egyébként ennél a játéknál nem is a grafikán kellene lennie a hangsúlynak, engem nem is zavarna, ha lehetne értelmes minőségben és sebességgel játszani egy mai átlagos játékos pc-n. Várjuk azt az nvidia DX11 javítást, hátha kihoznak belőle még valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Micromatic
2011.03.09. 08:34
Már amikor elindult a játék válasszak karaktert mondom OH MY GOD! ilyen nincs ennyire el...ni. Aztán az első párbeszéd ezek tényleg megcsinálták a 3 lehetőséges dumát a néha a 4ik max investigate és ilyen baromság. Ez kérem nem RPG de még csak nem is akció-rpg hanem simán egy akció játék... A story jó legalábbis ameddig jutottam benne (adtam neki 2-3 óra játék időt...). Most örülök igazán, hogy warezban töltöttem hogy kipróbáljam vasárlás előtt. Tuti nem veszem meg, a helyszínek ugyan azok legalábbis 2-4 küldinél ugyan ott volt az ellen. Kár érte a story nagyon jó, de olyan mintha filmet nézne az ember ahol néha megválaszthatja hova menjen a story... Harc rendszer hát látványos már már szinte röhögtem ahogy a 3 mágus a csapatban a harcost megszégyenítő mozdulatokkal kezelték a botjukat eskü még akár egy kung-fu MMO-ba is elmehetne olyan gagyi. Szégyent hoz az elődjére akár csak a TDU2. Remélem a Shogun 2 Total War nem fog, mert azt már előrendeltem azokban még bízok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. sirdani566
2011.03.09. 08:55
Nem igaz, hogy nem tanultátok már meg, hogy Ubisofton és a THQ-n meg néha az EA-n kívűl semmiben sem lehet bízni!
A Shogun total war valszeg jó lesz, de aki igazán jót akar, annak Assassins Creed Broterhood ÉS ami a legjobb lesz a Ghost recon Future Soldier!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. somakb
2011.03.09. 09:01
Nem csoda hogy NV kártyákon problémás, mivel AMD szponzorált cím ... és akkor ugye az NV a gonosz, mikor NV szponzorált címek esetén meg AMD vga-kon megy rosszul, mert az NV direkt lefizette a fejlesztőket, hogy... de az AMD az angyal... egyik sem az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Terror
2011.03.09. 09:09
AMD kártyákon is kifagynak a videók, szóval a vesztegetéses dolog helyett inkább az *úgyszarahogyvan* esete áll fenn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Kange
2011.03.09. 09:20
Nekem is szaggat/laggol rendesen. 1680x1050, dx11, very high, 4xAA, 16xAF, HiRes textúrával és nélküle is. Pedig azt hiszem, hogy ennek a játéknak minden gond nélkül kéne futnia ezekkel a beállításokkal a gépemen: i7-950, 5870 Toxic 2GB, 6GB DDR3 1600.

Persze a jó az egészben, hogy rohadtul nem zavar. Maximum addig "játszok" vele, amíg vmi normális játék meg nem jelenik, mert ez egy fabatkát sem ér. Bár lehet visszanyergelek az Origins-re, hetedszer is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. somakb Terro...
2011.03.09. 09:30
Hát akkor mégszomorúbb, azért a saját maguknak szponzorált game csak mehetne a saját cuccukon, ha csak nem a 6xxx szériára van kihegyezve, hogy cserélje a nép a 5xxx-eket. Mindkét oldalról láttunk már hasonlóras példát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. somakb Kange
2011.03.09. 09:31
Én még féláras akcióban vettem meg az Originst, de még nem toltam vele. Most komolyan, ez ennyivel rosszabb, mint az első??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller
2011.03.09. 09:50
Ugyan kevés csapatos RPG-vel játszottam, alapvetően a SinglePlayer-MMO féle szerepjátékokkal játszogatok (pl. TES sorozat) számomra az Origins az "elmegy" kategória volt. Nem tekintem életem legjobb játékának, de egy minőségi termék volt, a maga műfajában. Én hiányoltam belőle a választási lehetőségeket, és a felfedezést, de egy akciósabb játéknak teljesen elment, 2-3szor végig is játszottam.

Azt mondjátok hogy a kettőben még az Origins-nél is hiányosabb a "szerepjátékos" oldal? Akkor inkább kihagyom. Mondjuk ilyen tapasztalatok után nekem el sem indulna a játék.
Most Obliviont játszom ki 45ödjére, ha végzek vele előveszem a Morrowind triót, aztán jöhet a Skyrim.

Szerintem haldoklik a szerepjáték műfaj. Figyeljétek meg hogyan változnak az RPG sorozatok játékai az idő múlásával: Egyre kevesebb content (a grafikai javulás miatt több idő kell ugyanannyi anyag belepakolásába) kevesebb párbeszéd, kevesebb választási lehetőség, több akció (valamivel kompenzálják). Ez a Morrowind-Oblivion között is fellelhető, továbbá BG-DragonAge-DA2 és MassEffect-ME2 (ezekkel nem játszottam) között is. Vélemények?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. energon
2011.03.09. 10:20
kiskoller: "Origins az "elmegy" kategória volt" ezzel nem, a többivel maximálisan egyetértek. Originsben van munka, nem 1-1,5 év alatt csapták össze..

Amúgy vmiért a lineage 2re emlékeztet ez a kép lehet a páncél miatt v franc se tudja..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Fecniii
2011.03.09. 10:22
Én is lewarezoltam, és bele tettem kb 10 órát a játékba. A játék szinte egy az egyben ME2, csak nem űr pew-pew, hanem kardozás, a történet egyenlőre nem rossz, és a fő küldetésszálat még nem is nagyon kezdtem el, csak a városi mellékküldetéseket, meg a társak történet küldetéseit.
Én valószínűleg megveszem ha lentebb megy az ára, nekem az ME2 is bejött.
A grafikára:C2Q 3Ghz, 4Gb 800-as RAM, 1Gb-os 4870-el beállítottam dx11-be és felnyomtam a grafikát maxra, 4x élsimítással 1920x1080-ban reccenés nélkül megy, lehet szerencsém van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szefmester
2011.03.09. 10:32
Egyetértek veled kiskoller. Az RPG-k sajnos már a cRPG-nek is kevesek manapság. (aki tudja mire gondolok pacsit kap) A mai játékok már annyira az egyszerűség jegyében készülnek hogy elvesznek a döntéseink lényege. A szabadság! Emlékszem a Fallout 2-t végigjátszottam ninjával (lopakodás, zsebmetszés, és pusztakezes harc), hulkkal (überalacsony IQ, magas erő és egészség, közelharci fegyverek pusztakezes harcmodorral támogatva), valamint okos szépfiúval (javítás, és tudományok, magas iqval, pisztoly használattal). Mind a 3 végigjátszás -bár ugyanaz volt a történet maga- teljesen eltéről élményt adott. Ma mi változik ha nem harcost indítok hanem tolvajt? A csapdákat nem HP-val hárítom, hanem észreveszem és hatástalanítom, máskülönben belehalnék az elsőbe. Ez nem rpg. Nincs különbség a két játékban lényegében. Az ellenfeleket ugyanúgy le kell majd győzni minden alkalommal, lehet nem egy kétkezes csatabárddal hanem csak egy mérgezett tőrrel, de a lényeg hogy ugyanazt fogom csinálni.

És ez nagyon nem jó.

Anno volt egy fps ami komolyabb szerepjáték mint a mai szerepjátékok. Ez pedig a Deus Ex 1. része volt. csak az első pályán ha jól emlékszem 3 irányból lehetett megközelíteni a célpontot, és akár ölés nélkül is megtehettem ezt.

Ha a kiadók nagyot akarnak kaszálni viszonylag kevés befektetéssel, akkor adják ki azt a játékot újra, modern grafikával és fizikával ellátva, a történetvezetés és a játékmenet megváltoztatása nélkül. Ha ezt bejelentenék, azonnal menne is egy előrendelés...

Az hogy kinek mi a full grafika szerintem erősen monitor és VGA függő. Egy dx9es kártya mellett hiába van FULLHD felbontású kijelződ ha a dx11 effektek nem jelenhetnek meg. De minden más maximumon van... akkor az bizony full grafika számára. Ugyanez ha a monitora nem támogat, vagy nem jelenít meg magasabb felbontásokat. Nekem 1280*960ban megy a 17"-os CRT-m bár vinné a 2048*1536on is, bár ott csak 60Hzen.. az meg már kissé zavaró a szememnek pár perc után. A vga meg tud dx11et.. nah akkor nekem az 1280 az full grafika ha mindent maxra húzok, vagy nálam a 2048* lenne a maximum? Bár azt a felbontást azt hiszem már nem bírná kiszolgálni a gép, és az élsimítás is felesleges lenne olyan kis pixelméretnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. natloz energ...
2011.03.09. 12:34
"Amúgy vmiért a lineage 2re emlékeztet ez a kép lehet a páncél miatt v franc se tudja.."

Igen a vért az szinte teljesen megegyezik a Majestic Leather Armorral Meg a sárkányt ölünk téma is ismerős lehet onnét.

Játékról: Kövezzetek meg. de nekem alapvetően bejön ez a játékmenet. Nem sok szerepjátékkal játszottam idáig, de ez a stílus hozzám közelebb áll, amit a DA2 képvisel. Nincs olyan sok időm a játékra, hogy fél órákat-órákat eltöltsek beszélgetésekkel, és őszintén megmondva az ilyen játékokat én kissé unalmasnak is tartottam mindig is. Itt viszont meglehetősen gyakran van akció, ami jobban fekszik nekem.
Akadozásról: nálam GT 335M-el 1366*768-ban High beállítás és 4x élsimítás mellett az összekötő videókon néha észrevenni, hogy nem folyamatos a kép (bár ott se vészes), de játék közben én nem látom, hogy akadozna.
Viszont azt nem értem, hogy ha áthúzom a külső monitorra a játék ablakát, akkor se tudom beállítani nagyobb felbontásra, mint a noti kijelzője
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. badpad
2011.03.09. 13:54
Fecniii: elhiszem, hogy nem szitál, mert a gond a dx11 hardveres futtatásátval van... a Te kártyád max dx10.1, de a játék menüjében is úgy van, hogy DirectX11 if available...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csigabigaf
2011.03.09. 15:03
Várjunk 1-2 évet és majd extra pénzért veheted meg a grafikát a játékodhoz...
Nyomor amit ezze la játékkal tettek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gezu1025
2011.03.09. 16:27
Én a DA2-vel már a demokor leszámoltam. Mert ami működik az ME2-ben (mert ott működik!!!) az nem biztos, hogy működik egy fantasyban...
A beszéd rendszer egy 0. Legalább ki kapcsolható lenne az a tetves ikon, ami jelzi, hogy "milyen fej vagy". Az lehetne a minimum. A grafika már a demo alapján is egy vicc volt. Mi az, hogy egy HD5770 1280x1024-ben nem elég a dx11-hez amikor úgy néz ki az egész, mint a híg fos? De azért még kapni fog esélyt, amit kész lesz a magyar fordítás...

Remélem ez a DA2 hiba csak azért alakulhatott ki, mert a tapasztaltabb BioWare-es emberek SW:TOR-t és Mass Effect 3-at fejlesztenek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. energon
2011.03.09. 16:40
gezu1025: ebben is van vmi.. amúgy kétlem h lenne hozzá hivatalos fordítás lokalizáció vagy mi.. de javítsatok ki ha tévedek. örömmel venném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gezu1025
2011.03.09. 16:42
Hivatlos nincs, de már fordítják [LINK]

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. MaximumGam...
2011.03.09. 19:35
Kange: Akkor nem csak nekem van gondom ugyszint HD5870 em van és laggol mint a szar.. 1920x1080 ba HD texturával van és néha még 18fps re is lemegy...
haveromnak mondom nézze meg mennyi neki GTX460 1GB os al ugyan ilyen beálitásokba..
ugyan azon a helyen... nekem 22fps neki meg 50fps.... és elvileg ATI támogatás alatt készült... ez gáááz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Beatmad
2011.03.09. 20:20
HQ textúra és dx11 nvidiával is csak a 267.24-es beta driverrel megy tökéletesen és gyorsan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. noPublicFG
2011.03.09. 21:32
Nekem egyetlen dolog szaggatott, az a Tűz, és az is csak az átvezető videókban. De akkor nagyon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Flyingpig
2011.03.09. 23:17
MaximumGame2011 a te video kártyát nem azonos a GTX460-al. Azzal a 6850 -s van egy súlyban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csul1
2011.03.10. 07:32
MaximumGame2011 nekem HD5850-em van és fullos graffal van 25-35 fps-em, neked legalább 40-50nek kéne lennie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MaximumGam...
2011.03.10. 09:42
csul1 : Elit texturával , és 1920x 1080 ba minden maxra nyomva Very High be 8xAA vaé és 16xA ntival 30-45fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. noPublicFG
2011.03.10. 09:54
Annyit nem értek 1920*1080-ban miért kapcsoltok be 1692837461x-ös élsimítást. Higgyétek el a 4x-től ilyen felbontáson nem látni szinte semmi különbséget, a sebességet, meg jelentősen növeli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. energon
2011.03.10. 11:23
noPublicFG: láttál már egyáltalán ekkora felbontást vagy csak a hd képeket guglizgatod a neten? élsimítás nélkül max sűrűbb és kisebbek lesznek a recék.. élsimításnak és felbontásnak rohadtul nincs köze egymáshoz.. amúgy ez is elég erősen függ a játék motorjától.. van ahol tényleg semmi különbség nincs kikapcsolt és 4xAA között.. (pl. COD) nfs hot pursuitnál meg elég látványos még HD felbontásban is az élsimítás hiánya..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Beatmad
2011.03.10. 12:08
noPublicFG-al értek egyet egy jó játékmotorban (nem nfs és hasonlók) már 1680-ban is felesleges élsimítást kapcsolni mert minek, úgyse látszik igazán, csak lassítod vele a játékot. A másik nagy parasztvakítás az anizotróp amiből még annyit se látsz kb. 2x-ig van értelme, esetleg autos játékban lehet ilyen 8x kapcsolni hogy lásd az utat előre amúgy nagy nudli az arra jó hogy megint csak bukod az fps-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. energon
2011.03.10. 12:10
noPublicFG: "4x-től" szelektíven olvastam, elnézést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gezu1025
2011.03.10. 14:47
Flyingpig - 2011-03-09 23:17:49

Nanananana! Teljesen igazad van. A GTX460 meg a HD5870 tényleg nem egy súlycsoport... A HD5870 kb. GTX 560 Ti szint és még a HD6870-et is alázza. Szóval nem értem. Amit írt MaximumGame2011 az teljesen jogos megkérdőjelezés volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. MaximumGam...
2011.03.11. 21:35
gezu1025 . Útolag kiderült..
haverom GTX460 al csak High be tolta ugyvolt neki 50fps..
én is megnéztem High-be.. és ugy volt 80fps azonos helyen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!