iPon Hírek

DA:I - Gazdagabb környezet, karakter interakció, utazás

Dátum | 2013. 09. 03.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Megállíthatatlan folyóként jönnek az újabb és újabb információk az új Dragon Age játékról. Sokat tudhattunk meg a jelen és jövőgenerációs DA:I verziók közötti különbségekről, az átdolgozott interakciós rendszerről a társkarakterekkel és a nagyobb, nem lineáris világban való utazásról. A BioWare elmondása szerint a PC-s és a next-gen, vagyis az EA által négyes verziószámúnak hívott Dragon Age: Inquisition jelentősen különbözik majd a PS3-ra vagy Xbox 360-ra érkező változattól. Nem csak a grafika lesz szebb, de a környezet is sokkal magával ragadóbb. Cameron Lee, a BioWare Edmonton producerének elmondása szerint sokkal több dolgot rakhatnak a képernyőre, amik valósággal életre keltik majd a világot. Lesz sok apró finomság és részlet, de sokkal feltűnőbb dolgok is. Több réteg és grafikai effektus lesz. Több NPC, komoly időjárási rendszer, ami plusz shadereket rak a karakterekre. Ha sárban gyalogoltok, akkor az egyre halmozódik majd a cipőtökön, ha harcoltok, akkor látszik majd a vér a sárban. "Az egyik grafikus programozónk fogott egy nugot és kipróbálta rajta az összes ilyen hatást. A végén úgy nézett ki, mint egy csokiba mártott nug, mert annyi cucc volt rajta. Ez a negyedik generációs változat ereje, érezni fogjátok a különbséget." "A varázslatokhoz tartozó effektusok elképesztőek a negyedik generáción és egy csúcs PC-n. Harmadik generáción sokkal kevésbé valószerűek. Látni Vivienne-t, ahogy megidézi azt a hatalmas tűzvihart, egyszerűen fantasztikus, az ilyen dolgok hozzák az igazi negyedik generációs élményt." Lee elmagyarázta, hogy mennyit számítanak nyílt világoknál ezek a dolgok, mert sokkal komplexebbé teszik a környezetet és izgalmasabbá a tájat. Harmadik generáción jóval messzebb láthattok majd, mert nem lesz annyi "fólia" (kevésbé dús lombú fák, stb.), így kevesebb lesz a meglepetés is. A BioWare Edmonton elsősorban következő generációs élménynek építi a Dragon Age-et. A következő generációs konzoloknak ott van még egy második képernyő, új Kinect és (régi) PS Move, könnyen lehet, hogy még ezekkel is kezd majd valamit a BioWare, de erről egyelőre nem esett szó. Most pedig nézzük meg, hogy mi váltja le a DA:O party táborát, ahol tudtatok anno vásárolni/eladni, beszélgetni a társaitokkal és enchantolni a fegyvereiteket. Az Inquisition-ben nem lesz ilyesmi, mert más a játék struktúrája. "A Keep-et hasonlóképpen tudjátok majd használni, ott szerezhettek utánpótlást, de nem az váltja a tábort. Erre más ötleteink vannak, amik még a Keep rendszernél is sokkal grandiózusabbak. Az embereknek leesik majd az álla tőle!" A DA:I-t strukturálisan úgy kell elképzelni, mint több hatalmas összekapcsolódó pályát, tehát nem olyan lesz, mint a Bethesda TES-es nyílt világai, melyek egyetlen gigantikus világot tárnak elétek, amit belátásotok szerint fedezhettek fel. Ám ettől még a BioWare pályái is nagyok lesznek, olyannyira, hogy bevezették a hátasokat. A londoni preview eseményen egy közepes méretű pályán demózták a játékot, erről lentebb láthattok egy kamerás felvételt (sajnos egy csapatnyi leány rajongó önkívületi állapotban lévő sikoltozása is hallatszik, de sebaj). Látható benne a híd lerombolós jelenet is, amiről tegnap már írtunk.
Visszatérve a méretre, a DA:I nagyobb lesz, mint a DA:O és a DA2 együttvéve. Jelenleg azon dolgoznak, hogy miként oldják meg a pályák közötti váltást/utazást. Az ugyanis biztos, hogy kiveszik a gyors utazást, illetve helyek közötti teleportálást. A világ sokkal egybefüggőbb lesz, nem úgy érzitek majd, hogy egy másik bolygóra teleportáltatok térképváltásnál. Mindent összeköt majd a narratíva, ti pedig tanúi lehettek a világot megváltoztató eseményeknek, ahogy haladtok át hatalmas nyílt területeken. Jelentős változáson megy át a csapattagokkal való interakció is, a BioWare játékok egyik kulcsfontosságú jellemzője. A korábbi részekben világosan láttátok, hogy mi viszi előre és mi roncsolja a felek közötti kapcsolatot a beszélgetések, tettek és ajándékozások alkalmával. A BioWare most sokkal természetesebb élményként akarja prezentálni egy kapcsolat alakulását. Semmi nem lesz ilyen bináris, hogy adsz valakinek valamit és kapsz 5 'approval' pontot. "A korábbi játékok letiltottak bizonyos tartalmakat, attól függően, hogy mennyi volt a reputációs rátátok a követőitekkel. Azt szeretnénk, ha az embereknek élmény lenne elmenni egy küldetésre a csapattagjaikkal és a felépített kapcsolattól függően másképp játszódnának le az események." "Így sokkal természetesebb. Egyéb esetben úgy nézne ki, hogy 'oké, most már van elég pontom ezzel a valakivel, megyek, megcsinálom ezt a küldetést, hogy a kívánt eredményt érjem el'. Ennél sokkal komplexebbek lesznek a dolgok." Ami pedig romantikázást illeti, a BioWare egyelőre egy szót sem szólt erről: "Ez nagyon lényeges rész egy BioWare játékban, sok játékosnak esszenciális" - nyilatkozta Lee. "Nem ez a játék lényege, de határozottan fontos része az élménynek, szóval biztosak akarunk lenni benne, hogy jól csináljuk."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Zelbacsi
2013.09.04. 07:55
"Ha sárban gyalogoltok, akkor az egyre halmozódik majd a cipőtökön, ha harcoltok, akkor látszik majd a vér a sárban."

Az Originsben is az volt az első, hogy kikapcsoltam a megmaradó vért, mert egy csata után már úgy néztek ki az embereim, mint akik búvárkodtak a vérben és borzasztó bénán nézett ki, hogy a városokban mindenkivel úgy beszélgetsz, hogy csurom vér vagy közben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Magrathea
2013.09.04. 09:29
Igen, arról is esett szó, amikor számba vették az előző részek hibáit. Most már ők is belátják, hogy egy paródia volt az Origins-ben az a rengeteg vér. Ezúttal realisztikusabbra csinálják, úgyhogy érdemes lesz kipróbálni, mielőtt kikapcsolnád.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. s_erno
2013.09.04. 11:30
Ezért tartotta az embert azt a derék bolhás jószágot, hogy tisztára nyalja a partyt. Hogy ez a hölgy karaktereknél hogy történt azt azért megnéztem volna. Egyébként egy egyszerű armor swappal el lehetett tűntetni a vért, de tény, hogy kicsit vicces volt a jelenség.

Legfontosabb kérdés, lesz girlxgirl action? DD

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!