iPon Hírek

Dark Souls II - melyik platformot válasszam?

Dátum | 2014. 03. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Napokon belül a boltokba kerül a Dark Souls II, ami felvethet egy problémát azon játékosoknál, akik több játékkonzollal is rendelkeznek. Melyik a jobb, a PS3-as, vagy az Xbox 360-as? Esetleg érdemes kivárni a PC-s verziót? Nos, a Digital Foundry elemzéséből az legalábbis kiderül, hogy mindkét konzolos változatnak vannak előnyei és hátrányai. Örömteli tény, hogy az előző rész 1024x720-as felbontása helyett most már mindkét gépen teljes 720p-ben, vagyis 1280x720-ban fut a játék. További változás az elődhöz képest, hogy mindkét verzió FXAA-t használ, ami kicsit jobban elmossa a képet (mint a korábbi 2xMSAA). Innentől azonban már jönnek a különbségek. PlayStation 3-on jobb minőségű textúraszűrésnek örülhetünk, amivel szemben Xbox 360-on közelebb kezdenek el mosottá válni a textúrák. Viszont a Microsoft konzolján magasabb felbontású alpha effektusokkal találkozhatunk, ami azt jelenti, hogy a lángoló, felrobbanó dolgok, vagy épp a víz jobban néz ki. További különbségek adódnak a framerate-nél. PS3-on leginkább 30fps alatt teljesít a játék, de sosem esik le olyan mélységekbe, mint a sokszor játszhatatlanná lassuló első rész. Ezzel szemben az Xbox 360 a legtöbb helyen 30-40fps között teljesít, ami simább játékot eredményez, viszont screen tearinggel jár. Mindkettőnek megvannak tehát a maga előnyei és hátrányai, így akik csak egy masinával rendelkeznek, nem feltétlenül mondhatják azt, hogy a másikkal jobban jártak volna. Főleg azért nem, mert valójában mindkét gép tulajdonosai rosszabbul jártak, mint azt korábban gondoltuk volna; a korábbi bemutatókhoz és demókhoz képest ugyanis jelentősen visszavettek a készítők a bevilágítás minőségéből, melyet jól demonstrálnak az alábbi képek. Felül a korábban bemutatott, alul pedig a megjelent játékból származó kép látható.
Dark Souls 2 - bemutató változat
Dark Souls 2 - végleges változat
Dark Souls 2 - bemutató változat
Dark Souls 2 - végleges változat
Míg az első rész PC-s változata legendásan rossz volt, és csak tulajdonképpen egy rajongói módosítással lehetett elfogadható szintre hozni, addig a From Software megígérte, hogy ezúttal különös figyelmet szentel a portnak - ezért is jelenik meg pár héttel később. A grafikai butításokat figyelembe véve tehát lehet, hogy akkor járunk a legjobban, ha megvárjuk a PC-s kiadást, megfelelően erős géppel ugyanis vélhetően jóval szebb grafikát hozhatunk majd ki a játékból - már ha ezek a hiányzó effektusok tényleg visszakerülnek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. magerg
2014.03.12. 08:30
Next-gen-re nem adják ki? Pedig röhögtem volna egy jót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Pandamoniu...
2014.03.16. 11:19
Sajnos itt a bemutató képek nagyon gyengék, de van youtube-on összehasonlító videó, azt nézzétek meg. Nagyon durva mennyit butítottak a release változatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!