iPon Hírek

Daylight: Procedurálisan generált horror

Dátum | 2013. 10. 08.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Blacklight készítői, vagyis Zombie Studios arra a felismerésre alapozzák új horrorjátékukat, hogy az emberek manapság rengeteg, játékokkal foglalkozó YouTube csatornát követnek és milliónyi gameplay (Let's Play sorozatok) videót néznek meg. A Daylight legfontosabb ismertetőjegyét a procedurálisan generált pályák adják, amiket nem tudtak volna megvalósítani az Unreal 4-es motor nélkül. Vagy legalábbis úgy nem, ahogy ők azt elképzelték. A Zombie-s Jared Gerritzennel az Eurogameres Ian Higton készített egy rövid interjút, amit alant láthattok. A Daylightban keveredik a japán és az amerikai horror, inkább a pszichológiai elemekre épít. A végigjátszások alkalmával nem csak a pályák elrendezése fog változni, hanem újabb/más részleteket tudhatunk meg a sztoriból és a karakterek háttértörténetéről. Nem tudhattok meg tehát mindent, ha nem játsszátok végig többször. Nem mellesleg a sztorit az IGN-es Jessica Chobot írja, akit a Mass Effect 3-ból is ismerhettek (Diana Allers), valamint ő alakítja a főszereplőt is (játék közben néha meg is szólal). Amint azt láthatjátok, fegyvertelenül kell megbirkóznunk a veszélyekkel, mindössze egy mobilunk lesz, ami segít majd nekünk a labiritusban való navigációban. Logikus, hiszen manapság már mindenkinek van mobilja, miért ne használná egy ilyen szorult helyzetben... Ami a motort illeti, a Daylight lesz az egyik első Unreal 4-es cím. Többek között azért is lehetett a játék procedurálisan generált, mert ez a motor már képes dinamikusan kezelni a fényeket, amin egy horror játékban óriási hangsúly van. A shader technológia is óriásit ugrott, így egyértelmű volt a választás.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. zvigh
2013.10.08. 22:58
Biztos sok munkát és pénzt feccoltak bele, meg a változó sztori is érdekes újdonság lehet, de hogy 5 percet nem áldoznék az életemből az ilyen unalmas, mászkálós akármire, az fix. A Fear-ben vagy Doom3-ban éppen az a jó, hogy bár félelmetes, szarrá lőhetsz benne mindent.
Unreal 4-es engine-t emleget a viking fazon, de a videó alapján a grafika nekem inkább csak átlagosnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim zvigh
2013.10.08. 23:44
"Unalmas mászkálós akármi" ... aha, nekem a Doom3 meg a Fear ilyen kategória, ahol a kezedben tartott fegyver biztonságérzetet ad. Azok nem horror játékok hanem lövöldék. Horror játékban félni szokás, nem megijedni attól, hogy az arcodba ugrik valami a semmiből, aztán felbátorodva elteszed láb alól a géppityuval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. KatonaKM
2013.10.09. 05:39
A rettegésbe is bele lehet unni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii
2013.10.09. 07:45
Hát szánalmas az ilyen, aki a csőjátékokat is lenézi a youtube-ról... Az már tényleg sík.
A rangom generált pályarészek meg gondolom véletlenszerű "elhagyott cetliket", meg "naplórészleteket" fog tartalmazni és a több ágú sztori ennyiben ki is fog merülni. Látom már lelki szemeimmel.

Na meg ebben a 8 percben igazából NULLA történés van, csak megy egyik szobából a másikba, semmi se történik, csak amikor a telefonjával buziskodik. Ez eddig nem nyert meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomturkey
2013.10.09. 09:33
én is pont ezek miatt nem szerettem a feart, szerintem is pont akkor para egy horrorjáték ha a főszereplőnél nincs semmi vagy max egy pisztoly és tök átlagember.viszont hiába a véletlenül generált történések a videó alapján(mondom ezt úgy, hogy több gameplayt is megnéztem róla) gyakorlatilag tényleg nem történik semmi a játékban. nálam még mindig a silent hill első 3 része viszi a pálmát ha horrorjátékról van szó inkább veszem elő a az első részt egy psx emulátorral, mint a mai horrorjátékokat..(amnesia meg slenderman mondjuk elég jó volt, bár túl egysíkúak szerintem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Floki
2013.10.09. 12:13
Régebben én is azt mondtam hogy a Silent Hill sorozat mindent visz. De próbáljátok ki a Fatal Frame sorozatot - igaz ps2-re jött ki az első 3 rész wii-re a negyedik... az első rész félelmetes...a második még félelmetesebb... a harmadik pedig... sokmindennel játszottam már..de volt olyan hogy 10 percet bírtam tolni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. magerg
2013.10.09. 13:59
És hogy akarják elkerülni a procedurálisan generált pályák hülyeségeit? Vagyis hogy totál értelmetlen helyiségekben rohangáljon a játékos.
Ebben a demóban is van pl. egy konyha(?) aminek nincs ablaka, de van a közepén egy íróasztal. Meg egy portásfülke egy zárt szoba sarkában.

Egyébként próbáltátok Clock Tower-t? (Egy kiscsajjal kellett menekülni egy őrült elől.) Az 2D-s volt, de mégis félelmetes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95
2013.10.09. 15:37
Ennek aztán sok értelme van. Minecraft is procedurálisan generált és meg is lehet "ijedni" túlélőben az első pár alkalommal és még csak nem is tervezték "ijesztőre" és utána is érdekes marad. Silent Hill 1-2-3, Penumbra sorozat, White Day, Fatal Frame, Clocktower, Amnesia The Dark Descent, a Slender: The Arrival és az Outlast (is az első 10-15 percben) horror, de ez messze van attól.

Azért készül Unreal 4-gyel, mert képes dinamikus fényeket generálni menet közben. Nem sok motor van ami tudja ezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Leeroy
2013.10.10. 01:01
Biztos jó, de részemről kerülöm a horrort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tomturkey
2013.10.11. 14:58
fatal frameről csak videókat láttam anno, ki nem próbáltam (nem volt ps2m).a videók alapján viszont tényleg nagyon f*sza lehet.clock towerrel még psxen tolam ezer éve, de azt hiszem az már a második rész lehetett. 3d-s volt abban biztos vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!