iPon Hírek

DayZ - aggódó játékosok

Dátum | 2014. 09. 10.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A DayZ még javában fejlesztési ciklusának elején jár, nem nyerte el végleges formáját és még nagyon sok minden változhat benne. Az aggódó játékosok, akiknek nincs még sok tapasztalata az Early Access játékokkal kapcsolatban, nincsenek mindig tisztában ezzel. Úgy látszik a DayZ rajongók közül páran nehezen tudják elképzelni, milyen lesz a kész játék, ezért néhányan a hivatalos fórumon már hangot is adtak aggodalmaiknak. A "Más is elvesztette a DayZ-be vetett hitét?" című topicban felvetett kérdésekre Brian Hicks, a játék producere válaszolt. "Nem a DayZ-vel játszotok, hanem annak fejlesztés alatt álló buildjeivel. Korai buildekkel. A DayZ 11 hónapja van az alap fejlesztési szakaszban - a sztenderd teljes fejlesztés általában 3 évet vesz igénybe." "Nem kényszeríthetlek titeket, hogy DayZ rajongók legyetek, de a következőket elmondhatom: meghatározni, vagy megítélni a DayZ-t egy ilyen korai build alapján olyan, mintha egy festményt az első pár ecsetvonás alapján ítélnétek meg. A fenébe is, még Bob Ross festményei sem néztek ki jól az első pár percben, amíg rá nem jöttél, mi az, amit készít." "Bizton állíthatom, hogy egyik kedvenc tripla A-s játékotok sem hasonlított a végtermékre amikor fejlesztésének ennyire az elején járt. (Oké, talán a nagyobb címek közül néhány, amelyeknél a kisebb járulékos frissítéseket 12 havonta hozták ki, de mindannyian tudjuk, hogy ezek nagyon különleges esetek)." "Tartsatok szünetet, és gyertek vissza a bétára, vagy amikor a játék megjelenik. A fejlesztés korai hozzáférés szakaszának rengeteg csúcs- és mélypontja van. Ilyen a szoftverfejlesztés. Igen, baromi stresszes mindannyiunk számára, de részesei lehettek a DayZ élmény kialakításának." A topic egy másik részében Hicks részletesebben is kifejtette a 3 éves sztenderd fejlesztéssel kapcsolatos kommentjét. "Mindig óvatos vagyok azzal kapcsolatban, hogy mit mondok - a 3 év sztenderd fejlesztés alatt azt értettem, hogy normálisan ez 3 év zárt fejlesztés lenne. Mondanom sem kell, hogy az early access sokat változtatott ezen. A béta fázis elérése még mindig 2014 végére van kitűzve. Biztosra vehetitek, hogy a heti státusz jelentésekben erről mindenkit folyamatosan tájékoztatnunk." "Gyakorlatilag 2 - 2 és fél év alatt próbáljuk teljesíteni a 3 éves sztenderd ciklust. Lehet, hogy ez nagyra törő célkitűzés, de amíg beleszólásom van, addig mindig fogtok tájékoztatást kapni arról, hogy mi történik." A DayZ-n nagy betűkkel szerepelt a figyelmeztetés, hogy a játékosok csak akkor vegyék meg early access formában, ha elfogadják, hogy a fejlesztés során bizony lesznek gondok és problémák, úgy látszik erre időnként emlékeztetni kell őket.
Fejlesztő, miért van rajtad sapka? És miért nincs rajtunk cipő?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Bucse
2014.09.10. 10:43
Uncsi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. patrik2991 Bucse
2014.09.10. 11:07
Nem is kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. djgeg
2014.09.10. 11:22
Az egy dolog, hogy valami early acces, de ott van pl a Rust ami fényévekkel előrébb van még is "alfa" és early acces. Emlékszem a legelső belépésemre a DayZ standalone... Bug miatt az egeremet nem tudtam használni 1 hónapig! Addig nem voltak képesek egy olyan alap bugot kijavítani, hogy a user ne egy össze vissza ugráló gyorsuló egérrel szembesüljön a legelső belépésnél.
Ha teljesen használhatatlan valami, akkor alfanak se nevezhetjük, legalább is nem olyannak amiért pénzt kérünk!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. harvy666
2014.09.10. 11:32
inkabb csinalnak ujra az alapokrol az egeszet mint a gagyi arma motort foltozgatjak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. bPatrik
2014.09.10. 12:36
Attól még hogy Eary Access nem így kéne kinéznie, pláne mivel egy már kész játékon alapszik. Én a Space Engineerst hoznám fel példának. Lehet hogy kicsivel egyszerűbb összességében, de vegyük figyelembe hogy azt 4 fő fejleszti nem egy egész gárda. Ahhoz minden csütörtökön érkezik érdemi frissítés és ha netán be-be csúszik 1 olyan bug a frissítéssel ami megakadályoz a játékban akkor azt is eddig mindig max 1 napon belül kijavították.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.10. 13:15
Akkor játszál azzal. Amúgy csak említésképpen. A dayz brigád sem valami nagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. i2k010
2014.09.10. 14:18
A legnagyobb gond, hogy a DayZ Early Access tele van cheaterrel. Rengeteggel.

Haverom 235 órát ütött bele, és közben folyamatosan panaszkodik a csíterekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bPatrik Bucse
2014.09.10. 14:34
Játszok is. Ha meg zombizni akarok akkor inkább a DayZ mod egyenlőre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. wishformor...
2014.09.10. 15:28
@harvy666
"inkabb csinalnak ujra az alapokrol az egeszet mint a gagyi arma motort foltozgatjak"

Ha a kacsa nem tud uszni, nem a viz a hulye,
attol mert meg nem ertesz valamihez, nem muszaj kiteregetni es hulyesegeket beszelni osszevissza...

ARMA3 motorja igenis jo, talan az egyik legjobb a piacon, a moddolhatosag, es az interaktiv fejlesztes miatt meg foleg....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Chavalier
2014.09.10. 18:33
Igazából a DayZ-n már egy 40 fős csapat dolgozik. De nemrég volt a PAX, ott jó pár dolgot elmondtak, pl a Renderer-t most írják újra teljesen, szebb lesz a grafika de több az fps, persze furcsán hangzik de van ilyen.

A Rust hoz hasonlítani amugy sem értemes, azt már két éve fejlesztik csak most újrakezdik mert rájöttek hogy optimizálatlan és csúnya lett.

Persze mindentől függetlenül elég lassan halad a fejlesztés, de én speciel élvezem a játékot, nem nagyon találkoztam még hackerrel, kivéve az végtelen lőszeres fegyverrel rohangáló vérpistiket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. harvy666 wishf...
2014.09.11. 12:37
igazabol mar teljesen elkeveredtem hogyan is keszul ez a jatek, a mod meg ARMA 2 motoros volt a standalone meg mar 3?

Amilyen keveset jatszottam az Arma 2-vel csak a rettenetes gépigenyhez tartozo nem tul szep latvany (nyilvan kurvanagy latotavval) és a vilag legrosszabb irányítása/inventoryja maradt meg bennem

Mondjuk az is erdekes volt hogy a lead developer csak ugy otthagyta a ceget
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.11. 14:49
Az inventory tényleg borzalmas és tanulást igényel. Az irányítást viszont ha megszokod, mérföldekkel veri a többi fps-t. Egyszerűen több lehetőséged van benne, nyilván ezért több gombbal és kombinációval jár. Arma 3-ban pedig még jobb, mióta bejöttek a apró lépésenként állítható lövészpozíciók.

Egyébként ha dayz, akkor egyenlőre tényleg valamelyik arma 2 dayz mod vagy arma 3 breaking point a nyerő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.11. 15:29
A DayZ standalone -ban tudtommal az Arma 2! motorja (Real Virtuality 3) és egy másik motor (Enforce) van összekalapálva egy 3. motorrá (Enfusion). Ezért nehézkes a fejlesztés és ezért bugos még egy kicsikét...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!