iPon Hírek

DDR3-as memóriamodulok AMD márkajelzéssel

Dátum | 2011. 11. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Augusztus folyamán már beszámoltunk róla, hogy az AMD memóriacsomagokat dob a piacra, de akkor még csak Japánban bukkantak fel az újdonságok. Most viszont itt a teljes lista. Az AMD memóriái végre hamarosan megjelenhetnek mindenhol a világon.


A fekete nyomtatott áramköri lapra alapozó, fém hűtőbordákkal ellátott termékeken piros matrica hirdeti, hogy ezek bizony az AMD-től, pontosabban a vele együttműködő partnerektől származnak.

Mivel kínálnak többet az AMD memória moduljai a piacon található egyéb memóriamodulokhoz képest? Nos, ezek a termékek garantáltan stabilan üzemelnek majd a különböző AMD platformokban, komoly teszteken kell átesniük. A modulokon nem lesznek Intel XMP profilok, helyettük nagysebességű JEDEC profilok, illetve AMD Black Edition profilok lapulnak majd rajtuk, amelyekkel könnyedén elérhetőek lesznek a magasabb memória órajelek. Az AMD márkajelzéssel ellátott memória modulok zökkenőmentesen együttműködnek majd az AMD Overdrive szoftverével, így könnyedén szabályozató lesz az üzemi feszültségük, az órajelük, sőt, még az időzítésük is – mindez az Overdrive alkalmazáson belül.

Annak érdekében, hogy a memóriamodulok elkészülhessenek és forgalomba kerülhessenek, az AMD két neves céggel működik együtt. A modulok gyártásáról a Patriot gondoskodik, míg a termékek disztribúcióját a VisionTek végzi, aki egyébként az AMD egyik neves videokártya készítő partnere. A memóriamodulok első körben három osztályba tartoznak majd, ahogy az a lenti táblázatból is látszik.


Árakkal és megjelenési időpontokkal kapcsolatban egyelőre nem állnak rendelkezésre információk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. Enno
2011.11.28. 18:16
A doboza tetszik, de a Kingston HyperX-ek moduljai jobban bejönnek külalakra,
Kíváncsi leszek a tuning teszteredményekre meg az ár/teljesítményre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm
2011.11.28. 18:18
Lesz 8GB-os moduljuk is, ez jó hír!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Enno
2011.11.28. 18:26
Igen , 8 alatt már nem nagyon gondolkozik a nagy átlag szerintem , nyugatabbra meg szerintem senki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. I.Jozsef83
2011.11.28. 18:51
vagy 2Gb és 4GB és 8GB kit ? Vagy akkora modulok ? De mindenképp szuperr lesz és gondolom árban is ott lesznek...

Dobozon : 8GB 2 x 4GB
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. irdatlanno...
2011.11.28. 18:54
Nekem az tetszik az AMD ben hogy a vga proci és mostmár a ram is egy kis család lehet valakinek a számítógépében és simán rohangálnak a hardverek együtt. és mindezt driverböl lehet vezérelni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm
2011.11.28. 18:54
A 4GB-os már elterjedt, a 8 GB-os modulok viszont még elég ritkák, legalábbis fajlagosan jó áron. Lehet itt a piaci belépő jó kezdőárral párosul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. fesi
2011.11.28. 18:55
Hát nem tudom lehet, hogy én nem tartozok a nagy átlagba... 4gb-al én jól elvagyok.. eddig még egyszer sem láttam, hogy 3gb főlé ment volna a használt memória...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. uristen
2011.11.28. 18:55
Ha ez jo arban lesz, veszek /2x/ 2x4GB -ot, es bulldozeres alaplap+processzor szettet. A merevlemezeket kihagyom mostansag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm irdat...
2011.11.28. 18:56
Már csak az SSD hiányzik, és igen ezeket az AMD VisionCC-vel vagy az AOD-vel lehet rendszer alatt is konfigurálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. I.Jozsef83
2011.11.28. 18:59
Enno - 2011-11-28 18:26:27

Nehogymá .... kétleném h mindenki 64bites wint venné és használna ... nagy átlag még 4GB ... de elég sok gépben már megtalálható a 8GB ennél többet már nem az átlaguserek használnak , max a kihanemének mert buxaindex megteheti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. irdatlanno... jozse...
2011.11.28. 18:59
Biróm mert van AMd-s gépház is direkt ilyen márkajelzéssel- intel bácsi is csinálhatna de lefogadom h komoly összegekbe kerülne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ThompsoN
2011.11.28. 19:15
AMD alaplap mikor lesz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. uristen
2011.11.28. 19:24
Peldaul az AMD -s tapegyseg nagyon jo lenne. Megcsinalnak azt, hogy lasd, mennyit fogyasztanak a hardvereid, esetleg a tapegyseg ventillator fordulatszamat tudnad be-, esetleg leallitani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tibaimp
2011.11.28. 19:29
Nem támogatja az Intel XMP, gratulálok, így a piac 80%-ból szorítja ki ÖNKÉNT magát az amd...jellemző.
Mondjuk teljesen mindegy, úgysem venne szerintem egy Inteles sem ilyen ramot, szerencsére van választék bőven.
Ettől függetlenül, kíváncsian várom, hogy mit ér el ezen az amúgy is zsúfolt és nyomott árú piacon az amd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Cukrosbacs...
2011.11.28. 19:30
Jó lépés volt, és ha árba is jó lesz akkor meg főleg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Juliska
2011.11.28. 19:35
tibaimp: Miért kellene XMP, ha az 1333/1600/1866 MHz Jedec eleve szabvány?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror Julis...
2011.11.28. 19:38
Mert nem tudott mibe belekötni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. irdatlanno... Terro...
2011.11.28. 19:41
Faxa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. sensejke
2011.11.28. 19:53
Na sokan kérték a Jézuskát, hogy legyen AMD-s ram és íme teljesítve. Most akkor jöhetnének az olcsó AMD-s márkajelzésű VGA-k is mint ami a tesztelőknek is megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm tibai...
2011.11.28. 20:07
Mivel ez az AMD saját Overdrive programjában lévőt támogatja, ami ugyanazt tudja mint az XMP és még a BIOS-ba se kell belépni hozzá, ja és bármely modulra függetlenül attól hogy rendelkezik-e XMP támogatással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sniperjoce...
2011.11.28. 20:14
Nomeg lehetnének AMD-s ventik ODD-k HDD-k SSD-k brutálab proci hűtő nem e jelenlegi stock-ok hanem mondjuk egy NH D14-es kaliberű Mit hagytam ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. irdatlanno...
2011.11.28. 20:21
cl9 kilenc legyen és kész, xtem nem kell ennél több
volt már cl7es ram is a gépemben kipróbálásra és én nem vettem észre semmit-
nincs különbség játékok alatt meg amire én használom a gépem.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mezarius
2011.11.28. 20:54
Hát ha erre is meglesz az 5 év gari mint a kingston-ra akkor talán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm
2011.11.28. 20:58
Sőt úgyis mondhatjuk az használja az XMP-t aki vagy lusta finomhangolni, amivel jóval többet ki lehet hozni bármely modulból mint az XMP beállításával,vagy nem ért hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. stranger
2011.11.28. 21:12
Az XMP inkább kényelmi funkció. Egy helyen átváltod XMP-re a ramot és belövi magának a sebességet, időzítést, feszültséget. Nem kell keresgélni. De lehet nélküle élni. Mondjuk, ha valaki nem ért hozzá, akkor a feszültség miatt jól jöhet. De az meg ne turkáljon BIOS-ban, adjon pénzt és megcsinálom neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. kray
2011.11.28. 21:31
Annyira azért nem nagy technika beállítani az 1,5Voltot intelnél az 1,65-öt meg AMD-nél Legalábbis szerintem. Bár az én 1600as moduljaim 1,55 Volton is simán mennek gond nélkül Sőt már 1,65-ön sikerült 1866-ban is elindítanom őket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. djwolf
2011.11.28. 21:38
na nekem notiba kellene ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm
2011.11.28. 22:00
Mondjuk az FX ezen a téren nagyon jól sikerült, ott nem a vezérlő a limitáló tényező.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. atti2010
2011.11.29. 07:36
Ilyet venni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. axe
2011.11.29. 08:47
notiba nem jön valami 2x4 gigás pakk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2011.11.29. 10:30
Hát igen, az időzítésekre én is kíváncsi vagyok... nem az Entertainmentre, hanem a Radeonra gondolok itt. Kingstonra 5 év garit adnak? Akkor egész jól jártam az OCZ 10 évével
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fzoltan
2011.11.29. 10:33
Az OverDrive egyre barátibb lesz, elég kényelmes kis programocska
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. I.Jozsef83
2011.11.29. 11:00
De még az 5 év is sok , 4év mulva is ezt a konfigod használod és mondjuk minden külső tényező nélkül behal a 4GB-os mudulod... na hol fognak tudni adni egyet gariba cserébe a másik mellé ?

FZoli is benézi az ilyen eseteket 10év lol , millen uj konfigot is akarsz jövőre ? netán 2 év mulva ? na itt a lényeg , akinek meg eladjuk használtan kitse érdekel honnan van garancia , ha meg azon érvel valaki hogy 5 + 10 év garis és ezért adja drágábban - nem veszik meg - ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm Fzolt...
2011.11.29. 11:14
Így van ,de ennek ellenére viszonylag kevesen ismerik és használják AMD berkekben, pedig mindent tud amit a hírhedt everest vagy aida, sőt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm
2011.11.29. 14:18
, igaz mára virágbolt volt a helyén, ...

Ennyit az 5-10 éves gariról! Én a GPS-el jártam igy, MIO gyártmány, alig hogy megvettem az egész gruppe kivonult tőlünk, garanciástól, terméktámogatásostól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. stranger
2011.11.29. 15:13
Corsair tápra 7 év garancia van, annak látom mondjuk értelmét. Többinél tényleg elég necces ez a 4-5 év, hol lesz az már akkor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tibaimp
2011.11.29. 17:10
Én értem, meg el is fogadom amit az xmp-vel kapcsolatban írtok, még egyet is értek, de a "népek", akik a vásárlók kb. 70% kiteszik, milyen jól hangzik, hogy "ez a modul még az xmp-t is támogatja..." persze az eladónak az fontos, hogy elkeljen a terméke, a vevőnek meg fingja sincs, hogy mi az az xmp, de mivel tudja a ram, így biztos jobb.

Erre gondoltam, kicsit, olyan ez mint a múltkori hír mikor az apple fikázása ment, mert szakítani fog/nem fog az amd-vel, ez is ok, de megint csak öngól.
Mintha önmagát akarná kizárni a piacról, pedig az apple is a laptop piac 25-35% (pontosan nem tudom) uralja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!