iPon Hírek

Dead Trailz - Az apokalipszis kicsiben

Dátum | 2016. 03. 02.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Az utóbbi években a The Walking Dead által csúcsra futtatott zombi kultusz által ihletett játékokban sok féle módon összetűzésbe kerülhettünk az élőholtakkal. Vezethettünk túlélő csoportokat (State of Decay), egyszemélyes hadseregként mészárolhattunk kedvünkre (Dead Island), és a legnépszerűbb zombi FPS-ben (Left 4 Dead 2) fegyverek egész arzenálja állt rendelkezésünkre, hogy kijussunk az adott pályáról, csapattársaink segítségével (vagy hátráltatása ellenére). A Dead Trailz mintha ötvözni akarta volna ezeket az élményeket, egy stratégiai/FPS/tower defense hibridben. Egy olyan játékban, ami az alapötletet tekintve nagyon is egyszerű, de nem csak a reflexeinket teszi majd próbára, hanem a stratégiai és logikai gondolkodásunkat is.
Mi személyesítjük ugyanis meg A Lövészt, aki az őrtoronyból, vagy azok között közlekedve óvja a menekülőket és az ellátmányt gyűjtőket. A „civilek” meglehetősen életképtelenek nélkülünk, hiszen egyetlen egy dologra képesek, a cél felé rohanni, de kitérni, taktikázni nem fognak, az a mi feladatunk. Legalábbis az utóbbi. Az agyatlanul rohangálóktól azért meg fogjuk tudni különböztetni a zombikat, ugyanis lassabbak, többen vannak, és jó véresek. Fegyvereink is változatosak, az alap mesterlövész puskánk végtelen lőszerrel (és dög lassú újratöltéssel) rendelkezik, de emellett még 3 másik fegyverrel is lehetőségünk lesz megismerkedni (hát még a zombiknak!). Már az első pályák egyikén rakétával fogunk lövöldözni, mert a két irányból özönlő zombi hordával, sima fegyverrel nem fogunk bírni, oda valami hatékonyabb kell, ami az egész területet megtisztítja egy gombnyomásra. Elsőre én opcionálisnak tartottam a játékbeli pénz elköltését, merthogy majd nehezebb pályán jól fog jönni. De ha jól végezzük a dolgunkat, egyrészt megmarad az elkölthető érmék mennyisége, másfelől a korábban említett példa is bebizonyította, hogy az a fegyver azért vált elérhetővé, mert kell, és pont. Fontos apróság még, hogy az út megtisztítása nem azt jelenti, hogy minden zombit azonnal likvidálnunk kell. Elég a legközelebbi, konkrét veszélyt jelentő élőholtakat megkínálni egy fejessel, a többiek ráérnek később is. Persze a következő, később érkező menekülő csoportot már veszélyeztethetik az addig távolban kószáló hullák, annyi eszük a zombiknak is van, hogy igyekeznek elé kerülni a kötött útvonalon mozgó élőknek.
Adott tehát egy térkép, ahol A pontból B pontba igyekeznek a menekülők, vagy ahol megadott útvonalat követve szedegeti a dobozokat a nap „hőse”. Nekik nagyjából ilyen bonyolultságú feladatok jutnak, a rohangálás, a tervezés és a megvalósítás pedig ránk van bízva, hiszen nélkülünk zombi eledellé válna a többség. Fegyvereink egyértelmű céllal vannak velünk, az akna egy terület levédésére lesz alkalmas, a füstgránát pedig arra, hogy módosított útvonalra tereljük még élő embertársainkat. Közben pedig a tornyok között cikázunk, látószöget váltva, rugalmasan reagálva a történésekre és veszettül lövöldözve (majdnem) mindenre, ami mozog (civilt is lőttem már le, nem tolerálta a játék…). Térképből néhány áll rendelkezésünkre, de ha kevésnek tűnne, számoljuk bele, hogy egy térképhez nagyjából 15 küldetés jár, de persze csak akkor, ha eljutunk odáig. Máris más a zombi fekvése, nem igaz? A stratégia játékmód mellett pedig a runner is tovább bővíti a palettát. Itt egy túlélő rohangál, közben különböző csomagokat felszedve, nekünk meg előre tervezve kell megtisztítanunk számára az utat a folyamatosan özönlő zombi hordák közepette. Nem lesz könnyű.
Érdekes a koncepció, a megvalósítás majdhogynem minimalista, a játékmenet pedig jó kérdés, hogy meddig szórakoztat bárkit is. A 10 eurós árat sokallom, hacsak valaki nem fanatikus rajongója a stílusnak. Talán dobna rajta, ha co-op is lenne hozzá, mert így, egy semleges zónában elhelyezkedő alacsony költségvetésű, rövid időre érdekes, független játékról van szó. Mindezek ellenére kihívás, agyalnivaló akad benne rendesen, és mindezt gyorsan kell csinálnunk, a zombik ugyanis közelednek, eltökélten csoszognak, míg jobb belátásra nem bírjuk őket némi ólommal. Úgyhogy irány az őrtorony, legalább az a tudat nyugtasson meg minket, hogy ránk nem vadásznak zombik ott fenn a magasban. Még.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!