iPon Hírek

Defiance részletek

Dátum | 2013. 01. 22.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Nick Beliaeff, a Trion egyik nagyfőnöke a GamesIndustry Internationalnak adott interjújában elmondta, hogy a két média közötti együttműködés a Defiance esetében merőben más, mint a szokásos tv-sorozat és számítógépes játék közötti licenc. A hagyományos játékok, vagy a hollywoodi modell esetében, amikor egy tv sorozat ill. film játékon alapul, vagy fordítva mindig van egy fél, amelyik a licencet adja, és egy másik, amelyik azt felhasználja, és ebben a viszonyban a felek nem egyenértékűek, mindig az egyik diktál a másiknak, ami nem optimális a végeredmény szempontjából és a minőség rovására megy. Ez az egyik magyarázata annak, hogy olyan sok a rossz feldolgozás. A Defiance esetében szerették volna ezt elkerülni, és már az első naptól kezdve egyenrangú félként dolgozott a számítógépes és a tévés csapat.

A tévésorozatban történt események hatással lesznek a játékra, és amit a játékban teszünk, az hatással lesz a sorozatra. Arra a kérdésre, hogy mennyire szinkronizáltak a történések a válasz az volt, hogy nagyon, hisz pont ez volt a cél. Persze ezt a fajta szinkronizációt nem olyan egyszerű elérni, főleg, mivel a Defiance egy világméretű projekt, Észak-Amerikában és Európában is bemutatják, angol, német és francia nyelven lesz nézhető. A sorozat mindkét kontinensen ugyanabban az időben indul, de lesznek országok, ahol a részek a hét más napjaira fognak esni, ezért nem tehetjük azt meg, hogy megnézzük a sorozat aktuális részét, aztán egy perccel azután, hogy véget ért rohanunk, hogy a játékban is megnézzük a változásokat. Az időeltérések miatt úgy időzítettek, hogy a változások heti lebontásban fognak érkezni.

Konkrétan hogyan is fog kinézni az együttműködés a két média között? Az tv-sorozat egyik részében pl. egy orvos felfedezi, hogy nanite fertőzés fenyegeti a várost, ami a végét jelentheti, ezért kapcsolatba lép egy san franciscoi kollégájával, akivel együtt elkezdi keresni a megoldást. A játékosok segíthetnek nekik reagensek gyűjtésével és egyéb módokon is, de el kell készülniük a feladatokkal, mielőtt még a következő rész adásba kerülne. Arra a kérdésre, hogy mi történik, ha mégsem jön össze a dolog Beliaeff nevetve csak azt válaszolta, hogy megtudhatjuk a majd a következő részből.


A fentiek ismeretében nem nehéz látni, miért kellett hozzá öt év, hogy mindez elkészüljön. "Időnként felteszik nekem a kérdést, hogy ha sikerünk lesz ezzel az egésszel, nem aggódunk-e majd, hogy mások is lemásolják? Azt szoktam erre válaszolni, hogy nem valószínű, hogy mostanában sok kerülhetne erre. A Trion és a Syfy kapcsolata egyedi. Könnyű megnézni, hogy most hol vagyunk, és elfeledkezni róla, hogy mindez öt év munkájának a gyümölcse."

Az együttműködés részeként a két média osztozott a számítógépes grafikákon is és a szoftverek egy része is közös volt, ami megkönnyítette a munkát. A Trion készített pl. egy modellt a Volge nevű rosszfiúkhoz, amelyen látszott, hogyan húzzák elő a fegyverüket a tokból. Később a tévésorozaton dolgozók előálltak egy ötlettel, ami jobban mutatott: a fegyver a Volge karpáncéljából jött elő és a játék készítői ennek megfelelően gyorsan át tudták alakítani az animációt a játékban is.

Ennek az egyedi, tévésorozattal összefonódó játék koncepciónak lenne egy nagy buktatója is, amelyet azonban az alkotók igyekeztek elkerülni: a játék önmagában is teljesen élvezhető a tévésorozat nézése nélkül, és fordítva. Ha mindkettőben részt veszünk, akkor az viszont gazdagabbá teszi ezt az élményt.

Az MMOFPS-ben nem lesznek külön szerverek, mindenki ugyanabban a világban fog kalandozni. Olyan dinamikus eseményekben vehetünk majd részt, amelyekkel a Trion a Riftben már bemutatkozott. Lesznek olyan küldetések, amelyek sikeres teljesítéséhez több tucat, sőt 50, vagy több ember együttműködése lesz szükséges, de természetesen lesznek egyedi, illetve kisebb csapattal végrehajtható missziók is. Lesz PvP, co-op és versus pályák. Beliaff szerint az eseményekben résztvevő csapatok mérete akár több ezres is lehet.

A tévésorozat egy hosszú, kétórás résszel fog indulni áprilisban, és a játék is áprilisban jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra. Az előrendelés már működik, az előrendelők különböző bónuszokat kapnak, és hozzáférést a bétához.

 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Shinjiii
2013.01.22. 14:32
Óriási ötlet szerintem. : )
És mi lesz azokkal az eseményekkel, melyek nem történnek meg a játékosok ténykedésének eredményéül? Leadják majd OVA-ként a sorozat végén? : )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gangu
2013.01.22. 19:03
Kipróbáltam hétvégén a játékot, nem rossz, de túl sokáig nem kötött le. Ha FPS lenne akkor szerintem jobban tetszett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!