iPon Hírek

Denver 2 magokkal jön az Nvidia Parker SoC

Dátum | 2016. 08. 24.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az Nvidia a Hot Chips konferencia során egyebek mellett friss részleteket árult el arról a Parker lapkáról, amiről a vállalat egyszer már beszélt idén, méghozzá a Driver PX2 kapcsán, az év elején. Az új lapka ezúttal is az autós megoldások révén hallatott magáról, ugyanis Danny Shapiro, az autóipari részleg vezetője beszélt róla részletesebben.
Jen-Hsun Huang a Drive PX2-vel, ami kettő Parker magot tartalmaz.
A Parker egy nagyon masszív, rendkívül izmos központi chip lett, de mindenképpen le kell azt szögezni, hogy itt már nem igazán vették figyelembe a mobilszegmens igényeit a fejlesztők, és főleg ennek köszönhetően lépett hatalmasat előre a lapka. Például itt már nincsenek energiahatékonyságra ügyelő processzormagok, minden a teljesítményről szól. A CPU részleg hatmagos lett a Parker esetében, ami két csokorból áll össze, melyek heterogén módon tudnak együtt dolgozni, ha a szükség úgy hozza. Az Nvidia a big.LITTLE koncepcióhoz hasonló összeköttetést használ, csak ezúttal már a „LITTLE” magok is Cortex-A57-es példányok, egészen pontosan négy darab, a teljesítményfelelős szerepkört pedig kettő Denver 2 tölti be. Mindkét fürthöz 2-2 MB-nyi L2 gyorsítótár kapcsolódik, az elsőszintű gyorsítótáraik pedig magonként 128 + 64 kB-osak a Denver 2-k esetében, míg a Cortex-A57-nél 48 + 32 kB-ról lehet beszélni. A Parker processzora csaknem másfélszer olyan erős, mint az Apple A9X, viszont ezeket nem igazán érdemes már összemérni, mivel más területeket céloznak.
Az újdonság nagyon erős lesz a grafikus egység tekintetében is. Az Nvidia a Parkerben azt az architektúrát alkalmazza, amire a GP104 és a GP106 GPU-k is épülnek, szóval már a Pascal jut benne szerephez. A rendszer egyetlen GPC blokkot tartalmaz, és 256 árnyalót vonultat fel, éppen, mint a Tegra X1, viszont a Pascal a Maxwellhez képest sokkal jobb hatékonysággal lép majd színre. A Parker grafikus vezérlője szinte minden szükséges API-t támogatni fog, szóval ilyen tekintetben biztosan nem érheti kritika. A DirectX 12-től kezdve ismeri az OpenGL 4.5-t, az Nvidia CUDA 8.0-t, az Open GL ES 3.1-t, az AEP-et és természetesen a Vulkant is.
A Parker 128 bites memóriavezérlőt vonultat fel, ami kizárólag az LPDDR4 modulokat támogatja, a sávszélesség elérheti akár az 50 GB/s-ot is, de persze ez már nagyban függ majd attól, hogy milyen teljesítményű rendszermemóriát pakolnak mellé a partnerek. Az Nvidia újdonsága támogatja az ECC-t, a háttértárak tekintetében pedig már ismeri az eMMC 5.2-t, és persze össze lehet hozni a SATA-s meghajtókkal is. A Parker lenyűgöző erejét az mutatja meg a puszta specifikációban, hogy akár három darab 4K-s felbontású megjelenítőt is lehet hozzá csatlakoztatni, amelyek 60 Hz-en üzemelhetnek, és egyszerre akár 12 kamera képét is képes követni, melyek automatikus HDR-t is támogatnak a lehető legjobb látási viszonyok elérése érdekében. A Parker központi chip támogatja természetesen a H.265 kódolást és a VP9-cel is boldogul, a mozgóképfelvételeket így még 4K-ban is 60 FPS-ig kezeli.
A Parker gyártása 16 nm-es csíkszélességen, FinFET eljárással történik a TSMC-nél, amit az Nvidia már egy ideje alkalmaz a Pascal grafikus egységek révén, szóval van már miből tapasztalatokat meríteni. És minden bizonnyal a kereslet is meglesz rá, hiszen az Nvidia már több mint 80 autóipari partnerrel dolgozik együtt, és nagy az érdeklődés a Drive PX2 iránt (amin két Parkes SoC lesz, és kezel két MXM kártyát is, ha több teljesítményre van szükség).
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. thestock
2016.08.24. 15:34
Akkó' ez mostan SLI-be működik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!