iPon Hírek

Diablo 3: Reaper of Souls

Dátum | 2013. 11. 09.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

A 2013-as Blizzconról természetesen nem maradhatott el a Diablo 3 2014-ben érkező kiegészítője, a Reaper of Souls se, melyről új infók láttak napvilágot. A Diablo 3-at sokszor érte kritika amiatt, mennyire egyhangúak a pályái, alig van tényleges randomizálás, köszönhetően a nagyon erősen scriptelt történetmesélésnek és a kevés pályaelemnek. Ezt igyekszik kijavítani a kiegészítő új Adventure módja, ami a korábbi fejezetekre osztás helyett sokkal jobban hasonlít az előző rész rendszerére. A történettől függetlenül megnyílik számunkra az egész világ annak összes waypointjával együtt, melyek között ezúttal már szabadon utazhatunk, ráadásul lista helyett egy térképen választhatjuk ki, hová szeretnénk menni. Hogy ne csak a szörnyeket öljük, az Adventure mód kapott két új lehetőséget: az egyik a vérdíjak (Bounties) rendszere, melyben időnként egy-egy nevesített szörnyet kell eltennünk láb alól, vagy teljesen ki kell takarítanunk egy dungeont, esetleg végre kell hajtanunk egy feladatot. A másik új feature a Nephalem Rift, ami teljesen véletlenszerűen generált dungeonokat jelent, letisztult lootrunokat, ahol csak a kincsek vadászata a cél, igazi régimódi stílusban. Itt minden addig ismert szabály felborul: a szörnyek más tulajdonságokat kapnak, változhat a lények száma, plusz kisorsolódhatnak a karakter számára kedvező hatások (pl. aurák) is. A Paragon rendszer is kap egy alapos átdolgozást. Ezentúl már egy játékos összes azonos típusú karakterére kiterjed a Paragon szint (tehát külön a Normal, és külön a Hardcore karakterekre). A Paragon szintlépésért kapott pontok gyűjtése pedig nem csak maximum szinten kezdődik, hanem már minden szintlépéskor, ráadásul a szintek száma sincsen maximalizálva. A kapott pontokkal a karaktereinket támadását, védekezését, alap tulajdonságait fejleszthetjük, külön-külön felhasználva az összes mennyiséget. A korábbi rugalmas mentalitáshoz igazodva ezeket a pontokat is bármikor újraoszthatjuk.
A fent leírtak minden platformon egyformán érvényesek, azonban van, ami csak a PS4 tulajokra vonatkozik. Először is, egyedül ők vásárolhatnak Ultimate Evil Editiont, amely magában foglalja az alapjátékot és a kiegészítőt is. Néhány furcsa szociális újítást is kap a PS4 változat: itt debütál az Avenger Kills rendszer, melyben ha egy speciális lény megöli a karakterünket, akkor szintet léphet, majd egy portálban eltűnve később felbukkanhat egy barátunk játékában. Ekkor ő elsötétedő égbolt közepette kap egy üzenetet, miszerint a mi gyilkosunk megérkezett az ő világába. Ha őt is sikerül megölnie, akkor tovább erősödik, és átugrik egy másik játékoshoz, és így tovább. Ha azonban a szörny húzza a rövidebbet, akkor mindkét játékos (a korábban megölt és a "bosszúálló") kap egy jutalom tárgyat. Ha túlságosan erőssé válna a lény a több gyilkolás miatt, akkor valószínűleg egyszerűen visszavonul majd. A másik szociális újítás az ajándékok rendszere: ha esik egy Legendary tárgy, akkor automatikusan kapunk egy másik (Rare vagy Legendary) tárgyat, melyet el kell ajándékoznunk a nevében jelzett barátunknak, mert csak ő használhatja azt. Mit is mondhatnánk... A Reaper of Souls körülbelül az lehet a Diablo 3 számára, mint ami a Lord of Destruction volt a Diablo 2-nek. Ezzel talán egy olyan játék válhat a harmadik epizódból, amilyennek kezdettől fogva lennie kellett volna. A Torchlight 2-es hatásokat (különösen az Adventure módban) nem lehet letagadni, azonban talán pont ez adja meg végre azt az igazi móka-faktort, amire oly nagy szüksége van a Blizzard üdvöskéjének.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. madcaptain
2013.11.09. 14:54
Ez teljesitmeny, feltalaltak 2014-re a random dungeont, dolgoznak a dollarmilliardok a WoW-bol
Meg 10 ev es feltalaljak a Lost Vikings-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. LGx
2013.11.10. 00:49
engem már nem érdekel. D3 után blizzard egy fillért nem kap már tőlem.
Path Of Exile-t nyomok, eddig tetszik (lev22 vagyok), D2 méltó folytatása.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Benny
2013.11.10. 12:55
kíváncsi vagyok mennyi fog megvalósulni az ígéretekből. Reálisan sztem eloszthatjuk 2-vel amit mondanak de azért megveszem ha tehetem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Heroes27
2013.11.10. 13:46
Igazából szépen lassan minden dolgot visszaraknak, amit szutyok Wilson kivett, mondván az a jó, amit ő mond. Szar lett, Wilson el is ment, és most így évek alatt visszamegyünk a 2002-es D2 szintjére. Ami nem baj, csak ehhez ennyi idő kellett??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. rini
2013.11.10. 23:44
Maradjunk annyiban, hogy jobb lett volna meghagyni a D2 játékstílusát, menetét. Természetesen azért modernebb módban, grafikával és új karakterekkel. Én meghagytam volna a régieket is megfelelően átdolgozva. Kevesebb csillogás kellett volna bele. Alapvetően kidobták a jól bevált receptet amely kiválóan működött mind az 1 és a 2 esetében is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. madcaptain
2013.11.11. 05:36
Vagyis a story-n/cimen/ a hack@slash jatekmenten kivul kb semmiben nem latszik, hogy ez a Diablo 3. resze. Eleg nagy a kontraszt, a POE-t kb annyibol fejlesztik mint a Blizzardnal 1 fejleszto kap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim madca...
2013.11.11. 06:00
A PoE egy Diablo 2 klón, annak a szó szoros értelmében, a srácok annyit csináltak, hogy tökéletesítették sok idegesítő dolog mechanizmusát, meg raktak bele innen-onnan még pár dolgot (Runescape, FF stb.).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Atesz1987
2013.11.11. 07:25
Mikor első ízben kellett megölnöm Diablot, nekem annyi elég is volt a D3-ból. Először nem is akartam elhinni, hogy ő volt az. Persze magasabb nehézségi szinteken biztos jóval erősebb, de azt én már sosem fogom megtudni. Megvettem 10-en valahány ezerért egy játékot, és nem kaptam szinte semmit. A Diablo 2 olyan játék, amiben még 2013-ban is eszembe jut generálni egy karaktert, a D3 sosem lesz ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. i2k010
2013.11.11. 10:10
"Path of Exile", és számomra a Diablo 3 már érdektelen is.
24-es szintű Witch-em van jelenleg [Diablo 2-ben Necromancer lenne] - 4 zombival és finom passzív képességekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. iponpeter
2013.11.11. 10:50
Szerintem meg ha csak a felét is vesszük annak amit mond a Blizzard, akkor már kapunk egy méltóbb folytatást. A PoE-t pedig ne keverjük már ide. Kipróbáltam és egy kalap hulladék. Tény hogy az alap D3 elég nagy bukások árán tanulta meg mit kell csinálnia, de én még mindig bízom abban hogy a Blizz méltó lesz régi nevéhez és alkot egy igazán maradandót. Örülni kellene, hiszen végre lesz Pala (Crusader) ami a videók és a BlizzCon által bemutatott ismertető szerint nem csak tank, de egy igazán nagy pusztító lesz. Végre meghallgatták a panaszokat és nerfeltél a Barbot. Javul!!!! Nem tökéletes, de törekednek rá, fogadjuk el és előbb költök 15 ezret a Diablora mint egy noname gamere aminek értelmét se látom mert már tucat játéknak számít ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. DogTheDog
2013.11.11. 12:07
Atesz,Azert a hires Diablo 2-ben is rush volt normalon Diabloig,es sokszor 15-16-os szinteken ertek oda,es siman szetutottek.
Annal a jateknal sem volt kihivas az elso nehezseg,most sem az.
Diablo 2-ben a templom harom hajojaban tobb veszely volt a kis minionok kozott,mint Diabloval.Sot,szinte barmelyik nehezsegi szinten.Baal joval tobbszor feladta a lecket,bar az utolso acton is a harom barbar volt a legszivatosabb.
Farmolni sem Diablot erte meg,mert az egesz act gyengen teljesitett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Xeper Atesz...
2013.11.11. 12:31
A skillek felét nem láttad, a lényegi tartalom 90%-áról fogalmad sincsen, de szerinted nem kaptál semmit. Vigyél el egy karaktert infernora, és építsd fel valami értelmes buildre, biztos lehetsz benne, hogy megváltozik a véleményed (ha tényleg szereted ezt a műfajt). Most kb olyan, mintha hammer palát véleményeznél 18. szinten. Ha még Diabloznál, akkor vegyél fel, tudok segíteni (xeperx#2953).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. GyaxyBoy
2013.11.11. 12:42
Én várom, már unom a d3-at.
Engem érdekelt volna azért olyan infó is, hogy a AH helyett esetleg lesz e bevezetve valami, vagy marad az ebay!?
Vagy, hogyan vegyél gyorsan jó cuccot, más weboldalak kihagyása nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. s_erno
2013.11.11. 12:48
Valakinek ez tetszik, valakinek meg az. Nincs evvel semmi gond. A probléma akkor kezdődik, mint láthattuk , amikor igazi "kipróbálás" nélkül kezdi el mondani a tutit, mert az ugye jó...vagy az ellenkezője amikor ilyen "5000 órát beletoltam az első héten" emberkék kezdik el mondani, hogy uncsi meg nem érte meg a pénzt.
Nekem pl. PoE valahogy nem jött be annyira, de ismerek olyat akinek meg igen.

@GyaxyBoy: ha közel annyi és olyan ritkaságú cucc fog dobodni, mint a konzol verzión akkor nem lesz sok értelme az ebaynek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zabalint
2013.11.11. 14:54
@s_erno:
Ha van sapkája, az a baj, ha nincs, akkor meg az? Vagy van egy optimum, aki annyi órát próbálta, az jogosan fikázhatja a játékot?

Én egyébként anno nagyon sokat játszottam a Diablo 2-vel, és ma is gyakran előveszem, az 1-et csak a 2 után próbáltam és olyan sokat nem játszottam vele (2. nehézségi szinten még végigvittem), viszont a Diablo 3-nak csak a végleges (tehát nem beta) starter edition-jét vittem végig, ez alapján viszont azt kell hogy mondjam, bármi is van a teljesben, számomra a játékmenet egy óriási 0, innentől kezdve hiába nem ismerem eléggé a játékot. Ha szerinted gond, hogy ennyi után véleményt mondok, akkor így jártál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. s_erno
2013.11.11. 17:05
@Zabalint
Arra a starter edition-re gondolsz ahol csak a skeleton kingig, meg max lvl 13-ig lehet eljutni? Ez kb olyan, mintha eljutottál volna Blood Ravenig D2-ben,ez mondjuk max fél óra, hogyha annyira nagy D2-s vagy. Ha te ez alapján bármilyen következtetést akarsz levonni...Atesz legaláb a normál módot végigvitte. Köszi a jó kis hasonlatot, kár, hogy köze sincs ahhoz amir leírtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim s_ern...
2013.11.11. 17:20
Barátok Közt sorozatról elmondanád a véleményedet? De csak akkor ám ha végignézted mind a 12 eddigi évadot, nehogy merj véleményt mondani róla 2-3 rész után!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. s_erno
2013.11.11. 17:46
Persze, hogy elmondom. Egyet sem láttam, de biztosan nagyon zseniális. Legalábbis a barátnőm (aki szintén nem látott egyetlen részt sem) azt mondta, hogy a barátnői azt mondták, hogy annyira jó, hogy szinte már látatlanul is serkenti agytevékenységet.

Komolyra fordítva a szót, gondolom legalább olyan jó, minta Jóban Rosszban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zabalint s_ern...
2013.11.11. 18:16
A Diablo 2-nél is anno először a demót vittem végig, és hihetetlen jó benyomást keltett bennem, és a teljes verzióval azt kaptam, amit a demó alapján vártam. Akkor ezzel szemben azt mondod a D3 esetében 180 fokot fordul a játékmenet a skeleton king után? :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim Zabal...
2013.11.12. 06:01
touché

Egy demó arra való, hogy az ember véleményt formálhasson a játékról, hogy érdemes-e megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. slayer007
2013.11.12. 10:27
Én sajnos megvettem a d3-at megjelenéskor... Végigtoltam max szintig, infernoban 2. acton szívtam a fogam, szamomra az a boss fight nehezebb volt, mint Diablo maga...
Azonban amikor jött az act farmolás... végtelen unalmas volt... én casual játékosnak szamitok, nem Athene szinten tolom, nem egész napom a játékból áll. Ennél fogva mikor még én játszottam, hatalmas csalódás volt. Demon hunter, jöttek ellenem invincible minionokkal az elite szörnyek, waller, desecrator, stb... befogott egy rakas fal közé, nem tudtal menekülni, aladrakta a tüzet, es nyekk...
Ezt később gyengítették, de ott meg a drop rate lett akkor szar. Nekem pont ez a nagyon hardcore nehézség az, ami miatt csalódást okozott a játék. Amikor az ember teljes mértékben esélytelen elmenekülni egy ranged karakterrel melee távolságból egy elite elől, ott azért már gondok vannak szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2013.11.12. 14:02
Mindenkinek nem lehet eleget tenni. Sokan meg azt nehezményezik, hogy túl könnyű lett a játék még legnehezebb fokozaton is. Ez nem csak erre a játékra igaz hanem rengeteg másikra is. Rengeteg hozzászólást szoktam olvasni különböző játékok fórumán és állandóan ezen megy a vita. Vannak olyanok akik esetleg hazaérnek és szeretnének egy könnyed kikapcsolódást laza játékkal. Egyszóval szórakozni. Mások pedig azt szeretnék, hogy legyen igazi kihívás amíg játszik mert ő így szereti. Egyszóval, meg kell valahol találni az aranyutat és ez nem könnyű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s_erno
2013.11.12. 14:18
@slayer007
Igen, az inferno nehéz volt, de nem véletlenül, az volt az "endgame". Tény,hogy túl nagy különbség volt act1 meg act 2 között, de ehhez az is hozzájárult, hogy nem voltak megfelelően gearelve az emberek. Witch doctornál nem tudom pl. a spirit walkkon kívűl mivel tud menekűlni, de mage-nek meg demon hunternek is rengeteg escape cucca volt. A megfelelő buildet kellett használni különben agyonvertek...igen, a skillek közti diverzitást eleinte nem oldották meg túl jól.
Pláne, hogy dh-nál nagyon hosszú ideig csak az erőforrásaidon múlt, hogy meddig tudtál halhatatlan maradni.

Itt jött volna be a farmolás ahogy mondtad, csak igen, a hülye item droppok miatt ez nagyon gáz lett. Azért a dolgok többségén javítottak, és reméljük az új loot rendszerrel már fasza lesz.

@Asagrim
Ebben teljesen egyetértek veled. Azonban ne felejtsd el, hogy itt egy dungeon crawlerről van szó, ahol az igazán nagy hangsúly az a max lvl kontenten van. Természetesen nem azt mondom, hogy maga a point and click játékmenet megváltozik, de pl. az aktok 3/4-ét nem látja az ember, skillek többségét nem éri el, az izgalmasabb nehézségi szinteket sem...pedig inferno act1 anno jó volt. Persze nyugodtan mondhatnak véleményt róla, csak az illető nem látja majd a teljes képet (legyen az jó vagy rossz).

@rimi
Igen, ez gyakran felmerülő téma. A nagyon hardcore embereknek lett az inferno eleinte kitalálva, akik kihívást akartak. Ott lett elcseszve, hogy, hell-en (az van elötte ugye?, mar nem emlékszem ) meg kb. csukott szemmel végigment mindenki. Utána bementél nagy bőszem inferno act1-re, ahol sokszor meghaltál, de valahogy lehetett haladni és akkor jött act2 ahol kb minden 2.ik lény oneshottolt.
Valamint ott hogy a normális dolgok csak infernon dobódtak és ezért már a kutya sem ment könnyebb fokozaton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. slayer007
2013.11.12. 14:49
s_erno: Lehet akkor megérne egy próbát újra a dolog? Ez a paragon dolog nekem pl teljesen kimaradt... de nem is vonz, h megint szintezzek... rohadt sokáig tartana felmásznom ott is max szintre, ami asszem a dropot befolyásolja...
azonban tényleg hatalmas gond volt nekem hogy DH-val 70k körüli dps-el beszoritottak sarkokba, és nincs az a lifesteal, ami megvéd a 1shot-tól
Szoval ha a menekülési esélyeken javítottak, akkor lehet megér nekem még egy próbát a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mtrx220
2013.11.12. 22:44
resist gyerekek, resistnek hivják.. min 600, és akkor nem fekszel 2 ütéstől meg. meg gloom és tumble. nekem is DH a preferált karakter. én is ugyanúgy hagytam a játékot fél évre, mert beteg volt act 3-tól inferno. barbárral is szétcsaptak, nemhogy DH-val...
most már nagyon jó, sokat finomítottak. meg van MP. szépen lehet skálázni.
ettől függetlenül örülök, hogy AH-t lelövik. de jobban örülök a plusz tartalomnak, illetve az új szintnek.
persze nem nagyzolok itt, de pl DH nagyon óvatos karakter. hiába a dps, meg kell fogni az ellent caltrops-al különben véged
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nlght84
2013.11.13. 13:54
ízlések és pofonok, nekem bejön, minden karakterem ki van gyúrva 200k fölötti dps-el... kb. 1.05-től de inkább 1.07-től lett nagyon fasza a játék... most néztem meg, hogy milyen lesz a 2.0 patch, háááát kiba kurva jó lesz sok új játékmóddal, bárcsak most adnák ki a kiegészítőt, ízig vérig best of hack'n'slash lesz...

a dh-ra visszatérve calltrops nem kell csak egy passive, ami crit hit esetén növeli a discipline-t (védelmi erőforrást) így szinte végtelenszer el tudod lőni a gloom-ot és szinte sosem fogsz meghalni, az árak meg úgy leestek h 10 euro-ból már olyan karaktert össze tudsz dobni bármely kasztnál, hogy simán eléred a 150k dps-t totál kezdőként... keressetek youtube-n rá, hogy "low budget gear from x million gold" (x = amennyi goldot rászánsz, ma 50 millio gold ára = 1,2 euro ; éljen az infláció)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mtrx220
2013.11.14. 12:19
jah, ki milyen buildet preferál. vágom, a többség erre esküszik, mert tényleg jó a gloom. megfelelő resisttel.
én azért használok caltrops-t, mert bombardment a fő skillem. jobb ha egy helyen megáll 15-20 ellen szépen. kényelmesebb, bár ha teleportál egy elite akkor sokat nem ér. játékstílustól függ én azt mondom, de mindegyikhez hozzá lehet szokni.
amúgy ja, nekem most épp 260k körül van a dps-em - steady aim nélkül, mert ott most a csapdásat próbálgatom.
megnézek majd más buildeket is, de nekem eddig a caltrops jött be a legjobban.
én is várom a kieget, szerintem is állat lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Necromanch...
2013.11.21. 09:08
Hát, ha nem kittingatós lenne benne a közlekedés, akkor még játszanák is vele. Max olyan mint a wow akkor nekem megfelelne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!