iPon Hírek

Diablo III - design döntések most és a jövőben

Dátum | 2012. 05. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A játékosok egy részét kicsit megrémítette, hogy a Blizzard gyakorlatilag előzetes bejelentések nélkül, instant szerveroldali hotfixekkel változtatott több karakter képességein is. A Blizzard szerint azonban nincs ok az aggodalomra: a megjelenés után vettek észre néhány olyan kritikus hibát, amik komolyan szembe mentek azokkal a játékmenetbeli elvárásokkal, amiket korábban kialakított a stúdió, így ezeket igyekeztek gyorsan megoldani. A későbbi javításokkal és karakterváltoztatásokkal megfontoltabban bánnak majd, és "rendes" kliensoldali patchekben kapjuk meg őket.

Főként három skillről, a Lingering Fogról, a Boon of Protectionről és a Force Armorról van szó, melyek túlságosan erősek lettek, így a játékosok azt hihették, hogy alapvető elvárás ezek használata. A Blizzard szerint nem probléma, ha egy-egy képesség erős, hiszen azt akarják, hogy mindenki megtalálhassa a szórakoztató és tápos skilleket, így csak abban az esetben gyengyítik az adott skillt, ha az tényleg a játékmenet rovására megy.

Ezzel kapcsolatban persze az Inferno nehézségi szint merül fel, mint elsődleges probléma, hiszen a játékosok úgy érezték, itt mindenképp ezekre a skillekre, és bizonyos rúnákra van szükségük ahhoz, hogy haladni tudjanak. Ez szembe megy azzal, amit a Blizzard szeretne, vagyis, hogy a játékosok változatosan használják a skillrendszert. Ettől függetlenül azt a stúdió is elismeri, hogy az Infernóval kapcsolatban nincs minden rendben: a beérkező sebzés sokszor jóval nagyobb, mint szeretnék, és ez azonnali halálokhoz vezet. Nem az lenne azonban a cél, hogy a játékos arra koncentráljon, hogy minél több sebzést tudjon elnyelni, hanem az, hogy minél hatékonyabb legyen, és okos játékkal le tudja győzni az elé kerülő kihívásokat.

Az Inferno egyensúlyának javítására az 1.03-as patchben térnek rá a fejlesztők, de ettől függetlenül úgy vélik, számos játékos a megfelelő felszerelés nélkül próbálkozik ezen a nehézségi szinten, és pusztán ezért találják legyőzhetetlen kihívásnak.

Az itemizációval kapcsolatban a legtöbb panaszt azzal kapcsolatban kapták, hogy a Legendary holmik túl gyengének tűnnek a 60-as szinten megszerezhető kékekhez vagy sárgákhoz képest. A Blizzard egyrészt később felerősíti majd a Legendarykat, másrészt pedig a 60-as szint feletti cuccoknál láthatóvá teszik az item levelt, így egyértelmű lesz, hogy egy 60-as item levellel rendelkező Legendarynál miért jobb a 63-as kék.

A végére pedig jöjjön néhány érdekes statisztikai adat:

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. Kui86
2012.05.29. 16:18
Kis hiba a címben: "design döntések most a és jövőben"
Gondolom "design döntések most és a jövőben" akart lenni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kiralyc
2012.05.29. 16:59
jó tudni hogy abba az 1,9% ba tartozom aki az inferno -n szív
nem is nagy élmény egy varival tolni ... minden neves vagy unique mob kb instant halál, meg is untam hamar, inkább elkezdtem addig egy barbárt amíg az inferno ilyen játszhatatlan, ha meg kis gold kell akkor meg inkább végigmegyek act4 en hell -en
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. szlordzs
2012.05.29. 17:37
"játékos a megfelelő felszerelés nélkül próbálkozik ezen a nehézségi szinten"

mivel a random statok néha olyan szinten használhatatlanok hogy az már vicc, pl: 2kezes csak barbár által használt fegyverre intellectet tesznek, minek?? és még sorolhatnám...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim
2012.05.29. 19:33
"... így egyértelmű lesz, hogy egy 60-as item levellel rendelkező Legendarynál miért jobb a 63-as kék."

De ne legyen bmeg! Nevetséges, francnak színezik akkor?! Legyen minden fehér + ilvl!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Ranger
2012.05.29. 21:32
@szlordzs: Azért mert te is leírtad hogy randomstat! A random az random tehát bármi lehet (én már láttam demon hunter cuccon wizzard only statot is ). Pont ez a Diablo egyik alappillére hogy atomrandom az egész. Ha fix statokat meg loottáblát akarsz akkor arra ott a WoW nevű játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Vestrum
2012.05.30. 02:49
@szlordzs Intellect az növeli a resistance-ot
A "megfelelő" felszerelésről meg annyit, hogy hiába van überfasza cuccom, ha némelyik champion pack úgy one hiteli a 47k HPs barbár TANKOMAT, hogy öröm nézni, ez így nem kihívás, és legkevésbé sem élvezetes, ha még csak ellene tenni SEM tudok az ehhez hasonló szánalmas dolgoknak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. AaReE
2012.05.30. 07:13
vazz... benne vagyok az 1,9%-ban.... csak az a baj, h ugyanúgy l***sz cuccokat lehet ugyanúgy találni inerfnon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Sr4c
2012.05.30. 10:23
[Taktika infernora]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Heroes27 Sr4c
2012.05.30. 11:07
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. s_erno
2012.05.30. 11:11
Annyira jó a sok infernós nyafogást hallani ^^. 2 hete van kint a játék és szerintem is az emberek többsége alulgearelt rá. Vagy mákod van egy jó cuccal, vagy grindolsz gold-ot és veszel ah-n cuccokat, ennyi kb.

@kiralyc
Ha varival szívásnak érezted az infernót, akkor barbárral über brutál nagy szívás lesz.
@Vestrum
A hp nem minden. Kell hozzá resi,esetleg egy jó pajzs, hogy az elején túléld a dolgokat, ne csak hp-ra gyúrj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Sr4c
2012.05.30. 11:44
Simán alulgeareltek a népek
Hell-t gond nélkül vittem 10k dps, 20k hp, wizard,
Go-Go inferno, első rare pack becsukott mint a harmónikát....
ok, QQ haveroknak, srác act3 ban tart, hozzámvágott egy kék 2h mace-t amit csak eladott volna vendornak, bumm 18k dps. WTF! kis AH-zgatás, resi gear, hp-regen, SK meghalt a nap végére, bár tény...vannak iszonyat szopatos rare packok....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Whysper
2012.05.30. 12:15
Barbarral hellen majdnem agyverzest kaptam a duallal de vettem egy ket kezes mace-t es csereltem 1-2 skillt es majdnem at chargeoltam rajtuk. act 4 tudom szivni fogok vagy majd meglatom de ha easy fokozatra atrakjak infernot akkor full szar leaz a jatek. legyen mar hardcore a vege izzadjak meg ne az legyen mar mint normal WD hogy elalshol rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Vestrum
2012.05.30. 12:52
@s_erno
Igen ezzel tisztában is vagyok, 400as allresem van ( persze shouttal ) az armorom 78% reduce, a DPS em TANK ként 12 ezer... Kell ennél több? Rengeteg onehitelés ellen így sem tudok mit tenni, és nem az álljak ki a trutyiból skillem hiányzik, Amúgy ACT 2 végén tartok infernon. De ha visszamegyek ACT 1 be még ott is belém akadhat olyan champion pack ami onehitel és nem a skillemen múlik Én nem akarom, hogy könnyítsék, eljutottam már ACT 2 végére infernon, de ilyen, hogy úgy halok meg, hogy nem rajtam múlik a dolog, NE LEGYEN, mert marhára nem élvezetes azért halni, mert épp úgy dönt egy mob, hogy a képernyőn kívülről instant átchargeol rajtam vagy hasonló baromságok, ez lenne a kihívás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Butchy
2012.05.30. 12:54
Elkezdtem tolni és szépen haladtam a játékkal Inferno szinten viszont befontam a szemöldököm Nehéz lett nem is kicsit hanem nagyon Üzenem azoknak a játékosoknak aki elsírták magukat Inferno Act1-be hogy mielőtt nekivágnának ACT2-nek vegyenek be egy marék Szanakszot mert amikor én elkezdtem 2óra után kiharaptam egy darabot a monitorból pedig nyugodt ember vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Sr4c
2012.05.30. 13:32
Diablo mellé csomagolhattak volna ilyen asztali bokszzsákot amit lehet verni amikor 10x nyírnak ki instant a mobok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. monocikli
2012.05.30. 21:50
Eddig csak vendégfiókot próbáltam, de egy tuti: Ha tényleg ennyire nehéz lett az inferno szint, akkor a panaszkodóknak ajánlom a Diablo2-höz elérhető MedianXL-csomagot.
Na, ha azt segédeszközök nélkül kimaxolja valaki akkor leborulok előtte: igazi gamer fan!
(jó pár évig adott lehetőséget a "szívásra" Ajánlott winXP-n futtatni, nekem a win7 alatt szinte játszhatatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. bokpeter
2012.05.31. 08:26
" így egyértelmű lesz, hogy egy 60-as item levellel rendelkező Legendarynál miért jobb a 63-as kék. "

Biztosan van 60-nal nagyobb szint?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. CyberPunk6...
2012.05.31. 08:29
bokpeter - itemlevelről beszélt, nem charakter levelről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mainframe
2012.05.31. 17:02
Sr4c: Ez térdcsapkodós lol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. xcenturion...
2012.06.04. 13:57
monocikli: win7 alatt is játszható a d2, csak xp módba kell futtatni, és le kell állítani egy hálózati alkalmazást a feladatkezelőbe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. CyberPunk6... xcent...
2012.06.04. 14:09
nem kell leállítani semmit, wxp sp2 vagy sp3 kompatibilitás és megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!